Ahoj, minulý týden sem vyřešil problém s cukáním v záběru, dělal to palivový filtr hnedka u nádrže (byl úplně totálně zahnojenej) takže nejspíš nepropuštěl dostatek paliva. Tak sem koupil asi za 40,- Kč nějakej obyčejnej filtr na benzínce a vyměnil je...... Bylo sice po cukání.... ale pro změnu tam bylo paliva zase moc a auto strašně žralo. Bohužel jsem to zjistil až po ujetí asi 60km, kdy začal motor bělat zajímavé věci, vůbec nechtěl jet.... Při návratu domů sme 3krát čistily svíčky a po 4té už mě to na...lo (taky sem si vzteky prokopl zadní dveře , tak sem tam fláknul zpět filtr původní..... domu sme sice dojely, ale musel sem motor držet v otáčkách aby nechcípl.....
Takže je mi jasný že ten filtr je asi speciální a jen tak se asi nahradit nedá. Poradte prosím kde ho seženu??
Wlado
Nechci tě zklamat , ale myslím si že to filtrem nebude . Mám tam obyčejný palivový filtr asi za šedesát korun podobné velikosti jako je ten co tam byl původně . Dokonce jsem tam měl ještě jeden malý přídavný před karburátorem a na spotřebu ani na jízdu to nemělo vliv. Zkontroluj plovák v karburátoru .
P+B.
Když toto byl taky obyčejnej filtřík, hlavně odost menší než ten orygoš a já si myslym, jestli neměl moc velkej průtok, nebo tak něco, jinak sem koukal do toho okénka z boku karburátoru a vypadalo to, že hladina je na rysce.... takže fakt nevim. Hlavně přes ten starej filtr se skoro nedá fouknout, kdežto přez ten novej ůplně v pohodě....
ahoj Wlado, souhlasil bych s Petrem. nám se tohle stalo letos v Norsku... vždycky to cukalo, když bylo potřeba víc benzínu (hlavně cestou do kopce). postupem času to cukalo čím dál častějc, tak jsme tam nějaký filtr sehnali, vyměnili, a bylo po cukání...
plovák v karbecu zavírá/otvírá "napouštěcí trysku" (nevím, jak se to správně menuje)... když je tam už benzínu dost, tak ten přebytečný se vrací zpět do nádrže. možná, že máš nějaký problém v tom karburátoru - když ten starý filtr nejde skoro ani profouknout, tak jím toho moc neproteče a nemusí se to projevit...
Problém bude nejspíš v karburátoru.Ale stálo by za pozornost změřit tlak a průtok benzinu.Jinak auto musí jezdit stejně s filtrem/čistým/ a bez filtru.Podobně se projevují také netěsné /porézní/hadičky na sací věti, ale ty máš čerpadlo zanořené takže případně malý výkon čerpadla.Na čerpadle bývá hrubý filtr- ten zkontrolovat. V praxi jsme to zjišťovali tak,že se použila průhledná hadička a benzín se musel vytlačit aspoň do 1,5metru nad nádrž. Na rychlou orientaci to bohatě stačí. A čerpadlo musí aspoň do výšky 0,3m nad karburátor dopravit za 1 minutu 0,25-0,3l benzínu.
K.
U starého Libera se k čerpadlu dostaneš jenom když v podlaze nad ním vyřežeš díru a řekl bych, že tam žádný hrubý filtr není, aspoň já jsem tam žádný neměl. Kupovat origo filtr je pitomost - je drahý a hrozně malý, hned se zanese. Za tu vysokou spotřebu určitě nemůže ani čerpadlo, ani filtr. Ta zakopaná čuba bude jinde.
Taky jsem chtěl řezat podlahu abych se dostal na benzínové čerpadlo , naštěstí k tomu nedošlo . Později sem se dozvěděl že stací vymontovat ten kastlík co je v něm baterka .
P+B.
k čerpadku paliva je teda fakt blbý prístup, ale ide tam dať ruka pomerne Saxanovským sposobom - je treba nájsť takú dieru v tej spleti rúr a konštrukcií na podvozku, cez ktorú sa zospodu dá vopchať skoro celá ruka až po lakeť, a v tom okamihu je čerpadlo dobre dostupné jednou rukou. Dá sa aj odmontovať aj odpojiť hadičky a elektriku, aj odhnúť tie dvojprúžky plechu držiace káble. Len som sa cítil byť trochu ako zožratý autom, keď som tam visel odspodu so zaklinenou rukou v podvozku... Asi je to pre japoncov normálna montážna poloha. Aj onakvejšie značky majú množstvo tzv . slepých montážnych miest, t.j. bez vizuálnej kontroly, tak prečo by Liberko nemohlo mať miesta s viziálnou kontrolou ale blbým prístupom.
P.S. druhou volnou rukou je treba tej uveznenej podávať klúč, kombinačky, šrobovák a tak... Takže vyrezávať dieru do podlahy, to nechaj až na koniec.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka