Zde se budu snažit objasnit funkci motorku dochlazení,proč se sepne, a kdy, a kde jsou jednotlivé části na autě.
Vlastní motorek je při pohledu zezadu vlevo za výfukem. Je připojen konektorem R22 Zcela vzadu pod podlahou je teplotní spínač. Ten pracuje na principu deformace dvojkovu něco jako mikrospínač. Hodnotu teda mění skokově. Připojen je konektorem R36. O sepnutí v určeném čase se stará krabička připojená konektorem F45.
Je za odkládací skřínkou. Propojení je F26 na R4.
Vzápětí po nastartování nebo jenom po zapnutí zapalování a po propojení kontaktů 1+2 konektoru R36 nedoje k roztočení motorku.
Tento se spustí asi až po 30 vteřinách.
Během jízdy, a hlavně po jejím ukončení kdy teplota dosáhne v prostoru nad výfukem nadlimitní hodnotu sepne spínač, v ovládací jednotce na F45 dojde ke konečnému propojení obvodu. Po ukončení jízdy, když je potřeba dochlazovat okolí výfuku, tak několikrát sepne a zase vypne. Po asi 20 minutách ovládací jednotka dochlazování ukončí, a další roztočení může nastat po opětovném sepnutí spínací skřínky, a to znovu až po těch 30 vteřinách. Délka, a četnost sepnutí je závislá na tolerancích elektrických součástek, nebo, a to asi hlavně na kvalitě a stavu tepelných štítů a typu výfuku. Samozřejmě je rozhodující okolní teplota, případně i vítr.
Nechejte laskavě toto vlákno jen na faktické dotazy a připomínky týkající se probírané tématiky.
Rád odpovím a vysvětlím co zvládnu, případně dohledám a zjistím.
Udržme zde trochu úroveň.

K.
