Já Libero

Zde můžete prezentovat svůj vůz.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2498
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Já Libero

Příspěvek od covex »

Německo jsem opustil 12.10.2005 a do Čech jsem přišel v říjnu 2005. 18.10.2005 mě zaregistroval můj dovozce p. Šelmecí z Varnsdorfu. Ať už se mnou byl zklamán nebo jeho záměry nebyly úplně průzračné, v prosinci téhož roku mne umístil do autobazaru Zahrádky u České Lípy. Tam mne během tuhé zimy roku 2005 objevil současný majitel, do té doby Liberem nepostižený. Autobazarem a prvním českým majitelem jsem byl deklarován jako ročník 99 s najetými 174000km. Skutečnost, kterou nový majitel zjistil byla taková, že jsem ročník 96 a na tachometru jsem měl 17400km. Co se se mnou dělo od roku 96 do konce roku 98 zatím nikdo neví. Jak se zjistilo později, do Německa jsem připlul do přístavu Flensburg 3.11.1998 a 28.11.1998 jsem se přesunul do zastoupení Subaru Deutschland ve Friedbergu - Hessensko poblíže Frankfurtu nad Mohanem. I podle oficiálního zastoupeni Subaru, jsem byl prodán 7.1.1999 a to firmě Waretex http://www.waretex.de/ do Berlína (Proč tak daleko?), kde jsem sloužil až do roku 2005. Po této službě mám do dnes na své kapotě (za dobrých světelných podmínek) vidět logo firmy a telefon. Prádlo ale šrámů moc nenadělá, takže karoserii a interier jsem měl zachovalé, s motorem to bylo horší, protože jsem se za ta léta asi pěkně naběhal. Dnes sloužím hlavně jako pracant a přiležitostný výletník... a ze všeho nejraději pracuji se dřevem.:)
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2498
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Já Libero

Příspěvek od covex »

Při létu to chce trochu parády
Obrázek
Obrázek

Bylo s tím ale trápení.... nakonec mi z bryndy pomohl Mr. Peple a tak je jeho rukopis na díle dobře čitelný. :)
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2498
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Já Libero

Příspěvek od covex »

Mame za sebou (tedy ja + 1 a Libero) 2500km do Francie a zpet. Nastesti bez nehod (az na rozbite celni sklo) a zavad. Spotreba min/avr/max 6.64/7.54/8.57l na 100km. Nejvetsi spotreba na palivo od Benziny v Plzni (o litr/100)- nevim zda to je nahoda ci neni, zbytek povetsinou Shell (V-Power - v Nemecku se nic jineho nez Super V-Power neprodava, nevim zda to je obdoba ceskeho znaceni).

Ve Francii je potreba si davat pozor, na chvili zastavite na parkovisti a prijde francouz a udela si z vas podlozku pod nohy:
subaru-libero-guliver.jpg
subaru-libero-guliver.jpg (328 KiB) Zobrazeno 33041 x
Snaha v kempu, dohnat velikosti ostatni obytne vozy, bohuzel bez uspechu, nafouknuti se nezdarilo. I tak ale opet bylo Libero v jemne kempingove uprave atrakci pro nemecke duchodce:
subaru-libero-nafukovaci.jpg
subaru-libero-nafukovaci.jpg (293.61 KiB) Zobrazeno 33041 x
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2498
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Já Libero

Příspěvek od covex »

Vysledek letosni zimy nepotesi. Auto kvete na vsech stranach a dneska jsem koukal, ze mam sul "prosaklou" u leveho zadniho drzaku pasu az do kufru... :(
Na to se da rict jen doprd....... :cry:
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1031
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Já Libero

Příspěvek od Lubomír »

u mne na zelenom - taky tak, tak se nebudeme sa cítiť jako jediný...
no, na červenom som kedysi zabral za pás a nad kolesom díra...spravil to obdĺžnik 2 mm plechu (asi tak A4 napoly na výšku), nitovacie kliešte a hrst nitov, je predsa len pevnostný diel, a matica zospodu s velkou podložkou, napatláno bodenšucom a je s tým miestom pokoj, obojstranne...a čaká ma to znova, ale hodlám to riešiť "nehrdzaštéélom", bude to nadosmrti Liberka fixfertig!
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2498
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Já Libero

Příspěvek od covex »

Jo Lubomire, to urcite jde, ale musi ty nyty byt jeste za co chytit, coz je ten problem, protoze ten levy zadni roh, ktery je vyrazne tepelne namahany od vyfuku, proste trpi cely. Je to hezky videt na vsech tech misusovych opravach: http://misuss.rajce.idnes.cz/klempirina_4/
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1959
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Já Libero

Příspěvek od Mis.us »

Lubomíre, když by se opravdu stala ta věc, že by se pás zasekl při bouračce třeba tak v 60km/h, tak věř tomu, že ten člověk zezadu přiletí až k tobě dopředu, nejty se ti okamžitě vytrhnou, je to nápor jako kráva. Neodsuzuju nejtování jako špatnou technologii naopak, ale v tomhle místě je určitě dobrý to celý svařit.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1031
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Já Libero

Příspěvek od Lubomír »

no, ja ten plech vždy zakladám aj zhora ale aj zdola otvoru, takže si myslím, že by sa dal iba ťažko prevliecť cez menší otvor, ale je fakt, že nitovanie sa nedá porovnať s poctivým zvarom, zváračku ale mám iba malú na obalované elektródy, takže s tým nehodlám ubližovať Liberku, (zváranie v polohách skoro nemožné) a ani triodynka u rodičov sa neosvedčila, plechy na Liberku sú tak tenké, že to fakt nehrozí, ostáva nitovacia technológia alebo nákup nejakého predraženého amatérskeho prístroja. Ale moje nitované plechy z môjho prvého zlaťáka dodnes slúžia pri opravách Vladinovho tátoša, čas im neublížil, po odvrtaní zo zlaťáka sa presne hodili na inú karosériu, hih...niektoré boli už aj nerezové, takže ich čaká možno dlhý život. Ale toto je dúfam akceptovateľné:
Přílohy
Pri_nadrzi2.jpg
Pri_nadrzi2.jpg (53.67 KiB) Zobrazeno 29710 x
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1959
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Já Libero

Příspěvek od Mis.us »

Lubomíre, je každýho věc jak to dělá. Vyvařuju kvůli funkčnosti co se tejče pevnosti i v tomhle místě na fotce je důležitá pevnost (boční náraz- tuhle si to zkusil otec na vlastní kůži, když by to bylo nejtovaný tak to celý upadne). Ale hlavně estetika- na ty nejty se musí nakydat tuna tmelu aby to nebylo vidět, na plech dáš minimum. Hlavně sváry uvnitř karoserie u libera a nejen u něj ošetříš snadno- všude jsou díry na vystříkání dutin.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1576
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Já Libero

Příspěvek od Tuti »

Ono to s tou ochranou dutin po vaření není zas tak růžový - zkušenosti potvrzují, že vyvařovaná auta po nějakých třech letech pravidelně opět kvetou. Základní průšvih je v tom, že jak materiál prohřeješ, původní barva v okolí svaru se spálí, nadělají se puchýře a přes ně se k plechu už žádný nástřik nedostane, kdežto vlhkost naprosto bez problému. Asi by pomohlo tu barvu uvnitř dutiny v blízkosti svaru pečlivě odstranit (nevím, jestli to třeba neděláš), ale stejně i po vaření v atmosféře je plech očouzený a mastný, což není ideální podklad pro nástřik. A hlavně ten nástřik hadičkou v dutině kam nevidíš je spíš loterie, někde je barvy moc a jinde nic.
Samozřejmě v pevnostně exponovaných místech s trhacími nýty moc nepořídíš, ale u drobnějších oprav má nýtování lepší perspektivu životnosti.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2498
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Já Libero

Příspěvek od covex »

Stav rezavosti meho vozu dostoupil ponekud neunostneho stupne:
subaru-libero-uchyt-zadni-pas-rez.jpg
subaru-libero-uchyt-zadni-pas-rez.jpg (310.07 KiB) Zobrazeno 28605 x
subaru-libero-blatnik-nadrz.jpg
subaru-libero-blatnik-nadrz.jpg (272.16 KiB) Zobrazeno 28605 x
opravil jsem pripadne nechal opravit co se dalo. Krasu odval cas, ale snad to zase 2 roky vydrzi.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1576
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Já Libero

Příspěvek od Tuti »

Na jaře jsi psal jak ti to kvete, ted' už to vypadá skoro přezrálý.
Taky jsem řešil nějaký bebíčka, byla mi doporučena polyuretanová základovka, takže jsem použil http://www.detecha.cz/festprimer.html
Podle popisu to umí skoro zázraky, realitu budu moct posuzovat až za čas, ale prý by to mělo být podstatně lepší, než třeba Alkyton. Koupil jsem ji v Colorcentru na Horákové.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2498
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Já Libero

Příspěvek od covex »

Jo, trochu to prezralo, ale v podstate to nebylo videt dokud se to toho neprastilo nebo to clovek neprejel flexou.

Neco jsem udelal sam - obrousit, body 969 a na to cernou body 950, male dily jsem zkusil jen prilepit, uvidim, zda to bude lepsi nez vareni, zadne zazraky jsem nevymyslel. Mam tu z drivejsich pokusu taky nejake polyuretany, ale strasne spatne se to nanasi. Jinak se mi ozval nakonec klempir Kyncl, ze ma volno, tak udelal ten zadni pas a oba zadni blatniky, povrchovka jen plastidip a barva, neni to zadna krasa, ale aspon tam nejsou diry skrz.
subaru-libero-blatnik-pavy-rez.jpg
subaru-libero-blatnik-pavy-rez.jpg (213.69 KiB) Zobrazeno 28579 x
Tady je videt co je pod tou kolejnici od soupacek (obe strany v podstate stejne) - moc nechapu jaktoze to zrovna tady tak rezne. Pak samozrejme rohy od soupacek... tam je videt moje "technologie".
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1959
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Já Libero

Příspěvek od Mis.us »

nějak po zimě to budeš řešit?
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2498
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Já Libero

Příspěvek od covex »

No ted je to vsechno opraveny. Doufam ze to vydrzi aspon dva zimy. :)
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1762
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Já Libero

Příspěvek od dědek »

Zavařeno nebo slepeno a snýtováno? Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2498
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Já Libero

Příspěvek od covex »

Cast tak a cast tak - ted se uvidi co vydrzi dyl.:)
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1959
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Já Libero

Příspěvek od Mis.us »

Ty plechy co si dělal vydržej, pochybuju totiž, že si to udělal z černýcho plechu. Ale problém je, že Ti shnije ten zbytek :-) nejtování vydrží dýl. Pokud si to fakt lepil, tak počítej, že za dva roky se to odlepí, ale zase podle toho, co si použil za lepidlo :shock:
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2498
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Já Libero

Příspěvek od covex »

Prave - myslim si taky, ze uhnije plech okolo. Zaplaty jsem delal z nerezu, protoze jsem ho tu nejake zbytky mel. :)

S tim lepenim podle me je problem hlavne s pripravou podkladu, resp. nasledna barva na to, ktera to odlepi... lepil jsem to karosarskym polyuretanem, protoze byl po ruce.. nedelam si iluze o teto technologii.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1762
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Já Libero

Příspěvek od dědek »

Škodovky MB 1000 a pak i stovky a 120 jsem opravoval EPROSINEM a bavlněnýma teplákama. Vydrželo to vždycky až do prodeje nebo šrotu. Jediná věc tam byla nebezpečná, protože nejvíc se lepila podlaha a podšlapy pod pedálam a pak stačil malý skok na přejezdu a všechno se utrhlo.Poznalo se to tím, že nešly otevřít dveře u řidiče. Hrozilo i nebezpečí, že se auto zláme. Ani nevím, jestli se EPROSIN ještě prodává. Další auta jsem potom laminoval soupravou, když ji nevykoupily skifaři a pramičkáři. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
Odpovědět