Zadní tlumiče
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Zadní tlumiče
Protože bylo auto celou zimu hodné rozhodl jsem se mu dát nové zadní tlumiče kayaba (dají se u nás pořídit za 1495Kc, v německu za 1200,- ale 25EUR poštovné, takže plychta) neboť minimálně levý podle doporučení v servisním manuálu, vykazoval příliš velkou stopu od oleje.
Postup montáže je jednodušší než jsem myslel - kvůli levému tlumiči jsem totiž odmontoval kryt posledního dílu výfuku (a při té příležitosti zjistil, že je po třech letech originál díl v místě příchycení za levým kolem prorezlý), ovšem zbytečně. Horní šroub 17 má totiž matku směrem do motorového prostoru 20 zřejmě přivařenou, takže stačí skutečně jen z vnějšku povolit 17. Předtím je potřeba povolit spodní šroub 14, protože jinak se špatně v gumovém obložení povoluje.
Takto vypadá porovnání tlumičů: Je vidět, že úplně shodné nejsou. KYB je jemně kratší, má delší a masivnější spodní osazení, naopak užší horní hlavu. Nicméně pasují bez problémů. Jízdní vlastnosti zatím těžko komentovat.
typ KYB puvodni original subaru (již dost nečitelné) Spodní matku 14 na šroubu jsem ale na jednom kole dost ohobloval. Říkal jsem si, že nebude problém ji nahradit ovšem ouha: Žádná matka, kterou jsem měl k dispozici - ať ze spojovacího materiálu z vraku, tedy originál subaru, tak z klasické metriky, kterou jsem měl nepasovala. Co jsem měl ze subaru a bylo 14 tak mělo větší vnitřní průměr, a co jsem měl se stejným průměrem metrickou, mělo jinou stoupavost závitu.
Jak řešíte spojovací materiál na tyhle japnoce? V prodejnách kde sem to kdy zkoušel, na mne vždy koukají jak na blázna, musí se hledat ekivalenty aspoň podobné, límce u matek a šroubů se v evropě téměř nedělají. Pro změnu japonci zase v podstatě nepoužívají podložky...
EDIT: Opravil jsem srouby - jedna se o velikost klicu.
Postup montáže je jednodušší než jsem myslel - kvůli levému tlumiči jsem totiž odmontoval kryt posledního dílu výfuku (a při té příležitosti zjistil, že je po třech letech originál díl v místě příchycení za levým kolem prorezlý), ovšem zbytečně. Horní šroub 17 má totiž matku směrem do motorového prostoru 20 zřejmě přivařenou, takže stačí skutečně jen z vnějšku povolit 17. Předtím je potřeba povolit spodní šroub 14, protože jinak se špatně v gumovém obložení povoluje.
Takto vypadá porovnání tlumičů: Je vidět, že úplně shodné nejsou. KYB je jemně kratší, má delší a masivnější spodní osazení, naopak užší horní hlavu. Nicméně pasují bez problémů. Jízdní vlastnosti zatím těžko komentovat.
typ KYB puvodni original subaru (již dost nečitelné) Spodní matku 14 na šroubu jsem ale na jednom kole dost ohobloval. Říkal jsem si, že nebude problém ji nahradit ovšem ouha: Žádná matka, kterou jsem měl k dispozici - ať ze spojovacího materiálu z vraku, tedy originál subaru, tak z klasické metriky, kterou jsem měl nepasovala. Co jsem měl ze subaru a bylo 14 tak mělo větší vnitřní průměr, a co jsem měl se stejným průměrem metrickou, mělo jinou stoupavost závitu.
Jak řešíte spojovací materiál na tyhle japnoce? V prodejnách kde sem to kdy zkoušel, na mne vždy koukají jak na blázna, musí se hledat ekivalenty aspoň podobné, límce u matek a šroubů se v evropě téměř nedělají. Pro změnu japonci zase v podstatě nepoužívají podložky...
EDIT: Opravil jsem srouby - jedna se o velikost klicu.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Re: Zadní tlumiče
Covex, pleteš si průměr šroubu s velikostí hlavy šroubu. To "M", je označení metrického šroubu, "W", je withwort.
Nic se nestane, když místo orginálních šroubů a matek dáš naše pevnostní. Jsou značené G8, nebo K10. No a přidáš podložku a pérovku.
Martin.
Nic se nestane, když místo orginálních šroubů a matek dáš naše pevnostní. Jsou značené G8, nebo K10. No a přidáš podložku a pérovku.
Martin.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní tlumiče
Sroubum nerozumim, takze mozne je vsechno .
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Zadní tlumiče
Vrchní šroub je M12 x 1,25 a spodní M10 x 1,25 K.covex píše:Žádná matka, kterou jsem měl k dispozici - ať ze spojovacího materiálu z vraku, tedy originál subaru, tak z klasické metriky, kterou jsem měl nepasovala.
Nikdo není dokonalej.
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní tlumiče
Myslím, že u fi Vrabec + Vrabec dole u nisy, jak byla Desta , je seženeš. Okud bys měl problém, můžu se zkusit zeptat u nás v podniku. tel: 777832602
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní tlumiče
Vetsinou jezdim do killicha - maji tam vetsi sortiment a casto i nerez. Jenze s rozebranym zadnim kolem se tam spatne jezdi. Nicmene at tam ci tam, jak videj ty japonsky srouby s limcema, jsou z toho cely nakrivo. Proto me zajimalo jak to resi ostatni.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní tlumiče
Asi bych to nahradil buď samojistnou pevnostní (pokud je v tom rozměru), nebo matkou s kontramatkou. A nevím kde v Liberci dlíš, ale asi by nebyl problém Tě tam hodit.
-
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1320
- Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
- Typ Libera: už bez Libera
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní tlumiče
To on covex osedlá svýho jednostopýho favorita a je tam raz dva
Já spojovací materiál moc neřeším protože Libero nemám jako veterána. Na blbinky dám co je po ruce a na ostatní pevnostní metrický.
U Killicha mi vždy objednaj co potřebuju krom některejch šíleností na T1...
Já spojovací materiál moc neřeším protože Libero nemám jako veterána. Na blbinky dám co je po ruce a na ostatní pevnostní metrický.
U Killicha mi vždy objednaj co potřebuju krom některejch šíleností na T1...
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Zadní tlumiče
originál šrouby k ramenům a tlumičům stojej něco okolo 100 až 300 kč,problem je že tyhle díly maj na skladě většinou jen v Japonsku,běžná dodací lhůta je 1 až 3 měsíce:-D
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Re: Zadní tlumiče
Zdárek, auto mame už půl roku jak dětskou houpačku a tak tak jsem včera konečně vyměnil zadní tlumiče. Tlumiče jsou od kayaby(nejlevnějěí jsem sehnal na internetu za 1460 u mj auto), a kdyby šlo všechno takhle lehce vyměnit to by byla paráda.
- Přílohy
-
- takhle vypadaly ty starý
- DSC01828.JPG (130.44 KiB) Zobrazeno 31886 x
-
- a je namontováno
- DSC01827.JPG (230.85 KiB) Zobrazeno 31886 x
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Zadní tlumiče
A čo tak takéto tlmiče? - montáž jednoduchá, funkcia overená, cena vyhovujúca ...hih
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Re: Zadní tlumiče
Lubo, ty tenisáky nejsou na tlumení, ale na pérování. Když naložíš dvě tuny, tak nejdou péra na doraz, ale jenom uděláš z auta kolébku. : To Ty ale určitě víš.
Martin.
Martin.
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Zadní tlumiče
samozrejme, o tlmemí sa nedá hovoriť - preto som tam písal to "hih", ale na staršom je vnútri zadnej pružiny dorazový silentblok, pravidelne už nedrží, tak ho každý vyndá, nech tam nestraší, ale vraziť tam tenisák je teda nápad! To by ma nenapadlo. Holt, lidi sú vynalézavci.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 11
- Registrován: pát lis 01, 2019 9:18 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Bretejovce
Re: Zadní tlumiče
Zdravím, tak dnes keď som zdvihol auto tak na zadnej náprave ostali ležať dorazy, obe strany. Nechať ich tam alebo sa pustiť do opravy? Ak oprava ako a odkiaľ? Ďakujem
- Přílohy
-
- 49BC7E59-410C-47AA-87D5-AD1E3A51DE50.jpeg (2.54 MiB) Zobrazeno 19894 x
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 418
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní tlumiče
Stahovákem stáhnout pružinu a dát ji dolů. já měl docela rozpadlou misku uložení pružiny, takže starou ořezat, vyspravit rám, pokud je načatý. a navařit novou misku. Udělal jsem tam doprostřed v misce/rámu díru se závitem, na doraz udělal nahoře kousek šroubovice, takže ho mám našroubovaný.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- Luděk
- Člen korespondent
- Příspěvky: 237
- Registrován: pon lis 27, 2017 6:19 pm
- Typ Libera: 1,2 SuperDeluxe
- Bydliště: Hrádek u Rokycan
Re: Zadní tlumiče
Lepší postup jak pružinu vyndat, je si auto nechat na stojně, rameno si přizvednout zvedákem, odšroubovat spodni šroub na tlumiči a pak zvedák pomalu pouštět dolů, až nakonec bude az dole. Pružinu pak už vyndáš snadno
Subaru Libero 1,2 SuperDeluxe 4WD r.v.97 - Limpreza
Daihatsu Move 0,8i
Subaru Libero 1,2 SuperDeluxe 4WD r.v. 99 - Kompost
Seat Toledo 2,0 16v
Subaru Leone Coupé turbo
Trabant - ryntyntyn
Subaru Forester XT
Daihatsu Move 0,8i
Subaru Libero 1,2 SuperDeluxe 4WD r.v. 99 - Kompost
Seat Toledo 2,0 16v
Subaru Leone Coupé turbo
Trabant - ryntyntyn
Subaru Forester XT
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 418
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní tlumiče
No, stejně jsem i takto musel použít stahovák, nešlo mi to vyndat ani se svěšeným ramenem...a to jsem měl i odpojenou poloosu, pro jistotu, aby to šlo níž....neměl jsi ty pružiny móóc unavené?
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 11
- Registrován: pát lis 01, 2019 9:18 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Bretejovce
Re: Zadní tlumiče
Ďakujem chalani, a kde zoženiem misky, dorazy pripadne pružiny? Už majú niečo za sebou.
- Luděk
- Člen korespondent
- Příspěvky: 237
- Registrován: pon lis 27, 2017 6:19 pm
- Typ Libera: 1,2 SuperDeluxe
- Bydliště: Hrádek u Rokycan
Re: Zadní tlumiče
Stačí pak zatlačit rameno ješte o kus níže a jdou ven
Subaru Libero 1,2 SuperDeluxe 4WD r.v.97 - Limpreza
Daihatsu Move 0,8i
Subaru Libero 1,2 SuperDeluxe 4WD r.v. 99 - Kompost
Seat Toledo 2,0 16v
Subaru Leone Coupé turbo
Trabant - ryntyntyn
Subaru Forester XT
Daihatsu Move 0,8i
Subaru Libero 1,2 SuperDeluxe 4WD r.v. 99 - Kompost
Seat Toledo 2,0 16v
Subaru Leone Coupé turbo
Trabant - ryntyntyn
Subaru Forester XT
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 418
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní tlumiče
Lůďo, tlačil jsem
Peter21:
Miska na pružinu, která sedna z hora na zadní pružinu je horní miska zadní pružiny z Favorita. Doraz jsem použil původní, jen na něho navařil šroubovici. Ekvivalent dorazu bude asi jakákoliv guma obdobných rozměrů. Pružiny asi jedině nechat vyrobit. Já použil z dárce.
Peter21:
Miska na pružinu, která sedna z hora na zadní pružinu je horní miska zadní pružiny z Favorita. Doraz jsem použil původní, jen na něho navařil šroubovici. Ekvivalent dorazu bude asi jakákoliv guma obdobných rozměrů. Pružiny asi jedině nechat vyrobit. Já použil z dárce.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996