Stránka 2 z 3
Re: Lambda
Napsal: stř led 30, 2008 9:36 pm
od ix
Lambdasonda stojí 4990,-vč.DPH a k dodání je přibližně do 14.dnů.
tak to ani ve snu. proč by mi neměla chodit ta univerzální od BOSHe? pokud se nemýlím, BOSH to vymyslel, taxnad jí umí i vyrobit?
Re: Lambda
Napsal: čtv led 31, 2008 7:07 am
od dědek
Zkusit to samozřejmě můžeš. Ale podle mne je to vyhozených 14 stovek. Auto ti pojede to jo, ale asi ti ŘJ bude posílat na vstřikování "bludy" a tak se smiř buď s velkou spotřebou (třeba i 15 litrů), černým výfukem a nebo snížením výkonu motoru a bůhví jakého dalšího překvapení. Jinak si myslím, lambda sonda jde zničit snad jen mechanicky (že ji někdo prostě ulomí, ukroutí) . Bacha taky na pořádné ukostření.Kdysi jsme tady na fóru řešili lambda sondu v souvislosti se "starším" liberem.
A nakonec jedna rada, Zkus se podívat někde po "odstavené" JUSTY . Těch je relativně dost už ve šrotu a to by ti mohlo taky pomoci. Dědek
(Jinak máš pravdu, že 5tisíc za kus drátu je dost a taky bych asi hledal levnější řešení.)
Re: Lambda
Napsal: čtv led 31, 2008 10:35 am
od ix
ta původní co tam mám chrastí, teď mi to žere kolem 7,8 - pokud tam dám špatnou, bude to horší než žádnou? (to je asi stav co tam mám teď, protože při odpojení / připojení se nic nezmění...)
Re: Lambda
Napsal: čtv led 31, 2008 11:01 am
od peple
Jestli ti žere 7-8 tak to neřeš

Re: Lambda
Napsal: čtv led 31, 2008 3:37 pm
od ix
neřešim ani tak spotřebu jako smrad a zvýšenou teplotu... takhle mi brzo shoří i ten zbytek vejfuku co tam mám...
Re: Lambda
Napsal: pát úno 01, 2008 7:21 am
od dědek
V tomto případě ale spíš sháněj jinej kus výfuku ( případně oprav )7,8l na sto je pohádková spotřeba. Jak "rozvrtáš" celý regulační systém změnou třeba lambda sondy, počítej s problémy. Dědek
Re: Lambda
Napsal: pát úno 01, 2008 10:03 am
od ix
co můžu rozvrtat, když teďka mi ta sonda nefachá? pokud dobře chápu, má dávat napěťový pulsy mezi 0,1 až 0,9 V do řídící jednotky. ta jednotka imho neřeší jestli ten puls je od orig nebo alternativní sondy. ta moje mi pravděpodobně nedává nic. a chrastí. tak co můžu rozvrtat? když jí teď vyndám a dám tam špunt od šampáňa, nic se nezmění...
Re: Lambda
Napsal: pát úno 01, 2008 10:11 am
od peple
ix píše:ta moje mi pravděpodobně nedává nic. ...

Re: Lambda
Napsal: pát úno 01, 2008 12:25 pm
od ix
což zjistím, až budu mít osciloskop...
Re: Lambda
Napsal: pát úno 01, 2008 5:06 pm
od Jarda
mám jednu doma, pokud přijedeš na sraz do Škrdlovic tak ji vezmu a zkusíme. moje je dobrá
Re: Lambda
Napsal: pát úno 01, 2008 5:26 pm
od Martin H.
Pro ix. Ty máš nehořlavé špunty do šampaňského??
Martin.
Re: Lambda
Napsal: úte úno 05, 2008 6:01 pm
od ix
si zlatej Jardo, určitě jí chci. na sraz se chystám...
Re: Lambda
Napsal: stř úno 06, 2008 2:18 pm
od Mira
Lambda sonda dává vždy stejné napětí, bez ohledu na typ. Dvoudrátová má vyvedenou i kostru, takže s ní není problém. Je to místo zde vzpomínané měděné podložky. Vícedrátové mají vyhřívání, takže se dříve dostanou na pracovní teplotu. Nevím jak moc to sníží spotřebu, ale je to ekologičtější.
Mira
Re: Lambda
Napsal: čtv úno 07, 2008 8:21 pm
od covex
Protoze me lambda zajimala vic, nasel jsem clanek o ni a protoze mi prijde velice dobry, zde je odkaz:
http://automatizace.hw.cz/clanek/2006061301
Re: Lambda
Napsal: pát úno 08, 2008 7:26 am
od dědek
Dobrý článek. Jsem opět poučen. Teď vím, že když naměřím OHM metrem nějaký odpor mězi vývodem a pouzdrem, jedná se lambdasondu špatnou (zkratovanou) a nefunkční. Dědek
Re: Lambda
Napsal: úte bře 11, 2008 5:06 pm
od SunRiver
Tak ty se muzez zamontowat universalni sondu
tako samo jak do Subaru justy - ja tako mam w moim libero '94
w polsko ok 50PLN
http://moto.allegro.pl/item321426100_so ... ez_pn.html
tu se podzivej tako mam w moim libero
Re: Lambda
Napsal: pon dub 07, 2008 6:06 pm
od milanvasinek
Zdravím Páni majitelé Liberek. Mám u toho svýho problém se spotřebou benzínu. Posledních asi půl roku zjištuji že je ta spotřeba nejmím asi 14.litrů na 100.km. Výfuk /posl.díl mám sice novej, ale jaksi se začínaj rozpadat -obaly u Katalyzátoru. / Zatím ten prnvní/. Kolik má ten ,Kat. obalu.? Co se s tím dá dělát.? Může mně někdo odpovědět kde mám hledat příčiny týto hrozný spotřeby, a co s tím.
Kola mně nepřibrždujou, filtr na vzduch je skoro novej -svíčky taky -kabely mám taky nový - jaký by tedy mohli být ještě příčiny týto maxi spotřeby. I když je to bráno tak že je tato spotřeba -
na popo-jíždění ve mněstě a že ani nezahřeju motor. a parkuju.I Tak je to hrozně moc, a dříve před tím asi půlrokem mně to bralo skoro jenom polovičku toho co ted.
DÍKY VŠEM PŘEDEM ZA ODPOVĚD. ahoj. MILAN VAŠÍNEK.
Re: Lambda
Napsal: pon dub 07, 2008 6:11 pm
od Martinekk
Katalyzátor má dokopy tuším tri obaly. Neboj, ten posledný je hrubý nerezový, ten sa nerozpadne

Re: Lambda
Napsal: úte dub 08, 2008 6:10 am
od dědek
Když se sečtou všechny faktory ovlivňující spotřebu je ta 14 -ti litrová spotřeba reálná. Jezdíš vlastně stále "na sytič", neustále studený motor (výfuk se neohřeje), za chladna větší valivé odpory všeho (ložiska , ozubená kolečka v převodovce , rozvodovce a předním diferenciálu. Však zkus z mírného kopečka Libero rozjet a uvidíš ten odpor v zimě a v létě. Úplně stejně jsem na tom i já . Na couračky do práce, do města a do krámu a zpátky k nám na kopec - běžně stojí 200km tak 25-26l benzínu . Na delší cestě, když je motor teplý už však tohle množství stačí na 300 km i víc. Na cestu na Moravu pak spotřeba i pod 7 litrů. Kdysi jsem v "chytré" knížce četl , že v létě měla Š110 L "provozní teplotu" a nejmenší spotřebu až po ujetí 30-50km čehož se při teplotě -5st.C v zimě nedalo již prakticky dosáhnout na žádnou vzdálenost. Je zajimavé, že i mokrá silnice zvyšuje valivý odpor pneumatik ( myslel jsem si , že to musí být naopak - že i voda je jakési mazivo) Dědek
Re: Lambda
Napsal: čtv dub 10, 2008 11:53 am
od milanvasinek
Dík za pohotové odpovědi-co se týká tý mojí spotřeby. Bohužel asi máte pravdu s tím že to hrozně žere - pokud jezdím v zimě pouze do svýho obchodu-s klukem do školy.atd. Motor se ani neohřeje a tak fakt asi jezdím jen na sytič. Hlavně mně uklidnila informace že ten KAT.Má dost dobrej ten základní první obal a že se snad jen tak nepodá. Ten vrchní plechový, se mně už celej loupe -bude to mít nějaký vliv na chod.motoru - když ho odloupnu a vyhodím.?
Ještě jeden dotaz. Nesvítí mně osvětlení palubky - jak je to s výmněnou žároviček,nebo jsou tam nějaký diody.? Jak je obtížné se k tomu dostat? Dělalli jste to už někdo. Jinak mám ještě jeden dotaz k řízení. Jak vede tyč od volantu dolů ,tak to končí někde v tý gumový kulatý sponě - a v tom mám jakousi malou vůli i když jsou ty šrouby na tom utažený.Trochu to cvakne když pohnu na některou stranu volantem.
Není to nebezpečný - a lze to a je to nutné vymněnit.? V kulových čepech to není ty jsem dával v loni nové.Je to práce za trest.Nikomu to nepřeju. Ale dá se to. Jinak jsem rád že tohle forum funguje a že si mám kam jít pro radu. AHOJ Všem a moc díky předem za odpovědi.
MILAN VAŠÍNEK.