Taky uz bych kupoval :) poradite?
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 549
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Bohužel všechny pokusy o záhranu. Ať vařením, lepením či "maskováním tmelem a nátěrem. Mají takové kladívko a tím hned zjistí kamufláž. A koroze rámu je "podstatnou závadou" . Občas se i stane, že rám po kolizi (i v terénu odspudu) dostane nějakou "ťafku" od kamenů a na STK hned tvrdí, že vůz je po havárii s poškozeným rámem. Taky každýmu doporučuji, že je lepší Libero i s dosluhujícím motorem, ale zdravým rámem bez zjevné "hluboké" koroze. Funkční motor koupíš za 5tisíc, ale dobrý , nerezavý rám za 10-15 a musíš mít kliku. A výměna? To bych bez pole marjánky nikdy nerealizoval. (těch šroubů- a žádný nejde povolit)
Dědek
Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- kce
- Inventář fóra
- Příspěvky: 423
- Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
- Bydliště: K.Vary / Plzen
- Kontaktovat uživatele:
ram..
tak dekuju za doplneni informaci
kazdopadne ale uz aspon 14 dni akutne aktualne ( ) resim- kde takovy poridit??..se zdravym ramem.. pomalu ob-den koukam po celym 'tom sirim internetu', a nikde nic,..kdyz uz nekam zavolam tak "tam nejaka ta koroze ramu je, vsak to auto neni nejmladsi, pane.." popripade se dozvim ze to auto co "na tom neni zas tak spatne" prodavajici sam oznacil za smejd..atd..
chjo
kazdopadne ale uz aspon 14 dni akutne aktualne ( ) resim- kde takovy poridit??..se zdravym ramem.. pomalu ob-den koukam po celym 'tom sirim internetu', a nikde nic,..kdyz uz nekam zavolam tak "tam nejaka ta koroze ramu je, vsak to auto neni nejmladsi, pane.." popripade se dozvim ze to auto co "na tom neni zas tak spatne" prodavajici sam oznacil za smejd..atd..
chjo
- kce
- Inventář fóra
- Příspěvky: 423
- Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
- Bydliště: K.Vary / Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Maaaaam!:)
tak uz ho maaam!
diky martine z chudcic u brna, fakt mila pani(slecna?:) no kazdopadne cesta byla dobrodruzna, jak tam (stop, bus, vlak..) tak zpet- po dalnici, obcas 150km/h ...
taky dekuju za pomoc a rady vsem ktery jsem otravoval tady na foru nebo i na mailu, budu se snazit prispivat sec jen to pujde a uz se tesim na sraz:)
..ale nebyl bych to ja abych hned nepripojil nekolik zacatecnickych dotazu, snad jejich osvetleni pomuze nejen me...
tohle je (aspon doufam) palivovy filtr, ktery je ale i vlevo pod prahem za nadrzi, to jsou jako dva?
co je prosim toto? (zakrouzkovane, neni to moc videt;) ..je mozny ze to bylo puvodne rozpojeny a strikal z toho olej??
tady urcite neco chybi, co? hadici tam hned zitra poridim, ale spis me zajima co presne dela? odvadi vzduch do vyfuku? musi byt nejaka special?
jsou to dve bezprizorni hadicky, co s nimi?? (oznac. zelene a modre) a taky nejake uchyty, nechybi neco? (oranz.)
tady neco nechybi??
a jsem u ramu, ten je snad to nejlepsi na aute, naprosto zdravy, neprozrany (oproti tomu co jsem videl v praze, tam byly diry kam se mi vesli 2 prsty )
presto by me zajimalo jestli tu neco nechybi? na druhe strane je tam sroub..
dale je tady podivna dira v ramu, je na obou stranach, urcite neni vyzrana od rzi, ale radsi se ptam....
ze spodu:
z boku:
jinak je to trosku prozrane na levem prahu pod soupackami, nema nekdo zkusenost jak nejlip vyvarit/vyspravit?
taky je rez vzadu, u vika motoru, staci to preplatovat?
mozna zbytecna otazka- to "zamazani" (cervene vyznacene) je normalni? jinak ty (modre) dratky jsou podle me sekundarni zasah,, co myslite? zatim nevim k cemu vedou..
bonus nakonec;) k cemu je tato kontrolka nevite? blika kdyz zapnu vystrazna svetla, ale to snad nebude jeji jedina funkce,ne?
jo a jeste jsem se chtel zeptat jak se dostanu k aktivnimu chladici (vetraku)? chtel bych se nan podivat, ma divny zvuk.
vtipna historka zaverem: nasel jsem v (zanovnim) vzduch. filtru liskovy orisek
dekuji vam moc pokud zodpovite alespon nektere me otazky:)
jinak je to uzasne vozitko, snad do prazdnin zmaknu vyladit vyse popsane,....
ps: berte to tak ze sem na to kouknul chvilku behem odpoledne, az se na tom 'zapecu' tak to bude 'litat'
diky martine z chudcic u brna, fakt mila pani(slecna?:) no kazdopadne cesta byla dobrodruzna, jak tam (stop, bus, vlak..) tak zpet- po dalnici, obcas 150km/h ...
taky dekuju za pomoc a rady vsem ktery jsem otravoval tady na foru nebo i na mailu, budu se snazit prispivat sec jen to pujde a uz se tesim na sraz:)
..ale nebyl bych to ja abych hned nepripojil nekolik zacatecnickych dotazu, snad jejich osvetleni pomuze nejen me...
tohle je (aspon doufam) palivovy filtr, ktery je ale i vlevo pod prahem za nadrzi, to jsou jako dva?
co je prosim toto? (zakrouzkovane, neni to moc videt;) ..je mozny ze to bylo puvodne rozpojeny a strikal z toho olej??
tady urcite neco chybi, co? hadici tam hned zitra poridim, ale spis me zajima co presne dela? odvadi vzduch do vyfuku? musi byt nejaka special?
jsou to dve bezprizorni hadicky, co s nimi?? (oznac. zelene a modre) a taky nejake uchyty, nechybi neco? (oranz.)
tady neco nechybi??
a jsem u ramu, ten je snad to nejlepsi na aute, naprosto zdravy, neprozrany (oproti tomu co jsem videl v praze, tam byly diry kam se mi vesli 2 prsty )
presto by me zajimalo jestli tu neco nechybi? na druhe strane je tam sroub..
dale je tady podivna dira v ramu, je na obou stranach, urcite neni vyzrana od rzi, ale radsi se ptam....
ze spodu:
z boku:
jinak je to trosku prozrane na levem prahu pod soupackami, nema nekdo zkusenost jak nejlip vyvarit/vyspravit?
taky je rez vzadu, u vika motoru, staci to preplatovat?
mozna zbytecna otazka- to "zamazani" (cervene vyznacene) je normalni? jinak ty (modre) dratky jsou podle me sekundarni zasah,, co myslite? zatim nevim k cemu vedou..
bonus nakonec;) k cemu je tato kontrolka nevite? blika kdyz zapnu vystrazna svetla, ale to snad nebude jeji jedina funkce,ne?
jo a jeste jsem se chtel zeptat jak se dostanu k aktivnimu chladici (vetraku)? chtel bych se nan podivat, ma divny zvuk.
vtipna historka zaverem: nasel jsem v (zanovnim) vzduch. filtru liskovy orisek
dekuji vam moc pokud zodpovite alespon nektere me otazky:)
jinak je to uzasne vozitko, snad do prazdnin zmaknu vyladit vyse popsane,....
ps: berte to tak ze sem na to kouknul chvilku behem odpoledne, az se na tom 'zapecu' tak to bude 'litat'
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1571
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Gratuluji - tak ať slouží. Jestli jsi těch 150 jel s tím čerstvě zakoupeným dvacetiletým strojem, tak je to pozoruhodný exemplář .. a ty jsi odvážlivec.
A teď stručně k dotazům:
Palivový filtr je dodatečná montáž a dávají si ho tam prakicky všichni - já mám průhledný, což považuju za praktičtější.
"Toto" v tečkovaném kolečku patří do soustavy podtlaků, možná zpětný nebo škrticí ventil, ale rozhodně v té hadičce není žádný olej.
Chybí hadice přivádející do filtru vzduch ohřátý výfukem (zimní sání - u E10 se přepíná ručně, u E12 automaticky). Měla by být odolná proti cákající vodě a vysoké teplotě, protože výfukové koleno jí zespoda pořádně topí. Originál je snad silikonová, když tam dáš obyčejnou papírovku, brzo se rozsype.
Zespodu vzduchového filtru vede (u mého auta) jedna hadice s volným koncem, druhá volná je odfuk od řazení čtyřkolky. Na tvém snímku se mi nedaří identifikovat, odkud která hadice vede.
Nálitků s volnými závity bývá na motorech spousta, myslím, že ti nic nechybí. Zatečkovaný "hrníček" zalisovaný v bloku je mrazová pojistka.
"na druhe strane je tam sroub.. " .. jestli je to nad ramenem zadního kola, zrovna včera jsem na to koukal. Patří tam gumový podpěrný silentblok, který je přichycený na rámu a kastle na něm leží volně. Takže dát tam šroub a utáhnout je špatně - kroutí kastli dolů, místo aby ji podpíral.
Díry v rámu - nepoznávám, které misto na snímku je
Koroze - nechci tě strašit, ale to co vidíš zvrchu je patrně menší část problému (a u šoupaček to bude podobné). Přeplátování shora nic neřeší a zespodu tam nenení přístup. Takže buďto očistit, odrezit a zatřít kam se dostaneš a zanechat osudu, jezdí i horší. Nebo řešit zgruntu - ale počítej s tím, že když na autě začne řádit klempíř, může to skončit klidně na dvaceti tisících.
Zátěr tmelem je normální, japončíci se s tím moc ne...... Nějaké volné dráty mám pod přístrojovkou taky, ale jestli zrovna tyhle - nevím. A kontrolka je dodatečná montáž.
A teď stručně k dotazům:
Palivový filtr je dodatečná montáž a dávají si ho tam prakicky všichni - já mám průhledný, což považuju za praktičtější.
"Toto" v tečkovaném kolečku patří do soustavy podtlaků, možná zpětný nebo škrticí ventil, ale rozhodně v té hadičce není žádný olej.
Chybí hadice přivádející do filtru vzduch ohřátý výfukem (zimní sání - u E10 se přepíná ručně, u E12 automaticky). Měla by být odolná proti cákající vodě a vysoké teplotě, protože výfukové koleno jí zespoda pořádně topí. Originál je snad silikonová, když tam dáš obyčejnou papírovku, brzo se rozsype.
Zespodu vzduchového filtru vede (u mého auta) jedna hadice s volným koncem, druhá volná je odfuk od řazení čtyřkolky. Na tvém snímku se mi nedaří identifikovat, odkud která hadice vede.
Nálitků s volnými závity bývá na motorech spousta, myslím, že ti nic nechybí. Zatečkovaný "hrníček" zalisovaný v bloku je mrazová pojistka.
"na druhe strane je tam sroub.. " .. jestli je to nad ramenem zadního kola, zrovna včera jsem na to koukal. Patří tam gumový podpěrný silentblok, který je přichycený na rámu a kastle na něm leží volně. Takže dát tam šroub a utáhnout je špatně - kroutí kastli dolů, místo aby ji podpíral.
Díry v rámu - nepoznávám, které misto na snímku je
Koroze - nechci tě strašit, ale to co vidíš zvrchu je patrně menší část problému (a u šoupaček to bude podobné). Přeplátování shora nic neřeší a zespodu tam nenení přístup. Takže buďto očistit, odrezit a zatřít kam se dostaneš a zanechat osudu, jezdí i horší. Nebo řešit zgruntu - ale počítej s tím, že když na autě začne řádit klempíř, může to skončit klidně na dvaceti tisících.
Zátěr tmelem je normální, japončíci se s tím moc ne...... Nějaké volné dráty mám pod přístrojovkou taky, ale jestli zrovna tyhle - nevím. A kontrolka je dodatečná montáž.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 549
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
- kce
- Inventář fóra
- Příspěvky: 423
- Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
- Bydliště: K.Vary / Plzen
- Kontaktovat uživatele:
diky
diky moc za odpovedi, pokud ma nekdo dalsi chut se vyjadrit budu jen rad;)
jinak odvazlivec sem, snad ne sebevrah, jelo vcelkem hezky, ackoliv mi prijde ze dost rve motor a pri nizsich rychlostech divne zabira 3ka.. a taky do kopce chudacek nedava
hadici poridim nakou bytelnou (kdovi kdy ta predesla zmizela, ale ze zbytku lze poznat ze byla nejaka vystuzena dratem), ale jestli to chapu spravne neni to uplne hot problem, takze zatim zaslepim.. coudiky snad neunikaj;)
sroub mezi ramem a kastli hned zkouknu, popr odstranim a aspon docasne nahradim nejakym mekkym spojenim..
diry v ramu jsou prave u zadnich ramen, pozdeji lepsi dodam obrazek..
peple: nedopadl, to je prave ten s ramem jak reseto :/ jinak ma motor i treba interier moc pekny..
ted chvili nebudu mit moc casu auticko resit, ale tak za 2 tydny to rozjedu, pak budu zasobovat dotazy a fotkami
jeste jednou, diky vsem
jinak odvazlivec sem, snad ne sebevrah, jelo vcelkem hezky, ackoliv mi prijde ze dost rve motor a pri nizsich rychlostech divne zabira 3ka.. a taky do kopce chudacek nedava
hadici poridim nakou bytelnou (kdovi kdy ta predesla zmizela, ale ze zbytku lze poznat ze byla nejaka vystuzena dratem), ale jestli to chapu spravne neni to uplne hot problem, takze zatim zaslepim.. coudiky snad neunikaj;)
sroub mezi ramem a kastli hned zkouknu, popr odstranim a aspon docasne nahradim nejakym mekkym spojenim..
diry v ramu jsou prave u zadnich ramen, pozdeji lepsi dodam obrazek..
peple: nedopadl, to je prave ten s ramem jak reseto :/ jinak ma motor i treba interier moc pekny..
ted chvili nebudu mit moc casu auticko resit, ale tak za 2 tydny to rozjedu, pak budu zasobovat dotazy a fotkami
jeste jednou, diky vsem
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Tak budeš jeden z mála kdo na Libero vyfásl čtverhranou SPZ, Ty dveře bude trošku problém srovnat, ale jdou demontovat a pokus na hromadě písku může hodně pomoci. Díra na fotce bude dost letitá, ale pokud ti nic vzadu nebouchá tak neřeš. A teď moje parketa- elektrika. Volný drát může být od čehokoliv. Hlavně zkus jestli není pod napětím.(na posledním setkáním jsem viděl opět jedno Libero ( polských návštěvníků) pěkně od elektriky čmoudit. A to je už krůček k požáru. Tak raději zaizolovat. A ta "ledka" ? Některá Libera tu mají mechanický sytič a tohle je homo-domo. Možná pozůstatek autoalarmu, když svítí při "warning". Jinak je vidět, že ten tvůj stroj jezdil cesta necesta a řadu let motor nikdo nečistil. Doporučuji tlakový vzduch a vysavač současně zapnout a zbavit motor a leho příslušenství toho nánosu. Jinak, až pojedeš v dešti nebo ve sněhu bude motor blátivá koule . Minimálně víčko rozdělovače, indučku a VN kabely udržuj v čistotě. Je to zdroj nepříjemných překvapení. V noci i neřešitelných. Jinak vítel a ať ti to super jezdí ( 150 na tachometru je ve skutečnosti i pod 120km/h. ) Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- kce
- Inventář fóra
- Příspěvky: 423
- Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
- Bydliště: K.Vary / Plzen
- Kontaktovat uživatele:
...
Diky..
Lec ctverhrana spz jeste neni moje, je predchozi majitelky.. ja budu mit na zacatku K
dvere me nejak moc netrapi- areodinamicka uprava
volny drat je zaizolovany dost, promerim ho hned jak bude cas (nastesti mam amp/volt-metr, i kdyz je velmi starozitny:)
motor ocistit bude pracne, ale chapu ze je to dulezite, uz me na to par lidi upozornilo.. faktem je ze predchozi majitelka za posledni rok na udrzbu 'ani nesahla' rekl bych.
jinak tachometr je jen do 140 ) - a myslis tedy ze ukazuje vic nez je skutecna rychlost?
Lec ctverhrana spz jeste neni moje, je predchozi majitelky.. ja budu mit na zacatku K
dvere me nejak moc netrapi- areodinamicka uprava
volny drat je zaizolovany dost, promerim ho hned jak bude cas (nastesti mam amp/volt-metr, i kdyz je velmi starozitny:)
motor ocistit bude pracne, ale chapu ze je to dulezite, uz me na to par lidi upozornilo.. faktem je ze predchozi majitelka za posledni rok na udrzbu 'ani nesahla' rekl bych.
jinak tachometr je jen do 140 ) - a myslis tedy ze ukazuje vic nez je skutecna rychlost?
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1571
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: ...
Nechci navádět k nepravostem, ale s čistotou motoru asi takhle: Když jsou dráty v pořádku, jezdí i špinavý (samozřejmě s vyjímkou zmiňované VN soustavy). A když je každý drát dvakrát nastavený zakroucením do sebe, konce urezlé a izolace propálená, tak tě nezachrání ani když budeš motor drbat měsíc co měsíc (dýl stejně čistej nevydrží).kce píše: ... motor ocistit bude pracne, ale chapu ze je to dulezite ..... a myslis tedy ze ukazuje vic nez je skutecna rychlost?
..
Tachometry ukazují víc snad skoro u všech aut. Jestli tě zajímá skutečná rychlost, můžeš si na dálnici stopnout kilometr podle těch oranžových cedulek - jsou rozmístěné dost přesně. Drž ručičku na stálé rychlosti (třeba 120) a spolujezdci dej do ruky stopky, ať ti změří čas na km. Skutečnou rychlost pak vypočítáš 3600 : čas[s] = rychlost[km/h]. Je lepší udělat si průměr z víc měření, vyhneš se náhodné chybě. A nebo druhá varianta - propal to někde kde je napevno radar, a fotečka s rychlostí ti přijde poštou
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Na fóru jsme už někde řešili, jak je to s tachometrama a na starým mě dost "vylepšoval" Ukazoval 60 a na GPS bylo 49 a tak když jsem jel se 120 na tacháku, vůbec jsem se nevzrušoval na obyč silnici, že překračuji 90km/h nějak výrazně na pokutu. Teď na novým je to o dost přesnější. Kecá tak při stovce o deset. Jestli je to kolama ? Nejspíš. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010