Díky moc Karle, za ta schémata, né že bych se teď v tom začal hned vrtat (viz. Sněhulákův příspěvek) ale aspoň vím, po čem mám jít
Tady jen pro inspiraci, jak já suším liberko, dneska to šlo jen proto, že to počasí trochu dovolilo, pač musím tahat prodlužku 10m od domu, blíž přijet nemůžu. Blaze tomu, kdo má garáž. U Libera to platí dvojnásob
Takze prozatim zni moje diagnoza zkondenzovana voda ve vicku rozdelovace. Zajimave je, ze jsem normalne vyjel a az cestou to zacalo cukat a pak uz to neslo nastartovat vubec. Dneska slo samozrejme nastartovat uz samo bez opravy, nicmene vicko ven, vysusit, vycistit, nalakovat i s kabelama a zpet.. Uvidime co bude dal...
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
covex píše:Takze prozatim zni moje diagnoza zkondenzovana voda ve vicku rozdelovace.
Tvé problémy se startováním vyloženě vlhké víčko nezpůsobuje. Je to v kombinaci ještě s něčím co jsi ještě nenašel.Stráta energie jiskry již v zapalovací soustavě a nakonec navíc svody ve víčku.Vloni když jsme se vraceli z Gaisbergu, tak jsme v Drážďanech chytili průtrž mračen a nikdo nenavlhnul tak, aby nemohl pokračovat v jízdě.Myslím, že Tvé obtížné starty mají měkolik dílčích příčin.A sejou-li se současně, tak nenastartuješ. Víčko je "poměrně" přístupné a je na ráně a dost se tu o něm mluvilo,tak první volba, a tak je hned při ruce.
K.
Problem neni v tom, ze by do vicka voda natekla zvenku, ale ze pri urcitych klimatickych podminkach voda kondenzuje na a ve vicku rozdelovace. Osobne jsem se startovanim problem nemel - normalne jsem nastartoval, az pri jizde auto zaclo cukat a samovolne chcipalo.. pak jiz nastartovat neslo vubec.
Samozrejme souhlasim ze problem nemusi byt zdaleka jen tam a cela cesta jiskry by zaslouzila proverit.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
covex píše:problem nemusi byt zdaleka jen tam a cela cesta jiskry by zaslouzila proverit.
Ano,ano. Ale...když rosí tak odkaď , kde se bere V tělese rozděloveče je trubička, která je napojena na hadici, a ta vede při pohledu zezadu vpravo jako do zadní podlahy. Je trubička a hadice průchozí
Pokud se bude stále rosit /neztrácí se chladící kapalina/ voda v oleji
Možná by stálo za pokus na rozdělovač nasadit skušebně hadici a zavést ji do filtru vzduchu co je tam ta měřící záslepka. V připojení rozdělovače / v prostoru unašeče/ bude mírný podtlak a možná vzdušná vlhkost se odsaje zpět do motoru, nebude moct proniknout rozdělovačem až do víčka
Tak co
K.
U me vede ta trubicka/hadicka z vicka proste rovne dolu a je asi 10cm dlouha., pruchozi je ale mozna nebyla... tim by mel kondenzat odtekat.. to je pravda. Napojeni na filtr je zajimavy napad, ale myslim ze vzduch by se sice odsal, ale jiz zkondenzovana vlhkost ne a po naplneni hadicky by se rozdelovac uplne utopil. Nevim.. to by chtelo vyzkouset.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
covex píše:U me vede ta trubicka/hadicka z vicka proste rovne dolu a je asi 10cm dlouha., pruchozi je ale mozna nebyla... tim by mel kondenzat odtekat.. to je pravda. Napojeni na filtr je zajimavy napad, ale myslim ze vzduch by se sice odsal, ale jiz zkondenzovana vlhkost ne a po naplneni hadicky by se rozdelovac uplne utopil. Nevim.. to by chtelo vyzkouset.
Na filtr napojit trubičku co vede z tělesa rozdělovače ne z víka ta musí zůstat průchozí a volná a směřovat dolů.
Doufám, že se bavíme o novém, na starém systém odvětrání neznám.
Ještě mně napadlo: To, že je víko rozdělovače nejchladnější místo na motoru je fakt.Kondezuje tam vzdušná vlhkost kterou motor nasaje, přeblafne a část se netěsnostma okolo pístů, dříků ventilů a co já vím dostane do prostoru motorové vany a prostoru vačky v hlavě. a tady je odvětrání Je vše čisté a průchodné, všechny hadice na svých místech
K.
Karel píše:Možná by stálo za pokus na rozdělovač nasadit skušebně hadici a zavést ji do filtru vzduchu
Rozdělovač jsem nepitval, ale řekl bych, že prostor víčka a spodek rozdělovače (odkud vede ta hadice) nejsou od sebe vzduchotěsně oddělené. Takže když se odvzdušnění zapojí na podtlak, je pravděpodobné, že tou hadičkou na kondenzát se bude luxovat bordel zpod motoru a ukládat se v rozdělovači ... což mu asi taky moc neprospěje
Tuti píše:Takže když se odvzdušnění zapojí na podtlak, je pravděpodobné, že tou hadičkou na kondenzát se bude luxovat bordel zpod motoru a ukládat se v rozdělovači ... což mu asi taky moc neprospěje
Toto je řešitelné již stará Dacia měla něco ale jen něco vzdáleně podobného vloženého v přisávací hadici. Byla tam strčená "záslepka-špunt"
s malou dírečkou. Nám by stačil do hadice těsně zasunout třeba vhodný nebo tvarově podobný uzávěr třeba od lékovky nebo třeba zubní pasty, a zapíchnout do něj část injekční jehly, nebo nechat jen malou dírečku. Pak žádný efekt vysavače nenastane a v pohonu rozdělovače bude definovatelná hodnota podtlaku. Jinak už nevím,jak se toho kondenzátu zbavit. Když to dáš do značkové opravny, tak Ti doporučí opravu motoru a dokonale ji zdůvodní...
Hlava válců na vačkové hřídeli na straně rozdělovače nemá gufero, těsní se to až ve spodku rozdělovače.Není jen ten problém tady těsnění v rozdělovači
K.
Bavíme se tady o rozdělovači,ja jsem ho při vysoušení ještě nikdy rozdělanej neměl,protože mám ty šroubky tak rezavý že snima nehnu a přesto jsem to po vysušení povrchu pokaždé rozjel. Musel jsem vždy rozdělat cívku a pořádně vysušit kabel od ní k rozdělovači,pak jsem nastartoval.
Tak já už téměř s jistotou vím, že je problém s vlhnutím zapalovací cívky. Až mě omrzí to každodenní sušení, což mi při tomto počasí nebude asi dlouho trvat, budu muset koupit novou cívku. Tak si říkám, že ji dám Liberku k Ježíšku
Myslis ze nova civka to vyresi? Neni lepsi ji nejak zatesnit? Porad uvazuju ze ledacos omotam vulkanizacni paskou - vlkhu i teplotam odolava a vytvori "svareni" kompaktni obal. Jedina jeji nevyhoda je, ze pak jde spatne dolu - tedy kdyz uz ji clovek rozstrihne tak to jde, ale nez se mu to povede..
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Hm.. to se budu muset podivat.. na obrazku me zaujal jeste dil 22487 - to vypada jako nejaky kryt svicek a z nej vede jakasi hadice 24233. Jesli je to skutecne 22487 kryt, tak ten tam teda nemam..
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
covex píše:Hm.. to se budu muset podivat.. na obrazku me zaujal jeste dil 22487 - to vypada jako nejaky kryt svicek a z nej vede jakasi hadice 24233. Jesli je to skutecne 22487 kryt, tak ten tam teda nemam..
24233 není hadice, ale distanční rozpěrka hadic takové "háčko"
hadice odvětrání tělesa rozdělovače je H60716. Ale proč vede od krytu svíček nevím mně vede do podlahy.
K.
Na starém liberu mám cívku přidělanou na držáku alternátoru . Na původním místě schytala všechen sajrajt od kola . Takle je pěkně chráněná a v teple od motoru . Zatím naprostá spokojenost .
covex píše: dil 22487 - to vypada jako nejaky kryt svicek ..
Pokud je to totéž co na starém, tak je to takový gumový dekl, který podle mě jen trochu brání padání kamínků a ostatního bordelu do prostoru kolem svíček. (Odtamtud totiž mohou při vyndání svíčky snadno propadnout do válce a motor je v .)
Na zapalování žádný pozitivní vliv nemá - dokonce jsem slyšel názor, že i on způsobuje svody VN a je lepší ho dát pryč.
Tuti, máš recht. Všechno zbytečné pryč. Ten gumový nesmysl letěl jako první. Větší kousky smetí se před vyšrubováním svíčky vyšprtnou ohnutým drátem, menší se popostrčí k odpadní dírce, kterou propadnou pod auto.
O těch rezavých šroubech, co drží hlavu rozdělovače, jsem kdysi psal. Pro toho, kdo potřebuje rychle hlavu sundat a vyčistit, jsou v tu chvíli nepřekonatelným problémem. Takže, komu ještě jdou povolit, nechť tak učiní a namaže je. Komu již ne, ať mu pomůže Pánbůh, bo je to fajna jebačka.
A když sem ji vytáh z prahu a skusil profouknout tak klade celkem minimální odpor. A po fouknutí vzduch bez problémů odchází tou trubičkou co je na víku rozdělovače ven.
K.
.. to přiživuje tvoji teorii "definovaného malého podtlaku", protože za jízdy způsobuje proudění vzduchu nad zadním nárazníkem (t.j. tam kde trubička končí) o kus větší podtlak, než je pod nárazníkem.