Teple nestartuje
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teple nestartuje
Já teda přes elektriku nejsem zrovna expert, ale hádal bych se, že startér si nevezme větší proud než odpovídá jeho výkonu a účinnosti, i kdyby se zapojil třeba na baterku z náklaďáku s desetkrát větším max. proudem. (Stejně jako žárovky mi nebudou víc svítit, když si namontuju silnější pojistky.)
Pak je potřeba uvědomit si, že udávaný výkon startéru je nominální hodnota, která platí pro určité napětí (tipoval bych, že u startéru se bude asi uvažovat někde kolem 10 V) . Rozhodně neplatí, že když při 10 V bere startér 100 A, při 5 V by to bylo 200 A. Naopak s klesajícím napětím se zmenšuje i proud, takže výkon se snižuje prudčeji, než lineárně. Proto nám startéry v zimě točí líněji, než by zdánlivě odpovídalo úbytku napětí na baterce. Domněnka že by zimní startovací proud byl větší než letní je tedy mylná.
Účinnost startéru bude někde kolem 90% a na odporech vedení by se nemělo ztratit víc než 100 W, takže bych očekával, že z baterky nepoteče víc než 150 A. Ale jestli někdo má po ruce klešťový Ametr, stálo by to za změření.
Pak je potřeba uvědomit si, že udávaný výkon startéru je nominální hodnota, která platí pro určité napětí (tipoval bych, že u startéru se bude asi uvažovat někde kolem 10 V) . Rozhodně neplatí, že když při 10 V bere startér 100 A, při 5 V by to bylo 200 A. Naopak s klesajícím napětím se zmenšuje i proud, takže výkon se snižuje prudčeji, než lineárně. Proto nám startéry v zimě točí líněji, než by zdánlivě odpovídalo úbytku napětí na baterce. Domněnka že by zimní startovací proud byl větší než letní je tedy mylná.
Účinnost startéru bude někde kolem 90% a na odporech vedení by se nemělo ztratit víc než 100 W, takže bych očekával, že z baterky nepoteče víc než 150 A. Ale jestli někdo má po ruce klešťový Ametr, stálo by to za změření.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Teple nestartuje
Jmenovitý výkon (800W) je optimální při napětí 13,8V. Skutečný proud je výsledkem zapojení (jak jsem psal) v náhradním schéma včetně uvedených činných odporů. Vzhledem k tomu, že se jedná o stejnosměrný proud jalovina bude docela zanedbatelná. Startovací proud baterie je dán "tvrdostí! zdroje v tomto přípafě velikostí vnitřního odporu baterky. Baterka pro náklaďáky (třeba 125 Ah) bude točit startérem ochotněji protože má mnohem menší vnitřní odpor a tak při zapojení bude napětí jen o málo menší než na kontaktech baterky. Nezanedbatelný je mechanický odpor otáčení startéru, to znamená odpor pastorek věnec setrváku, mechanický odpor kliky a pístů. To je v zimním období mnohem větší za mrazu, stejně tak pokles teploty elektrolytu v baterce. Proto i má baterie v mrazu i poloviční kapacitu ( ze 44Ah poklesne i na 25Ah) a to se projeví i na proudu, který potom celým obvodem teče. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1034
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Teple nestartuje
I slyšte moji zkušenost:
- startér točil pomalučku, pomalu aj pri novej baterke, (úbytky na zemi i na + boli minimálne=0,25V)
- prišlo teda na rozobratie štartéru, no, uhlíky síce OK dlhé ešte, ale kolektor bolo vhodné pretočiť, fajn, dá sa to doma vo vrtačke šmirglovým papierom..
- situácia sa nejak moc ani na dlho nezlepšila
- i podozrenie padlo na spínacie kontakty, a tam to bolo. Krátery, oxidy, no prechoďák jak vyšitý.
- pomohlo rozebrání cievky, prebrúsenie kontaktov, otočenie kontaktov, vyvložkovanie kontaktov, (aby spínali v správnej polohe aj po odbrúsení)
a je pokoj, štartujeme s pôvodným štartérom rovno do voľnobežných otáčok....
- startér točil pomalučku, pomalu aj pri novej baterke, (úbytky na zemi i na + boli minimálne=0,25V)
- prišlo teda na rozobratie štartéru, no, uhlíky síce OK dlhé ešte, ale kolektor bolo vhodné pretočiť, fajn, dá sa to doma vo vrtačke šmirglovým papierom..
- situácia sa nejak moc ani na dlho nezlepšila
- i podozrenie padlo na spínacie kontakty, a tam to bolo. Krátery, oxidy, no prechoďák jak vyšitý.
- pomohlo rozebrání cievky, prebrúsenie kontaktov, otočenie kontaktov, vyvložkovanie kontaktov, (aby spínali v správnej polohe aj po odbrúsení)
a je pokoj, štartujeme s pôvodným štartérom rovno do voľnobežných otáčok....
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Machy_CZ
- Člen korespondent
- Příspěvky: 262
- Registrován: ned led 27, 2013 8:41 pm
- Typ Libera: Zatím žádné
- Bydliště: Borač
Re: Teple nestartuje
Ahoj, tak Liberko si k jubilejním pěti stům kilometrům připravilo nepříjemné překvapení... nestartuje...
Nastartoval jsem, vyrazil jsem do města pro nové RZ, přijedu domů (najel sem cca 15 km), zaparkuji a za pár hodin chci popojet a po otočení klíčku to jen zarachotí a dál už nic, při dalších XX pokusech je slyšet jen palivové čerpadlo a nic jiného, jen se vypnou okruhy, které si při startovaní vypínají a nic ani snaha startéru ani žádný rachot...
Zkusil jsem s Liberem trochu zahýbat při zařazeném kvaltu, zda třeba nezaskočil pastorek.. No vrátilo se to do prvního stavu, ve chvíli kdy má starter točit motorem je slyšet jen "rámus" a motor se myslím ani nepotočí...
https://www.youtube.com/watch?v=NXl736prfvU
Bohužel musel jsem do práce, a pořádně čas budu mít až v neděli, takhle zpětně mě napadlo, zda není třeba uvolněný startér... nebo nějaké jiné nápady? Je ke startéru přístup seshora?
Díky
Nastartoval jsem, vyrazil jsem do města pro nové RZ, přijedu domů (najel sem cca 15 km), zaparkuji a za pár hodin chci popojet a po otočení klíčku to jen zarachotí a dál už nic, při dalších XX pokusech je slyšet jen palivové čerpadlo a nic jiného, jen se vypnou okruhy, které si při startovaní vypínají a nic ani snaha startéru ani žádný rachot...
Zkusil jsem s Liberem trochu zahýbat při zařazeném kvaltu, zda třeba nezaskočil pastorek.. No vrátilo se to do prvního stavu, ve chvíli kdy má starter točit motorem je slyšet jen "rámus" a motor se myslím ani nepotočí...
https://www.youtube.com/watch?v=NXl736prfvU
Bohužel musel jsem do práce, a pořádně čas budu mít až v neděli, takhle zpětně mě napadlo, zda není třeba uvolněný startér... nebo nějaké jiné nápady? Je ke startéru přístup seshora?
Díky
Nissan 300ZX '90 3.0i V6, Subaru Legacy GT '05 2.5i 5MT GT Limited, Ford F-150 '05 5.4i Lariat 4x4
VW GC 600 2.0TDi 4mot
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD, Nissan Elgrand '04 3.5i V6 XL
http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
VW GC 600 2.0TDi 4mot
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD, Nissan Elgrand '04 3.5i V6 XL
http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Teple nestartuje
Podívej na kontakty na baterce. Můžou být povolené. V zimě jsem měl baterku doma a najaře dobil a strčil do auta. Druhá možnost je vybitá baterka. Kratké jízdy a nestačí baterku dobít. To, že by nějaká závada na startéru téměř vylučuji. Karel se živil opravami startérů a alternátorů. Ale jak se říká.Kovářova kobyla chodí bosa. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
Re: Teple nestartuje
Přístup ke startéru je zezadu po po sundání posledního dílu výfuku spolu s tepelnou clonou, je to práce cca tak na půl hodky. Pak se objeví volný prostor a startér je takto dostupný: 
Jinak se mi podle toho tvého videa zdá, že je něco s hlavním proudovým kabelem ke startéru nebo s kontaktem u spínacího magnetu ve startéru nebo případně magnet špatně vysunuje kotvu a nespíná proud do rotoru, asi je to každopádně na vyndání startéru a jeho kontrolu.
Jinak se mi podle toho tvého videa zdá, že je něco s hlavním proudovým kabelem ke startéru nebo s kontaktem u spínacího magnetu ve startéru nebo případně magnet špatně vysunuje kotvu a nespíná proud do rotoru, asi je to každopádně na vyndání startéru a jeho kontrolu.
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
Re: Teple nestartuje
poznámka k info od dědka: na vybitou baterku bych to netipoval, podle videa je vidět, že při startování kontrolky nepohasínají, jako by tomu bylo při vybité baterce ... lubson
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2505
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teple nestartuje
Dle videa je jasne ze dojde k sepnuti civky starteru, ktera vysune kotvu starteru, ale starter se nezacne tocit. Doporucuji peclive procist toto vlakno, kde jsem podobne problemy se starterem taky resil. Nakonec to skoncilo repasi rotoru. U Karlova auta mi to ale prijde minimalne divne. Takze nejdriv zkontrolovat kabely a medenou propojku (schovana pod gumovou krytkou) na starteru. Kvuli pristup ke starteru neni potreba sundavat vyfuk, jen krabici filtru vzduchu, bezne jsem ho pak uz vyndaval jen odpojenim kabelu a povolenim dvou sroubu, jde normalne vyklonit dolu a vyndat.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Machy_CZ
- Člen korespondent
- Příspěvky: 262
- Registrován: ned led 27, 2013 8:41 pm
- Typ Libera: Zatím žádné
- Bydliště: Borač
Re: Teple nestartuje
Díky za rady, o vikendu se na to mrknu, vybitou baterkou to asi nebude (ale zmerim jeji napeti), do ted startovala bez problemu... resp. za studena ok, za tepla to bylo trochu horsi, obcas se muselo pomoci plynovym pedalem...
Nissan 300ZX '90 3.0i V6, Subaru Legacy GT '05 2.5i 5MT GT Limited, Ford F-150 '05 5.4i Lariat 4x4
VW GC 600 2.0TDi 4mot
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD, Nissan Elgrand '04 3.5i V6 XL
http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
VW GC 600 2.0TDi 4mot
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD, Nissan Elgrand '04 3.5i V6 XL
http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teple nestartuje
Já bych začal kostrama – podle toho cukavého zvuku a poblikávání kontrolek to vypadá, jako by cívka startéru kmitala, což může nastat, když kostra nepřenese potřebný proud.
Pravým důvodem ale bude, že Karel s něčím nesouhlasí ... možná jak jsi zbouchal prahy kvůli gumám. (I když on měl na Libero taky drapáky.) Ale každopádně na to auto musíš bejt hodnej, jinak budou potíže.
Pravým důvodem ale bude, že Karel s něčím nesouhlasí ... možná jak jsi zbouchal prahy kvůli gumám. (I když on měl na Libero taky drapáky.) Ale každopádně na to auto musíš bejt hodnej, jinak budou potíže.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Machy_CZ
- Člen korespondent
- Příspěvky: 262
- Registrován: ned led 27, 2013 8:41 pm
- Typ Libera: Zatím žádné
- Bydliště: Borač
Re: Teple nestartuje
No kontrolky se mi prave zda, ze neproblikavaji, uvidim o vikendu... cim vic napadu, tim lepe...
Jinak ke starteru tedy odddelam airbox a vrchem... Musim se taky podivaj jak oddelat zadni naraznik, nejde kvuli taznemu moc vyklopit
PS: zbouchal je zbytecne silne slovo, ohnul jsem rozek (spodniho svaru) 5x5mm sikovkami dovnitr
Jinak ke starteru tedy odddelam airbox a vrchem... Musim se taky podivaj jak oddelat zadni naraznik, nejde kvuli taznemu moc vyklopit
PS: zbouchal je zbytecne silne slovo, ohnul jsem rozek (spodniho svaru) 5x5mm sikovkami dovnitr

Nissan 300ZX '90 3.0i V6, Subaru Legacy GT '05 2.5i 5MT GT Limited, Ford F-150 '05 5.4i Lariat 4x4
VW GC 600 2.0TDi 4mot
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD, Nissan Elgrand '04 3.5i V6 XL
http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
VW GC 600 2.0TDi 4mot
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD, Nissan Elgrand '04 3.5i V6 XL
http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
Re: Teple nestartuje
Také mám tažné zařízení, ale přesto jde zadní nárazník uplně jednoduše sundat povolením 4 matek. Nejprve je nutné si připravit ráčnu s dlouhým prodlužovákem , kardanovou spojkou a krátkým prodlužovákem a ořechem na konci, viz obrázky. Takto se povolí všechny 4 šrouby a nárazník jdne snadno sundat. Je to akce cca na 3 minuty. (tento příspěvek je i v rubrice: Jak na to) Lubson 

- Přílohy
-
- P1040404.JPG (144.26 KiB) Zobrazeno 30823 x
-
- detail.jpg (133.29 KiB) Zobrazeno 30823 x
-
- P1040407.JPG (157.97 KiB) Zobrazeno 30823 x
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
- Machy_CZ
- Člen korespondent
- Příspěvky: 262
- Registrován: ned led 27, 2013 8:41 pm
- Typ Libera: Zatím žádné
- Bydliště: Borač
Re: Teple nestartuje
Tak opraveno, oprava byla vskutku jednoduchá, snad budou všechny takové
Byl ulomeny dratek ze spinacky ke starteru (nakonci u starteru) kdyz bylo auto v klidu, opíral se o kontaktní pošlu na starteru, ale při startovani diky vibracim a pohybu odskočil a přerušil kontakt... A pak se zase vrátil a porad dokola...
Takže jsem nalisoval a zalil cinem do nového konektoru a Liberko uz zase jezdi, diky všem za rady

Byl ulomeny dratek ze spinacky ke starteru (nakonci u starteru) kdyz bylo auto v klidu, opíral se o kontaktní pošlu na starteru, ale při startovani diky vibracim a pohybu odskočil a přerušil kontakt... A pak se zase vrátil a porad dokola...
Takže jsem nalisoval a zalil cinem do nového konektoru a Liberko uz zase jezdi, diky všem za rady

Nissan 300ZX '90 3.0i V6, Subaru Legacy GT '05 2.5i 5MT GT Limited, Ford F-150 '05 5.4i Lariat 4x4
VW GC 600 2.0TDi 4mot
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD, Nissan Elgrand '04 3.5i V6 XL
http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
VW GC 600 2.0TDi 4mot
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD, Nissan Elgrand '04 3.5i V6 XL
http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2505
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teple nestartuje
Dnes jsem opet po dloouhe dobe nenastartoval. Neni to uplne k tematu ze nestartuje teple, protoze je -17C ale pisu to sem protoze priznaky jsou stejne jako jsem pred casem resil - baterkou to neni, pri pokusu o start starter sepne, vysune kotvu ale netoci. Napeti na baterce v pohode, pri startovni ani nepohasnou kontrolky. Stalo se mi neco podobneho uz kdyz posledne bylo -13 ale na treti pokus najednou starter sepnul a tocil - uplne normalne. Ted uz se mi to nepovedlo. Je v nem teda evidentne porad nejaka dalsi zrada...
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1034
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Teple nestartuje
no, takýto problém mne spôsobovali kontakty v cievke na štartéri , energiu/napätie z baterky zožerie prechodový odpor cez kontakty v cievke, a na roztočenie štartéra nezostáva dostatok emn. Tým prechoďákom vyvolaným teplom sa vyžíhala pružinka na tom medenom plechu, ktorý premosťuje kontakty a teraz ho už nemá čo pritlačiť k pevným kontaktom i pri správne vysunutej kotve elektromagnetu...
- skús vymeniť celú cievku za inú, ono to je zdanlivo nerozoberateľné teleso, ale ide to v čase núdze rozobrať a dokonca aj poskladať s otočenými kontaktmi a novou pužinkou, ale to patrí do iného vlákna, ak som to už náhodou nepísal niekde...
Už som sa stretol s týmto problémikom tak mnoho krát, že by som to tak tipoval, je to rozšírená závada
Mnoho úspechov s opravou, a pochval sa, jako to dopadlo!
- skús vymeniť celú cievku za inú, ono to je zdanlivo nerozoberateľné teleso, ale ide to v čase núdze rozobrať a dokonca aj poskladať s otočenými kontaktmi a novou pužinkou, ale to patrí do iného vlákna, ak som to už náhodou nepísal niekde...
Už som sa stretol s týmto problémikom tak mnoho krát, že by som to tak tipoval, je to rozšírená závada
Mnoho úspechov s opravou, a pochval sa, jako to dopadlo!
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2505
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teple nestartuje
Jo Lubomire, psali jsme si o tom uz tusim dokonce v tomto vlakne. Jenze ja mam civku uplne novou, kvuli tomu jsem ji kupoval.. no ted to rozebirat nebudu, pri -8 to startuje uz normalne a rozebirat to pri -17 nebudu, tuto teplotu tady mame maximalne jednou za 10 let. 

Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teple nestartuje
Vzhledem ke zmizení poruchy při -8° mě napadá, jestli se ti třeba dovnitř cívky nějakou netěsností nedostala vlhkost se solí. Sůl totiž účinkuje asi do -10, pod touto teplotou mrzne i slaná voda a když se z vlhkosti na kontaktech stane led, je po startování.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 430
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teple nestartuje
Ahoj, přifařím se sem. Dnes ráno naskočím do Liberka, že pojedu k doktorovi. Otočím klíčkem, točí, točí, a nic. Po více pokusech pořád jen točí a je cítit benzin. Jiskru ověřit nemůžu, nemám nikoho po ruce. Ale! Poslední cca 3 týdny měl motor na volnoběh děsně nízké otáčky, a štelování volnoběžným ventilem nijak extra nepomohlo. Navíc jsem vždy po zastavení cítil pálející se klínový řemen. Takže si myslím, že mi asi prdnul rozvoďák. Uvidím jak přijedu domů a rozdělám to.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teple nestartuje
Přetržený rozvoďák bys při startování rozpoznal podle toho, že se motor bez kompresí na startér točí podstatně lehčeji
tudíž rychleji.
Spíš si myslím, že tě potkala nejběžnější závada Libera, což je špinavé víčko rozdělovače. Přesně v tomhle počasí na víčku na kabelech obalených solí a mastnotou kondenzuje voda a výsledná směs způsobuje svody vysokého napětí, takže na svíčce už pak nepřeskočí jiskra. Pomoc je jednoduchá, stačí sundat víčko a kabely ke svíčkám a pořádně to očistit a odmastit. Bohužel na Liberu (zejména novějším) je to kvůli obtížnému přístupu docela otravná práce, takže je lepší to udělat preventivně před zimou.

Spíš si myslím, že tě potkala nejběžnější závada Libera, což je špinavé víčko rozdělovače. Přesně v tomhle počasí na víčku na kabelech obalených solí a mastnotou kondenzuje voda a výsledná směs způsobuje svody vysokého napětí, takže na svíčce už pak nepřeskočí jiskra. Pomoc je jednoduchá, stačí sundat víčko a kabely ke svíčkám a pořádně to očistit a odmastit. Bohužel na Liberu (zejména novějším) je to kvůli obtížnému přístupu docela otravná práce, takže je lepší to udělat preventivně před zimou.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 430
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teple nestartuje
No jo, jsem já to ale vůl....ve stresu že nestihnu k doktorovi jsme úplně zapoměl na tento neduh Liberek.... Stačilo 10minut, a už to brčí.
Děkuji Tuti za připomenutí...já už zase viděl katastrofický scénář
Děkuji Tuti za připomenutí...já už zase viděl katastrofický scénář

Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996