Stránka 2 z 4
Napsal: pon lis 12, 2007 5:29 pm
od ix
peple píše:Taky si myslím. Řiď se podle techničáku a nebude problém.
Já mám 155/80 jak zimní tak letní

ve velkým TP je napsaný 155 R 12 76S, předpokládám že se tento údaj týká starýho. nehodlám si kupovat nový disky, ale nový pneu potřebuji jako sůl. co teda patří na nový? 155/80 R13? mám si sehnat vyjádření od Subaru abych neměl pozítří při přihlašování problém?
Napsal: pon lis 12, 2007 8:05 pm
od Polevoj
Spravne ma byt 155/80R13
Napsal: úte lis 13, 2007 8:33 am
od dědek
Po letech z osobní zkušenosti : nejlacinější a nejdostupnější gumy jsou 165/13 a ty když obuješ s pořádným vzorkem, nikdo tě nebude popotahovat. (I na STK) Pravda je ta , že E10 byly na 155/12 , E12 155 /12 i 155/13 a všechna novější 155/13 . Rozteč 4x100. Pak si musíš vybrat jen kola s odpovídající vnitřní dírou "CB" . Úplně jiná by byla situace, kdyby jsi chtěl na LIbero obout 225/15 což je však asi naprostá blbost. Tak zvaž co je "ekonomičtější" .Já mám ověřeno, že 155/12 jsou dražší jak 165/13. Dědek
Napsal: úte lis 13, 2007 6:25 pm
od Tuti
ix píše:mám si sehnat vyjádření od Subaru abych neměl pozítří při přihlašování problém?

Néé - stačí když jim řekneš že ten techničák je vod úplně jinýho auta a voni už to pochopěj .....
Napsal: stř lis 14, 2007 8:32 am
od dědek
Přeci než půjdeš na úřad auto přihlásit, musíš návštivit STK za účelem EVIDENČNÍ KONTROLY . Tam by mohla eventuelně padnout otázka, co to máš za kola. Ale uvidíš, že to bude v pohodě. Na úřadě předlož jen požadované doklady ( pozor musíš mít už u sebe doklad o povinném ručení zapsané na sebe a nic od sebe neříkej jen co se zeptají ( jako otázka, zda to má automatickou převodovku) Dědek
Napsal: stř lis 14, 2007 12:01 pm
od kce
..ja kdyz byl na evidencce, s kolama 165 ( v TP 155), ihned jsem byl informovan od "nasich" mistnich dvou (s odpustenim) kokotu, ze s temihle koly STK neprojdu...
..nastesti to jde i jinak, ze

Napsal: pát lis 16, 2007 3:28 pm
od kce
ktery gumy by ste radsi dali dozadu?
zanovni 155/80 nebo stredne sjety 165/65 ? dik
Napsal: pát lis 16, 2007 6:43 pm
od dědek
O tom není pochyb. ZÁNOVNÍ A bacha snaž se mít na autě stejný rozměr na
obou nápravách jinak 4WD děsně "vyvádí". Osobně vyzkoušeno. Dědek
Napsal: pát lis 16, 2007 7:29 pm
od kce
no ja myslim ze 155/80 jsou rozmerove (obvod) stejny jako 165/65 ne?
..a jinak, nebude vadit kdyz budou vepredu sirsi? jako co se tyce rizeni..
..je to (snad) doasne...
Napsal: sob lis 17, 2007 1:13 am
od Mira
Rozíl obvodu je 5,8% u nových a v dané situaci ještě trochu větší, takže AWD nedoporučuji. Ale pokud vim, tak má KCE rozsypaný přední diferák a jezdí bez něj, takže je to jedno

.
A do zadu patří větší a širší. Aspoň u Ferrari jsem to tak viděl.
Mira
Napsal: sob lis 17, 2007 9:28 am
od dědek
Na zimu je lepší na hnací nápravu dát užší gumy, které lépe zvládají sníh. Jestli ale nepočítáš s opravou předního diferáku a tedy se chceš obejít bez množnosti 4WD, tak je to skoro jedno. Úplně nejhorší je ale varianta dozadu "letní" i s perfektním dezénem a dopředu ojetý zimáky. To snad ale nehrozí. Dědek
Napsal: sob lis 17, 2007 3:47 pm
od kce
diferak je davno fcajk a dokonce i prepinani 4wd uz jakz takz funguje;)
nicmene diky za rady, ty 155 sem dal dozadu.. nicmene uz mi vrta cervik pochybnosti dat i dopredu 155 aby to bylo nastejno...

Napsal: ned lis 18, 2007 1:35 am
od Mira
for KCE: Tak to se omlouvám, jen jsem si vzpoměl na sraz, kde jsme to řešili. Ale v tom případě je ten rozdil dost velký a opravdu zapínat 4wd jen na vyhrabání, když to jinak nejde.
Mira
Napsal: ned lis 18, 2007 10:28 pm
od kce
tak dnes vyzkouseno- 4x4 v bahne naprosto ok, uz sem ani nedoufal ze vyjedu;) ale na pevnym povrchu to nedela vubec dobrotu, a to mam vetsi kola vzadu.. rozhodne nedoporucuji!
Napsal: úte lis 20, 2007 9:23 pm
od Josef
Zdravím. Já mám v papírech 155/R13C . Ty gumy mají šest pláštú a jsou tuhší z boku- boční vítr až tak necítím. Jozsef
Napsal: úte lis 20, 2007 9:44 pm
od hejtmos
ahoj já mám teda na zadku celoroční Good year ale neda se jet ani nahodou na 2 WD plave to jako svině. Otázka když jsou vzadu v poho zimaky dá se jet na dvě WD ? mě to přijde že to hrabe na bebemenší vrstvě sněhu.
Napsal: úte lis 20, 2007 9:56 pm
od peple
A to jezdíš na těch 175kách co máš uvedeno v podpisu? Je jasný že čím širší tím horší...
Napsal: úte lis 20, 2007 10:04 pm
od hejtmos
neeeeeeee to mám letnáky, ted tam mám 155/80 celoroční, no a prostě se nečapu na dvě wd.
bTw dneska jsem byl dat do opravny liberko a vykázali mě že do toho nejdou

prej když se musí vyndat převodovka musí jít motor s kolama jo všechno ven

(
Napsal: stř lis 21, 2007 9:31 am
od peple
Tak to jo.
Na jakejch Liťákách máš ty 175ky? Budu kupovat nový pneu a rozhoduju se mezi 165 a 175. Šířka ráfku je 165 a podle tabulky může bejt obojí.
Tohle jsou ty moje

Napsal: stř lis 21, 2007 11:44 am
od Tuti
hejtmos píše:ahoj já mám teda na zadku celoroční Good year ale neda se jet ani nahodou na 2 WD plave to jako svině. Otázka když jsou vzadu v poho zimaky dá se jet na dvě WD ? mě to přijde že to hrabe na bebemenší vrstvě sněhu.
Jestli jsi byl zvyklý na přední pohon, tak se především budeš muset trochu rekvalifikovat - zadek přece jen potřebuje víc citu. Ale já tvrdím, že když se se zadním náhonem naučíš, tak je to na zimu lepší než předek (jen ten zadek musí být zatížený). Jinak "univerzální" gumy fakt nejsou nic moc. Po švýcarském majiteli jsem měl na Liberu jakési univerzály podivné značky (možná to byly i protektory) a i když byly skoro nové, v zimě se prostě nechytaly. GoodYeary by snad mohly být o chlup lepší, ale jestli chceš jezdit v zimě po horách, tak prostě jedině 4 pořádné zimáky.