Brodění u novšího
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2505
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brodění u novšího
Najezdil jsem s odpojenou hadici od filtru do ramu stovky kilometru. V servisu tak vyresili klapani, ktere se na volnobeh po zahrati ozyva z predniho narazniku. Zjistil jsem to az kdyz jsem se v motoru zacal hrabat sam. Na spotrebu ani nic jineho to podle me nemelo vliv - aspon ne statisticky vyznamny. Krom toho bych rekl, ze sani skrz ram zhorsuje vnitrni korozy ramu na leve strane, ale to je jen moje uvaha.
Vic me prekvapuje, ze by v te cerne krabici pod autem (zrejme tlumic prave razu jdoucich do sani) byla dirka.. To by totiz tu brodici vysku snizilo a krom toho by tim mohl lezt do sani dalsi sajrajt.
Jinak v tom prednim narazniku je sani az uplne nahore - proste snorchl. Podle me to niz nez rozdelovac neni ale nemeril jsem to.
Vic me prekvapuje, ze by v te cerne krabici pod autem (zrejme tlumic prave razu jdoucich do sani) byla dirka.. To by totiz tu brodici vysku snizilo a krom toho by tim mohl lezt do sani dalsi sajrajt.
Jinak v tom prednim narazniku je sani az uplne nahore - proste snorchl. Podle me to niz nez rozdelovac neni ale nemeril jsem to.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brodění u novšího
V rámu je víc dírek, kterýma si to může srknout (nemyslím korozi). Už jsem to kdysi vyřešil na samuraji a fungovalo to dobře, rozdělovač, dobíjení, vše fungovalo i pod vodou, nerozumím tomu... Vytáhl jsem obyčejnou odpadovou PVC prům. 50 mm trubku nad střechu, teplovzduchem vymodeloval ukončení a přestříkl do barvy auta. Předtím jsem ale samozřejmě zkoukl jak pto řeší homologovaní dodavatelé (9 800,- Kč) , mě to vyšlo tak do 500,- Jinak je ještě více problémů, který vznikají při brodění, například v diferenciálech jsou dírky, nebo ventilky, který fungujou na vyrovnávání vnitřních tlaků, zřejmě by měly být i na liberu a měly by se hadičkama vyvézt výš, ale zas na druhou stranu kdo bude s liberem cíleně blbnout ve vodě jen tak pro radost? A pro využití jednou dvakrát bych do toho nešťoural.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Brodění u novšího
K rámu je uchycení polyuretanem přitěsněný,takže tim jak si motor nasává,by tlumič zničil velkym podtlakem,kterej by jí vpodstatě vycucnul,tušim že má průměr 3 nebo 4mmcovex: Vic me prekvapuje, ze by v te cerne krabici pod autem (zrejme tlumic prave razu jdoucich do sani) byla dirka..
V rámu sice dirky jsou,ale ty jsou zaslepený gumovejma špuntama,jsou tam jenom dvě -víc ne- jsou zespodku rámu.Potom ještě jak se napojujou vepředu ty jeklový nosníky do tvaru trojúhelníku nejsou uplně zavařený a tim pádem zamáznutý polyuretanem.Když tam polyuretan neni,tak si nasát nemůže,jedině že by nějakej japonec při vaření rámu oblouk dýl podržel a rám propálil,ale to je nepravděpodobný,protože,to se vše kontroluje.Samozřejmě bez p.uretanu Ti bude zbytečně do rámu týct voda,která způsobí korozi.Ivo: V rámu je víc dírek, kterýma si to může srknout (nemyslím korozi)
na liberu opravdu jsou-zadní je vyvedenej z převodovky na vršku hned pod vzduchovym filtrem,je tam kraťonká hadička s hliníkovou membránkou-funguje zároveň na to,když vypouštíš olej z převodovky-nemusíš hned vyndavat horní šroub,kde se nalejvá.A u předního diferenciálu je hadice vedená z rámu hned vedle uložení tlumiče,respektive vedle autobaterie do krytu diferenciálu,kterej má napojení na hadičku na vršku.Ivo: například v diferenciálech jsou dírky, nebo ventilky, který fungujou na vyrovnávání vnitřních tlaků, zřejmě by měly být i na liberu
Libero neni zkonstruovaný na velký brody max 300mm a už i to je dost!od toho jsou jiný káry
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 430
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brodění u novšího
Hele, když se tu mluví o hadici z předního diferenciálu, kam přesně vede? Mě končí volně plandající za kastlíkem baterie (po směru jízdy). Dočetl jsem se že má vést do rámu, ale kde přesně?
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Brodění u novšího
Vzdyt to mas v prispevku nad tim tvym:D (do ramu kde je ulozenej levej tlumic)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 430
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brodění u novšího
No to sice napsané je, ale myslel jsem třeba fotku, nebo nákres...vysvětlit to jak idiotovi, protože já tam prostě na rámu ani u uložení tlumičů, ani u kastlíku prostě žádnou dírku nebo co tam má být nemám. 

Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2505
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brodění u novšího
Sice neni videt kam presne to vede, ale pripojeni i tvar roury snad naznaci
http://opposedforces.com/parts/e12/en_d ... tration_1/
Predpokladam, ze si to nepletes s hadickou "odkapu" vody ze schranky baterie, ktera skutecne jen vede dolu a "planda" pod autem.
http://opposedforces.com/parts/e12/en_d ... tration_1/
Predpokladam, ze si to nepletes s hadickou "odkapu" vody ze schranky baterie, ktera skutecne jen vede dolu a "planda" pod autem.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 430
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brodění u novšího
Jo, takhle ten tvar má a takhle vede. V podstatě i takhle končí (z držáku prostě rovně), ale ve vzduchu (což asi nevadí ?). Já jen že jsem tu četl, že má vést do rámu.
A odkap z kastlíku? Nic takového tam nemám, kastlík má na dně několik pravidelných, pravidelně umístěných a docela velikých (cca 4cm) děr, takž voda by tam určitě nestála.
A odkap z kastlíku? Nic takového tam nemám, kastlík má na dně několik pravidelných, pravidelně umístěných a docela velikých (cca 4cm) děr, takž voda by tam určitě nestála.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2505
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brodění u novšího
No.. plechova klec na baterku ano, ale v ni ma byt jeste plastova vlozka, ze ktere vede hadicka a ta je vyvedena za predni zkrutny stabilizator
http://opposedforces.com/parts/e12/en_d ... tration_1/
Duvod je zrejme ten, aby pripadny unik kyseliny z baterie nerozleptal kovove casti, nicmene chapu, ze na starych autech uz se casto ta plastova vana nenachazi a ani unik kyseliny uz u dnesnich hermetickych baterii asi tolik nehrozi.
http://opposedforces.com/parts/e12/en_d ... tration_1/
Duvod je zrejme ten, aby pripadny unik kyseliny z baterie nerozleptal kovove casti, nicmene chapu, ze na starych autech uz se casto ta plastova vana nenachazi a ani unik kyseliny uz u dnesnich hermetickych baterii asi tolik nehrozi.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 430
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brodění u novšího
No jo no, asi někdo z předchozích majitelů "vytunil". Ta hadička z diferenciálu je jak jsem pochopil na vyrovnávání tlaku (nebo co?) uvnitř, je tak? Takže když ji ukončím v prostoru a zajistím tak aby do ní nelétal bordel (třeba nějakej filtřík), bude stačit, ne?
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2505
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brodění u novšího
Ano, je to na vyrovnavami tlaku vlivem zmen teplot apod. Nikdy jsem to rozebrane nemel, ale tusim tu nekdo psal, ze tam je nejaka membrana. Podle me do toho za tou baterkou nic litat normalne nemuze.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální