
Libero klempíř
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2505
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Libero klempíř
Letosni zimu moje Libero ne jen vykvetlo, ale na nekterych mistech uz i prokvetlo.
Takze shanim nejakeho schopneho auto klempire, ktery by postizene casti vyvaril/nahradil. Zkousel jsem neco tady v okoli (rozumej Liberec), ale kdyz mi na dotaz, zda by umeli opravit prorezly blatnik u Libera reknou. ze to neni problem, ze to uz delali mockrat, a pak se hrozne divej, ze na Libero nejsou zadne klempirsky dily, tak je mi jasne ze nevedi do ceho jdou. Mate nekdo zkusenosti s nejakym blizkym ci vzdalenym klempirem, ktery uz aspon vi, jak vypada Libero?

Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Re: Libero klempíř
Pokud nic neseženeš tak se nachází jeden ve Vsetíně, ale je to opravdu z neruky. Taky bude léčit naše libero.
Subaru Libero E12 SUPERDELUXE RV99 > Lehce ohnívá ale jezdí
ohnívá=je v pubertě, vyrážejí mu pupínky pod lakem
ohnívá=je v pubertě, vyrážejí mu pupínky pod lakem
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1034
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Libero klempíř
Ahojky, tak tu platí iba jedno správné heslo, iba sám si zaručíš potrebnú kvalitu. Jak som už písal, všetky pokusy o vyvarenie skončia vykvitnutím v okolí spoja - aj ten najfajnovejší zvar prehreje aj opačnú stranu plechu a tá už paravidelne nejde natrieť zvnútra a tak je časovaná bomba na svete...
Osvedčil sa mi iba systém nautilus - vystihnúť postihnutú oblasť až po zdravý plech,natrieť poctivo i zvnútra, je tam dosah, potom vytvarovat plech nový - záplatu, zahĺbiť miesta pre nity a trhacími nitmi (namočenými do farby) znitovať, prebrúsiť a pretmeliť, prestriekať je už hračka. Dôležitý je efekt konečného a trvalého zastavenia korózie v tom nieste, skrátka, už na to nikdy nemusíš šahať. Mám s tým velmi dobré skúsenosti, vývoj bol bolavý, (každý rok puchýre, tmelenie, stále drzejších prekorodovaní,) až som skúsil systém nautilus a je pokoj. Liberko má pár systémovo blbo vyriešených miest, tie je treba ošetriť a koróziu zastaviť (za prednými sedadlami, pri otvore nádrže a podobne sú blbo vyriešené spoje a lemy.
Takže držím palec a hlavne odvahu do toho. Neni to nič, čoho by sa správny Liberák bál.
Osvedčil sa mi iba systém nautilus - vystihnúť postihnutú oblasť až po zdravý plech,natrieť poctivo i zvnútra, je tam dosah, potom vytvarovat plech nový - záplatu, zahĺbiť miesta pre nity a trhacími nitmi (namočenými do farby) znitovať, prebrúsiť a pretmeliť, prestriekať je už hračka. Dôležitý je efekt konečného a trvalého zastavenia korózie v tom nieste, skrátka, už na to nikdy nemusíš šahať. Mám s tým velmi dobré skúsenosti, vývoj bol bolavý, (každý rok puchýre, tmelenie, stále drzejších prekorodovaní,) až som skúsil systém nautilus a je pokoj. Liberko má pár systémovo blbo vyriešených miest, tie je treba ošetriť a koróziu zastaviť (za prednými sedadlami, pri otvore nádrže a podobne sú blbo vyriešené spoje a lemy.
Takže držím palec a hlavne odvahu do toho. Neni to nič, čoho by sa správny Liberák bál.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Re: Libero klempíř
Lubomír> Výborný nápad, tohle ti ukradnu
. A hlavička nýtu nejde vidět? Nebo spíš bylo by foto takto opraveného místa?

Subaru Libero E12 SUPERDELUXE RV99 > Lehce ohnívá ale jezdí
ohnívá=je v pubertě, vyrážejí mu pupínky pod lakem
ohnívá=je v pubertě, vyrážejí mu pupínky pod lakem
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1034
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Libero klempíř
No, po nátere zvonku už nie je nič vidieť, lebo miesta pre nity jamkárom zaklepnem, po zanitovaní pretmelím a prebrúsim, ale vnútri sa s tým moc ne.....m a pred náterom oprava za prednými sedadlami vypadala takto:

Ale dodám aj fotku už opraveného miesta za kolesom pri vstupe do nádrže, keď nafotím - trebars dnešný stav.

Ale dodám aj fotku už opraveného miesta za kolesom pri vstupe do nádrže, keď nafotím - trebars dnešný stav.
Naposledy upravil(a) Lubomír dne stř bře 17, 2010 8:04 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Re: Libero klempíř
To není třeba, tohle stačí. A co venkovní části? Kamarád říkal že to vyvaří a pak vystříká nějakou pěnou. U našeho libera jsou chycené "naštěstí" jenom venkovní části, zbytek je kupodivu OK.
Subaru Libero E12 SUPERDELUXE RV99 > Lehce ohnívá ale jezdí
ohnívá=je v pubertě, vyrážejí mu pupínky pod lakem
ohnívá=je v pubertě, vyrážejí mu pupínky pod lakem
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Libero klempíř
Myslím, že pěna jako ochrana dutin se moc neosvědčila, to byl hit tak před 30 lety. Pak se ukázalo, že voskové přípravky jako např. Resistin jsou lepší, protože voda se do dutin stejně dostane a pěna brání jejímu vysychání. A nejdůležitější je neucpat a udržovat průchozí všechny kanálky, kterými voda vytéká.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1034
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Libero klempíř
Správne, vystriekal som dutiny vo dverách i nad zadnými blatníkmi poctivo - voskový Resistin ML v spreji s hadičkou sa to vtedy volalo. Nádherný efekt, znútra sa korózia fakt zastavila. (pokračovala zvonku, ale to nie je velký problém - je to vidieť a ide to vybrúsiť a natreť.) Asi po 10 rokoch sa mi zdalo, že šoupačky nejak "šumí" pri zatváraní, neskôr v nich žbluňkalo, tak som skúsil tenkým šroubovákom prepchat dierky v leme, trochu ma to počuralo - asi tak liter vody- tak som tam vopchal kus hadičky a odvtedy bol pokoj.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka