Hluk na 2. rychlostní stupeň
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 399
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň
Sakra, napsal jsem to obráceně
Na tachometru ujetých 100 je v reálu 125 +-
Na tachometru ujetých 100 je v reálu 125 +-
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1942
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň
kluci je vidět, že se nudíte..... To už je jednodužší vyměnit ozubení co pohání bowden. Trvá to max. dvě hodinky. M
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 399
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň
Tak dnes jsem konečně odhalil zdroj toho škrtacího hluku. Ten se objevoval na rychlostní stupně 1,2 a někdy při velké zátěži i na 3. Také byl přímo úměrný "prudkosti" rozjezdu a již zmíněnému zatížení (při rozjezdu a řazení do kopce to dělalo hodně, při rozjezdu a řazení z kopce spíše ani ne).
No, zjistil jsem, že za to může držák převodovky co je vpravo u výstupu na kardan (po směru jízdy). Dělala to i stará a i teď "nová" převodovka, takže jsem netušil co to způsobuje, jestli snad poloosy, nebo co. Důvodem bylo ovšem to, že díry v držáku byly hodně velké, a tudíž kardan byl prověšený těsně nad příčnou trubkou rámu co je hned před převodovkou, kdy se ještě při "zhoupnutí", když motor zabral, o ni "šouchal". Původně mi to ani nedošlo, ale dnes jsem tvořil nové plechy na výfuku, a když jsem tak koukal v té jámě na to zda je vše pohledově v pořádku, všiml jsem si odřeného kardanu. Pak při zjišťování důvodu proč jsem si všiml různě široké svislé mezery mezi držákem a převodovkou. Nahoře "na doraz" a dole kus mezera. Pozvedl jsem heverem převodovku a sundal držák. Díry uchycení hooodně elipsovitého tvaru a tak o 4mm širší (než šrouby) na každou stranu. Díry jsem tedy vyvařil, a vyvrtal nanovo. Zkušební jízda, hluk žádný, a ani občasné rány co se sem tam ozývaly. Ty jsem přisuzoval steřelému silentbloku, ale už se to neozývá, tak třeba na tom není tak nejhůř
No, zjistil jsem, že za to může držák převodovky co je vpravo u výstupu na kardan (po směru jízdy). Dělala to i stará a i teď "nová" převodovka, takže jsem netušil co to způsobuje, jestli snad poloosy, nebo co. Důvodem bylo ovšem to, že díry v držáku byly hodně velké, a tudíž kardan byl prověšený těsně nad příčnou trubkou rámu co je hned před převodovkou, kdy se ještě při "zhoupnutí", když motor zabral, o ni "šouchal". Původně mi to ani nedošlo, ale dnes jsem tvořil nové plechy na výfuku, a když jsem tak koukal v té jámě na to zda je vše pohledově v pořádku, všiml jsem si odřeného kardanu. Pak při zjišťování důvodu proč jsem si všiml různě široké svislé mezery mezi držákem a převodovkou. Nahoře "na doraz" a dole kus mezera. Pozvedl jsem heverem převodovku a sundal držák. Díry uchycení hooodně elipsovitého tvaru a tak o 4mm širší (než šrouby) na každou stranu. Díry jsem tedy vyvařil, a vyvrtal nanovo. Zkušební jízda, hluk žádný, a ani občasné rány co se sem tam ozývaly. Ty jsem přisuzoval steřelému silentbloku, ale už se to neozývá, tak třeba na tom není tak nejhůř
Naposledy upravil(a) Albedo dne úte bře 21, 2017 10:21 pm, celkem upraveno 2 x.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2479
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň
Covece, skoda ze nemas fotku. Jak to mohlo vzniknout? Koroze?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 399
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň
Covexi, na korozi to nevypadá, ta byla jen povrchově. Spíš to bylo "vymlácené". Prostě se to nějak vymlátilo/odřelo o šrouby. Ale už to tak bylo když jsem to koupil, protože mlácení při rozjezdu a posléze při zařazení 2 se ozývalo vždy. Abych se rozjel bez rány a taktéž přeřadil dál, jsem si musel vždy hrát pěkně pomaloučku jemňoučko se spojkou. Šoupání se začalo ozývat až časem (asi se díry postupně zvětšovali). No a pravdou je, že ty šrouby tam byly místo 4 kusů jen dva, tak chudáci asi dostávali na prdel.
Naposledy upravil(a) Albedo dne čtv bře 23, 2017 9:24 pm, celkem upraveno 1 x.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1942
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň
způsobil to mechanik- nedotáhnul skelet silentbloku na převodovce. Většinou se stane i to, že šrouby zkurvěj závity v hliníkovym ingotu převodovky. Už jsem to opravoval na spoustě Liber. musí se přeříznout závit na M12 a lepší je dát do hliníkovýho ingotu převodovky štefty a stáhnout skelet silentbloku k ingotu maticema. M.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 399
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň
Hele, Mišusi, prosím tě, nevíš jakou největší díru a v ní závit je bezpečné tam dělat? Mám tam totiž díry asi původně 10,5 se závitem M12 (vypadá že už to někdo zvětšoval), ale v jedné díře se mi to protočílo úplně, a zbylé drží jen tak tak. Jak za to zaberu, bude to zase stržené. Je to na té převodovce od Machyho co má to červené od Sysla. Asi jak tam nebyly šrouby, tak ty díry trochu zerodovali či co, nevím. Nicméně držák s vymlácenými dírami jsem tam již měl...
Buď udělat díru 12,5mm a v ní závit M14, nebo pokud by to nešlo, uvažuji o "vylepení" těch stávajících M12 epoxidem s kovovým plničem a znovuvyřezání (a tam pak třeba závitové štefty), Bojím se, že jak to není dotažené na fest, že se to zase vymlátí. S tím epoxidem s plničem mám výborné zkušenosti. Většinou stačí i ty "válečky" co se rozhnětou, za hodinku v tom lze bez problémů vrtat a řezat, a když se to před nanesením řádně okartáčuje a očistí acetonem, je to fakt jak zavařené. Dělal jsem tak už i olejovou vanu a v práci kolikrát kousek kovové el.rozvodné skříně (včetně těch závitů), a drží jak čert.
Buď udělat díru 12,5mm a v ní závit M14, nebo pokud by to nešlo, uvažuji o "vylepení" těch stávajících M12 epoxidem s kovovým plničem a znovuvyřezání (a tam pak třeba závitové štefty), Bojím se, že jak to není dotažené na fest, že se to zase vymlátí. S tím epoxidem s plničem mám výborné zkušenosti. Většinou stačí i ty "válečky" co se rozhnětou, za hodinku v tom lze bez problémů vrtat a řezat, a když se to před nanesením řádně okartáčuje a očistí acetonem, je to fakt jak zavařené. Dělal jsem tak už i olejovou vanu a v práci kolikrát kousek kovové el.rozvodné skříně (včetně těch závitů), a drží jak čert.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1942
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň
kámo M12 je hranice M14 bych nedoporučoval. m
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 399
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň
Do prkýnka....tak jsem na té převodovce (při pohledu z pravého boku) pravým dolním šroubem držáku projel durch do vnitř. Ten jediný se tváří že tam je M10 a dobrá, tak jsem tam cpal závitovou tyč jako šteft, a točím a točím, pak si říkám že to jde pořád nějak lechce, vytáhnu abych změřil, a už z ďoury čůrá olej Zbylé tři šrouby (štefty) jsem tam tedy raději moc neutahoval...no snažil jsem se s citem, a na to pak dal matičky podložené pérovkama. Tak snad to bude držet. Držák je pěkně přitažen k převodovce, což předtím nebyl. Doufám že se to nebude nějak povolovat i když ty "štefty"nejsou zašroubovány na doraz, ale v závitu vypadá že drží.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 399
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň
Jsem s tímto příspěvkem daleko od pravdy nebyl. Datum příspěvku je 21.led 2017 14:03, takže bezmála 3roky. Zítra jdu zase přehazovat převodovkuAlbedo píše: ↑sob led 21, 2017 2:03 pm No, převodovku ven NEE na tu dofám nebudu muset alespoň další 2 roky sáhnout
No zkusím to lanko, i když je to malá pravděpodobnost. Jinak nevím, no zvyknout si, snad si zvyknu. Pak už snad jen přesadit rafiku na tachometru
Nová převodovka je tam od Machyho z bouraného červeného co má od Sysla. Možná tam z něho zkusit dát rychloměr (zda-li je ještě k mání). (nevím zda mohou být v rychloměrech nějaké rozdíly, ale asi ne )
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2479
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň
To prehazujes kvuli te zpatecce?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 399
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň
Jojo, potřebuju jezdit a složit ze 2 převodovek co tu mám mi asi chvilku zabere
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996