Tak je to přes týden, kdy jsem začal se závadou blinkrů.
Je jen škoda, že tento problém zajímá jen málo majitelů Liber.
Možná si myslí, že je to nemůže potkat, nebo to za ně vyřeší někdo jiný.
Jen chci upozornit na skutečnost, že v značkovém servisu by zaplatili od
1000,- vejš, to ale za předpokladu, že auto vůbec přijmou.
Takže už zbývá jen já, a auto.
Na Liberu je tažné zařízení. A dozvěděl jsem se od kolegy, co opravoval auta v Německu, že tam mají předpis, že pro tažení
obytného přívěsu musí být tažné vozidlo vybaveno kontrolou funkčnosti blinkrů vleku.
Můžeme o tom diskutovat, ale to je tak asi všecko.
V rámečku palubní desky je dodatečně namontovaná kontrolka proudového snímače napájení blinkrů. Jeho funkce je tato. Porovnává proud, který prochází přerušovačem se zatížením 2x 21W+5W+2W a navíc 21W+ něco dalšího na vleku.
O to se stará snímač. Ve skutečnosti obsahuje jazýčkové relé/jako u magnetických čidel třeba dveří u domácího alarmu/. Okolo vlastního relátka je navinutý vodič který průchodem předem definované velikosti proudu vytvoří magnetické pole a relátko sepne. Nic nového pod sluncem.Toto měl již běžně mladší typ Wartburgu s kotoučovkama.Funkce je tato: se standardním zatížením jen jednou problikne, protože odpor studených vláken žárovek blinků je malý, a protékající proud stačí k sepnutí relátka.
A při druhém sepnutí blinkrů se odpor teplých vláken zvětší, poklesne procházející proud a snímač nereaguje. Připojí-li se vlek, proud procházející snímačem vzroste a přidaná kontrolka blikne při každém impulsu blinkrů.
Celý problém byl v úrovni dílenského zapojení.Zkrátka to odflinkli!
Rychlospojky zásadně nepoužívám a taky je plně, a bez výjimek nenávidím. Jimi provedený spoj je nedokonalý. A závada se hledá velmi obtížně. Je lepší a rychlejší vše dodatečně namontované okolo konkrétního problému uvést do původního stavu a pak hledat a opravovat.
A zde je jádro pudla.Svorka/ky/ kde je zapojeno ono čidlo do přívodu proudu pro blinkry. Přechodový odpor, a je patrno, že i pěkně hřál a zde vznikal onen vzpomínaný úbytek napětí, a měnil se v teplo. U takto dodatečně namontovaného spotřebiče, který je připojen delší dobu,jako např. přídavná světla, nebo mlhovky může dojít i k tomu,že se kabel v okolí rychlospojky ohřeje natolik,že se roztaví plastová izolace a je tu problém. Nikomu nepřeji. Ani ze srandy.

- Svorka.jpg (52.54 KiB) Zobrazeno 12971 x
Takže,
covex, jako jediný řešení našel.
K.

Nikdo není dokonalej.