Stránka 3 z 3
Re: Lambda
Napsal: pát dub 11, 2008 11:41 am
od dědek
Tak za 1. v přístrojovce jsou malý žárovičky 2 a 5W jednak jako kontrolky tak pro osvětlení ( to ty 2W) Systém podobný jako ve všech autech tak poloviny 90-tých let- bajonet na tištěném spoji. Vše lze rozebrat celkem snadno, ale vrátit zpátky náhon tachometru je nadlidské úsilí. (mě se to povedlo snad na devátrý pokus)
za 2, "Vůle" ve volantu a cvakání je způsobeno opotřebovaným pomocným čepem. Ten je trochu jiný jak u "normálních aut" a docela schytává všechny rázy do kol . Někde na fóru najdeš popis jak to opravit. Originál futro asi neseženeš , tak je lepší to vytočit buť z bronzu nebo silonu na soustruhu.. Dědek
Re: Lambda
Napsal: pát dub 11, 2008 12:06 pm
od Tuti
"Cvakání" asi nebude mít na svědomí pomocný čep - originál je gumový a když odejde, je to v podstatě skoková změna a volant má najednou půl otáčky vůli. Cvakání znamená malou vůli mezi dvěma pevnými dorazy a řekl bych, že bys ji měl hledat přímo ve volantové tyči (přes hřeben už by se to "rozplizlo"). Je tam kardanový kloub a u něj spoj s tisícihranem, na druhý tisícihran je nasazený samotný volant. Začal bych tím, že bych zkonroloval jejich dotažení.
Re: Lambda
Napsal: pát dub 11, 2008 12:51 pm
od Karel
dědek píše: Originál futro asi neseženeš , tak je lepší to vytočit buť z bronzu nebo silonu na soustruhu.. Dědek
To futro je takovej divnej dutej silentblok.Vymezení vůle a předepsané tření se vyvozuje axiálně /na čelech/toho futra.
Mezi vlasním čepem, který je
volně vsunut do nápravnice a vlastním futrem je vůle asi 0.4mm. Takže vůle se vymezuje přitahováním čepu k nápravnici.Je to nezvyklé,ale je to tak.

- Čep . (2).jpg (107.72 KiB) Zobrazeno 7184 x

- Čep .(1).jpg (113.98 KiB) Zobrazeno 7186 x
Jinak moje úprava je tady :
viewtopic.php?f=1&t=891
K.

Re: Lambda
Napsal: stř říj 20, 2010 3:30 pm
od ulus
Re: Lambda
Napsal: pát říj 29, 2010 5:07 pm
od covex
Meril jsem lambdu (alias oxygen sensor) na mem Liberu a musim rict, ze se nechova prilis podle vyse zminenych grafu, ani podle jinych clanku o lambda sondach. Funguje tak, ze pri normalnim volnobehu je na lambde jen mala zmena a stredni hodnota napeti kolem nejakych 0.45V, pokud pridam plyn, nebo naopak po povoleni plynu se napeti rozkolisa a to bud nekam ke stredni hodnote 0.8V nebo k naopak 0.2V a pak se postupne upravy zpet k cca 0.45V - to vse v radu jednotek az desitek sekund. Tedy pri konstatnich podminkach (at uz delsi drzeni plynu nebo volnobeh) dava lambda kolem 0.45V, jakmile dojde ke zmene az uz tim ze se plyn prida nebo ubere, napeti se zmeni pak opet ustaly (zrejme jak RJ koriguje bohatost smesy). Ale nevidim zadne velke kolisani behem kazde otacky motoru.
Jinak zajimavost - vedeni lambdy je do RJ privedeno jako dvou vodicove (koax - tedy oplet a jadro), ovsem oplet je kousek pred konektorem ke kteremu se lambda pripojuje ukoncen. Prilis tohle reseni nechapu. Zda tam nechali oplet jen kuli ruseni (ktere je tedy na mem signalu z lambdy dost velke), nebo jesli to byla "moznost" mit dvouvodicovou lambdu.. netusim.
Re: Lambda
Napsal: pát říj 29, 2010 7:39 pm
od Martinekk
Oplet je tienenie, tá lambda je zdroj napätia, ktorý má veľký vnútorný odpor. A keď má vstup RJ tiež veľký vstupný odpor, tak sa tam naindukuje rušenie veľmi ľahko. Preto je ten drát tienený. Inak samotnú lambdu je dobré prikostriť, Karel to dakde písal ak sa dobre pamätám.