Stránka 1 z 2
oheň u motoru
Napsal: ned led 14, 2007 10:10 pm
od ladapes
Čauky, měl jsem onehdá takový menší problém. Jel jsem se asi cca 20km a když jsem dojel na místo tak vylezu z auta,cítím smrad a vydím se valit kouř od zadní části a ejhle. Na pravé straně u výfuku plamen a hulilo to. Tak jsem vyndal hasičák uhasil a dobrý. Tipnul bych to na olej na vyfukovem potrubi a asi se to dost rozpalilo a chytlo. Nemáte podobnou zkušenost?? a jak toto řešit ??
Napsal: pon led 15, 2007 7:32 am
od dědek
Tak hořící Libero je černý sen asi každého majitele. Ne nadarmo kolem výfuku udělali japonci tolik klempířských vychytávek. A ty časem zkorodují a svoji funkci přestanou plnit. Na starším Liberu jsem v létě po delší jízdě cítil ten typický smrad ukapávajícího oleje na plechový štít nad výfukovým potrubí. Hasičák jsem pro jistotu do auta taky dal a doufám, že ho nebudu nikdy potřebovat. U nového mám kolínko výfuku na pravé straně úplně holé, ale na něj ještě olej nekape. Dědek
Napsal: pon led 15, 2007 8:49 am
od peple
Taky mi po delší jízdě smrdí. Přesně jak píšeš, odkapává na plechovej kryt výfuku.
Ale zatím to není nic strašnýho
Napsal: pon led 15, 2007 11:56 am
od Karel
peple píše:Taky mi po delší jízdě smrdí.
K ohni jsem se ještě zatím nedopracoval ale... Minulý týden jsem přetěsňoval kvůli smradu víko ventilů.Původní těsnění po seřízení ventilů jsem očistil,pomazal těsnícím tmelem a 1/2roku klid.Příčina smradu je těsnící guma,která stratila stářím svoji pružnost a začala i po dotažení propuštět olej.Víko silou víc
nedotáhneš,protože jsou na něm distanční sloupky, které se opřou o hlavu motoru a neje to víc dotáhnout.Nové jsem zrovna neměl, tak jsem těsnící gumu-je to tvarovka klínovitáho tvaru opatrně vyndal a podložil ji silonovým provázkem o průměru asi 1,5mm.Důkladně protmelil a dotáhl.Zatím dobré. Ten olej kape na nejteplejší místo na autě=plechový kryt sběrného výfukového potrubí

skrátka "smrděly parohy"
K.

ohen
Napsal: pon led 15, 2007 11:29 pm
od ladapes
No jo to klucí z japonska moc nedochytali. Takže zkontroluju ty plechy a víko, ale to bude asi ono, odkud to teče. Nedávno jsem nechal přetěsnit (resp. převařit) vanu, protože pro jistotu zase olej mizel odtud.Teď nemizí ale zase stříká na vejfuk a hoří auto

...
oheň
Napsal: stř lis 07, 2007 10:51 am
od kryton72
také mi to hořelo, zrovna když jsem s tím jel do servisu aby přetěsnili víko motoru, které teklo a hořelo to i když to mělo kryt výfuku... nakonec to dopadlo tak, že jsem musel vyměnit celé víko motoru... teď se objeví sem tam kapka na něčem co nevím co je, ale vede od toho trubička

, tu občas otřu hadrem a jede se dál, už to nesmrdí...
Re: oheň
Napsal: čtv lis 08, 2007 3:53 pm
od peple
kryton72 píše:... teď se objeví sem tam kapka na něčem co nevím co je, ale vede od toho trubička

, tu občas otřu hadrem a jede se dál, už to nesmrdí...
Tak to nafoť a hoď to sem.
oheň
Napsal: pát lis 09, 2007 9:05 am
od kryton72
Pokusím se to vyfotit o víkendu a dát to sem, jinak je to hned vedle motoru cca v prostředku vzadu ...kovová trubička od toho vede. Stejně se s tím chystám znova do servisu na ještě jednu pořádnou prohlídku...
Taky když je motor studený, jde tam zařadit hůř dvojka, po zahřátí je to v poho...
a při na startování se občas ozve takový pištivý zvuk asi od startéru, nevím, zezadu je to slyšet...

Za případné rady díky.
Napsal: pát lis 09, 2007 9:36 am
od kryton72
mohl by to být olejový filtr?
Re: oheň
Napsal: pát lis 09, 2007 10:00 am
od Karel
kryton72 píše:Taky když je motor studený, jde tam zařadit hůř dvojka, po zahřátí je to v poho...
Toto jsem vyřešil přechodem na olej GYROL 75W LF a je v tom obrovský rozdíl

K ostatním problémům nemohu říct nic konkrétního.Závady jsou popsány velice, velice všeobecně.
K.

Napsal: pát lis 09, 2007 4:42 pm
od Martin H.
To pištění, je volný nebo ojetý řemen k altíku. Ta trubička, to by mohl být odkap z vaničky pod baterkou.
Martin.
Napsal: pát lis 09, 2007 5:24 pm
od kryton72
tak to pískání je slyšet i na volnoběh trochu... už jsem to slyšel i u jiných aut
asi volný
ta trubička je vzadu,když se podívám pod zadní nárazník, tak to je vidět a ještě k tomu vedou nějaký kabely... a ten olej se tvoří na matce, kterou to je přidělané... zítra vyfotím
Díky.
S tím olejem to zkusím...
Napsal: sob lis 10, 2007 1:25 pm
od kce
tak pisteni je 100% volny klinovy remen na alternator, je tam takovy nastavovani napnuti pomoci sroubu, staci povolit, altik posunout vyse (treba pomoci paky pres nakou latku, klacek...

a utahnout.
nebude to "s trubickou" nahodou rozdelovac? ..ma takovou trubicku na odfuk.. jestli tam mas olej tak vycistit!
btw- vy nekdo mate 'odkap ' z "kyblu" na baterku? ja ted celej musel renovovat, byo to prozrany ze se divim ze baterka uz davno nelezela na zemi

..asfaltova folie na strechy (ipa) a pas z hliniku a je lepci jak novej

Napsal: sob lis 10, 2007 1:45 pm
od Karel
kce píše:btw- vy nekdo mate 'odkap ' z "kyblu" na baterku?
Jo na novým je.
K.

Napsal: sob lis 10, 2007 3:50 pm
od Martinekk
Aj na staršom je. Je v tom kastlíku taká plastová vanička s hadičkou. Aj ja som ju mal prežratú durch....
Napsal: sob lis 10, 2007 10:42 pm
od kryton72
kce píše:
nebude to "s trubickou" nahodou rozdelovac? ..ma takovou trubicku na odfuk.. jestli tam mas olej tak vycistit!
Jo to bude ono,myslel jsem si to, ale neteče to s té trubičky, ale ta kapak se tvoří na matce, kterou je to přišroubované... dnes jsem bohužel nestihl fotit, zítra snad mi bude štěstí přát... díky.
Napsal: ned lis 11, 2007 9:39 pm
od ix
mě z rozdělovače vedou trubičky dvě, jedna tenčí krátká směrem dolů, druhá silnější delší, u tý mám pocit že bych ji měl někam zapojit ale nevím kam... nafotím, bude toho beztak víc...
Napsal: ned lis 11, 2007 9:46 pm
od kce
tak ta druha, delsi (je to spis hadicka, ne?) ma vest ke karburatoru..
(neni to vsak podminkou jak jsem zjistili na mem vozitku v srbske kamenici

)
(..zkoukni to na schematu zapojeni podtlaku zde na foru..)
Napsal: ned lis 11, 2007 9:56 pm
od ix
já nemám karburátor, měla by to bejt stříkačka... a doufám že taky je :¨)
Napsal: ned lis 11, 2007 10:41 pm
od Martinekk
Tá hadička je podtlakové riadenie predstihu. Zapojená má byť.