prasknuty blok motora
- Raper
- Inventář fóra
- Příspěvky: 345
- Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
- Bydliště: Kežmarok SR
- Kontaktovat uživatele:
prasknuty blok motora
Ako som uz napisal do "Naše vozy, vozítka Kinderko" nejako sa stalo ze mi praskol blok motora. Je to priamo nad vyvažovacou hriadelou. Nastastie, mam este jeden blok doma tak tam skusim narucat krami z mojho a uvidim ci to bude slapat. Strasne by ma zaujimalo, co mohlo viest k tomuto stavu, a ci je nejaky recept co stym?? + ine dotazy a poznamky. foto snad zajtra
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Fiat Ducato 2,3 JTD
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: prasknuty blok motora
Myslím, že vyjimečně únava materiálu, ale spíš zmrzlá voda v bloku. Ani nevím kde jsou na liberáckým motoru mrazové zátky. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1034
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: prasknuty blok motora
Prasknutý blok je smrteľná diagnóza, skúšať to vyvariť nebude nič moc - predstava že to treba odvrtať na koncoch trhliny, vydrážkovať a vyvariť s predohrevom - s neistým výsledkom, sa dá uvažovať ako posledné riešenie, blok sa hodí už asi iba do šrotu. Aj keď som videl už zavarený blok s dierou po zvedavej ojnici - vykukla z bloku
Mrazové zátky by mali zvládať tlaky od kryštálikov vody a ochrániť blok. Zdá sa, že trhlina od vody sa šírila až prenikla na povrch, ale ak píšeš, že otvorila cestu oleju na povrch motora, tak kam išla voda - do valca? - to bol ten obláčik vody, čo som vtedy diagnostikoval ako vadné tesnenie pod hlavou? a miešala sa voda s olejom? Pripoj fotku - aspoň pre poučenie.

Mrazové zátky by mali zvládať tlaky od kryštálikov vody a ochrániť blok. Zdá sa, že trhlina od vody sa šírila až prenikla na povrch, ale ak píšeš, že otvorila cestu oleju na povrch motora, tak kam išla voda - do valca? - to bol ten obláčik vody, čo som vtedy diagnostikoval ako vadné tesnenie pod hlavou? a miešala sa voda s olejom? Pripoj fotku - aspoň pre poučenie.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: prasknuty blok motora
Voda ( nebo spíš pára ) mohla trhlinou utíkat dovnitř do klikové skříně a odtud odvětráním do filtru. Část motor zbaštil (to by mohl být ten "obláček") a zbytek ve filtru zkondenzoval .. odtud ta voda kolem filtru.Lubomír píše: tak kam išla voda - do valca? - to bol ten obláčik vody...
Pokud je to tak, znamená to, že je ruplá vnitřní i vnější stěna a nemá smysl pokoušet se o záchranu bloku ... zvlášť když je k dispozici náhradní. Ale nejdřív si zkontroluj, jestli je to stejný motor, blok E10 je jiný než E12. Označení najdeš na nálitku u rozdělovače.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1034
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: prasknuty blok motora
Tuti píše:"blok E10 je jiný než E12. Označení najdeš na nálitku u rozdělovače" hm, správne, ale ten nápis E10 alebo E12 býva nečitateľný, korózia v tom mieste býva prevítská, jamková, ale jeho motor je určite 12tkový, videl som ho, no a náhradný blok som videl, ale pri tých -2až -5stupňoch vonku to nebol čas nejak analyzovať - musí to porovnať pri montáži.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Raper
- Inventář fóra
- Příspěvky: 345
- Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
- Bydliště: Kežmarok SR
- Kontaktovat uživatele:
prasknuty blok motora
Trochu by som rozsiril temu, prehadzoval uz niekto utroby motora do noveho bloku?? Niesu tam nejake zaludnosti? Dnes sa uz dio toho idem pustit tak dufam ze to bude frcať, ospravedlnujem sa ze som nedodal fotky, chyba mi kabel od fotaku..
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Fiat Ducato 2,3 JTD
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2505
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: prasknuty blok motora
Ja bych teda pokud mozno vnitrek motoru neprehazoval, ale prendal bych cely blok. Podle me pisty a hridele budou mit vybehane svoje drahy v bloku a takovym slozenim toho moc dobreho nevznikne. Kdybys u toho udelal vybrus valcu, go pistu atd.. no jesli placam nesmysly at me nekdo opravy..
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1034
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: prasknuty blok motora
ale on ten náhradný blok už niekto vzorne demontoval, asi tam už ani kluka nie je na pôvodnom mieste, ani panvičky, takže nič iné ako premontovať to ani nejde.
No, piestová skupina s klukou sa dá prehodiť bez demontáže ojníc, aj s piestami, ale bacha daj na možnosť ohnutia ojníc, ak by sa to niekde zadrhalo, žiadne kladivo!, musí to ísť lahučko, všetko samozrejme umyť, vysušiť a namáznuť olejom, piesty prvé, kluka posledná do naolejovaných panvičiek, pozor na mazacie otvory, nech sedia, aj zámky panvičiek a telesá ložísk netočiť pre istotu - odfoť si pôvodné natočenie a montuj podla toho znie moja rada.
Ostatok je rutinná montáž, všetko očistit, čo treba tesniť tesniť, kontrolovať axiálnu vôlu olejového čerpadla aby tlačilo aj do nového bloku dostatok oleja a prečisťiť aj dieročky na šponováku reťaze - bývajú zanesené oterom a reťaz rýchlo odchádza do nebíčka, keď na to nestrieka olej!
Radšej pomaly, a presne jemne, bo je to inak síce radostná robota, ale nerád ju robím opakovane, po chybe, ktorá nemusela byť (já trubka!, a už som to aj utesnil... no, tak znovu dolu) a tesnivo s citom, dovnútra vytlačené výronky tmelu sa nájdu všade, najradšej ale zapchajú niečo malé a je velký problém.
Držím palec.
No, piestová skupina s klukou sa dá prehodiť bez demontáže ojníc, aj s piestami, ale bacha daj na možnosť ohnutia ojníc, ak by sa to niekde zadrhalo, žiadne kladivo!, musí to ísť lahučko, všetko samozrejme umyť, vysušiť a namáznuť olejom, piesty prvé, kluka posledná do naolejovaných panvičiek, pozor na mazacie otvory, nech sedia, aj zámky panvičiek a telesá ložísk netočiť pre istotu - odfoť si pôvodné natočenie a montuj podla toho znie moja rada.
Ostatok je rutinná montáž, všetko očistit, čo treba tesniť tesniť, kontrolovať axiálnu vôlu olejového čerpadla aby tlačilo aj do nového bloku dostatok oleja a prečisťiť aj dieročky na šponováku reťaze - bývajú zanesené oterom a reťaz rýchlo odchádza do nebíčka, keď na to nestrieka olej!
Radšej pomaly, a presne jemne, bo je to inak síce radostná robota, ale nerád ju robím opakovane, po chybe, ktorá nemusela byť (já trubka!, a už som to aj utesnil... no, tak znovu dolu) a tesnivo s citom, dovnútra vytlačené výronky tmelu sa nájdu všade, najradšej ale zapchajú niečo malé a je velký problém.
Držím palec.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Re: prasknuty blok motora
Minulý týden jsem rozebíral motor E10 a písty mi nešly vytáhnout spodem kvůli nálitkům v bloku
(válec není honovaný skrz). Musel jsem rozpojit ojnice a písty vytáhnout vrchem. Marně si představuji
zpětnou montáž - asi to nepůjde bez přípravku na sevření pístních kroužků.
Chtěl jsem zjistit, proč byl motor měněn. Závada byla v propáleném těsnění hlavy mezi dvěma válci,
takže motor asi neměl kompresi. Jinak je až na vytahaný řetěz vyv. hřídele celkem v dobrém stavu.
(válec není honovaný skrz). Musel jsem rozpojit ojnice a písty vytáhnout vrchem. Marně si představuji
zpětnou montáž - asi to nepůjde bez přípravku na sevření pístních kroužků.
Chtěl jsem zjistit, proč byl motor měněn. Závada byla v propáleném těsnění hlavy mezi dvěma válci,
takže motor asi neměl kompresi. Jinak je až na vytahaný řetěz vyv. hřídele celkem v dobrém stavu.
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1034
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: prasknuty blok motora
To škatulka: správne, spomenul som si, že kluka nešla vyndať aj s piestami, musel som demontovať panvičky a piest vysunúť vrchom. Ale krúžky dostať do valca ide jednoducho, už sa to tu popisovalo - stačí plechový pásik - mám ešte odložený konzervový plech iba na tento účel. A opravu prepálenia medzi dvoma valcami som tu už popisoval aj ja, E10tka tým asi trpí pri ochudobnenej zmesi po emisnej kontrole... Motor ide dodnes, vlastne teraz už odpočíva, ale je dobrý, funkčný.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka