Včera, po ujetí asi 20km přestávalo topit topení. Člověk cítí najednou takový studený "průvan". Po ujetí dalších cca 10km začala stoupat rafika teploměru... no jasné, rupla nejspíš trubička jak jasem tu kdesi prezentoval. Kouknu pod auto, a jo...nejtenčí hadička na prostřední trubce (k chladiči oleje?). Vozím s sebou půl garáže, tak jsem dolil vodu a fičel dál (10km?). Chvilku jsem pod to lehl (v dešti), a posunul hadici tak, aby zakryla dírku. Bohužel jsem koupil špatné hadicové spony (kovové eska pásky). Tyhle měli perforaci - závit šroubu jezdí v "dírkách" co jsou skrz. Bohužel toho moc tydle pásky nevydrží a při pokusu je dotáhnout prostě závit povolí. Nicméně zpět jsme dojeli bez vaření (teplota ukazovala normál) a topilo to (ke konci teda už moc ne, ale nebyla ani voda).
Dnes jsem to opravoval tak, aby mi to v pondělí vydrželo trasu Olomouc - Praha a zpět. Trochu jsem uklidil dílnu s montážní jámou po dědovi, a hned byl pěkný přístup. I olejový vypoušťák se pořádnými "glyckami" podařilo povolit, takže provedena i výměna oleje a filtru.
No napatlal jsem trubičku Chemoprénem Universal (tímto jsem již několikrát lepil různé hadice a trubky, a s pozitivní zkušeností), a hadici přetáhnul do ohybu trubky, až za dírku. Stáhl pořádnou novou eska páskou. Nalil pro jistotu "jen" vodu a ujel asi 15km. Teplo foukalo, a po příjezdu domů nevidět že by to tam teklo. Zítra naleju nemrznoučku a asi tam dám i "tekutý utěsňovač chladící soustavy". Snad to tu cestu vydrží. Teda nakoupil jsem i materiál na opravu (vyřezání rozbočky a propojení hadicí na Tspojku s redukcemi), ale to chci nechat na jaro, na kompletní výměnu trubkovodů.
Mimochodem, doufám že tím "vařením" (rafika byla na horní čárce asi tak 30 vteřin) se nic nestalo.
A předpokládám že nefunkční vodní pumpa se projeví tím, že nebude cirkulovat voda, tudíž motor vaří, a topení netopí, je tak?
