Zapojení elektriky
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Zapojení elektriky
Vážení přátelé , jsem asi měsíc majitelem LIBERA a vzhledem k r.v.89 potřebuje občas něco opravit. Docela mě tak dostalo elektrické zapojení poněvadž je to něcoi jiného než všechny (asi 40 vozidel)Nemáte někdo schéma el. zapojení LIBERO 89 ? DíKy za každou kvalitu Dědek
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
elektrika v liberu
Tak Karle jedná se mi o to, že Subaru jaksi vymyslelo systém, že otočíš klíčkem a nejdříve nic, pak se zapne rádio,stěrače , ventilátor topení atd, další pootočení - rozvítí se kontrolky a další pootočení startér, při čemž, při vytaženém klíčku je bez proudu zásuvka( zapalovač) přez kterou v jiném autě občas (když je obzvlášť zima) zapojím kondicionér pro baterku a těch 100-150mA celou noc do baterky,která něco pamatuje, je ráno při startu te´d při mínus 23 st.C obzvlášť znát. Hledám, odkud bych to mohl změnit. Spínací skříňku? U pojistek? Jestli můžeš poraď. A vzhledem k tomu, že nemám žádný manuál je mi tajemstvím jedna červená kontrolka dole u kolen (skoro) u spolujezdce na které je namalovaná asi "kuře" ze kterého se kouří. Co to je . Rozsvétilo se to jen jednou, když jsem auto vezl domů a od té doby nic. Buť to má něco společného s topením a žarovička padla za vlast nebo kontrolka na něco co nevím. Díky Dědek
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Tak na tu kontrolku asi nikdo neodpovi pravdepodobne nadstandartni vybava a kontrola neceho? ja mam provedeni s nejchudsi vybavou dalo by se rict standart a to kure tam neni skus udelat fotku a zeptam se u kolegy v Nemecku /ale z analogu abych ji mohl ukazovat/ K te spinaci skrince asi tolik tento stav jak popisujes je standart a odpvida vzyklostem zeme puvodu a nebo prani velkeho prodejce v urcite zemi.Schemata tak jak si predstavujes shanim taky ale bezvysledne.Zapalovac nech jak je je to zapojene logicky to kdyz opustis vozidlo a nechas cekat v nem male dite a takovy zapalovac tak to je teda hracka a to se musi vyzkouset a nestesti mas na krku/fuuuj!/ Radio prepoji kazdy zdatnejsi autoelektrikar nebo technik co montuje autoradia. Nebo dalsi verze zasuvku zamontovat napr. pod vlastne za predni naraznik a pripojit na kabel k houkacce tam je stale napeti pres pojistku 8A a z toho bodu muzes napajet autoradio. A pak je tu jeste jedna moznost udelat jeste jeden klic a spinacku dat do polohy I a pripadne pred zvedavymi zraky kryt cepici nebo nejakou hrackou . Chces-li se zabyvat " kuretem" , /ale to je spis hra/ tak vyndej tu spominanou kontrolku zkontroluj a prover zarovku a zjisti cim je napajena zda li "30" nebo "15"nebo je-li ukostren a ktery kabel ma neco signalizovat tzn.ze v miste "akce " se kostri aspon z 99% no a pokud budes chtit vedet co to kure je a co umi, pracuj dle klasika "smudlo hledej!"
Preji zabavu a uspech.
K.
Preji zabavu a uspech.
K.
Naposledy upravil(a) Karel dne pát led 27, 2006 2:57 pm, celkem upraveno 2 x.
Nikdo není dokonalej.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
kontrolka
No paráda! Víc hlav víc rozumu. Tak to je už logické, že teď když mrzne jako prase, tak se nic na kontrolku neohřeje. Cesta k nám však bylo něco nad nulou a těch 70 km udělalo taky své. Karle zapalovač už dávno není na svém místě pro nenechavé vybiječe baterky a dík za dobrý nápad udělat zásuvku jinou. Strčím ji ale dozadu pod podlahu a přístupnou sklopením zadního nárazníku. Ráno odpojím, nadzvednu nárazník a hurá do mrazu. Jen mi nejde do hlavy, co mám dělat když ta kontrolka svítí? Je to špatně nebo co? To nevím. Díky Dědek
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
kontrolka
Karle, je to červená kontrolka a na ni vyobracený něco jako na grilu (kuře) a z toho jdou čmoudíky. a je to nejblíž ruční brzdě. Docela logicky bych bral , že to je signalizace jakoby něčeho teplého. Souhlasím , že by to mohlo souviset s výfukem. Dědek
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Tak, ted sem se koukal na svoji palubku a na prave polovicce je symbol auta kde se rosviti symbol r.b a 4WD a symbol vyhrivani zadniho okna ale
az nekdy budu rozebirat palubku urcite se podivam jestli tam neni schovana jeste kontrolka "kurete" mam novy model.
K.
az nekdy budu rozebirat palubku urcite se podivam jestli tam neni schovana jeste kontrolka "kurete" mam novy model.
K.
Naposledy upravil(a) Karel dne pát led 27, 2006 2:54 pm, celkem upraveno 1 x.
Nikdo není dokonalej.
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 551
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
Moudrá kniha říká :
Kontrolka teploty výfukových plynů informuje o mimořádně vysoké teplotě výfukových plynů . Jestli že se při běžícím motoru rozsvítí , je třeba postupovat následujícím způsobem .
- rychlost jízdy je třeba snížit na polovinu hodnoty , při které se kontrolka rozsvítila. Obvykle světlo zhasne po několika minutách .
- Jestli že kontrolka nezhasne ani při snížené rychlosti,je třeba zastavit.
- V jízdě lze pokračovat , jakmile kontrolka zhasne.
- Jestli že kontrolka nezhasne ani po zastavení , je třeba vypnout motor.
Asi po 10 minutách se motor opět nastartuje a zjistí se zda kontrolka
zhasla .
- Jestli že kontrolka stále svítí , nebo se znovu rozsvítila , obraťte se na
nejbližší servis SUBARU .
To říká kniha - Návod k obsluze E10 , E12 . Na novém typu to bude asi stejný .
P+B.
Kontrolka teploty výfukových plynů informuje o mimořádně vysoké teplotě výfukových plynů . Jestli že se při běžícím motoru rozsvítí , je třeba postupovat následujícím způsobem .
- rychlost jízdy je třeba snížit na polovinu hodnoty , při které se kontrolka rozsvítila. Obvykle světlo zhasne po několika minutách .
- Jestli že kontrolka nezhasne ani při snížené rychlosti,je třeba zastavit.
- V jízdě lze pokračovat , jakmile kontrolka zhasne.
- Jestli že kontrolka nezhasne ani po zastavení , je třeba vypnout motor.
Asi po 10 minutách se motor opět nastartuje a zjistí se zda kontrolka
zhasla .
- Jestli že kontrolka stále svítí , nebo se znovu rozsvítila , obraťte se na
nejbližší servis SUBARU .
To říká kniha - Návod k obsluze E10 , E12 . Na novém typu to bude asi stejný .
P+B.
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 551
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Vsici maj kontrolku jen ja neeee. Jeste prosim o vysvetleni - jaky katalyzator, to jako nerizeny,nebo rizeny a cim.Co jsem kde zjistoval,tak st.Libero je bez katu.Jedine by se mohlo jednat o pripravu na montaz dle legislativy konkretni zeme a jako jediny priklad co vim je Favorit ekotronik ale to je takovej "kockoptak" a nezasluhuje si to vasi pozornost.
K.
K.
Nikdo není dokonalej.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
elektrika
Tak v pátek na večer jsem byl u mechaniků Subaru co se tím živí a ti mi nakonec řekli, že je to kontrolka zapnutého zadního větráku, což je blbost, Tak že žárovka je v pořádku ,to jsem zkoušel a budu čekat, aý se oteplí, že by se měla cestou na Kozákov rozsvítit. Dědek
-
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1320
- Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
- Typ Libera: už bez Libera
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: elektrika v liberu
Řek bych že podle popisu to bude jinádědek píše:... jedna červená kontrolka dole u kolen (skoro) u spolujezdce na které je namalovaná asi "kuře" ...
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
kontrolka
Jo jo jo , přesně tenhle symbol mám na kontrolce, o které mluvím. Ale já ji mám umístěnou vedle spínače ventilátoru topení vzadu pod sedačkou, je celá červená a svítí společně s kontrolkami na přístrojovce (mazání a dobíjení) před nastarováním. Pak nic. A to by mělo být dobře. To, že se rozsvítila po dlouhé jízdě do kopce bude svědčit o tom, že je to fakt signalizace něčeho nad normálně ohřátého. Nový Libera mají vzadu asi ventilátor a místo kontrolky čidlo zapne hned ventilátor. Dědek
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 105
- Registrován: čtv zář 22, 2005 8:05 pm
- Bydliště: Kuřim
- Kontaktovat uživatele:
Prý to je katalyzátor?
Prý to je nějaká kontrolka od katalyzátoru. Tvrdil mi to mechanik od pana Pipka z Jeseníku. Nemám důvod, proč bych mu nevěřil.
Vím, že se to rozsvítilo, když jsem jednou přetrhl klínový řemen a jel jsem pro nový.
--Věroš
Vím, že se to rozsvítilo, když jsem jednou přetrhl klínový řemen a jel jsem pro nový.
--Věroš
Už asi nikdy nebudu mít tak skvělé auto.