Scooby doo
- rosifun
- Přispěvatel
- Příspěvky: 62
- Registrován: ned říj 14, 2012 11:18 am
- Typ Libera: staršie
- Bydliště: Ivanka pri Dunaji
- Kontaktovat uživatele:
Re: Scooby doo
Keď už som mal v ruke tie tesnenia hlavy karbecu, odmontoval som hlavu tomu v aute, nastavil som hladinu, ako radil Tuti, vymontoval všetky trysky, prefúkol 10-timi atmosférami, ako radil Lubomír, poskladal, nastavil sytič a voľnobežku, ako radil Martinekk a voľnobeh jak alabaster! Nabral som plnú a teraz meriam spotrebu. Jediné, čo ešte nie je o.k., je chod motora na dva valce na voľnobeh. Ten s najväčšou kompresiou furt nejde. To budem musieť poriešiť s Lubomírom. Asi tie hadičky.
- Přílohy
-
- Karbec pred namontovaním hlavy
- pripravený karbec.JPG (72.43 KiB) Zobrazeno 27884 x
Subaru Libero ´91, E12, strieborno-biele. Malé problémy sa vyriešia samé, veľké treba rozdeliť na veľa malých.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2479
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Scooby doo
To jste si poridili hromadu radosti - ne jen s temi ditky ale i s Liberem. Snad na nej manzelka nezanevre, no kdyztak vymente za noveji model, i kdyz nema takove charisma jako ten stary, preci jen ty karburatorove story tam jiz nejsou a jezdi to vic "samo".
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- rosifun
- Přispěvatel
- Příspěvky: 62
- Registrován: ned říj 14, 2012 11:18 am
- Typ Libera: staršie
- Bydliště: Ivanka pri Dunaji
- Kontaktovat uživatele:
Re: Scooby doo
No, len tak ľahko sa nevzdáme. Už sme si ho všetci obľúbili. Však my si ho ochočíme!
Subaru Libero ´91, E12, strieborno-biele. Malé problémy sa vyriešia samé, veľké treba rozdeliť na veľa malých.
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1571
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Scooby doo
Tady bych se staršího zastal - rozhašená stříkačka dokáže potrápit přinejmenším stejně jako rozhašený karburátor. Na novém mám zatím o kus větší spotřebu než mi vycházela na starších, pár věcí je na něm lepších, ale taky jsou tam inovace směrem k horšímu.covex píše:To jste si poridili hromadu radosti - ne jen s temi ditky ale i s Liberem. Snad na nej manzelka nezanevre, no kdyztak vymente za noveji model, i kdyz nema takove charisma jako ten stary, preci jen ty karburatorove story tam jiz nejsou a jezdi to vic "samo".
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1571
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Scooby doo
Jakou máš spotřebu oleje a jak vypadají svíčky? Motor na mém prvním Liberu pouštěl tolik oleje, že se jím svíčky trvale zalepovaly. Měl jsem vypozorované, že jsem nesměl večer vypnout motor, když nebyl úplně ohřátý. Jinak jsem ráno nastartoval v nejlepším případě na dva válce, častěji pak vůbec a svíčky musely ven. Přitom tlaky byly OK.rosifun píše:.. chod motora na dva valce na voľnobeh. Ten s najväčšou kompresiou furt nejde.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- rosifun
- Přispěvatel
- Příspěvky: 62
- Registrován: ned říj 14, 2012 11:18 am
- Typ Libera: staršie
- Bydliště: Ivanka pri Dunaji
- Kontaktovat uživatele:
Re: Scooby doo
Keď som ho doviezol domov, dolial som asi pol litra oleja, odvtedy prakticky neubudlo a sviečky sú suché, dokonca aj tá v lenivom válci. Štartuje na brnknutie aj za studena aj za tepla. Ono to nejde fakt len pri zahriatom motore pri voľnobehu, ale otáčky sú stabilné. Akonáhle pridám, chytá sa. Inak odvtedy, čo som prefúkol a nastavil karbec, chodí motor veľmi kultivovane, bez dier v plyne, možno trošku lenivšie, ale v Liberu je vždy pohodička. Som zvedavý na tú spotrebu.
Subaru Libero ´91, E12, strieborno-biele. Malé problémy sa vyriešia samé, veľké treba rozdeliť na veľa malých.
- rosifun
- Přispěvatel
- Příspěvky: 62
- Registrován: ned říj 14, 2012 11:18 am
- Typ Libera: staršie
- Bydliště: Ivanka pri Dunaji
- Kontaktovat uživatele:
Re: Scooby doo
tak a je to tu! Žena ohlásila, že to nejako dymí, ja že na ako, ona že na bielo. Tak som šiel za ňou a keď som tam došiel, z výfuku som cítil nemrznúcu zmes. Tesnenie pod hlavou? Poprosil som Lubomíra cez sz o rady a pustil som sa do toho pomedzi svoju robotu. Lubomír mi poslal taký návod, že by som to urobil aj poslepiačky. Super! Díky Lubo!
Liberko je teraz klinicky mŕtve. Zhodil som nárazník, ťažné, zložil som kryty výfuku. Trochu bol problém s krytom výfukových parohov, lebo dva zo šiestich šroubov boli zožraté. Musel som ich obsekať a dám tú prírubu potom navariť. Tak som sa dostal k matkám a štiftom výfukových parohov. Štyri matky išli bez problémov, zvyšné dve šli aj so štiftami. Odšrouboval som výfuk zo silentblokov odpojil som konektor tej akože lambda sondy a výfuk bol vonku. Parohy sania šli bez problémov. Akurát som odpojil pár hadičiek, ktoré som si označil.
Na fotke je vidieť možnú príčinu vynechávania tretieho válca pri voľnobehu. Tadiaľ asi bralo falošné lufty. Potom som označil polohu remenice kliňáku, odmontoval ju. Išla prekvapivo ľahko. Ďalej šla dolu vonkajšia časť krytu rozvoďáku, potom napínacia kladka a vnútorná časť krytu. Označil som polohu remenice rozvoďáku a šup dolu s ňou. To isté som spravil aj s rozdeľovačom. No a nakoniec hlava. Najprv dekel ventilov a potom osem šroubov hlavy. Tie vnútorné štyri šrouby som golou dokázal len povoliť. Vyšroubovať som ich musel prstami, čo bola trochu piplačka.
Liberko je teraz klinicky mŕtve. Zhodil som nárazník, ťažné, zložil som kryty výfuku. Trochu bol problém s krytom výfukových parohov, lebo dva zo šiestich šroubov boli zožraté. Musel som ich obsekať a dám tú prírubu potom navariť. Tak som sa dostal k matkám a štiftom výfukových parohov. Štyri matky išli bez problémov, zvyšné dve šli aj so štiftami. Odšrouboval som výfuk zo silentblokov odpojil som konektor tej akože lambda sondy a výfuk bol vonku. Parohy sania šli bez problémov. Akurát som odpojil pár hadičiek, ktoré som si označil.
Na fotke je vidieť možnú príčinu vynechávania tretieho válca pri voľnobehu. Tadiaľ asi bralo falošné lufty. Potom som označil polohu remenice kliňáku, odmontoval ju. Išla prekvapivo ľahko. Ďalej šla dolu vonkajšia časť krytu rozvoďáku, potom napínacia kladka a vnútorná časť krytu. Označil som polohu remenice rozvoďáku a šup dolu s ňou. To isté som spravil aj s rozdeľovačom. No a nakoniec hlava. Najprv dekel ventilov a potom osem šroubov hlavy. Tie vnútorné štyri šrouby som golou dokázal len povoliť. Vyšroubovať som ich musel prstami, čo bola trochu piplačka.
Naposledy upravil(a) rosifun dne pon pro 03, 2012 10:15 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Libero ´91, E12, strieborno-biele. Malé problémy sa vyriešia samé, veľké treba rozdeliť na veľa malých.
- rosifun
- Přispěvatel
- Příspěvky: 62
- Registrován: ned říj 14, 2012 11:18 am
- Typ Libera: staršie
- Bydliště: Ivanka pri Dunaji
- Kontaktovat uživatele:
Re: Scooby doo
A takto to tam vyzeralo:
Ospravedlňujem sa za kvalitu fotiek, sú robené z mobilu. Foťák majú decká na nejakej akcii.
Zajtra beriem hlavu ku kamošovi na diagnostiku a vyčistenie. Potom to skúsim zložiť s novým tesnením hlavy.Ospravedlňujem sa za kvalitu fotiek, sú robené z mobilu. Foťák majú decká na nejakej akcii.
Subaru Libero ´91, E12, strieborno-biele. Malé problémy sa vyriešia samé, veľké treba rozdeliť na veľa malých.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1942
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Scooby doo
chčije olej skrz gufero ventilu.Když už si tu hlavu sundal,tak radim- udělej celej motor vyplatí se to,protože po čase budeš muset měnit gufera,vodní a olejovou pumpu,atd.Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- rosifun
- Přispěvatel
- Příspěvky: 62
- Registrován: ned říj 14, 2012 11:18 am
- Typ Libera: staršie
- Bydliště: Ivanka pri Dunaji
- Kontaktovat uživatele:
Re: Scooby doo
Ten motor bol vraj robený asi pred rokom, takže zatiaľ to len poskladám s novým tesnením pod hlavou a novými parohami sania. Na pôvodných som totiž našiel kritické miesto, kadiaľ mohlo podfukovať.
Hlavu mám pripravenú, tesnenia pod parohy sania vystrihnuté, zajtra idem na to.Subaru Libero ´91, E12, strieborno-biele. Malé problémy sa vyriešia samé, veľké treba rozdeliť na veľa malých.
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1571
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Scooby doo
Je vidět, že se zase jedno Libero dostalo do správných rukou
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1942
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Scooby doo
Ten motor bol vraj robený asi pred rokom
Tipuju,že se motor nedělal,kolikrát když rozeberu motor,kterej má nalítáno 200 tisíc vypadá líp.
jinak ta hlava vypadá dobře.Upravoval si sedla ventilů,nebo si to nechal?
Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- rosifun
- Přispěvatel
- Příspěvky: 62
- Registrován: ned říj 14, 2012 11:18 am
- Typ Libera: staršie
- Bydliště: Ivanka pri Dunaji
- Kontaktovat uživatele:
Re: Scooby doo
Nechal som to tak, ako to bolo. Celé som to zložil, začal som nalievať vodu a zrazu: čľup, čľap. Voda z pumpy! Rozobral som ju, zavolal Lubomírovi a ten to vyhodnotil na tesnenie vodnej pumpy.
Mišusi, prosím Ťa, vedel by si mi poradiť, ako to urobiť? Vedel by si mi zohnať tie vecičky k tomu, poslať mi ich a koľko by to stálo?Subaru Libero ´91, E12, strieborno-biele. Malé problémy sa vyriešia samé, veľké treba rozdeliť na veľa malých.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1942
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Scooby doo
jsem schopnej schrastit ucpávku,keramiku a gufero za 650,- (originál pochopitelně)
jenže,problém jsou teď vánoce a zásilka by doběhla buh ví kdy.Rozumějsí by bylo,pokud někoho máš a pohybuje se v česku aby se stavil-díly mám přímo na skladě.
jinak je to přesně co jsem řikal,motor je časovaná bomba,i když si dáš práci s hlavou,stejně Tě zradí jiná věc.Nejlepší je motor vyndat,celej ho udělat a máš na věky pokoj.
v tvym případě bych vyměnil i gufero co je na zadní straně hliníkovejch prsou hned za ucpávkou vodní pumpy.Takže budeš muset sundat vanu a prsa,aby si se tam dostal.
ps.věř,že vyměnit ucpávku nestačí,to gufero už bude tvrdý jak šutr.
Mišus
jenže,problém jsou teď vánoce a zásilka by doběhla buh ví kdy.Rozumějsí by bylo,pokud někoho máš a pohybuje se v česku aby se stavil-díly mám přímo na skladě.
jinak je to přesně co jsem řikal,motor je časovaná bomba,i když si dáš práci s hlavou,stejně Tě zradí jiná věc.Nejlepší je motor vyndat,celej ho udělat a máš na věky pokoj.
v tvym případě bych vyměnil i gufero co je na zadní straně hliníkovejch prsou hned za ucpávkou vodní pumpy.Takže budeš muset sundat vanu a prsa,aby si se tam dostal.
ps.věř,že vyměnit ucpávku nestačí,to gufero už bude tvrdý jak šutr.
Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Re: Scooby doo
sada na vodnu pumpu sa donedavna dala zohnat na SK, ani nie draho. pytaj na Justy
- rosifun
- Přispěvatel
- Příspěvky: 62
- Registrován: ned říj 14, 2012 11:18 am
- Typ Libera: staršie
- Bydliště: Ivanka pri Dunaji
- Kontaktovat uživatele:
Re: Scooby doo
To: Mišus. Dik za rady. S tou poštou máš pravdu. Už som čosi našiel na webe aj na Slovensku. Možno o čosi drahšie, ale potrebujem to autí rozchodiť čo najskôr a čo najlacnejšie. Takže to budem plátať, ako sa bude dať. Dúfam, že to cez zimu vydrží a potom v lete vonku na dvore by som asi dal dohromady jeden z tých motorov, čo mám v talóne. Mám totiž dielňu na autosklo v garáži , takže ju potrebujem na robotu. A Liberko musím každý deň vytlačiť von, večer dnu. A popri tom ho liečiť.
To: Gari. Díky, Gari. Máš pravdu, niečo som našiel. Trochu som sa toho zľakol, lebo na Swifta ma pumpa vyšla dosť draho. Zdá sa, že to cez týždeň poriešim.
To: Gari. Díky, Gari. Máš pravdu, niečo som našiel. Trochu som sa toho zľakol, lebo na Swifta ma pumpa vyšla dosť draho. Zdá sa, že to cez týždeň poriešim.
Subaru Libero ´91, E12, strieborno-biele. Malé problémy sa vyriešia samé, veľké treba rozdeliť na veľa malých.
- rosifun
- Přispěvatel
- Příspěvky: 62
- Registrován: ned říj 14, 2012 11:18 am
- Typ Libera: staršie
- Bydliště: Ivanka pri Dunaji
- Kontaktovat uživatele:
Re: Scooby doo
Viete mi niekto poradiť, ako vybrať tú hliníkovú vložku z vodnej pumpy? Nechcem to tam zbytočne dokatovať.
Subaru Libero ´91, E12, strieborno-biele. Malé problémy sa vyriešia samé, veľké treba rozdeliť na veľa malých.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Scooby doo
Já se přiznám, že jsem použil hrubého násilí.Tenkým šroubovákem jsem kroužek prolomil a poté spec. háčkem vyškubnul.
K.
K.
Nikdo není dokonalej.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1942
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Scooby doo
To je postup bez výměny gufera.MišusKarel píše:Já se přiznám, že jsem použil hrubého násilí.Tenkým šroubovákem jsem kroužek prolomil a poté spec. háčkem vyškubnul.
K.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- rosifun
- Přispěvatel
- Příspěvky: 62
- Registrován: ned říj 14, 2012 11:18 am
- Typ Libera: staršie
- Bydliště: Ivanka pri Dunaji
- Kontaktovat uživatele:
Re: Scooby doo
Díkes, chlapi, skúsim to tiež tak.
Subaru Libero ´91, E12, strieborno-biele. Malé problémy sa vyriešia samé, veľké treba rozdeliť na veľa malých.