sháním celý výfuk na starší libero
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 3
- Registrován: stř led 10, 2007 7:28 pm
- Bydliště: Nový Rychnov, Vysočina
sháním celý výfuk na starší libero
Zdravím všehny subaristy tak se mi rozlítl tlumič výfuku, a celej výfuk hned od motoru už je dost zrezlý , taky krycí plechy spíš nic než moc, takže bych nejraději celou zadní část i z koulí na vozejk. Nevíte jestli je nějaká část výfuku stejná z justinou? Jde mi především o to sběrné paroží /asi litinové/ co jde hned z motoru. mára 608053995
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1034
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
a je toto - vrakáč...
Hm, a je tu čas vyskúšať, čo dá vrakáč. Hlavne tie kryty, nenašiel som ich v žiadnom katalógu, a zišli by sa tiež. Ale parohy výfuku jedny mám navyše, nie sú nové, ale ak nejdú tie tvoje zavariť...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 3
- Registrován: stř led 10, 2007 7:28 pm
- Bydliště: Nový Rychnov, Vysočina
Tak poslední část výfuku jsme vyměnili za starý z vrakáče , výfuk byl uplně roztržený, mechanik co mi to dělal, říkal že si mylí, že mi v něm bouchl benzin /byla to fakt šlupka a pod první svíčkou sme našli mokro od benzinu - svičku sme vyměnili/. Paroží trochu povařili, prorezlé plechy vyhodili snad to chvili vydrží.
diky za info Mára

- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 551
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Jestli seženeš někoho, kdo dával na střechu měděný plechy- kousek vyžebrej,kladívkem (malým!) vyklepej tvar (nebo ze čvrtky šablonu) na demontovaných parohách a vystřihni nůžkami.Udělaš-li si takové těsnění dvou až čtyřvrstvé, je to téměř dokonalé a ušetříš docela dost peněz se stejným efektem.Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1034
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
těsnění výfuku...ach jo.
1. Moja skúsenosť:Tak medzi hlavou a parhmi výfuku som už tiež skúsil všeličo, aj medený plech odhorel, myslím, že som ho urobil menší ako otvor tesnenia. Jediné čo vydržalo, je nerezovým prúžkom okovaný medený plech! T.j. vyrezať tesnenie, ako káže rozostup otvorov, radšej z dvoch aj troch vrstiev ako odporúčal dědek, ale otvory je treba "obložiť" nerezovým páskom plechu, stačí s hrúbkou asi konzervového plechu, firmy vyrábajúce tesnenia majú také krúžky, ktoré stačí roznitovať, inak ja som si ten prúžok plechu odstrihol, ohol a roznitoval sám, a funguje.
Teplota spalín je totiž omnoho vyššia ako teplota tavenia medi, takže aj meď bez ochrany jednoducho vyhorí. Vyskúšané.
2. pozor na tepelné deformácie "parožia" zberača z troch výstupov do jedného výfukového potrubie. Stalo sa mi, že ten kus sa po zohriatí zdeformoval tak, že stredný otvor prestal tesniť, a pri zapchatí výfuku jednoducho podfukoval. Zistil som to podľa podpáleného okolia otvoru a syčivého zvuku výfuku pri emisnej kontrole, keď mi technik takým hokejovým pukom zapchal výfuk a keď motor nezhasol, vyhlásil, že výfukový systém je netesný a poslal ma domov. Poplatok za emisku som už zaplatil, takže to mi nevrátili, a napříště som cáloval znova. Ale už u inej emisky....
Teplota spalín je totiž omnoho vyššia ako teplota tavenia medi, takže aj meď bez ochrany jednoducho vyhorí. Vyskúšané.
2. pozor na tepelné deformácie "parožia" zberača z troch výstupov do jedného výfukového potrubie. Stalo sa mi, že ten kus sa po zohriatí zdeformoval tak, že stredný otvor prestal tesniť, a pri zapchatí výfuku jednoducho podfukoval. Zistil som to podľa podpáleného okolia otvoru a syčivého zvuku výfuku pri emisnej kontrole, keď mi technik takým hokejovým pukom zapchal výfuk a keď motor nezhasol, vyhlásil, že výfukový systém je netesný a poslal ma domov. Poplatok za emisku som už zaplatil, takže to mi nevrátili, a napříště som cáloval znova. Ale už u inej emisky....
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Nazdar chlapi. Dík za rady. On ten výfukový systém se japonskému soudruhovi jaksi nepovedl celý. Je mi jasné, že když je natlačený do tak malého prostoru, že je problém s teplem které z něj sálá a proto ty tepelné štíty kolem něj. Když je tam nemáš, zhoří ti hlava rozdělovače, kryt rozvoďáku, nějaké ty kabely, siletbloky a když máš štěstí, tak celé auto. Když tam jsou, tak je celý výfukový systém enormě přehřátý a v zimě to pak v kombinaci se solankou nemá chybu. Úplně nové tepelné štíty (všechny) se rozpadly během čtyř let a litinové sběrné potrubí (též nové), jsem musel opravovat, těsnění pod něj šlo taky do háje - musel jsem udělat provizorní z tisícovky klingeritu. Proto, abych měl klid, tak všechny ty štíty plus poslední díl výfuku tvořím z nerezplechu, jenom furt nevím jak vydrbat s tím těsněním - proto ten můj dotaz.
Martin.
Martin.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Škoda peněz. I s klingeritu to lze vystřihnout a ten má každý topenář či instalatér. Před chvílí mě vypravoval jeden spolupracovník, jak mu včera hořelo auto ( no jakýpak auto byla to "jen" Felicie"). A důvod? Snažil se nastartovat auto s jedním špatným vstřikovačem, ze kterého doslova uchcával benzín do válce a když se mu podařillo nastarovat motor na "tři", nahnalo to ten benzín do katalyzátoru, který blafnul. Katalyzátor kaput ,ale auto se podařilo zachránit. A tak si myslím, že to mohl být podobný případ výše popsaný. Stačí dost rezavý plechy výfuku, trocha benzínu a "pšouk" a je výfuk v pr...li Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
Tak ještě jednou k tomu výfukovému těsnění. Už někdo z vás uvažoval nad tím, proč to ti šikmoocí kluci udělali z černého ocelového plechu a to nerezové lemování ještě podložili jedním plechem? Mám na to jistý názor a rád bych jej konfrontoval s vaším, neb při výrobě nového bych chtěl mít co největší jistotu, že to těsnění bude těsnit do smrti smrťoucí - Subara.
Martin.
Martin.
No, to je právě to, že i při dotažených šroubech to těsnění nevydrží. I při maximálním dotažení je mezi sběrným potrubím a těsněním malá mezírka. k dosednutí dojde pouze na velmi malé ploše, tak 3mm kolem kanálů. V zimě se do mezery dostane solanka a je to otázka těch čtyř až pěti let, než se prožere přez ty 3mm litiny až do výfukového kanálu. Chci vyrobit těsnění z tenkého nerezplechu, bez okování , aby byla dosedací plocha co největší. Abych zamezil deformacím vzniklým tepelnou roztažností, šmiknu to na tři díly které se budou přesahovat. Kvůli tomu se musí upravit i sběrné potrubí. Kdyby někdo měl k tomu ještě nějaký podnětný postřeh - sem s ním, rád se nechám inspirovat.
Martin.
Martin.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Mezeru vyplň tmelem:Martin H. píše: V zimě se do mezery dostane solanka a je to otázka těch čtyř až pěti let, než se prožere
Žáruvzdorný tmel na bázi MgO-MgCl2 (rychle tvrdnoucí)

Do 20 - 40 %-ního roztoku MgCl2 přisypeme práškový MgO a dobře promícháme. Tmel má mít mírně plastickou až drobivou konzistenci. Podle potřeby můžeme přidat až 30% plniva (CaSO4, šamotová a cementová moučka).
Při použití koncentrovaného roztoku MgCl2 je směs zpracovatelná do 3 minut, pak ztvrdne a nelze s ní manipulovat. S 30%ním roztokem tmel ztvrdne za 10-15 minut a s 20%ním za 20 minut.
Tmel je po zatuhnutí velmi tvrdý (pevnost převyšuje sádru, beton).
Vytvrzený tmel snáší krátkodobé teploty do 1300°C, při delší expozici začíná sublimovat MgCl2.Nebo něco lepšího a už hotového :idea:a tady ho nabízejí za lidovku: http://www.stavmachem.cz/index.php?menu ... etail=4143.
K.

Nikdo není dokonalej.
Nazdar Karle. Dík za podnětný i humorný příspěvek. Tmel už mi vrtal v hlavě taky. Kdo ale zaručí, že nebude absorbovat vlhko a s ním i tu sůl, a že v tak tenké rstvě (0,1mm)se za chvíli nevydrolí?
Tak jsem dnes pořádně omrknul jak vypadají ty těsnící plochy na hlavě a sběrném potrubí, je to bída. Ožrané od soli a mírně prohnuté od tepla. Parohy se dají srovnat na brusce, hlavu bych musel demontovat a odstrojit a to se mi vůbec nechce. Tak jsem se dal do výroby klasického těsnění z klingeritu (tisícovky). Otvory jsem okoval vložkama z původního těsnění. Šlo to kupodivu velice lehce, plech se vůbec nepoškodil. K tomu přidám ten tepelný štít z 0,4mm nerezplechu, šmiknutý na tři díly a není boha, že to nevydrží víc, jak ten šikmooký orginál.
Martin.
Tak jsem dnes pořádně omrknul jak vypadají ty těsnící plochy na hlavě a sběrném potrubí, je to bída. Ožrané od soli a mírně prohnuté od tepla. Parohy se dají srovnat na brusce, hlavu bych musel demontovat a odstrojit a to se mi vůbec nechce. Tak jsem se dal do výroby klasického těsnění z klingeritu (tisícovky). Otvory jsem okoval vložkama z původního těsnění. Šlo to kupodivu velice lehce, plech se vůbec nepoškodil. K tomu přidám ten tepelný štít z 0,4mm nerezplechu, šmiknutý na tři díly a není boha, že to nevydrží víc, jak ten šikmooký orginál.
Martin.