Maximální rychlost, chiptuning,...
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2505
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Vsechno spatne. Maximalni konstrukcni rychlost vozu je 128km/h, podle toho co ukazuje tachometr se s tim da jet 140km/h. Tachometr ma normalne odchylku +10% takze to mame 140/110*100=128km/h. Podle me ridici jednotka ani vic nedovoli. Este to budu muset zkontrolovat pres GPS, ale podle me se neda s Liberem vic nez 130 po rovine jet. Mozna z kopce... mozna.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tepelné clony
To je samozřejmě velmi pozoruhodné čísloMis.us píše: .. GPS mi naměřila 168km/h:-) ...

tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Tepelné clony
Toto je motoristická latina./chi,chi/ U nás by se dalo snad přidat na dávkování paliva,případně zvednout tlak od čerpadla.Tuti píše:motor je přečipovanýMis.us píše: .. GPS mi naměřila 168km/h:-) ...
Jistě že by se dal zvýšit výkon jakéhokoliv motoru. Jenže cesta je jiná.Odstranit všechny pasívní odpory,jiná hlava,jiné písty,jiné ojnice, jiná vačka,jiná klika,jiný rozdělovač,jiný setrvačník, jiný výfuk.atd....Ale stojí to za to



A pak zákonitě neprojdeš na STK na emise...
A ten rok výroby je na nášivkách pasů, a na oknech.

K

Nikdo není dokonalej.
- michael
- Člen korespondent
- Příspěvky: 147
- Registrován: pon říj 24, 2005 7:58 pm
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tepelné clony
Já jsem jel s tátovým Liberem něco přez 140 Km/hod v Rakousku na dálnici a myslím si, že je to na něj až dost 

Subaru Libero E12 r.v. 91
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Maximální rychlost, chiptuning,...
Pro:Karel..Jojo,vim že je ten rok výroby na stítku na pasu(97),jináč motor byl prej dělanej..
Naposledy upravil(a) Mis.us dne sob led 08, 2011 12:09 am, celkem upraveno 3 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Tepelné clony
michael píše:Já jsem jel s tátovým Liberem něco přez 140 Km/hod v Rakousku na dálnici a myslím si, že je to na něj až dost
stydim se co jsem psal,to auto by se nemělo trápit...
Naposledy upravil(a) Mis.us dne sob zář 10, 2011 1:26 am, celkem upraveno 2 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tepelné clony
Pardon - vloudila se mi chybička, byl to Michalson ( viewtopic.php?f=14&t=596&start=20 )Tuti píše: .. o podobné rychlosti se zmiňoval i Michael..
Co se týče "chiptuningu", jsem přesvědčen, že ladičská firma by z motoru přeprogramováním ŘJ dokázala kolem 60 kW dostat .. v Justy dává jako sériový 55 kW. Do Libera šel přiškrcený - konstruktéři velmi moudře usoudili, že na vratký a větroplachý vozík bez deformační zóny je nějakých 130 až dost ...

tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Tepelné clony
Od tepelných clon je to sice téma mimo , ale už na podzim jsem při čtení "170 km/h " šel do vývrtky. Libero je minidodávka a mikro (nebo spíš už piko) bus. Tedy žádný závodní stroj a pokoušet osud při rychlosti nad 110 je docela hazard. Vemte si, že od nárazníku nebo svodidla nás dělí dejme tomu třicet cm plechu bez jakékoliv deformační zóny. Spoléhat na rám je skutečná naivita, neboť ten slouží na "rozhánění "větví a křoví, ale při nárazu na skutečně pevnou překážku- už jen ubližuje. Kdo se pokouší jet s Liberem víc jak sto, měl by povinně shlédnout aspoň obrázky Liber, který ve městě ( tedy do rychlosti 50km/h) do něčeho nebo někoho narazily. A nemusí to být vyloženě čelně. Když pak jedu osmdesát a blížím se ke kamiónu před sebou vůbec mne nenapadne pokus o předjetí. Prakticky by to šlo. Ale těsně po předjetí dostane Libero takovou facku od větru, že to raději nezkouším. "Drncnout" pak předkem do kamionu či svodidel, to abych se předem minimálně loučil s nohama. Tak, že nedoporučuji právě s LIberem zkoušet co to dá. Když jsem kupoval Toledo tak mi prodavač řekl. Maximálně to jede 182km/h a nemusíte to zkoušet. Samozřejmě jsem mu to nevěřil a musel to vyzkoušet. Sekl se o tři km. Já "vytáhl" jen 179 . Později jsem se dočetl v chytré knížce , že je celkem snadné , aby ŘJ byla naprogramována tak, aby pustila jen tolik benzínu(nafty)v závislosti na otáčkách, aby auto prostě víc nejelo. Tady mají výhodu starší Libera, který by šly "vytuningovat "a za cenu spotřeby , výkon motoru zvednou i dvojnásobně. Synek z dieslu 1,9 TDI 66kw teď ždíme skoro 200kW. Golf trhá asfalt i na čtyřku, ale stěží vydrží jedny závody, t.j. příprava , tréning, ostrý tréning a závodní jízdy tak 500km. A to kdoví jestli. Ale i tak dělat GO pomalu celého auta po 500km ? Naprostý blbec nebo šílený fanda. (Já říkám obojí) Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Tepelné clony
Jen mi nebere, co by přeprogramovali.Existují tzv.emulátory na oblbnutí motoru.Tuti píše: Co se týče "chiptuningu", jsem přesvědčen, že ladičská firma by z motoru přeprogramováním ŘJ dokázala kolem 60 kW dostat ..
Ale u našich aut je počátek vstřiku dán impulzem z rozdělovače a okamžik zážehu taky.
Tak jen snad si pohrát a dokonale naladit nejvhodnější předstih.
Co se týče "tuningů",nebo dokonce "tuzigů" , tak tu asi prostor není.Jedině bych v úpravách snad šel do zvýšení brzdného účinku, nebo zvýšení pohodlí /komfortu/ za jízdy např ofuky. A třeba centrál, případně alarm,nebo tajné vypínání a třeba přídavné nezávislé topení. A ještě něco veselejšího


A vono toho je tu spousta, jen prohrábnout gůgla...A tohle je taky móóc pěkný.

K.

Naposledy upravil(a) Karel dne pon bře 17, 2008 4:33 pm, celkem upraveno 7 x.
Nikdo není dokonalej.
-
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1320
- Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
- Typ Libera: už bez Libera
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Maximální rychlost, chiptuning,...
Odděleno od tepelných clon (i když ten kdo chce s Liberem jezdit víc jak 130 bude nějakou tu "tepelnou clonu" potřebovat - ale ne na výfuk
)

- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Maximální rychlost, chiptuning,...
Tak díky Peple, tady se asi dost "vyřádíme". Jak píše Karel "tuningáři" se dělí na dva tábory. Jedni nechají motor na pokoji (maximálně mu udělají barevný přeliv) ale ostatní "vylepšují" do nejroztodívnějších vymyšlenin, že z toho začíná rozum stát. Osobně jsem viděl Š120 do, které nacpal majitel 450 tisíc a z toho jen 220 tisíc za "muziku" . Ten byl ale "obojetný", protože nenechal na pokoji ani motor a nápravy a do Š-120 nacpal motor do předního kufru z nějaké Alfy . Za takto upravené auto chtěl jen 400 tisíc a hledal kupce. (Asi hledá dodnes!) Pak exitují ti druzí ( případ mého synka , který do skořápky nevalně nastříkáné "slitým zbytkem barev) co nejvíce odlehčené,strčí motor totál předělaný z původních 66kW na 200 kW .Tady tunig spočívá ryze v motoru a výměně všeho co zvýší výkon bez ohledu na to jak dlouho to vydrží. Tihle jezdí do prostoru Rálska (spíš asi už jen jezdili, neboť jsem slyšel, že od letoška po loňském maléru je "válkám" konec) a na čtvrt míle se předhánějí, kdo bude rychlejší. Zpravidla nevítězí vysokoobsahové závodní káry typu největších BMW a amerik , ale malá lehká auta , kterým motor točí přez 14 tis. otáček a za něj nacpou aspoń šestikvaltovou převodovku z audiny. Dneska je na trhu tolik možností, jen mít na to peníze. Cesta jak"roztočit " liberácký dvanáctistovkový motor a dát mu nejen 60kW , ale i víc , je mimo běžných fíglu (sání, výfuk, ostrá vačka "T" písty a chrom v kanálech ) třeba i v nakomponování TURBA na parohy výfuku. Když to jde na Š-120, tak proč ne na LIberu. Jenže s lety člověk na tyhle "voloviny" už přestává myslet a když vrážet do Libera peníze tak za něco užitečnejšího . Třeba nezávislé topení. Mě osobně vůbec nevadí, že Libero jezdí do stovky , nikam už nepospíchám a vím, že každé přišlápnutí plynového pedálu vede jen k tomu, že dřív se musí zajet k benzínce. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- kce
- Inventář fóra
- Příspěvky: 423
- Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
- Bydliště: K.Vary / Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Maximální rychlost, chiptuning,...
me asi leta bezi nak napred, protoze to vidim stejne jako dedek..
nikam se nehonim, malo kdy specham, aspon nedostanu pokutu za rychlou jizdu a usetrim za benzin

nikam se nehonim, malo kdy specham, aspon nedostanu pokutu za rychlou jizdu a usetrim za benzin

-
- Člen korespondent
- Příspěvky: 189
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 9:24 pm
- Bydliště: Unhošť
Re: Maximální rychlost, chiptuning,...
Ahoj Liberáci,tak tady tu debatu sleduju a dost se bavím. A popravdě už mě to nedá něco k tomu taky napsat. Na vytuněni jsou myslím daleko vhodnější auta než Liberko u kterého je to úplný nesmysl,stejně jako s ním jezdit nad 130km/h je sebevražda,
ale když se někdo chce pořádně rozsekat, tak proč né. Jen u toho nemusím bejt a už vůbec bych nechtěl být účastníkem toho masakru. Liberko je přeci pohodové autíčko a jeho přednosti jsou úplně jinde než v rychlosti. Naprosto souhlasím s Dětkem a Kcečkem. Normálně drandím tak kolem 90km/h a na dálnici max. do 130km/h ale to začíná být o život ,takže většinou se pohybuju kolem pohodových 110km/h Mějte se fajn a přeju spousty kilometrů bez nehod a s rozumem
Aleš


Aleš