Stránka 1 z 2

Výměna palivového filtru

Napsal: úte lis 17, 2009 7:57 pm
od sněhulák
Nazdar pánové,
po delší době si Liberko postavilo hlavu a přestalo jet.V sobotu jsem se vracel z Trutnova a zdálo se mi že motor při přidání plynu jemně pocukává.Druhý den jsem měl docela dlouhý start ,ale odjel jsem,v pondělí jsem do práce doskákal a dnes jsem už nenastartoval .Myslím si že mám ucpaný palivový filtr,proto by mně zajímalo jak ho vyměnit a jestli se dá nahradit nějakým jiným než mi dojde nový . Díky za rady ahoj Milan. (jedná se o nové Libero)

Re: Výměna palivového filtru

Napsal: úte lis 17, 2009 9:48 pm
od Mirek
Já tam mám něco v tomhle duchu (obyč filtr z benzínky) -
Obrázek
a měním ho podběhem po levým zadním kole, teda aspoň tamtudy mi jde nejlíp došáhnout. :D

Re: Výměna palivového filtru

Napsal: stř lis 18, 2009 1:00 pm
od sněhulák
Tak jsem se vrátil z garáže,filtr je vyměněný,ale auto skáče dál.Tím to tedy není.Dál jsem zkusil čerpadlo,ale vytlačí benzín až nad střechu,vyčistil jsem okolo čerpadla všechny konektory který jsem vyděl,ale nepomohlo nic.Prostě auto za jízdy vynechává,ale když ho prošlápnu naprázdno tak se to zdá být dobrý ale při jízdě jak přidám tak přestane jet a chytne se když uberu.Už mě došel rozum,ještě mě napadají podtlakový hadičky ale který ? Měl jsem venku i svíčky ale byly dobrý.Ještě odpoledne pujdu něco mudrovat Milan.

Re: Výměna palivového filtru

Napsal: stř lis 18, 2009 1:39 pm
od Karel
sněhulák píše:ale vytlačí benzín až nad střechu
Máš li podezření na tlak benzínu, tak musíš naměřit 3 atmosféry, jinak by to bylo do vejšky asi 35m :!:
K.
:?

Re: Výměna palivového filtru

Napsal: stř lis 18, 2009 5:24 pm
od Martinekk
Pocukávanie a vynechávanie až zdochnutie motoru po prejazde železničným priecestím nám na novom Liberku robil konektor na zapaľovacej cievke. Bol uvoěnený, fastony neboli napružené a nedržalo to, kontakt bol nestály. Na starom toto robil zas uknísaný káblik k rozdeľovaču... Pokývaj s tým, možno dačo objavíš. Je to len nápad, čo keby...

Re: Výměna palivového filtru

Napsal: stř lis 18, 2009 6:08 pm
od škatulka
Popsané problémy (cukání pod plynem a zhoršující se starty) mi způsobovaly vadné
zapalovací kabely - odpor 10 kohm a více. Popřidání plynu dojde ke zvýšení tlaku
ve válci a jiskra už nestačí přeskočit. Po výměně kabelů je vše v pořádku.
Mám sice staré libero, ale problém je asi stejný.

Re: Výměna palivového filtru

Napsal: stř lis 18, 2009 7:41 pm
od Martinekk
Kabely majú mať odpor, sú to uhlíkové, nie staré červené s medeným vodičom. Uhlíkové sú kvôli rušeniu. U mňa má kábel od rozdeľovača k sviečke odpor 4,72kOhm, 8,52kOhm a 8,44kOhm. Liberko štartuje, ťahá, necuká, poslúcha. Origo káble.

Re: Výměna palivového filtru

Napsal: stř lis 18, 2009 9:44 pm
od Lubomír
Pokusne rozpoj konektor k rozdelovaču, kablíky preštrikuj inou cestou, zapoj, a nejaký čas to bude ešte jazdiť, potom to zas bude chcípákovať a máš to, je to v tom prívode....

Re: Výměna palivového filtru

Napsal: čtv lis 19, 2009 8:58 am
od covex
Pokud se to projevuje predevsim za vlhka, pak je to zcela jiste zapalovani. Nejdriv bych zkusil zapalovaci kabely, jejich vymenou nic nepokazis.

Re: Výměna palivového filtru

Napsal: čtv lis 19, 2009 9:34 am
od Aja+Dandy+2
Ahoj Sněhuláku,tuhle závadu ti vůbec nezávidím,protože to může být prakticky čímkoli. Jak psal Covex,šel bych na to rozhodně stejně. Překontolovat celé zapalování(konektory ,dráty) a hlavně kostry,ale to už jsi určitě vše udělal a zkusil, co dál??? Bude to určitě jako vždy nějaká blbost,ale najít jí :( :roll: Přeju hodně zdaru při hledání . Já se ted zase hrabu v trubkovodech a k tomu měním zase ložiska na zadní nápravě :cry: Aleš

Re: Výměna palivového filtru

Napsal: čtv lis 19, 2009 12:19 pm
od dědek
Zkontroluj konektor vedení od rozdělovače k indučce(když odklopíš zadní nárazník,tak je zhruba uprostřed a vedou od něho dráty k rozdělovači). Dědek

Re: Výměna palivového filtru

Napsal: čtv lis 19, 2009 2:06 pm
od sněhulák
Nazdar kolegové,
tak autíčko už zase šlape tak jak má.Po výměně filtru,přeměření tlaku čerpadla(zhruba 2,5 a po přidání plynu tlak vylezl ke 3 atm což je podle pana Jona v pořádku),vyčistění všech konektorů jsem už v naprostém zoufalství začal za ty kabely docela surově tahat a tím se závada konečně ukázala. Pravdu měli všichni kdo tvrdili že to je v elektrice.Vytáhl jsem kabel z konektoru k rozdělovači,který byl upadlí vevnitř u konektoru a drželo ho to gumové těsnění proti vlhku a proto při slušném zacházení jsem na to nepřišel.Děkuji všem za rady a přeji mnoho kilometrů bez podobných závad ahoj Milan.

Re: Výměna palivového filtru

Napsal: pát lis 20, 2009 8:57 am
od dědek
Ano, stejná závada v únoru letošního roku až na to,že já už vůbec nenastartoval. Zvenčí nic vidět nebylo,až po měření ohmmetrem a rozdělání konektoru. Dědek

Re: Výměna palivového filtru

Napsal: pát lis 20, 2009 12:15 pm
od Karel
dědek píše:až po měření ohmmetrem
Jen pro pomoc ostatním majitelům Liber. Kde, a co jsi naměřl :?: Podle mého názoru na autě bez demontáže spojení konektorů rozdělovače, a cívky
nic naměřit neje. A nebo to jde :?:
K.
:D

Re: Výměna palivového filtru

Napsal: pát lis 20, 2009 1:33 pm
od dědek
ANO , měřil jsem spojení na kostru a ejhle objevil, že drát z místa "A" do místa "B" má jaksi nekonečno. a na"cestě" bylo kromě možnosti přerušení vodiče někde v izolaci (což jsem bral,jako nanejvýš nepravděpodobné) jen onen zmiňovaný konektor . Na cívku v mém případě šlo +12V , ale chyběl mínus . (Oba konce na cívce +12V). Konec konců, tenhle konektor je dost na "ráně" a přímo se nabízí k nějakým alotriím. Dědek

Re: Výměna palivového filtru

Napsal: pát lis 20, 2009 8:11 pm
od Lubomír
Ouplně svatá pravda, enemže dyš to jednou jede jednou nee... tak niečo namerať je problém - pri zahýbání s konektorom to dĺho ešte došlo, a potom už ani to nepomáhalo, venku -5, to sa ani nejak nechcelo nikomu moc merať... a bolo to tam! Takže záver páni Liberáci: Vlastnosťou novšieho typu Liberka je , že konektor k rozdelovaču je jeho slabým miestom, zaraďme tento kus na patričné miesto medzi vecami, ktoré je treba v prípade nemohúcnosti stroja preveriť!
P.S. že by sa nenašiel koumák, čo toto miesto vyrieši samodomovým spôsobom? (Ja som problém konektora (niekto ho odcvikol) na staršom odstránil dutinkami používanými ešte na Pionieri JAWA 20 - samček-samička s bužírkou a bolo to na dodnes dobrý...)

Re: Výměna palivového filtru

Napsal: sob lis 21, 2009 11:38 am
od Martinekk
Tak ono stačí napružiť kontakty Fastonov a je to zas na nejaký čas OK. Ale dokedy, že...

Re: Výměna palivového filtru

Napsal: pon lis 23, 2009 12:46 pm
od ulus
Na liberu jsem ještě konektory neměnil (teda ne že by nebylo potřeba, zrovna ten k cívce není nic moc stejně jako k zadním světlům), ale pro předchozí Italy jsem používal Superseal od Tyco (AMP) např. zde http://www.ges.cz/?page=index&of=1&gcat=XBGG&inc=browse
Třeba se to bude někomu hodit.

Re: Výměna palivového filtru

Napsal: pon pro 14, 2009 10:29 pm
od Mira
Drat k snimaci polohy klikovky v rozdelovaci mi upadl na pred letu na srazu u Jardy v MT jak se vyjizdi z polnacky na Srnci.
Nastesti upadl dostatecne, ze byl videt a sel provizorne spravit na miste. Pak hned asi po pul roce jsem to spravil poradne.

Provizorni oprava jde provest takto: Chce to kousek medeneho lanka, spise tenciho. Lanko zasunout do upadleho kontaktu zepredu, zahnout pres okraj a na vnejsi strane lanko trochu rozplest, zkontrolovat, ze nektery vlas nemuze skratnout, zasunout konektor drze pritom lanko at se nepohne. Po zasunuti skroutit s upadlym dratem a zamotat izolackou.

Na trvalou opravu pasoval pin z diagnostiky Imprezy tusim 2002. Je zajimave, kolik druhu pinu Subaru pouziva. Vyzkousel jsem asi ctyri stejneho rozmeru, ale zadny nepasoval kvuli zamkum, az tento. Zato je zlaceny. A asi tri vrstvy smrstovacky a drzi to jiz ctvrty rok.

Mira

Re: Výměna palivového filtru

Napsal: stř pro 16, 2009 7:52 pm
od Tuti
Mira píše: .... Je zajimave, kolik druhu pinu Subaru pouziva. Vyzkousel jsem asi ctyri stejneho rozmeru, ale zadny nepasoval kvuli zamkum... Mira
:mrgreen: Akorát ty dva pod palubkou co se nesmí spojit do sebe jak na sviňu pasujou ... to snad japončíci udělali schválně :lol: