Výměna palivového filtru
- sněhulák
- Přispěvatel
- Příspěvky: 123
- Registrován: ned kvě 20, 2007 6:28 pm
- Bydliště: Turnov-Český ráj
Výměna palivového filtru
Nazdar pánové,
po delší době si Liberko postavilo hlavu a přestalo jet.V sobotu jsem se vracel z Trutnova a zdálo se mi že motor při přidání plynu jemně pocukává.Druhý den jsem měl docela dlouhý start ,ale odjel jsem,v pondělí jsem do práce doskákal a dnes jsem už nenastartoval .Myslím si že mám ucpaný palivový filtr,proto by mně zajímalo jak ho vyměnit a jestli se dá nahradit nějakým jiným než mi dojde nový . Díky za rady ahoj Milan. (jedná se o nové Libero)
po delší době si Liberko postavilo hlavu a přestalo jet.V sobotu jsem se vracel z Trutnova a zdálo se mi že motor při přidání plynu jemně pocukává.Druhý den jsem měl docela dlouhý start ,ale odjel jsem,v pondělí jsem do práce doskákal a dnes jsem už nenastartoval .Myslím si že mám ucpaný palivový filtr,proto by mně zajímalo jak ho vyměnit a jestli se dá nahradit nějakým jiným než mi dojde nový . Díky za rady ahoj Milan. (jedná se o nové Libero)
- sněhulák
- Přispěvatel
- Příspěvky: 123
- Registrován: ned kvě 20, 2007 6:28 pm
- Bydliště: Turnov-Český ráj
Re: Výměna palivového filtru
Tak jsem se vrátil z garáže,filtr je vyměněný,ale auto skáče dál.Tím to tedy není.Dál jsem zkusil čerpadlo,ale vytlačí benzín až nad střechu,vyčistil jsem okolo čerpadla všechny konektory který jsem vyděl,ale nepomohlo nic.Prostě auto za jízdy vynechává,ale když ho prošlápnu naprázdno tak se to zdá být dobrý ale při jízdě jak přidám tak přestane jet a chytne se když uberu.Už mě došel rozum,ještě mě napadají podtlakový hadičky ale který ? Měl jsem venku i svíčky ale byly dobrý.Ještě odpoledne pujdu něco mudrovat Milan.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Výměna palivového filtru
Máš li podezření na tlak benzínu, tak musíš naměřit 3 atmosféry, jinak by to bylo do vejšky asi 35msněhulák píše:ale vytlačí benzín až nad střechu

K.

Nikdo není dokonalej.
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 951
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna palivového filtru
Pocukávanie a vynechávanie až zdochnutie motoru po prejazde železničným priecestím nám na novom Liberku robil konektor na zapaľovacej cievke. Bol uvoěnený, fastony neboli napružené a nedržalo to, kontakt bol nestály. Na starom toto robil zas uknísaný káblik k rozdeľovaču... Pokývaj s tým, možno dačo objavíš. Je to len nápad, čo keby...
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Re: Výměna palivového filtru
Popsané problémy (cukání pod plynem a zhoršující se starty) mi způsobovaly vadné
zapalovací kabely - odpor 10 kohm a více. Popřidání plynu dojde ke zvýšení tlaku
ve válci a jiskra už nestačí přeskočit. Po výměně kabelů je vše v pořádku.
Mám sice staré libero, ale problém je asi stejný.
zapalovací kabely - odpor 10 kohm a více. Popřidání plynu dojde ke zvýšení tlaku
ve válci a jiskra už nestačí přeskočit. Po výměně kabelů je vše v pořádku.
Mám sice staré libero, ale problém je asi stejný.
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 951
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna palivového filtru
Kabely majú mať odpor, sú to uhlíkové, nie staré červené s medeným vodičom. Uhlíkové sú kvôli rušeniu. U mňa má kábel od rozdeľovača k sviečke odpor 4,72kOhm, 8,52kOhm a 8,44kOhm. Liberko štartuje, ťahá, necuká, poslúcha. Origo káble.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1034
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Výměna palivového filtru
Pokusne rozpoj konektor k rozdelovaču, kablíky preštrikuj inou cestou, zapoj, a nejaký čas to bude ešte jazdiť, potom to zas bude chcípákovať a máš to, je to v tom prívode....
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2505
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna palivového filtru
Pokud se to projevuje predevsim za vlhka, pak je to zcela jiste zapalovani. Nejdriv bych zkusil zapalovaci kabely, jejich vymenou nic nepokazis.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
-
- Člen korespondent
- Příspěvky: 189
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 9:24 pm
- Bydliště: Unhošť
Re: Výměna palivového filtru
Ahoj Sněhuláku,tuhle závadu ti vůbec nezávidím,protože to může být prakticky čímkoli. Jak psal Covex,šel bych na to rozhodně stejně. Překontolovat celé zapalování(konektory ,dráty) a hlavně kostry,ale to už jsi určitě vše udělal a zkusil, co dál??? Bude to určitě jako vždy nějaká blbost,ale najít jí
Přeju hodně zdaru při hledání . Já se ted zase hrabu v trubkovodech a k tomu měním zase ložiska na zadní nápravě
Aleš



Aleš
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Výměna palivového filtru
Zkontroluj konektor vedení od rozdělovače k indučce(když odklopíš zadní nárazník,tak je zhruba uprostřed a vedou od něho dráty k rozdělovači). Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- sněhulák
- Přispěvatel
- Příspěvky: 123
- Registrován: ned kvě 20, 2007 6:28 pm
- Bydliště: Turnov-Český ráj
Re: Výměna palivového filtru
Nazdar kolegové,
tak autíčko už zase šlape tak jak má.Po výměně filtru,přeměření tlaku čerpadla(zhruba 2,5 a po přidání plynu tlak vylezl ke 3 atm což je podle pana Jona v pořádku),vyčistění všech konektorů jsem už v naprostém zoufalství začal za ty kabely docela surově tahat a tím se závada konečně ukázala. Pravdu měli všichni kdo tvrdili že to je v elektrice.Vytáhl jsem kabel z konektoru k rozdělovači,který byl upadlí vevnitř u konektoru a drželo ho to gumové těsnění proti vlhku a proto při slušném zacházení jsem na to nepřišel.Děkuji všem za rady a přeji mnoho kilometrů bez podobných závad ahoj Milan.
tak autíčko už zase šlape tak jak má.Po výměně filtru,přeměření tlaku čerpadla(zhruba 2,5 a po přidání plynu tlak vylezl ke 3 atm což je podle pana Jona v pořádku),vyčistění všech konektorů jsem už v naprostém zoufalství začal za ty kabely docela surově tahat a tím se závada konečně ukázala. Pravdu měli všichni kdo tvrdili že to je v elektrice.Vytáhl jsem kabel z konektoru k rozdělovači,který byl upadlí vevnitř u konektoru a drželo ho to gumové těsnění proti vlhku a proto při slušném zacházení jsem na to nepřišel.Děkuji všem za rady a přeji mnoho kilometrů bez podobných závad ahoj Milan.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Výměna palivového filtru
Ano, stejná závada v únoru letošního roku až na to,že já už vůbec nenastartoval. Zvenčí nic vidět nebylo,až po měření ohmmetrem a rozdělání konektoru. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Výměna palivového filtru
Jen pro pomoc ostatním majitelům Liber. Kde, a co jsi naměřldědek píše:až po měření ohmmetrem

nic naměřit neje. A nebo to jde

K.

Nikdo není dokonalej.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Výměna palivového filtru
ANO , měřil jsem spojení na kostru a ejhle objevil, že drát z místa "A" do místa "B" má jaksi nekonečno. a na"cestě" bylo kromě možnosti přerušení vodiče někde v izolaci (což jsem bral,jako nanejvýš nepravděpodobné) jen onen zmiňovaný konektor . Na cívku v mém případě šlo +12V , ale chyběl mínus . (Oba konce na cívce +12V). Konec konců, tenhle konektor je dost na "ráně" a přímo se nabízí k nějakým alotriím. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1034
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Výměna palivového filtru
Ouplně svatá pravda, enemže dyš to jednou jede jednou nee... tak niečo namerať je problém - pri zahýbání s konektorom to dĺho ešte došlo, a potom už ani to nepomáhalo, venku -5, to sa ani nejak nechcelo nikomu moc merať... a bolo to tam! Takže záver páni Liberáci: Vlastnosťou novšieho typu Liberka je , že konektor k rozdelovaču je jeho slabým miestom, zaraďme tento kus na patričné miesto medzi vecami, ktoré je treba v prípade nemohúcnosti stroja preveriť!
P.S. že by sa nenašiel koumák, čo toto miesto vyrieši samodomovým spôsobom? (Ja som problém konektora (niekto ho odcvikol) na staršom odstránil dutinkami používanými ešte na Pionieri JAWA 20 - samček-samička s bužírkou a bolo to na dodnes dobrý...)
P.S. že by sa nenašiel koumák, čo toto miesto vyrieši samodomovým spôsobom? (Ja som problém konektora (niekto ho odcvikol) na staršom odstránil dutinkami používanými ešte na Pionieri JAWA 20 - samček-samička s bužírkou a bolo to na dodnes dobrý...)
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 951
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna palivového filtru
Tak ono stačí napružiť kontakty Fastonov a je to zas na nejaký čas OK. Ale dokedy, že...
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- ulus
- Člen korespondent
- Příspěvky: 208
- Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
- Bydliště: Bedřichov u Lysic
Re: Výměna palivového filtru
Na liberu jsem ještě konektory neměnil (teda ne že by nebylo potřeba, zrovna ten k cívce není nic moc stejně jako k zadním světlům), ale pro předchozí Italy jsem používal Superseal od Tyco (AMP) např. zde http://www.ges.cz/?page=index&of=1&gcat=XBGG&inc=browse
Třeba se to bude někomu hodit.
Třeba se to bude někomu hodit.
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
Re: Výměna palivového filtru
Drat k snimaci polohy klikovky v rozdelovaci mi upadl na pred letu na srazu u Jardy v MT jak se vyjizdi z polnacky na Srnci.
Nastesti upadl dostatecne, ze byl videt a sel provizorne spravit na miste. Pak hned asi po pul roce jsem to spravil poradne.
Provizorni oprava jde provest takto: Chce to kousek medeneho lanka, spise tenciho. Lanko zasunout do upadleho kontaktu zepredu, zahnout pres okraj a na vnejsi strane lanko trochu rozplest, zkontrolovat, ze nektery vlas nemuze skratnout, zasunout konektor drze pritom lanko at se nepohne. Po zasunuti skroutit s upadlym dratem a zamotat izolackou.
Na trvalou opravu pasoval pin z diagnostiky Imprezy tusim 2002. Je zajimave, kolik druhu pinu Subaru pouziva. Vyzkousel jsem asi ctyri stejneho rozmeru, ale zadny nepasoval kvuli zamkum, az tento. Zato je zlaceny. A asi tri vrstvy smrstovacky a drzi to jiz ctvrty rok.
Mira
Nastesti upadl dostatecne, ze byl videt a sel provizorne spravit na miste. Pak hned asi po pul roce jsem to spravil poradne.
Provizorni oprava jde provest takto: Chce to kousek medeneho lanka, spise tenciho. Lanko zasunout do upadleho kontaktu zepredu, zahnout pres okraj a na vnejsi strane lanko trochu rozplest, zkontrolovat, ze nektery vlas nemuze skratnout, zasunout konektor drze pritom lanko at se nepohne. Po zasunuti skroutit s upadlym dratem a zamotat izolackou.
Na trvalou opravu pasoval pin z diagnostiky Imprezy tusim 2002. Je zajimave, kolik druhu pinu Subaru pouziva. Vyzkousel jsem asi ctyri stejneho rozmeru, ale zadny nepasoval kvuli zamkum, az tento. Zato je zlaceny. A asi tri vrstvy smrstovacky a drzi to jiz ctvrty rok.
Mira
tak už bez
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna palivového filtru
Mira píše: .... Je zajimave, kolik druhu pinu Subaru pouziva. Vyzkousel jsem asi ctyri stejneho rozmeru, ale zadny nepasoval kvuli zamkum... Mira


tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad