
Výměna ložisek zadních kol .
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna ložisek zadních kol .
Dělám zadní brzdy a až to budu dávat dohromady, chci trochu domáznout ložiska. Prosím o radu, jaký tuk tam bude nejlepší dát 

tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Výměna ložisek zadních kol .
Lithiová vazelína- koupíš ji v kartuši v každejch autodílech velkej roszah teplot. Pokud chceš mazat ložiska tak to je zbytečný, protože ty maji náplň v náboji. Takže jedině vyndat poloosu.JENŽE NÁPLŇ STEJNĚ NEVYNDÁŠ/NEVYTŘEŠ bez vyklepnutí ložisek. Nejlpší je dát ložiska rovnou nový i s náplní kupuju originál ložiska buď nachi nebo Koyo okolo 150,-/ ks. (rovnou kontrola třecí plochy poloosy u gufera a výměna gufer) Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna ložisek zadních kol .
Nechci náplň měnit, spíš jen nahradit tu trochu co otřu z gufera a z kraje ložiska. V podstatě to bude možná tak lžička na každou stranu, ale jde mi o to, aby pak gufero nedrhlo o ten koužek na bubnu nasucho.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Výměna ložisek zadních kol .
No už Ti do toho nebudu kecat 

Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna ložisek zadních kol .


tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Výměna ložisek zadních kol .
na tu náplň se vyser, jen mázni to otřený gufero pokud se ti teda do ničeho jinýho šťourat nechce.
Jak ti řikám, rozumný by bylo, abys vybouchal poloosu a podival se na tu třecí plochu, protože jestli je chycená, tak po zimě budeš mít ložiska i s třecí plochou v prdeli. Ale musíš mít měděnou trubku přes kterou se poloosa vybouchne a následně taky kroužky od různý tloušťky stěny, abys poloosu zpátky nalisoval přes středovou matici. Covexovi tam u Vás v servisu dělali ložiska a ty plochy na poloose nechali bejt (zrezlý/vyrezlý). Tim pádem ti může uplně krásně k ložisku voda a každej rok můžeš jezdit na servis a házet prachy do kanálu. Mišus
Jak ti řikám, rozumný by bylo, abys vybouchal poloosu a podival se na tu třecí plochu, protože jestli je chycená, tak po zimě budeš mít ložiska i s třecí plochou v prdeli. Ale musíš mít měděnou trubku přes kterou se poloosa vybouchne a následně taky kroužky od různý tloušťky stěny, abys poloosu zpátky nalisoval přes středovou matici. Covexovi tam u Vás v servisu dělali ložiska a ty plochy na poloose nechali bejt (zrezlý/vyrezlý). Tim pádem ti může uplně krásně k ložisku voda a každej rok můžeš jezdit na servis a házet prachy do kanálu. Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2505
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna ložisek zadních kol .
Mam tady tubu Precision XL 3 MOLY EP2 (-15 az 160st). Kupoval jsem ji do homokinetaku, ale k manzetam byla original vazelina od subaru, takze mi zustala. Jestli chces tak ti klidne kus dam, at nemusis nic kupovat.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna ložisek zadních kol .
Díky za nabídku
ale už to mám v kupě. Koupil jsem v ložiskárně pixličku za 70 Kč ... tak jako tak by mě to neminulo, protože v dohledné době budu muset vyměnit ložisko na vozejku.

tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Výměna ložisek zadních kol .
V tomto případě "MOLY" Bude znamenat asi něco jako /molybden dysulfitu/ slengově molyka.covex píše:Mam tady tubu Precision XL 3 MOLY EP2 (-15 az 160st). Kupoval jsem ji....
Ale do prostoru mezi ložiska doporučuji A4. Jinak ložiska samozřejmě s krytím 2RS.
K.

Nikdo není dokonalej.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Výměna ložisek zadních kol .
od krytejch ložisek si moc neslibujte, Japonci věděli, proč tam dát nekrytý. Mám vyzkoušený, že kroužek se z ložiska časem uvolní a ložisko ho semele a jediný, co pomůže, je výměna za nekrytý. Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna ložisek zadních kol .
Mišus má pravdu, krytovaná ložiska se pro tohle použití nehodí. Krytí je proti prachu, ale vlhkost neudrží a navíc brání mazání ložiska.
Krytovaná ložiska jsou na konstrukce jako jsou třeba dopravníky nebo textilní stroje, kde je ložisek spousta, nemají jiné zakrytí a v provozu jsou v podstatě ponechána svému osudu.
Krytovaná ložiska jsou na konstrukce jako jsou třeba dopravníky nebo textilní stroje, kde je ložisek spousta, nemají jiné zakrytí a v provozu jsou v podstatě ponechána svému osudu.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Výměna ložisek zadních kol .
Ano. Ale náplň v ložisku je na celou jeho životnost./stálá náplň/ Což při našem provozu je asi už nafurt, pokud se doTuti píše:Krytovaná ložiska ... provozu jsou v podstatě ponechána svému osudu.
prostoru ložisek nedostane voda přes gufera. A proto ještě prostor mezi ložisky vyplním A4.
K.

Nikdo není dokonalej.