origo tlumič výfuku? improvizace?
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1955
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: origo tlumič výfuku? improvizace?
Včera jsem zjistil cenu originálního subaru vejfuku na nov. Libero. Cena je: 12 600,- vč. DPH (a 10% sleva)
S neorigo vejfukem je nov. Libero o dost hlučnější než s originálem.
Mišus
S neorigo vejfukem je nov. Libero o dost hlučnější než s originálem.
Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Re: origo tlumič výfuku? improvizace?
To mi neprijde jako moc, ty ceny musely jit dost dolu - mam pocit, ze pred X lety to bylo tak dvakrat tolik.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1955
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: origo tlumič výfuku? improvizace?
ono je víc variant, bude se to lišit nejspíš v konstrukci uvnitř tlumiče- předpokládám. Tahle cena je za tu nejlevnější variantu. Těžko říct jak to u Subaru chodí...
Katalyzátor stojí např. 23 000,- a pak je tam ještě jeden s jinym číslem a ten je za 11 000,-
Dokonce jsem sehnal origo katalyzátor na st. Libero za 4500,- (když jsem chtěl další, přišla mi z importu zpráva, že už neni- měl jsem kliku)
Katalyzátor stojí např. 23 000,- a pak je tam ještě jeden s jinym číslem a ten je za 11 000,-
Dokonce jsem sehnal origo katalyzátor na st. Libero za 4500,- (když jsem chtěl další, přišla mi z importu zpráva, že už neni- měl jsem kliku)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: origo tlumič výfuku? improvizace?
Prdění taky může způsobovat dosud nezjištěná netěsnost - třeba prasklina ve vlnovci nebo v parohách. Zkus dlaní ucpat ústí výfuku - když bude celý těsnit, neudržíš to. Jestli ti pod dlaní neprofukuje a motor běží klidně dál, hledej díru.stenlyman1 píše:Tak nový výfuk prdí úplně stejně jako ten starý ono je to asi normální Libera )) asi normální zvuk neorigo výfuků.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1955
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: origo tlumič výfuku? improvizace?
tuti neorigo vejfuk má prostě jinej zvuk a to je právě to prdění. Můžeš ho mít co nejlíptěsněj a ten zvuk se nezmění...
a ještě bych rád doplnil Covexův příspěvek. To je jasný, že Ti Libero projde i z neorigo vejfukem přes emise, když je před nim vpořádku katalyzátor.
U švýcarský lanovky (co jsem ti tenkrát pujčil) jsem měl katalyzátor prasklej po celý dýlce a po měření se zjistilo, že jen díky origo vejfuku se emise držej jakž takž v normách. Jen tak tam neni, je v přírubě pro zlepšení efektu přeměny vejfukovejch plynů- katalyzátory mezi sebou maj totiž mezeru. Tak už to bylo udělaný u švýcarskýho modelu st. Libera, ale jen v těle samotnýho katalyzátoru- mřížka/dutina/mřížka. Taky je jasný, že to bylo kvůli přísnějším normám. Největší sranda na tom je, že Nový Libero má stejný emise jako Euro 5, když má vejfukovej systém vpořádku (katalyzátor/ lambda)
Mišus
a ještě bych rád doplnil Covexův příspěvek. To je jasný, že Ti Libero projde i z neorigo vejfukem přes emise, když je před nim vpořádku katalyzátor.
U švýcarský lanovky (co jsem ti tenkrát pujčil) jsem měl katalyzátor prasklej po celý dýlce a po měření se zjistilo, že jen díky origo vejfuku se emise držej jakž takž v normách. Jen tak tam neni, je v přírubě pro zlepšení efektu přeměny vejfukovejch plynů- katalyzátory mezi sebou maj totiž mezeru. Tak už to bylo udělaný u švýcarskýho modelu st. Libera, ale jen v těle samotnýho katalyzátoru- mřížka/dutina/mřížka. Taky je jasný, že to bylo kvůli přísnějším normám. Největší sranda na tom je, že Nový Libero má stejný emise jako Euro 5, když má vejfukovej systém vpořádku (katalyzátor/ lambda)
Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- stenlyman1
- Přispěvatel
- Příspěvky: 88
- Registrován: sob lis 02, 2013 10:13 am
- Typ Libera: e12
- Bydliště: zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: origo tlumič výfuku? improvizace?
jak říká Mišus je to výfukem. Určitě mi to nikde nepodchází...podle mě v tom neorigo tlumiči ani není nic co by sloužilo jako tlumení. Jinak kdyby měl někdo problém s emisemi, myslím, že by stačilo přimíchat do benzínu trochu ethanolu a máte emise jako s novým autem )))
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2497
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: origo tlumič výfuku? improvizace?
Tak az vas prestane bavit stale kupovat nove tlumice vyfuku od subaru tak muzete zkusit yamaha R1
https://www.youtube.com/watch?v=oqeSiru8oMQ
https://www.youtube.com/watch?v=oqeSiru8oMQ
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1955
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: origo tlumič výfuku? improvizace?
slyšim hlavně rachotící ojnice na klikový hřídeli U stříkačky to nebude problém, zato karburátorovýmu liberu se to moc líbit nebude novej vejfuk na R1 je cca 1000,-
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- stenlyman1
- Přispěvatel
- Příspěvky: 88
- Registrován: sob lis 02, 2013 10:13 am
- Typ Libera: e12
- Bydliště: zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: origo tlumič výfuku? improvizace?
Tohle s tím z tlumičem z motorky je super !....odpadají ty plechy kolem a je to maximálně jednoduché. Otázka jak to s tím jezdí ))
- Machy_CZ
- Člen korespondent
- Příspěvky: 260
- Registrován: ned led 27, 2013 8:41 pm
- Typ Libera: Zatím žádné
- Bydliště: Borač
Re: origo tlumič výfuku? improvizace?
Zajimavy vyfuk na libero, prodava ho borec na Subaru Libero International Group, pry je izolovany a nejsou třeba tepelne stity... chce za nej 700 €
Exhaust silencer, Subaru 1200cc, cold, double-jacket construction, insulation up to 2272 ° Fahrenheit, complete with exhaust manifold, without a catalytic converter, the opportunity to perform with the catalyst. After installing it in the car, you can install the rear engine cover version 660cc3.
https://www.youtube.com/watch?v=-yxV7iq ... e=youtu.be
Exhaust silencer, Subaru 1200cc, cold, double-jacket construction, insulation up to 2272 ° Fahrenheit, complete with exhaust manifold, without a catalytic converter, the opportunity to perform with the catalyst. After installing it in the car, you can install the rear engine cover version 660cc3.
https://www.youtube.com/watch?v=-yxV7iq ... e=youtu.be
Naposledy upravil(a) Machy_CZ dne úte srp 16, 2016 7:38 pm, celkem upraveno 1 x.
Nissan 300ZX '90 3.0i V6, Abarth 5OO '10 1.4i esseesse, Subaru Impreza '09 2.0i RX
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD SWB Crystal Lite, Mitsubishi Delica '95 3.0i V6 LWB Crystal Lite
http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD SWB Crystal Lite, Mitsubishi Delica '95 3.0i V6 LWB Crystal Lite
http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
- Machy_CZ
- Člen korespondent
- Příspěvky: 260
- Registrován: ned led 27, 2013 8:41 pm
- Typ Libera: Zatím žádné
- Bydliště: Borač
Re: origo tlumič výfuku? improvizace?
A ještě jedna verze za 199€
Nerez replika originalu (koncového tlumice)
Exhaust silencer, engine 1200cc. stainless steel, built on the model of the original.
Nerez replika originalu (koncového tlumice)
Exhaust silencer, engine 1200cc. stainless steel, built on the model of the original.
Nissan 300ZX '90 3.0i V6, Abarth 5OO '10 1.4i esseesse, Subaru Impreza '09 2.0i RX
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD SWB Crystal Lite, Mitsubishi Delica '95 3.0i V6 LWB Crystal Lite
http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD SWB Crystal Lite, Mitsubishi Delica '95 3.0i V6 LWB Crystal Lite
http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: origo tlumič výfuku? improvizace?
Výfuk z youtube je podezřelý dvěma detaily - jednak nemá žádný pružící prvek (vlnovec) a pak zřejmě spoj mezi sběrným potrubím a katalyzátorem (pokud v té bandasce uprostřed je katalyzátor) je jen zastrčený do sebe. Motor sebou v silentblokách poměrně dost hází a je konstrukčně špatně, když to musí pobírat trubka - zhoršuje to vibrace a hluk v autě a ani životnosti výfuku to neprospěje. Tady to asi odnese ten nastrčený spoj, který se vyčochtá a bude pořádně profukovat.
Onehdy jsem jen tak ze zvědavosti koukal, jak by případně šlo pořídit origo nový tlumič a našel jsem stránky http://en.gforceparts.com/parts/all/362, kde se píše cena nějakých 282 USD (je to položka 44304TA071). Nepátral jsem po dostupnosti a případných podmínkách nákupu, protože mě to aktuálně nepálí. Ale cena je vcelku přijatelná - i s nějakými rozumnými náklady na dopravu by to vyšlo podstatně levněji než nákup v ČR a originál je originál.
Onehdy jsem jen tak ze zvědavosti koukal, jak by případně šlo pořídit origo nový tlumič a našel jsem stránky http://en.gforceparts.com/parts/all/362, kde se píše cena nějakých 282 USD (je to položka 44304TA071). Nepátral jsem po dostupnosti a případných podmínkách nákupu, protože mě to aktuálně nepálí. Ale cena je vcelku přijatelná - i s nějakými rozumnými náklady na dopravu by to vyšlo podstatně levněji než nákup v ČR a originál je originál.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2497
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: origo tlumič výfuku? improvizace?
Hlavne vsechny ty napodobebiny vychazi z vyfuku na stare Libero. Nove Libero ma prurez tlumice ovalny a hlavne na vstupu ma druhou cast katalyzatoru. To ze ma vyfuk dve vrstvy a mezitim je izoloce je hezke, ale vubec to nerika nic o tom, ze se ta vrchni vrstva nerozpaly. Proto je u originalu odsazeny tepelny stit a mezi vyfukem a stitem proudi vzduch, ktery jediny ma moc oboji chladit. Zadna izolace tomu nepomuze (leda by tam bylo vakuum, ze.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- vojta
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 538
- Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: origo tlumič výfuku? improvizace?
Přidám foto rozpáraného ze staršího... je to přesně jak píše covex, walker se dá koupit za 1200 takže mi nějaké improvizace nepřijdou nutné...nerez je ovšem nerez - fakt je že když se nahradí katalyzátor nějakým novým univerzálem tak by měl mít větší účinnost a mřížka v tlumiči u nového by se tak dala oželet, ale ideálně by tam měla bejt
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 1
- Registrován: stř srp 17, 2016 9:12 am
- Typ Libera: V2
- Bydliště: Góra Kalwaria
Re: origo tlumič výfuku? improvizace?
Dobrý den, toto je můj tlumič výfuku Tlumič výfuku spalin je zavěšen na pružné gumy závěsu na levé straně.
Celý tlumič výfuku a výfukové potrubí je poměrně krátká, takže vibrace bude menší, než původní sady.
Pokud se vyskytnou nějaké problémy, bude uplatňovat flexibilní konektor. Pro tuto chvíli neexistuje žádný náznak, že to bylo potřeba.
Mariusz Cholewski Polska
www.LongTailPolska.pl
Celý tlumič výfuku a výfukové potrubí je poměrně krátká, takže vibrace bude menší, než původní sady.
Pokud se vyskytnou nějaké problémy, bude uplatňovat flexibilní konektor. Pro tuto chvíli neexistuje žádný náznak, že to bylo potřeba.
Mariusz Cholewski Polska
www.LongTailPolska.pl
- Petr,Zuzka
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 25
- Registrován: úte srp 02, 2016 11:12 am
- Typ Libera: E10,E12
- Bydliště: Trojovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: origo tlumič výfuku? improvizace?
Zkuste tyhle borce,nejsou zas tak drahý. https://autodilos.cz/autodily
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: origo tlumič výfuku? improvizace?
NO jo. Ale výfuk nemají na Libero žádný. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Machy_CZ
- Člen korespondent
- Příspěvky: 260
- Registrován: ned led 27, 2013 8:41 pm
- Typ Libera: Zatím žádné
- Bydliště: Borač
Re: origo tlumič výfuku? improvizace?
Tak 1300 za druhovyrobu na novější je zadarmo, ale je fakt ze nerez replika originálu, k tomu nerez univerzální kat by bylo fajn řešení.vojta píše:moto_0302.jpg
walker se dá koupit za 1200 takže mi nějaké improvizace nepřijdou nutné...nerez je ovšem nerez - fakt je že když se nahradí katalyzátor nějakým novým univerzálem
Na tom izolovanem od kolegy z Polska me prave zaujala ta absence tepelných štítu, krasne to uvolnilo prostor pod "kapotou"...
Nissan 300ZX '90 3.0i V6, Abarth 5OO '10 1.4i esseesse, Subaru Impreza '09 2.0i RX
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD SWB Crystal Lite, Mitsubishi Delica '95 3.0i V6 LWB Crystal Lite
http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD SWB Crystal Lite, Mitsubishi Delica '95 3.0i V6 LWB Crystal Lite
http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: origo tlumič výfuku? improvizace?
Jestli máš na mysli to co je na fotce, tak to je replika repliky výfuku na starší (a podle nasmrkaných a neošetřených svarů dost bídné repliky). Originální tlumič na nové Libero vypadá jinak, má oválný průřez, dvojitý plášť (to má i orig starší, včetně zesílení u vstupní trubky) a navíc ve vstupní trubce má vložený ještě jeden malý katalyzátor. Bohužel odpovídající repliku na nové nikdo nenabízí, takže se univerzálně používají ty na starší (jak píše Vojta, s cenou už od nějakých 1200 Kč). Ale musí se trochu uzpůsobit uchycení, zvukový projev je horší než u originálu a Bosal i Walker odchází po druhé až třetí zimě. Vliv toho druhého katalyzátoru na emise není asi nijak zásadní, když je motor v pořádku, Libero projde i bez něj.Machy_CZ píše: nerez replika originálu..
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad