
Všeobecné dotazy aneb virtuální hospoda
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
dva dny s Roomsterem
V rámci škodovácké akce "Roomster na dva dny do vaší firmy" jsem měl možnost si tohle auto vyzkoušet. Roomster mě ze současných Škodovek oslovuje tak nějak nejvíc, takže když mi to zadarmo a naprosto nezávazně nabídli (
Fakt mi sami zavolali
), nebránil jsem se.
Jezdilo se mi v něm dobře .. tichoučko, nikde nic nemlátí, nesmrdí - no co si budeme povídat, nový je nový. Prostoru je v něm fakt dost, hlavně na zadních sedadlech je spousta místa pro nohy a kolem hlavy a taky se z něj dobře vystupuje (když jsem jednou jel vzadu v Oktávce, málem jsem si ukroutil nohy, než jsem je dostal ven). Zadní sedadlo je dělené na tři kusy - po stranách dvě jakoby samostatné sedačky a uprostřed taková úzká spojovačka. Dá se to všelijak polohovat, sklápět, vyndávat a ty krajní posouvat, takže variabilita je slušná. Sice je kolem toho hejblat jak v raketoplánu, ale s trochou cviku to jde. S pohodlím je to horší, protože sedačka je tvrdá jak v base a tvarování je zřejmě na dětskou velikost. Kdyby byla lavice měkčí a rovná, asi by to bylo lepší. No ale přední sedadla jsou důležitější a ta celkem jdou, i když jsem je taky čekal o kus lepší (kam se hrabou na ty, co jsem měl v Sieře z r. 87). Kufr je taky celkem slušně velký a víko se zvedá výš než u Libera, ale zato z něj dolů zákeřně čouhá asi 5 cm dlouhý zámek. Já jsem se pod něj ještě těsně vešel, ale kdo má víc než 185 cm, dřív nebo později si o něj tutově rozbije hlavu.
Za jízdy se auto chová příjemně - podvozek je na osobák trochu tvrdší, ale proti Liberu je to pořád komfort, boční vítr ani necítíte, auto parádně sedí .. jen s tím elektroposilovačem jsem se nějak nemohl sžít, občas jsem si připadal, jako když zatáčím joystickem na počítači. Motor byl 16ventilová 1.4, prý 66 kW .. asi dost málo na poměrně těžké auto. Od začátku se mi zdálo, že mám nějak moc často plyn na podlaze, takže na závěr testu jsem provedl srovnání. Když nastal čas Roomstera vrátit, posadil jsem do něj kolegyni, já skočil do Libera a jel před ní. Předem jsem jí dal instrukce, kde pojedeme "davaj", abych si ujasnil co jsou pocity a co fakta. (Pro Liberečáky - jednalo se o kopec Klostermannovou ul. nahoru a táhlý stoupák od Závory na Kunratickou.) Oba na trojku, oba plyn na podlaze. Už nebudu napínat - v obou případech Libero Roomsteru ujelo. Sice ne zmizelo, ale přinejmenším se citelně vzdalovalo. Na Kunratické jsme oba ubírali do zatáčky, protože v ní bylo po ránu mokro, ale to na výsledku myslím nic nemění. No abych motoru zase nic neupřel, sluší se říct, že někde mezi 4000 - 5500 otáček ožívá, takže kolem 90 se na trojku celkem obstojně předjíždí. U 16V motoru se zkrátka asi musí počítat s tím, že se odspodu sbírá nerad. Spotřeba mi po ujetých 240 km vyšla na 7,2 litru, což nepovažuju za zázrak, ale ani za průšvih, protože jsem zrovna s lehkou nohou nejzdil, ačkoli jsem - většinou - víceméně - dodržoval rychlostní limity.
Roomstera jsem vrátil se stejným prohlášením, jako jsem si ho půjčoval - totiž že by pro mě byl užitečný jedině jako 4x4.
Hlavním přínosem celé akce je pro mě další položka na seznamu aut, na která si do kopce troufnu


Jezdilo se mi v něm dobře .. tichoučko, nikde nic nemlátí, nesmrdí - no co si budeme povídat, nový je nový. Prostoru je v něm fakt dost, hlavně na zadních sedadlech je spousta místa pro nohy a kolem hlavy a taky se z něj dobře vystupuje (když jsem jednou jel vzadu v Oktávce, málem jsem si ukroutil nohy, než jsem je dostal ven). Zadní sedadlo je dělené na tři kusy - po stranách dvě jakoby samostatné sedačky a uprostřed taková úzká spojovačka. Dá se to všelijak polohovat, sklápět, vyndávat a ty krajní posouvat, takže variabilita je slušná. Sice je kolem toho hejblat jak v raketoplánu, ale s trochou cviku to jde. S pohodlím je to horší, protože sedačka je tvrdá jak v base a tvarování je zřejmě na dětskou velikost. Kdyby byla lavice měkčí a rovná, asi by to bylo lepší. No ale přední sedadla jsou důležitější a ta celkem jdou, i když jsem je taky čekal o kus lepší (kam se hrabou na ty, co jsem měl v Sieře z r. 87). Kufr je taky celkem slušně velký a víko se zvedá výš než u Libera, ale zato z něj dolů zákeřně čouhá asi 5 cm dlouhý zámek. Já jsem se pod něj ještě těsně vešel, ale kdo má víc než 185 cm, dřív nebo později si o něj tutově rozbije hlavu.
Za jízdy se auto chová příjemně - podvozek je na osobák trochu tvrdší, ale proti Liberu je to pořád komfort, boční vítr ani necítíte, auto parádně sedí .. jen s tím elektroposilovačem jsem se nějak nemohl sžít, občas jsem si připadal, jako když zatáčím joystickem na počítači. Motor byl 16ventilová 1.4, prý 66 kW .. asi dost málo na poměrně těžké auto. Od začátku se mi zdálo, že mám nějak moc často plyn na podlaze, takže na závěr testu jsem provedl srovnání. Když nastal čas Roomstera vrátit, posadil jsem do něj kolegyni, já skočil do Libera a jel před ní. Předem jsem jí dal instrukce, kde pojedeme "davaj", abych si ujasnil co jsou pocity a co fakta. (Pro Liberečáky - jednalo se o kopec Klostermannovou ul. nahoru a táhlý stoupák od Závory na Kunratickou.) Oba na trojku, oba plyn na podlaze. Už nebudu napínat - v obou případech Libero Roomsteru ujelo. Sice ne zmizelo, ale přinejmenším se citelně vzdalovalo. Na Kunratické jsme oba ubírali do zatáčky, protože v ní bylo po ránu mokro, ale to na výsledku myslím nic nemění. No abych motoru zase nic neupřel, sluší se říct, že někde mezi 4000 - 5500 otáček ožívá, takže kolem 90 se na trojku celkem obstojně předjíždí. U 16V motoru se zkrátka asi musí počítat s tím, že se odspodu sbírá nerad. Spotřeba mi po ujetých 240 km vyšla na 7,2 litru, což nepovažuju za zázrak, ale ani za průšvih, protože jsem zrovna s lehkou nohou nejzdil, ačkoli jsem - většinou - víceméně - dodržoval rychlostní limity.
Roomstera jsem vrátil se stejným prohlášením, jako jsem si ho půjčoval - totiž že by pro mě byl užitečný jedině jako 4x4.
Hlavním přínosem celé akce je pro mě další položka na seznamu aut, na která si do kopce troufnu

tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 951
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Ak sa nemýlim, tak Ti tam nechýba nič. Keď odskrutkuješ tie 4 skrutky, ktoré vidíš, tak celé to viečko odmontuješ z prevodovky dolu. Z druhej strany trčí jedna (alebo dve?) hriadle, viem že na jednej je nejaké voľačo, tuším aj s pružinkou. Takže to, na čo sa pýtaš je zaisťovací kolík tej hriadele. Ale či má tak trčať alebo má byť zarovno zastrčený neviem.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Údajně se dají nemrznoucí kapaliny bez problému mísit. Jsou však levnější s nižším stupněm "inhybitoru" koroze a dražší s vyšší účinností. Ty lacinější však snižují po dolití odolnost systému proti rezavění, což je logické. Jinak opět praxe potvrdila. PRVNÍ zmrznutí chladicí soustavy, která si pouze "přičichla" k Fridexu, nikdy nevytvoří trhací led, který by poškodil blok, resp,chladič nebo hlavu. Vytvoří takový zmrzlinový rosol. Ale pozor. Tohle když roztaje, oddělí se "to co nemrzne" a vodu a pak když příjde další mráz je to už průser, neboť spodek bloku kde je samotná voda(je dole protože je těžší než ten prevít co nemrzne) už zmrzne na klasický led a to už mrazové pojistky(ani nevím jestli je liberácký motor má) lítají ven. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2505
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Prvni rok, kdyz jsem mel libero, jsem resil stejny problem. Co sem se ptal, tak se nedoporucuje michat chladici kapaliny ruznych barev - jsou barevne oddlisene - cervena, modra, zelena - maji trochu odlisny zaklad a pri smiseni se nektere muzou zdrcnout.
Me tam ve VJCars nalili zelenou, takze jsem tam lil zelenou shell.
Jak poznat co tam mas ale neporadim. Ja to delal tak, ze jsem ustrihl dlouhy prouzek papiru a ten jsem nasoukal do nadrzky za pravym zadnim kolem - protoze skrz stenu nadrzky neni videt ani kde je hladina, natoz jakou ma barvu. Otazka je, jesli bude barva poznat po nejake dobe provozu.
Me tam ve VJCars nalili zelenou, takze jsem tam lil zelenou shell.
Jak poznat co tam mas ale neporadim. Ja to delal tak, ze jsem ustrihl dlouhy prouzek papiru a ten jsem nasoukal do nadrzky za pravym zadnim kolem - protoze skrz stenu nadrzky neni videt ani kde je hladina, natoz jakou ma barvu. Otazka je, jesli bude barva poznat po nejake dobe provozu.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
-
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1320
- Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
- Typ Libera: už bez Libera
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Dolejval sem červenou, ale teď bych měl vyměnit všechno. A ptáte se proč?
Protože mi uhnila ta tenká trubička(odbočka) u prostředního "trubkovodu", začalo to kapat a teď už to teče.
Včera sem to rozebral(strašná práce
) a dneska to tam dám opravený.
Jde mi jen o to jestli jenom dolejt a kašlat na to nebo vyměnit všechno. Průser ale asi bude v tom že abych dojel domů tak Libero spolklo dvě lahve 1,5l kojenecký vody...
Protože mi uhnila ta tenká trubička(odbočka) u prostředního "trubkovodu", začalo to kapat a teď už to teče.
Včera sem to rozebral(strašná práce

Jde mi jen o to jestli jenom dolejt a kašlat na to nebo vyměnit všechno. Průser ale asi bude v tom že abych dojel domů tak Libero spolklo dvě lahve 1,5l kojenecký vody...
Kapalina
Mě se libero nechtělo ohřívat a topit řikal jsem si že teda vyměním termostat ! rozdělám to a co nevídím no ....... to je právě to ,nevidím nic termostat tam nebyl ! no a chladičku jsem měl do minus 14 což je pro mě jako obyvatele podkrkonší dost malo ! zajel sem si tady unas do mototechny kde mi daly rozlejvanej fridex do minus 60 !!! v životě jsem o tak silnem fridexu neslyšel ale je to tak ! naše Liberkó pojme cirka 6,5 l tak jsem vzal 3,5 l fridexu a 3 l destillky ! takže mě to vyjde tak nak do minus 3O ti což je v poho ! nejvic se těším jak bude topit ! termostat mam na 88 takže by to mělo bejt v cajku ! jen aby v letě se nehřalo !! jakej tam máte vy ?
no chladičku jsem vypustil ve předu u chladiče dole a auto natočil samo to starou vypudilo ! ( nenechat to nastartovany nak dlouho jo jakmile to poteče čurkem vypnout motor at se to nepřehřeje ! ) no a zadělal zpatky nalil sem nadobku natočil znova a pomalu dolejval bublinky zmzely a zadělal jsem to cely ! naky mini bubliny tam asi zbyly ale to je prdel vody že jo !
no chladičku jsem vypustil ve předu u chladiče dole a auto natočil samo to starou vypudilo ! ( nenechat to nastartovany nak dlouho jo jakmile to poteče čurkem vypnout motor at se to nepřehřeje ! ) no a zadělal zpatky nalil sem nadobku natočil znova a pomalu dolejval bublinky zmzely a zadělal jsem to cely ! naky mini bubliny tam asi zbyly ale to je prdel vody že jo !

1994, 4 WHEEL, Panorama DACH, ROST, ALU felgen, TOP ZUSTAND 
