Přepis dovezeného vozu
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 12
- Registrován: čtv zář 14, 2006 8:24 am
- Bydliště: Náchod
Přepis dovezeného vozu
DD, mám možnost koupit celkem zachovalé SUBARU LIBERO E12 rv. 93 z dovozu a k tomu TP na starší SUBARU rv.89. Chci se optat, zda nemá někdo zkušenosti s tím, jaký je postup na DI pro přepis dovezeného vozu na starší papíry (zda to jde a co je k tomu potřeba)? Abych nekoupil krásné auto, které mi pak bude stát na dvorku bez papírů. Dík za info. Jaroslav Manych
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Předně je třeba rozlišit, jestli auto z r. 93 je starší nebo novější typ (obojí je možné - byl to zlomový rok). Kdyby to byl novější, tak to asi nepůjde vůbec. Jestli je starší, je potřeba dojít s techničáky od obou aut na odbor dopravy na obecním (
nebo krajském?) úřadě, kde úředník porovnáním VIN rozhodne, jestli přestavbu povolí "od stolu" nebo bude potřeba souhlas dovozce (asi se to bez něj obejde). Pak ti řekne co všechno musíš - já jsem přestavbu dělal asi před třemi lety a byla to docela pakárna, protože tenkrát se na přestavovaném autě přeráželo VIN číslo podle techničáku! Byl to nesmysl a snad už to je dneska jinak - slyšel jsem, že v Německu někoho policajti za přeražené číslo zadrželi a pustili ho za dva dny, když si ověřili, že u nás je takový zákon.
Jinak k těm papírům - přepsat samotné doklady legálně nejde, protože musíš mít evidenční kontrolu. Takže buď musíš mít někoho na STK kdo ti papír oštempluje, nebo se musí přestavba udělat ještě na původního majitele.
A pokud je auto čerstvě dovezené, mělo by ho jít nově přihlásit - tam je správní poplatek tuším 5 tis. Kč, ale přestavba taky něco stojí, nemusíš kupovat ty papíry a běhání s tím bude tak jako tak.

Jinak k těm papírům - přepsat samotné doklady legálně nejde, protože musíš mít evidenční kontrolu. Takže buď musíš mít někoho na STK kdo ti papír oštempluje, nebo se musí přestavba udělat ještě na původního majitele.
A pokud je auto čerstvě dovezené, mělo by ho jít nově přihlásit - tam je správní poplatek tuším 5 tis. Kč, ale přestavba taky něco stojí, nemusíš kupovat ty papíry a běhání s tím bude tak jako tak.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Taky ti přispěju radou.Záleží na tom, jaké papíry k tomu dovezenému autu dostaneš. Nejlépe by bylo, kdyby mělo TP a SPZ ze země původu. S tím je třeba jít na ten zmíněný úřad a dneska by neměl být problém tohle přihlásit a dostat český SPZ.Pravděpodobně tomu tak ale nebude, protože už před časem to někdo přivezl "na součástky" a budeš-li mít štěstí , bude k tomu takový třeba německý papír o odhlášení u nich na úřadě. Sežeň někoho, kdo ti napíše kupní smlouvu, že ti to tady prodal a s tím TP co chceš koupit běž na "úřad". První etapa je na sebe auto přihlásit a druhá hned požádat o přestavbu na to co máš bez TP.Papíry potřebuješ kompletní: velký TP, osvědčení a nějaký doklad o přihlášení povinného ručení.(Mě stačil doklad z internetu o uzavření smlouvy a ještě jsem nic nezaplatil)malý OTP zatím nedostaneš, protože nemáš technickou a evidenčku.Dostaneš ale papír o povolení přestavby(bude-li VIN obsahovat shodných prvých šest znaků)a pošlou tě do nějakého autorizovaného servisu, kde ti na auto opravdu vyrazí nový VIN podle předloženého TP. Dále ti to všechno vyfotí digitálem a vytisknou na obyč. papír fotky.Za tuhle "srandu" zaplatíš tuším 5-6 stovek a pojedeš na emise a STK. Tam to všechno prozkoumají, na autě budou hledat blechy (pozor starší typ NEMÁ katalyzátor i když budou všichni tvrdit, že ta pleška v nárazníku s tím drátem, katalyzátor je, ale má-li auto obyčejný karburátor, katalyzátor řízený takhle fungovat nemůže).Auto musíš předpisově vybavit(vzadu mlhovkou!)a všemi těmi krámy, co se mají v autě vozit.Bazírují na pitomosti, kterou je "naklápění" světlometů z místa řidiče.(Typ z roku 1993 tuhle příšernost má a často nefunguje)Projdeš-li STK ,všechno vem a vrať se na "Úřad!,kde ti tuhle anabazi zapíšou do velkýho TP a dostaneš OTP a můžeš jezdit.STK nahrazuje evidenční kontrolu. Existuje i jiná cesta. Pokud dostaneš k TP čísla a taky štítek s VIN (je nanýtovaný),odstraň ten původní a nýtovačkama připevní na jeho místo. O číslo motoru se nestarej- jiný TYP motoru do Libera strčit nejde a stejně by se nikdo nepáral hledáním čísla na tomhle exotu.Na prvý pohled "znalec" ale pozná, jedná-li se o E12 nebo E10 na to bacha. A i kdyby se našel šťoural a kňučel, že číslo motoru je jiný pokrč rameny, že jsi "TO" tak koupil. Číslo motoru je dneska nepodstatný.Důležitý je TYP motoru, který je bohužel ve starém a novém Liberu jiný a nelze to přehazovat.Nemáš-li na takovou transakci nervy, nic se neděje,za pár stovek ti to zařídí s STK skoro každý servis v každém místě. Tak, že hodně zdaru a vítej do "rodiny". Dědek
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Kdybys volil tu "jinou cestu", tak hlavní VIN je na rámu - z boku na pravém podélníku na délce asi tak na prostředku zadních dveří. Naštěstí bývá buď vyrezlé nebo zamaskované vrstvou nátěrů, takže i s ním se dá leccos provést. Touhle cestou bych se asi pouštěl, kdyby auto mělo shodnou barvu s údajem v OTP - jinak bys musel žádat o změnu barvy a když přivezeš ukázat auto očividně v původním laku, tak to sotva projde.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Jarda
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 539
- Registrován: pon zář 26, 2005 3:08 pm
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
dovoz

dle informace které mám ( nevím zda jsou správné, ale chtěl jsem si dovést liberko sám) toto auto se k nám nikdy oficiálně nedováželo, a proto s odhlášeným liberkem v např. německu a ustřiženým TP je nutno zajet na TP potom pokud ji neudělají sami do centra Subaru v Praze kde vystaví tak zvaný čistopis a s kupní smlouvou a kopii starého TP na přihlášení + evidenční známku vše toto přijde bratru na 6 až 8 tisíc
pokud tyto informace nejsou pravdivé byl jsem špatně informovám a omlouvám se
Kdo je moudrý, míří ke hvězdám
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600
Re: dovoz
Pokud má Libero certifikaci "ES" (má v německém techničáku "E*...."), tak to není potřeba. ES mají všechna "nová" Libera.Jarda píše:odhlášeným liberkem v např. německu a ustřiženým TP je nutno zajet na TP potom pokud ji neudělají sami do centra Subaru v Praze kde vystaví tak zvaný čistopis a s kupní smlouvou a kopii starého TP na přihlášení + evidenční známku vše toto přijde bratru na 6 až 8 tisíc
Přihlašoval jsem Libero z německa a probíhá to takto:
- z německa máš velký německý techničák a papírek o odhlášení
- s autem zajedeš na emise (400 Kč) - Libero hledali v tabulkách dlouho, ale nakonec našli...
- s autem a emisema zajedeš na STK a necháš si udělat "dovozovou" prohlídku - to je spojená evidenční + technická a kontrola, zda to auto odpovídá schválenému ES typu. Stálo to 1700 Kč.
- se všema vzniklýma papírama zajdeš na úřad. Vystavení velkého OTP trvá asi týden, stojí asi 2300 Kč
- s velkým OTP si zajdeš pro povinné ručení
- s povinným ručením si dojdeš pro malý techničák a značku (na počkání)
PB