Jak na bílou korozi na hliníkových dílech
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1034
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Jak na bílou korozi na hliníkových dílech
Ahoj, Liberátori a odborníci,
pokúsil som sa z tej špinavej hrudy pod zadnými sedadlami pred STK urobiť aspoň na pohľad motor, a zistil som, že skoro celý vonkajší povrch dielov prevodovky, hlavy motora a sacieho potrubia pokrývajú také biele korózne ostrovčeky, asi 1-2 mm veľké, nejdú umyť Arvou, naftou, acetónom, iba oštrabať , ale ocelový kartáč má s nimi prácu, hrotom šrobováku ale idú preč, pod nimi je hliníkový povrch, takže je to vôbec korózia? A nevyrazí to znovu po zime?
Samozrejme na tom drsnom povrchu výborne drží prach a špina, určite aj zhoršuje chladenie.
Má s tým niekto skúsenosti, ako tomu zabrániť? - nejaká konzervácia alebo niečo podobné?- nechce sa mi to už druhý krát oškrabovať ručne.
pokúsil som sa z tej špinavej hrudy pod zadnými sedadlami pred STK urobiť aspoň na pohľad motor, a zistil som, že skoro celý vonkajší povrch dielov prevodovky, hlavy motora a sacieho potrubia pokrývajú také biele korózne ostrovčeky, asi 1-2 mm veľké, nejdú umyť Arvou, naftou, acetónom, iba oštrabať , ale ocelový kartáč má s nimi prácu, hrotom šrobováku ale idú preč, pod nimi je hliníkový povrch, takže je to vôbec korózia? A nevyrazí to znovu po zime?
Samozrejme na tom drsnom povrchu výborne drží prach a špina, určite aj zhoršuje chladenie.
Má s tým niekto skúsenosti, ako tomu zabrániť? - nejaká konzervácia alebo niečo podobné?- nechce sa mi to už druhý krát oškrabovať ručne.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Lubomíre, tak tenhle "efekt" asi známe všichni. Je to normální oxydace slitiny s velkkým obsahem Al (hliníku) To že to blbě vypadá, by ani tak nevadilo, ale spoje železný šroub - hliníková část motoru se stávájí nevodivé a v tom je potíž. Ono je pro takový motor vlastně dobrý, když je zaolejovaný a špinavý. To lze omýt. To o čem píšeš je pak opravdu jen na drátěnný kartáč ( a všude se taky nedostaneš) a taky nějaká špachtlička a škrábat a škrábat no prostě "na budku". Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2505
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Podle me se na povrchu hliniku tvori oxidovana vrstva Al2O3 coz je velmi tvrdy oxid hliniku. Jeho oskrabavani nema smysl - je to pouze esteticky problem. Oxidovany povrch hliniku jej naopak chrani pred dalsi oxidaci = ubytkem materialu.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
A nejen to,působí na něj i ostatní nepříznivé vlivy. / slabé kyseliny viz kyselé deště/ Osobně vím, se se nad tím nedá nadobro zvítězit.Tak snad jen umejt,nastříkat sem tam třeba silkalem, jako dočasná ochrana,nebo dokonale mechanicky očistit až k lesku a nalakovat. Udržuji to v "lehce odpudivém stavu", aby to nevzbuzovalo odpor, a hliník se z toho nedrolil.covex píše:tvori oxidovana vrstva Al2O3 coz je velmi tvrdy oxid hliniku
K.

Nikdo není dokonalej.
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1034
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
tak díky, na útechu aspoň ako vypadal môj motorček pred namontovaním do Liberka:

Pekný, že?.... po zime uvidíme,či vykvitne...

Pekný, že?.... po zime uvidíme,či vykvitne...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Kdyby na tom hodně záleželo, měkké slitiny se dají opískovat sodou (asi krystalický Na2CO3 .. ?). V Liberci to nějaká firma dělala - sám jsem to neviděl, ale jeden známý si tam nechal opískovat karburátor a ten pak vypadal jako nový (a dokonce i fungoval, což by po stejné proceduře s použitím písku nebo litinové drti asi nedopadlo dobře). Ovšem o něčem takovém má smysl uvažovat asi jen když je motor venku .. jinak jsem zastáncem přirozené mastno-prachové ochranné vrstvy.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
-
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1320
- Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
- Typ Libera: už bez Libera
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Pískování sodou(nejen) dělá v Liberci REUNION BOHEMIA a sídlí v Zahradní ul.(bejvalá mlíkárna).Tuti píše:Kdyby na tom hodně záleželo, měkké slitiny se dají opískovat sodou (asi krystalický Na2CO3 .. ?). V Liberci to nějaká firma dělala - sám jsem to neviděl, ale jeden známý si tam nechal opískovat karburátor a ten pak vypadal jako nový ...
Můžu doporučit, sám jejich služeb využívám. Opískujou ti celej vůz nebo jen blok motoru, disky... Jsou mobilní a odstraňujou i graffiti
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
U nás ve fimě máme taky malou pískovačku (na matování některých glazovaných částí na porcelánových výrobcích) Jako medium používáme umělý korund. Je to sice dražší ale velmi účinný prostředek. U té sody nezáleží ani tak na tom, že je to "sůl" na Al, ale že to jsou docela tvrdé krystalky. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010