Hluk na 2. rychlostní stupeň
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 430
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň
A ještě jedna věc, netuší někdo kde hledat problém:
Po výměně převodovky mi teď tachometr ukazuje při reálné rychlosti 50km/h o cca 10 méně (rafička těsně za 40), a s vyšší rychlostí se tato odchylka zvětšuje.
Po výměně převodovky mi teď tachometr ukazuje při reálné rychlosti 50km/h o cca 10 méně (rafička těsně za 40), a s vyšší rychlostí se tato odchylka zvětšuje.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1034
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň
u mňa to bolo premiestnením bowdenu - pri pootáčaní lanka od prevodovky malo lanko taký trhavý chod,(netočilo sa uplne rovnomerne, ale poskakovalo, bolo tam nejak zalomené) no a tachometer reagoval po svojom, on tam je iba magnetický prenos na ručičku a keďže sa rýchlosť magnetu menila, rafička si z toho poskladala svoju hodnotu...
Takže prever polohu bowdenu - určite sa dá nejak premiestniť, aby mal čo najplynulejšie ohyby, pritom výstup z prevodovky musí byť uplne kolmo na prevodovku, potom musí nasledovať čo najväčší rádius ohybu, inak riskuješ ulomenie bowdenu od toho placatého konca v prevodovke, čo je dnes docela prúserník, zohnať tacholanko nové, otrava je aj jeho výmena v zime pod autím, no a pripojiť (opraviť ho, priletovať) je dosť krátkodobé riešenie - ukmitá sa znovu...(vyskúšané, overené...)
A pochval sa s opravou!
Takže prever polohu bowdenu - určite sa dá nejak premiestniť, aby mal čo najplynulejšie ohyby, pritom výstup z prevodovky musí byť uplne kolmo na prevodovku, potom musí nasledovať čo najväčší rádius ohybu, inak riskuješ ulomenie bowdenu od toho placatého konca v prevodovke, čo je dnes docela prúserník, zohnať tacholanko nové, otrava je aj jeho výmena v zime pod autím, no a pripojiť (opraviť ho, priletovať) je dosť krátkodobé riešenie - ukmitá sa znovu...(vyskúšané, overené...)
A pochval sa s opravou!
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň
Správná vůle na lanku spojky je asi 3-4 mm, to znamená když páku spojky lehce dotlačíš aby se opřela o ložisko, budou mezi pákou spojky a křídlovou maticí ty 3-4 mm. Na pedálu to odpovídá vůli asi 2 cm.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 430
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň
Jo, Lubomíre myslím že máš pravdu. Teď jsem do toho koukal a mám to tam kolem něčeho dvakrát omotané. Ruky mám zmrzlé tak že nic necítím, rychle ohřát a pak honem přehodit 

Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 430
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň
No, vedení jsem tedy "rozsukoval" a natáhl pěkným obloučkem k převodovce. Bohužel i nadále problém přetrvává. Dle GPS jedu 50km/h a tachometr ukazuje cca 43 
Nějaké další nápady proč? Co když lanko celé směrem od převodovky vytáhnu a očistím/namažu? Vytáhnout z bovdenu by mělo jít, ne? Do tachometru je lanko zakončené jen takovou tyčinkou, co by měla prolézt bovdenem, nebo se pletu?

Nějaké další nápady proč? Co když lanko celé směrem od převodovky vytáhnu a očistím/namažu? Vytáhnout z bovdenu by mělo jít, ne? Do tachometru je lanko zakončené jen takovou tyčinkou, co by měla prolézt bovdenem, nebo se pletu?
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2505
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň
Nevim zda to je neco co se ma resit, vetsina tachometru ukazuje zamerne o 10% mene.. tacho je zavisle i na prumeru pneumatik...
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1034
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň
no, u mňa to rozsukování pomohlo tak, že som sa dostal do "akceptovatelné" hodnoty odchýlky od údaju GPS(mimochodom, armáda vraj uvoľnila presnosť GPS na nejakých 6 metrov, možná i plusmínus 6 metrov, takže i údaj z GPS môže a má svoje rezervy. Ale dá sa zvyknúť si, že u policie aj u prícestných rýchlosťmetrov 50 = tachometrových 54-55, omezeníčko na 70 = tachometrových 77, už blbé je , že kamionistických GPS kových 90 je na mojom tachu rovná 100-vka. Ale to nie je chyba, ale vlastnosť. Treba s tým žiť a rátať (preto môže mojich pohodových 90 s_ať kamioňákov a tlačia sa mi na nárazník...)
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 430
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň
Vím že tachometr od výroby vždy ukazuje o cca 10% víc. Původně mi to právě ukazovalo taky tak, na tachometru nějakých 55 a reálná rychlost 50. Teď je to ale obráceně, a to mě docela hodně s... štve. Tachometr ukazuje 55 a reálná rychlost kolem 67! Ukazuje to takle po výměně převodovky, proto se ptám, zda je možné lanko vytáhnout a zkusit promazat...nevím, zda hledat problém v převodovce, spíš mě třeba napadá že při plandání a zasunování se dostalo mezi lanko a bovden trochu sajrajtu...nevím.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň
Promazáním bowdenu se nic nezkazí, ale řekl bych, že tím to nebude ... kdyby nějak výrazně zadrhával, ručička bude spíš kmitat, než že by ukazovala míň. Jestliže rozdíl narůstá úměrně s rychlostí, nasvědčovalo by to na nesoulad v převodu. U Liber se postupně objevoval různý stálý převod v diferenciálu - staré E10 mělo nejkratší, staré E12 nejdelší, nově něco mezi tím. Ke každému převodu musí být také příslušné soukolí náhonu rychloměru a kdyby se do převodovky při nějaké opravě v minulosti dostal převod náhonu z E10, bude rychloměr ukazovat míň. Zrovna tak kdyby se do diferenciálu podařilo implantovat střeva ze staré E12 (ovšem to by byl větší průšvih, protože při zapnutém 4x4 by se pral předek se zadkem). Jak praví klasik - nevím která z těhletěch dvou verzí bude pravdě více podobná (tzn. zda jsou vůbec technicky možné), nejpravděpodobnější je třetí, která je těm dvěma podobná. Totiž když na převodu náhonu bude chybět zub, převod bude "pauzírovat" a náhon se ve výsledku bude točit pomaleji (zkušení uživatelé Jawy 50 znají efekt chybějícího zubu v převodovce).
Každopádně oprava kterékoli ze zmíněných patálií by znamenala zase převodovku ven, takže jestli ti auto se zařazenou čtyřkolkou jede, asi nezbývá než si zvyknout.
Každopádně oprava kterékoli ze zmíněných patálií by znamenala zase převodovku ven, takže jestli ti auto se zařazenou čtyřkolkou jede, asi nezbývá než si zvyknout.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň
řekl bych, to co Luboš(tuti) myslim si, že máš ozubení na bowden ze starý E12ctky. Sám jsem si přeskládával převodovku- z nový E12(vetší stálej převod) jsem dal do Starý E12 skříně s tim, že kolečko jsem musel dát původní ze starý E12ctky, právě kvůli kalibraci tachometru.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 430
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň
No, převodovku ven NEE
na tu dofám nebudu muset alespoň další 2 roky sáhnout 
No zkusím to lanko, i když je to malá pravděpodobnost. Jinak nevím, no zvyknout si, snad si zvyknu. Pak už snad jen přesadit rafiku na tachometru
Nová převodovka je tam od Machyho z bouraného červeného co má od Sysla. Možná tam z něho zkusit dát rychloměr (zda-li je ještě k mání). (nevím zda mohou být v rychloměrech nějaké rozdíly, ale asi ne
)


No zkusím to lanko, i když je to malá pravděpodobnost. Jinak nevím, no zvyknout si, snad si zvyknu. Pak už snad jen přesadit rafiku na tachometru

Nová převodovka je tam od Machyho z bouraného červeného co má od Sysla. Možná tam z něho zkusit dát rychloměr (zda-li je ještě k mání). (nevím zda mohou být v rychloměrech nějaké rozdíly, ale asi ne

Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 430
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň
Ha, jsem na to kápnul...buď si udělám plechový štítek tachometru, dle původního označkuju a udělám šablonu nové stupnice a nechám natisknout. Nebo seženu štítek z nefunkčního tachometru a nechám přetisknout 

Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň
já bych si asi zvyknul kámo, nekombinuj to.....
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň
Můj zeť jezdil snaxd pět let s Liberem bez tachometru a pátého rychlostního stupně. A zvykl si. Až ti praskne náhon budeš jezdit taky. A když máš v autě GPS vůbec bych to něřešil. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 430
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň
Dnes jsem zkusil lanko promazat. Výsledek je takový, že to ukazuje na tachometru oproti skutečnosti snad ještě trochu méně.
Máte pravdu, prdím na to, budu si zvykat.
Máte pravdu, prdím na to, budu si zvykat.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň
Dědku problém je trochu v tom, že u novýho modelu libera i když má mechanickej bowden, je napojená ŘJ na tachometr, aby měla informace, zda se auto hejbe. Nebudeš tomu věřit, ale když odpojíš tachometr-teda mechanickej bowden buď u převodovky, nebo u budíku, bude svítit check engine a ŘJ pojede v nouzovym režimu. Vzhledem k tomu, že je na ten systém napojenej magnetickej ventil volnoběhu, tak při odpojení a svícení kontrolky CHECK ENGINE nemění auto otáčky po zastavení na volnoběžný, ale jsou neustále zvýšený a to se projeví jak na spotřebě, tak funkčnosti celýho systému. M
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň
Ještě bych ti jakožto elektrozdatnému kutilovi navrhl jedno řešení - nahradit bowden drátem. Na výstup na převodovce napojíš jeden krokový motor coby zdroj impulzů, vytvoříš si převaděč s příslušným přepočtovým poměrem a rychloměrem bude točit druhý krokový motor. Případně by ten signál šel brát i odjinud - třeba z kardanu nebo z poloosy, určitě by na to šel použít zubatý kroužek + snímač ABS. Když to vyvineš, budeme to pak od tebe všichni za drahý peníze kupovat, až se nám polámou bowdeny 

tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 430
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň
Tuti, teď jsi mi nasadil brouka do hlavy 

Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 430
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň
Hele, k tomu elektrickému přenosu do tachometru... Nevíte někdo kolik má cca otáček ten výstup na lanko do tachometru? Je to v řádu stovek za minutu, tisíců,...?
V podstatě elektroniku mám vymyšlenou. Teď jen řeším mechaniku, jak rychle se to lanko v tachometru točí. Třeba kolik to má otáček při 100km/h, ať vím co tam použít za motorky,...
Dík!
Jsem se zase divil, že mám oproti normálu větší spotřebu, a pak jsem si uvědomil že oproti počtu kilometrů na tachometru ujedu na reálných 100km asi 125km na tacháči, takže ještě musím přepočítávat spotřebu
V podstatě elektroniku mám vymyšlenou. Teď jen řeším mechaniku, jak rychle se to lanko v tachometru točí. Třeba kolik to má otáček při 100km/h, ať vím co tam použít za motorky,...

Jsem se zase divil, že mám oproti normálu větší spotřebu, a pak jsem si uvědomil že oproti počtu kilometrů na tachometru ujedu na reálných 100km asi 125km na tacháči, takže ještě musím přepočítávat spotřebu

Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2505
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň
O poctu otacek nemam tuseni, teoreticky by to slo dekodovat pres pocet zubu na kolech prevodovky, resp. prevodovych pomeru a poctu zubu na kolecku bowdenu (ten ale neznam).
Co se tyce toho tachometru, pokud ti ukazuje na ujetych 100km tachometr 125km tak budes mit spotrebu jeste vetsi..
Co se tyce toho tachometru, pokud ti ukazuje na ujetych 100km tachometr 125km tak budes mit spotrebu jeste vetsi..
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální