Rozměry pneumatik
- Pajas
- Inventář fóra
- Příspěvky: 421
- Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
- Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
- Kontaktovat uživatele:
Rozměry pneumatik
Ahojte všichni Liberáci...Chtěl bych se zeptat jaké jsou povolenné rozměry pneumatik na E12..Jo a taky se chci zeptat jestli by dělali na STK problémy kdybych měl norm.Fáčkové gumy-165X70X13
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Pokud já mám zkušenosti, tak jsou tolerovaný o jedno "číslo"větší či menší gumy co do šířky běhounu. Průměr musíš dodržet tak bacha E10 by měla jezdit na 12" (což je někdy trochu problém.) Ale opět záleží na lidech. Na STK můžež narazit na blba, který ti to uvede i do závad, které způsobí protokol pouze na měsíc a můžež se jít klouzat. Já si myslím, že poukud ty tvoje "165" mají dostatečný desén, tak projdou. Ale s průměrem by to asi neprošlo.Vím jen o jediném autě a to byla Š105-120, které původně jezdilo na "14" a pak na "13" a tak bylo obojí možné. Přijedeš-li však na STK s "dvojkovým" Golfem na "17" 205 , tak stoprocentně pojedeš domů s protokolem na měsíc. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
V praxi to na většině úřadů funguje tak, že pokud si přineseš od výrobce (pozor ne dovozce!) vyjádření, že na autu nebude vadit a může být provozováno cokoliv (od dieslu po lodní šroub), tak ti to do TP dopíšou za určitý polplatek. Silně však pochybuji, že by existoval nějaký centrální dispečink, na kterém by bylo možné ověřit, zda daný rozměr pneumatik na tvém autě vyhovuje. Jak jsem už víceméně psal výše, všeobecně je tolerován "vedlejší" rozměr gum co do šířky i když to nemáš černý na bílým v TP. Musíš však počítat s tím, že narazíš na ... ale to bych se opakoval. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Iva
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 44
- Registrován: úte lis 07, 2006 9:37 am
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Právě jsem absolvovala anabázi shánění a přezouvání zimních kol - nemít letní tak ojeté, ani to na letošní zimu nedělám, no ale jedny přes annonci jsem nekoupila, protože byly stejně velké, ale různě ojeté, i jiná značka, dopředu a dozadu. A tak když mi měnili převodový olej v Hostivicích jsem se poptala tam. Prodali a nandali mi celkem slušná, i když ojetá kola 165 R13, ale byla hrozně vysoká - když jsem si auto chtěla odvézt, škrtaly při větším rejdu o přední blatníky. Napřed to vypadalo jakože jen po jedné straně, že mám auto nakřivo najednou, tak jsem to tam nechala ať se na to podívají, ale když jsem si pro to druhý den přišla, teprve se ukázalo, že jsou prostě moc veliké, že to škrtá doprava i doleva. Ale nakonec jsme tam vyhrabali krásné, skoro nové pneu 145/80 R13. Jsem ráda že mám na zimu užší, a naštěstí byli slušní a už po mě nechtěli doplatit za práci s přezouváním, když mi předtím dali špatné. Ale tyhle vypadají opravdu dobře, doufám, že chvíli vydrží.
Ale teprve teď jsem se koukala, že v techničáku mám 165/65R13, takže to je dost jiné, co. Na zimu to snad tak nevadí? Letní budu muset taky pořídit nové, na těch ojetých to je už o strach, tak to si na to dám pozor.
Ale teprve teď jsem se koukala, že v techničáku mám 165/65R13, takže to je dost jiné, co. Na zimu to snad tak nevadí? Letní budu muset taky pořídit nové, na těch ojetých to je už o strach, tak to si na to dám pozor.
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Lepší bude držet se toho co máš v techničáku - jízdní vlastnosti se proti 155 určitě nezhorší (spíš o chloupínek zlepší) a vliv na spotřebu je neznatelný. Já jezdím v létě taky na 165/70 R13 - i proto, že tenhle rozměr je u nás nejběžnější, takže na něj pneuservisy často dělají zajímavé akční ceny. Není na škodu pořídit si celou sadu kol i s ráfky a místo kompletního přezouvání je vždycky nechat jen před sezónou převážit.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Já bych dokonce řekl, že pro starší jsou "165" snad i vhodnější. Já je obul na léto na hlinikáče a měl jsem pocit, že auto jede klidněji a lépe "piluje" nerovnosti. A opravdu se přikláním k doporučení skladovat dvě sady gum na discích. Na zimáky jsou vhodné disky i z Favorita ( i staršího, ale je třeba "trochu zvětšit" díry pro šrouby. ( 98-100 pro "odborníky") Ale i několik dalších aut tenhle rozměr používá. V některých pneuservisech dokonce starý disky i jako bazarové zboží vedou a namontují ti na ně co budeš chtít. Včetně té úpravy děr a někdy i rozměru CB.(to není vysílačka, ale díra uprostřed disku.) Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Do přepilovávání rozteče bych se pustil snad jedině v případě, že by mi obutá zimní sada z favorita ležela v garáži. Jinak to nestojí za to, kola se pak pořádně nevystředí a i na zimákách občas jedeš rychle. Disků s roztečí 4x100 mm je na výběr dost, pro Libero to můžou být např. ten novější Favorit nebo Felicie, Žigul, menší Fiaty, Renaulty, VW, Opel. Zbývá jen upravit tu "CB" díru (když bude menší).dědek píše:.. z Favorita ( i staršího, ale je třeba "trochu zvětšit" díry pro šrouby. ( 98-100 pro "odborníky").. Dědek
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
náhodou jsem přišel ke kolům ze žigula,tak jsem je zkusil na liberko a šli tam pěkně bez úprav. Mám jen dvě tak jsem je dal na zadek,tak mám vzadu 175/asi60/13 a ve předu 155/80/13 a jízdní vlastnosti jsou citelně lepší,míň se to naklání a i 4wd na asfaltu jede líp... jasně že vím že by tam měly být 155/80/13 na všech čtyřech.
Tak mi ty žigulácký kola na liberu zůstaly a můžu jen potvrdit první dojmy,zvýšená stabilita i při zapnutém 4wd na suchu to nedělá neplechu. Na dálnici se to chová tak dobře,že jsem se nestačil divit když jsem se podíval na tachometr,věřte nebo ne,ale ručička byla daleko za stupnicí, zhruba v místech kde by mělo být 165,ale navigace hlásila 158km/h a to by to jelo i víc,ale nechtěl jsem to pokoušet.
Tak mi ty žigulácký kola na liberu zůstaly a můžu jen potvrdit první dojmy,zvýšená stabilita i při zapnutém 4wd na suchu to nedělá neplechu. Na dálnici se to chová tak dobře,že jsem se nestačil divit když jsem se podíval na tachometr,věřte nebo ne,ale ručička byla daleko za stupnicí, zhruba v místech kde by mělo být 165,ale navigace hlásila 158km/h a to by to jelo i víc,ale nechtěl jsem to pokoušet.
Naposledy upravil(a) michalson dne úte kvě 01, 2007 8:54 am, celkem upraveno 1 x.
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1034
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
zimáky
zimáky som tohoto roku vyriešil 175 širokými 13palcovkami. Ani som to nemal nejak moc možností vyskúšať, zima slabá, ale 175 je už dopredu dosť veľká, pri plnom rajde počuť zvuky jak rachce o karosériu. Ale inak sa s tým dá jazdiť.... Na leto tam idem dať 165/12palcovky, nech je to , ako v techničáku.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Tak tak, rozdíl v obvodu (nominálním, samozřejmě) je 12 cmmichalson & peple píše:. vzadu 175/asi60/13 a ve předu 155/80/13 ...
Já bych si fakt radši dával pozr na stejný pneu ...

Takže když zapneš čtyřkolku, máš vlastně přední náhon a zadek za sebou násilím táhneš. No ale v létě toho asi na 4x4 moc nenajedeš.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
No, já bych to tak netvrdil. I když má Libero docela malý rozvor , přesto je hlavně v zatáčkách a při prokluzování kol určitě dost znatelný rozdíl v otáčení kola. A tak si myslím, že to co nedokáže absentující mezinápravový diferenciál asi dokáže" z části" zvládat diferenciál na ose. Když si prohlídnu stopy ve sněhu při zajíždění do mého "stání", je to velmi rozdílná dráha, kterou musí zmáknout např. pravé přední kolo oproti obou zadním a levé "jen o něco méně. A vše při 4WD. Dědek
PS A "staré" při vypínání 4WD z terénu na holý asfalt vždy dost bouchne a nový červený normálka, ani si toho člověk nevšimne. A gumy stejný !!!!!
PS A "staré" při vypínání 4WD z terénu na holý asfalt vždy dost bouchne a nový červený normálka, ani si toho člověk nevšimne. A gumy stejný !!!!!
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010