Problém s chlazením (motorem?)
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 430
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Problém s chlazením (motorem?)
Tak nevím, zda-li mám opět zahnojený chladič a trubky, nebo se stalo něco jiného, po problému s vodou závažného....
Jak jsem psal ve vláknu srazu ve Rvasicích, po cestě domů jsem proklepal vodní trubku a vařil. Samozřejmě jsem čuměl po okolí a né na budíky, a asi s tím nějakých 10-15km ujel. Ať to zkrátím, při celé té anabázi a únicích vody mi začala blikat kontrolka mazání (myslím že k tomu blikal i CHECK ENGINE) a motor chcípat.
Trubky jsem opravil, vodu nalil. Motor normálně startuje, možná trochu víc prdí, ale to bych spíš přisuzoval zvětšující se díře v bývalém katalyzátoru (ten jsem vytloukl ven, bo byl načatý). Vypadá že nežere ani vodu, ani olej, ani žádná větší spotřeba benzinu. Dnes při jízdě po tankodromu zvaném D1 docházelo párkrát k tomu, že při jízdě s lehkou nohou (cca rychlost 85km/h) začala stoupat rafička teploty vody, do nějakých 70-75% stupnice. Z kopce jsem vyřadil, nechal motor na volnoběh brblat, nic, teplota pořád stejná. Byl jsem před stoupáním, zařadil znovu 5ku, šlápl na to a rozjel se na nějakých 100-105 km/h a tplota se kupodivu vrátila do normálu. Tak nevím co tomu může být, jestli to mám přidřený, nebo v prdeli vodní pumpu,... Napadá prosím někoho co tomu je, nebo jak diagnostikovat a konkretizovat závadu? Díky předem.
Jak jsem psal ve vláknu srazu ve Rvasicích, po cestě domů jsem proklepal vodní trubku a vařil. Samozřejmě jsem čuměl po okolí a né na budíky, a asi s tím nějakých 10-15km ujel. Ať to zkrátím, při celé té anabázi a únicích vody mi začala blikat kontrolka mazání (myslím že k tomu blikal i CHECK ENGINE) a motor chcípat.
Trubky jsem opravil, vodu nalil. Motor normálně startuje, možná trochu víc prdí, ale to bych spíš přisuzoval zvětšující se díře v bývalém katalyzátoru (ten jsem vytloukl ven, bo byl načatý). Vypadá že nežere ani vodu, ani olej, ani žádná větší spotřeba benzinu. Dnes při jízdě po tankodromu zvaném D1 docházelo párkrát k tomu, že při jízdě s lehkou nohou (cca rychlost 85km/h) začala stoupat rafička teploty vody, do nějakých 70-75% stupnice. Z kopce jsem vyřadil, nechal motor na volnoběh brblat, nic, teplota pořád stejná. Byl jsem před stoupáním, zařadil znovu 5ku, šlápl na to a rozjel se na nějakých 100-105 km/h a tplota se kupodivu vrátila do normálu. Tak nevím co tomu může být, jestli to mám přidřený, nebo v prdeli vodní pumpu,... Napadá prosím někoho co tomu je, nebo jak diagnostikovat a konkretizovat závadu? Díky předem.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Problém s chlazením (motorem?)
podle toho co pišeš máš bud zavzdušněnej chladič, nebo jak si vařil, tak foulo těsnění. M.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 430
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s chlazením (motorem?)
No nějak jsem si říkal, že to bude těsnění pod hlavou. Je doporučeno vyměnit ještě něco, když už to budu rozdělávat? Dík 

Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Problém s chlazením (motorem?)
pokud budes delat hlavu, tak srovnat, novy origo tesneni, udelat gufirka driku ventilu, pochopitelne original, rovnou udelat sedla ventilu, nevim kolik to ma nabehano, ale vetsinou jsou u liber v loji vejfukovy ventily. Kolikrat kdyz se zbrousej, na talirku nezbyde temer nic a musej se dat novy....
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2505
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s chlazením (motorem?)
Bohuzel to vareni neni dobre a muze nadelat neplechu.
Mel jsem vlasovou trhlinu v tesneni pod hlavou a pri mestskem jezdeni nic, ale jak se jela delsi trasa, tak se motor poradne zahral, trhlina se otevrela a tlakovala vyfukem chladici system (duvod trhliny nejspis neoriginalni tesneni).
Nejdriv to zkus radne odvzdusnit, pokud to nepomuze tak holt tesneni.
Mel jsem vlasovou trhlinu v tesneni pod hlavou a pri mestskem jezdeni nic, ale jak se jela delsi trasa, tak se motor poradne zahral, trhlina se otevrela a tlakovala vyfukem chladici system (duvod trhliny nejspis neoriginalni tesneni).
Nejdriv to zkus radne odvzdusnit, pokud to nepomuze tak holt tesneni.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 430
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s chlazením (motorem?)
Jo no, na odvzdušnění jsem nějak zapomněl.... teď zase máme nějaké patálie v rodině, tak mám hlavu v "pejru" i z toho.....
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- Phweb
- Člen korespondent
- Příspěvky: 166
- Registrován: ned říj 02, 2016 8:28 pm
- Typ Libera: Zatim zadne
- Bydliště: Brno
Re: Problém s chlazením (motorem?)
K tomu stalemu stavu teploty na volnobeh a potom poklesnuti v kopci... Delavalo mi to kdysi na skodovce, na volnobeh se motor ochladi, ale vodni pumpa (pokud treba jeste neni uz ve 100% stavu nebo je okruh zavzdusneny) nestaci poradne cerpat vodu pres cely okruh, takze na budiku zustane teplota stejna a klesne az po zvyseni otacek, tedy kdyz jsi jel do kopce.
Libero 1,2 '96 superdeluxe
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 430
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s chlazením (motorem?)
No, zkoušel jsem to odvzdušnění, ale zavzdušněné to nebylo. Ale vzhledem k tomu že obdobné problémy jsem pozoroval už na podzim (někde jsem to tu popisoval), a v zimě jsem přimontoval přední spodní krycí plech (což jsem tam v loňském roce neměl), tak možná bude problém v chladiči... Navíc při odvzdušňování mi přišlo že teče voda pořád nějaká oranžová :-/
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 430
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s chlazením (motorem?)
I když, když nad tím tak přemýšlím, když mi to na volnoběh netopí, ale až při vyšších otáčkách, a to samo s chlazením, tak bych to viděl na tu vodní pumpu. Co?
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- Phweb
- Člen korespondent
- Příspěvky: 166
- Registrován: ned říj 02, 2016 8:28 pm
- Typ Libera: Zatim zadne
- Bydliště: Brno
Re: Problém s chlazením (motorem?)
Zacal bych tou pumpou a pak se uvidi... Mozna jeste pri te prilezitosti proplachnout poradne chladici okruh. Jestli tam nekde neni bordel, pres ktery se to nemuze dostat.
Libero 1,2 '96 superdeluxe
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Problém s chlazením (motorem?)
staci sundat vicko od pumpy a zmerit vuli. Mezi vrtulkou a prsama je max tolerance od cca 0,3 do 0,9. Jen se blbe zeptam jak si ses jistej, ze neni zavzdusnenej okruh, a mas pruchozi cirkulaci odvzdusneni do hrdla?
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 430
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s chlazením (motorem?)
Mišusi, jistej si nejsem. 
Když jsem odvzdušňoval (snažil se) sundáním krytky na T za rezervou při běžícím motoru, tak tekl celkem silný proud vody. Ucelený bez bublinek. Spodní expenzka je tak plná, že když se voda ohřála a víčko otevřelo, tak už tekla přepadem za pravým kolem. Teď jsem byl v lese a ani jendou se teplota nezvedla nad normál, tak nevím.... No zkusím ještě propláchnout chladič a uvidím.... Na podzim to při problému topení pomohlo....

Když jsem odvzdušňoval (snažil se) sundáním krytky na T za rezervou při běžícím motoru, tak tekl celkem silný proud vody. Ucelený bez bublinek. Spodní expenzka je tak plná, že když se voda ohřála a víčko otevřelo, tak už tekla přepadem za pravým kolem. Teď jsem byl v lese a ani jendou se teplota nezvedla nad normál, tak nevím.... No zkusím ještě propláchnout chladič a uvidím.... Na podzim to při problému topení pomohlo....
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996