Zamrzlý benzín
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Zamrzlý benzín
Tak tu mám nové téma. Minulý týden (den po srazu v Liberci) jsem ještě v pondělí odjel a přijel z práce a druhý den už ani ťuk. Nejprve jsem jako obvykle "vyleštil" víčko a kabely , ale zase nic. A kupodivu, žádný benzínový odér. Tak jsem vymontoval jednu svíčku a ouha- suchá! Tak teplovzdušnou pistoli a už jsem nahříval snad celou cestu od nádrže po vstřiky. Zkouška nastartování a už motor běžel. Ale jen do soboty a opět nic. Nějak jsem někde našenkoval vodu , ale teď je Velfobin už houby platný- jen teplá garáž. Dědek
Naposledy upravil(a) dědek dne úte úno 26, 2013 7:24 am, celkem upraveno 1 x.
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zamrzlý benzín
Jestli je to opravdu zamrzáním vody, tak nejspíš je za roky nastřádaná v palivovém fitru a chtělo by ho to vyměnit.
Jen tak pro pořádek dodávám, že na novějším Liberu je filtr pod tlakem, takže tam nejde dát plastový od pumpy, ale musí být poctivý kovový.
Jen tak pro pořádek dodávám, že na novějším Liberu je filtr pod tlakem, takže tam nejde dát plastový od pumpy, ale musí být poctivý kovový.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Zamrzlý benzín
S výměnou bych počkal. Novej stál kolem 1400,- Jde demontovat, vylejt - vycákat a dúkladně vysušit . Třeba i vyfoukat.Tuti píše: tak nejspíš je za roky nastřádaná v palivovém fitru a chtělo by ho to vyměnit.
K.

Nikdo není dokonalej.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Zamrzlý benzín
jo
novej originál je za 1500,- jak píše Karel- kompresorem vyfoukat co to jde,propláchnout tech.nebo obyč. benzínem a nechat u kamen vysušit.Pak už zbejvá jen vesele namontovat(jedna z nejhorších věcí na liberu-čerpadlo a filtr,radim před demontáží dvou matic M6 řádně štefty něčim promáznou.Dobrá je brzdovka a pomalinku povolovat/utáhovat,jinak je utrhneš.Po utržení jde filtr chytit sponou na hadice,což neni dobrý )
Mišus


Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zamrzlý benzín
Vycákáný a usušený filtr určitě zase na čas poslouží, ale s tím kompresorem bych byl opatrný. Jestli je uvnitř filtru papírová vložka, tlak z kompresoru ji může protrhnout a pak jako by tam filtr nebyl. 1500 za origo filtr je teda sakra hodně, ale myslím, že jsem někde v katalogu viděl neorigo asi za 3 - 4 stovky.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Zamrzlý benzín
jo od nippartsu je za 400,-(384,-) s tim kompresorem máš pravdu,zapoměl jsem napsat spíš provdrušnit-na kompresoru je regulace vzduchu,takže do fitru můžeš poslat dejme tomu 50 kpa což neni síla na protržení blan ve filtru.Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Zamrzlý benzín
Přišla obleva, trochu jsem to "pofoukal" a už startuje. Lepší než Velfobin je prý nalejt do nádrže dvě deci denaturáku a chvíli pojezdit. Ten filtr jsem měl hned na mysli. Poprvé stačilo teplovduškou pofoukat přívod ke vstřikum a myslím, že byl špunt u vstupu do lišty vstřiků. Poslední zamrzlé auto byla Š120 před dvaceti lety. Mám opravdu podezření na jednu pumpu u nás, kde mají v benzínu asi vodu. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zamrzlý benzín
Tak ven s tím ať se tam nenapálíme 

- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Zamrzlý benzín
Je to zatím podezření, ale radím tankovat v Desné a pak až v Jablonci. Místní si to přeberou a ti co projíždějí těch dvanáct km přejedou. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
Re: Zamrzlý benzín
V zimním období zásadně netankuji u malých čerpaček s nadzemními nádržemi. Jak v těchto nádržích ubývá benzín, je nahrazován
vzduchem s velkou relativní vlhkostí. Při změnách teplot (nízkých) tato vlhkost kondenzuje a dostává se do benzínu který si potom
koupím do auta a malér je na světě.
vzduchem s velkou relativní vlhkostí. Při změnách teplot (nízkých) tato vlhkost kondenzuje a dostává se do benzínu který si potom
koupím do auta a malér je na světě.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Zamrzlý benzín
Vodu v benzínu si nejčastěji „vytvoříme“ sami je to vzdušná vlhkost, která je všudypřítomná. Mohou být stavy, kdy se natankuje voda současně s benzínem.
Ale to už je havarijní stav na čerpací stanici. Zde jsou nádrže hlídány elektronicky. Zde víc…
http://www.petrolmagazin.sk/aktuality/a ... -1232.aspx
Pokud se v nádrži nahromadí více než několik kapek vody, může se dostat do potrubí a v jeho nejníže položeném místě v zimězamrznout. Vozidlo je pak nutné dopravit do vytápěné haly a počkat až led roztaje. Proto vznikly a stále jsou na trhu přísady vytvářející s vodou nemrznoucí směs. Pro benzin obsahující etanol jsou ale zbytečné, protože tento benzin malé množství vody rozpouští a při větším množství se vyloučí lihobenzinová vrstva, která nezamrzá.Norma ČSN EN 589 pro LPG dovoluje přidat do skladovací nádrže určité množství metanolu, který s vodou obdobně vytvoří nemrznoucí směs. Benzin s etanolem má ještě jednu pozitivní vlastnost. Etanol se přidává jako bezvodý a benzin s obsahem etanolu 5% rozpustí při normální teplotě více než 0,2% vody, při -15°C asi poloviční množství, takže při každém tankování "suchý" benzinpalivovou nádrž i celou soustavu permanentně vysušuje tím, že veškerou přítomnou vlhkost v sobě rozpustí. Ovšem jen do uvedeného množství, což je bohatě dostatečné, na plnou nádrž je to až 0,1 litru vody. Zde je třeba se zmínit o palivu E85, které rozpustí až kolem 15% vody, proto se zamrznutí potrubí není třeba obávat, a dále o tom, že ve výjimečném případě, když se dostane do nádrže s benzinem větší množství vody, může být palivo E85 použito v přiměřeném množství pro bezdemontážní vysušení, voda se s benzinem smísí a skončí bez problémůve spalovacím prostoru.
K.

Ale to už je havarijní stav na čerpací stanici. Zde jsou nádrže hlídány elektronicky. Zde víc…
http://www.petrolmagazin.sk/aktuality/a ... -1232.aspx
Pokud se v nádrži nahromadí více než několik kapek vody, může se dostat do potrubí a v jeho nejníže položeném místě v zimězamrznout. Vozidlo je pak nutné dopravit do vytápěné haly a počkat až led roztaje. Proto vznikly a stále jsou na trhu přísady vytvářející s vodou nemrznoucí směs. Pro benzin obsahující etanol jsou ale zbytečné, protože tento benzin malé množství vody rozpouští a při větším množství se vyloučí lihobenzinová vrstva, která nezamrzá.Norma ČSN EN 589 pro LPG dovoluje přidat do skladovací nádrže určité množství metanolu, který s vodou obdobně vytvoří nemrznoucí směs. Benzin s etanolem má ještě jednu pozitivní vlastnost. Etanol se přidává jako bezvodý a benzin s obsahem etanolu 5% rozpustí při normální teplotě více než 0,2% vody, při -15°C asi poloviční množství, takže při každém tankování "suchý" benzinpalivovou nádrž i celou soustavu permanentně vysušuje tím, že veškerou přítomnou vlhkost v sobě rozpustí. Ovšem jen do uvedeného množství, což je bohatě dostatečné, na plnou nádrž je to až 0,1 litru vody. Zde je třeba se zmínit o palivu E85, které rozpustí až kolem 15% vody, proto se zamrznutí potrubí není třeba obávat, a dále o tom, že ve výjimečném případě, když se dostane do nádrže s benzinem větší množství vody, může být palivo E85 použito v přiměřeném množství pro bezdemontážní vysušení, voda se s benzinem smísí a skončí bez problémůve spalovacím prostoru.
K.

Nikdo není dokonalej.
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zamrzlý benzín
A v létě zase u těchto čerpaček natankuješ za své peníze míň. V podzemní nádrži je stálá teplota kolem 10°, kdežto nadzemní nádrž sluníčko ohřeje klidně na 35°a při tomto rozdílu benzin nabyde na objemu o 3% ... což udělá korunu na litru. Takže levnější benzin je pak vlastně dražší.škatulka píše:V zimním období zásadně netankuji u malých čerpaček s nadzemními nádržemi. Jak v těchto nádržích ubývá benzín, je nahrazován vzduchem s velkou relativní vlhkostí. Při změnách teplot (nízkých) tato vlhkost kondenzuje a dostává se do benzínu který si potom
koupím do auta a malér je na světě.
---
Když se asi před dvěma roky řešila aféra s mizerným benzinem u čerpaček, moudrý zákon zakázal jmenovat konkrétní hříšníky, ale vědělo se, že mezi asi třemi pumpami co platily nejmastnější pokutu byla nějaká od Smržovky a to se celkem prolíná s Dědkovým určením.dědek píše:Je to zatím podezření, ale radím tankovat v Desné a pak až v Jablonci. Místní si to přeberou a ti co projíždějí těch dvanáct km přejedou. Dědek
---
A ještě něco - možná mám podobný problém. Ne že by mi benzin zamrzl, ono včera u nás snad ani nemrzlo, ale při jedné městské pojížďce se mi Libero na přidání plynu dusilo. Na volnoběh a na málo plynu šel motor normálně - prostě typické chování jako při nedostatečné dodávce paliva. Ale dělalo to při jedné krátké jízdě a pak už zase ne. Tak mám taky podezření na přicpaný filtr, ale na novějším si nejsem jistý - co asi by to ještě mohlo způsobovat?
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Zamrzlý benzín
Mohlo by to být i toto. viewtopic.php?f=2&t=875&p=7964&hilit=ne ... ynem#p7964Tuti píše:Ale dělalo to při jedné krátké jízdě a pak už zase ne.
K.

Nikdo není dokonalej.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Zamrzlý benzín
Když mám auto studený tak na něj nešlapu.To už jsem se naučil (taky hrozí zapečení kroužků když ho moc trápíš), že se dusí -jak ručička od teploměru leze nahoru,tak už na to můžu šlapat jak chci.Čidlo teploty vody mám před nedávnem měněný za novej kus-nový vstřikovačei pal.filtr. Beru to jako vlastnost,dělalo mi to vždycky a pozoruju to na každym liberu co mám na dílně.Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2505
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zamrzlý benzín
Je to fakt, ze jsem si toho na studenem aute taky vsiml, ale clovek to pozna jen kdyz musi po nastartovani studeneho auta jet smeren do kopce. Pokud se nekdo rozjizdi po rovine nebo z kopce, vetsinou se motor zahreje a uz se to neprojevuje.Mis.us píše:Když mám auto studený tak na něj nešlapu.To už jsem se naučil (taky hrozí zapečení kroužků když ho moc trápíš), že se dusí -jak ručička od teploměru leze nahoru,tak už na to můžu šlapat jak chci.Čidlo teploty vody mám před nedávnem měněný za novej kus-nový vstřikovačei pal.filtr. Beru to jako vlastnost,dělalo mi to vždycky a pozoruju to na každym liberu co mám na dílně.Mišus
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Zamrzlý benzín
Tak Tuti na tu naší stranu občas jezdí a ví o čem je řeč. Už kolikátý provozovatel (neplést si s majitelem) svědčí, že to tam nebude všechno košer i dneska. Před lety byla na vodu v benzínu vyhlášena benzínka v Turnově směrem na Sedmihorky. Ne nadarmo se také dělaly na spodku nádrže šroubovací zátky. Dneska to už auta nemají . Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zamrzlý benzín
Mis.us píše:Beru to jako vlastnost,dělalo mi to vždycky a pozoruju to na každym liberu co mám na dílně.Mišus
Troufám si poznat, když se auto chová jinak než normálně

Stalo se to když už byl motor prohřátý tak, že už by asi ani neměl jet na "sytičový" režim, zkoušel jsem mu pak po chvilce do kopce přišlápnout ještě párkrát a díra tam byla furt.
Před další jízdou (cca po čtvrt hodině) jsem otevřel víčko nádrže, jestli není na vině podtlak v nádrži, ale tlakové poměry mi přišly jako normál (vyfouklo trochu par). Od té doby se zatím problém znovu neobjevil .. každopádně na filtr se kouknu, ale jestli bude auto sekat dobrotu, počkám s tím na teplejší počasí.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
Re: Zamrzlý benzín
Nekdy se to chova podobne, kdyz je v ranne fazi odchodu nektery kabel ke svicce. Po zahrati (vysuseni) to zmizi.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Zamrzlý benzín
Beru to jako vlastnost brát i nadále budu.Každej zgenerálkovanej motor s novejma kabelama,filtrama,olelejem a dalšíma drobnostma mi to dělal a dělá.I když je motor zahřátej,ale to jen v případě toho,když Řj má udaj o tom,že auto stojí na místě (netočej se kola tim pádem se netočí pružina v bowdenu u tachometru) a otáčky motoru klesnou na minimum-trottle sensor má tři chody-volnoběh,přidanej plyn zhruba do 3/4 a pak od 3/4 nahoru-mezi timle jsou určitý skoky v akceleraci,něco jinýho je,když auto vyloženě netáhle a dusí se od spodu (kabely,filtry,plynová klapka a kostry-můžeš si vybrat
).Mišus

Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Zamrzlý benzín
Ano, to není vada, to je vlastnost.Mis.us píše:Beru to jako vlastnost brát i nadále budu.
K.

Nikdo není dokonalej.