Tak to je paráda. Za 18 stovek kat. je "zadarmo". To, že bude fungovat na 12-ti stovkovém motorut je samozřejmý. Je podle popisu pro motory až do objemu 3 litry a naše Libera zdaleka tolik "nedýchají" jako třílitry. Na Aukro někdo taky nabízel univerzál lambda sondu asi za dvanáct stovek a tak si myslím, že v případě nutnosti ( vyhození z emisí na STK) by bylo řešení. Dědek
Tak tu lambda sondu jsem konzultoval s panem Hetclem a jednoznačně a bez výjimky originál
S jakým koliv univerzálem se potom po čase špatně hledá možná závada když neprojdeš na emisích na STK
K.
Ahoj. Ten univerzální kat mám v autě tři měsíce- je to lepší než púvodní- rozsypaný. Na emisích jsem ještě nebyl-uvidím. Jen jsem ho přivařil blízko vlnovce- o tři centi vlevo by bylo lepší. Taky jsem ho musel obalit do izolace-koleno obalím pozďeji jak bude čas.
Naposledy upravil(a) Josef dne stř črc 11, 2007 6:43 pm, celkem upraveno 1 x.
Zdravím. Ve čtvrtek jsem prošel emisemi a technickou .Na emisích trošku víc se čísla pohybovaly v červeném poli než měly- ale technik to uznal- že je to běžné. Takžeten kat bych mohl doporučit- jen ho třeba vhodně zaizolovat a předělat tepelné štíty.
Ahoj.
Chci se zeptat jestli náhodou není tahle konstrukce katalyzátoru lepší pro použití do novějšího Libera. Je užší a delší tak by se ani moc nemuseli předělávat kryty jen je zhruba o 200kč dražší, ale i tak je to značná úspora oproti originálu. Nemáte s ním někdo zkušenosti?
O tom. zda-li věc připomínající katalyzátor na starším je nebo není katalyzátor, se tu popsalo už spousta řádků. Já když starší koupil a přijel do servisu, hned mechanici věděli která bije a dostalo se mi vysvětlení, že to katalyzátor, který slouží jako katalyzátor nebude a je to japonská kulišárna. V novějším ale určitě je a plní svoji funkci. V podstatě odpovídají-li trubky" do" a"ven" svým průměrem tomu co jsi sem vložil, nic nebrání jej použít. Na druhou stranu se sluší připomenout, že každý výrobce motoru navrhuje pro svůj motor " naladěnou " výfukovou sestavu a při použití něčeho jiného to může mít vliv na výkon motoru a i spotřebu.( Každý katalyzátor si zákonitě řekne o nějaký kW) Dědek
Jelikož mne čekala opět technická prohlídka a před 2 roky jsem již měl problémy s nevyhovujícími emisemi, vyřešil jsem problém výměnou katalyzátoru za nový.
Nechal jsem si jej vyměnit na počkání ve firmě SPEI servis v Praze 9, Na Vyhlídce 17.
Celá výměna trvala 3 hodiny.
Vzali univerzální katalyzátor velmi podobný, jako je na obrázku v přechozím příspěvku, možná to byl i ten samý,
přesný název katalyzátoru:
099-874 Univerzální katalyzátor kulatý 48mm trubka, cena 1720,-/ks bez DPH
Katalyzátor má však rovné vývody, takže ho museli vzít a upravit - navařit kolena a příruby - ty příruby použili z mého starého katalyzátoru.
Na fotkách není ještě vyfocená tepelná clona, tu jsem namontoval hned po vyfocení. Je naprosto nutné tyto clony tam mít, pokud nechcete, aby vám shořel zadek auta a také proto, aby katalyzátor nebyl ochlazován a pracoval ve správném teplotním režimu.
Tepelné clony jsem si vyrobil z nerezového plechu a popsal již dříve v příspěvku: "Ach, ta eletrika: CHLAZENÍ VÝFUKU".
Na toto nezapomenout !!!!
Takže zpátky k tomu novému katalyzátoru:
Kompletní cena výměny ve SPEI servisu byla:
katalyzátor 1720,-Kč bez DPH
těsnění (Ford Siera 84) 54,- Kč bez DPH
výfukový tmel 60,- Kč bez DPH
práce 3 hodiny 1800,- Kč bez DPH
DPH 20% 727,- Kč
--------------------------------
celkem 4361,-
Ihned ze SPEi servisu jen jel na technickou a emise .
Na STK jsem prošel bez problémů:
při otáčkách 850 ot/min:
C02 předepsané max 0,50 %obj skutečné 0,006 %obj
lambda skutečné 1,004
při otáčkách 2700 ot/min:
CO2 předepsané max 0,30 %obj skutečné 0,004 %obj
lambda max 1,03 skutečné 1,03
Jen tedy doplním, že původně mi ve SPEI servisu chtěli nacpat katalyzátor Walker za 7 litrů (aby měli větší kšeft), je potřeba je trochu přibrzdit a trvat na tomto univerzální katalyzátoru.
Pokud se tedy nechcete moc hrabat ve výfuku a dáte přednost firmě, která vám to komplet za 3 hodiny udělá, doporučuji tuto firmu SPEI servis. Spokojenost.
Hezký den, Luboš Harant
Přílohy
katalyzator-speiservis5.jpg (53.94 KiB) Zobrazeno 27871 x
katalyzator-speiservis4.jpg (61.13 KiB) Zobrazeno 27871 x
katalyzator-speiservis2.jpg (57.25 KiB) Zobrazeno 27871 x
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/