4WD čtyřkolka 4X4
-
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 59
- Registrován: ned srp 29, 2010 6:24 pm
- Bydliště: Liberoc
4WD čtyřkolka 4X4
Stal se mi takový opravdu nepěkná věc.
Vloni cestou pro stromky jsem si hrál ve sněhu a v záběru do kopce jsem sepnul 4x4. Následovala nevelká rána, ale nebyly s tím problémy až do teď. Když za jízdy sepnu čtyřkolku, přední kola se rozjedou s neobvyklým hlukem a vypínámí doprovází hlasitá rána od přední nápravy. Když sepnu čtyřkolku na místě (je naštěstí bez problému) a pohnu se, vypínání opět následuje onou tou ranou.
Chci se tedy zeptat,
Jaký je optimální způsob používání čtyřkolky? Můžu ji používat za jízdy?
Co mám dělat s těma peckamama? Mám někde něco máznou vazelínou? Nebo kladivem? (A co diferenciál a poloosy?)
Předem díky za pomoc.
Vloni cestou pro stromky jsem si hrál ve sněhu a v záběru do kopce jsem sepnul 4x4. Následovala nevelká rána, ale nebyly s tím problémy až do teď. Když za jízdy sepnu čtyřkolku, přední kola se rozjedou s neobvyklým hlukem a vypínámí doprovází hlasitá rána od přední nápravy. Když sepnu čtyřkolku na místě (je naštěstí bez problému) a pohnu se, vypínání opět následuje onou tou ranou.
Chci se tedy zeptat,
Jaký je optimální způsob používání čtyřkolky? Můžu ji používat za jízdy?
Co mám dělat s těma peckamama? Mám někde něco máznou vazelínou? Nebo kladivem? (A co diferenciál a poloosy?)
Předem díky za pomoc.
U.S.S Libero 1,2i 1996
Hejkal žvejkal v hubě vejkal.
Hejkal žvejkal v hubě vejkal.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: 4WD čtyřkolka 4X4
4WD zapínej pouze se srovnanejma kolama,klidně zajízdy,ale auto nesmí bejt v záběru ,můžeš mít zařazenej kvalt,ale bez plynu.
Podivej se na silent bloky diferáku,hlavně na ten zadní co je nad kardanem -odchází a je možný,že je utrženej,tak proto ty rány.Taky zkontroluj vůle na ložisku u kardanu,když má nadměrný vůle,tak předek vydává nepříjemný zvuky.MIšus
ps. ránu při vypínání 4wd udělá taky když jsou hřídele s ozubenim napnutý.Buď v kopci nebo při zatáčení
Podivej se na silent bloky diferáku,hlavně na ten zadní co je nad kardanem -odchází a je možný,že je utrženej,tak proto ty rány.Taky zkontroluj vůle na ložisku u kardanu,když má nadměrný vůle,tak předek vydává nepříjemný zvuky.MIšus
ps. ránu při vypínání 4wd udělá taky když jsou hřídele s ozubenim napnutý.Buď v kopci nebo při zatáčení
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
-
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 59
- Registrován: ned srp 29, 2010 6:24 pm
- Bydliště: Liberoc
Re: 4WD čtyřkolka 4X4
to mě napadlo a to je mi na tom nejdivnější, protože se to ozývá na rovině.Mis.us píše: ránu při vypínání 4wd udělá taky když jsou hřídele s ozubenim napnutý.Buď v kopci nebo při zatáčení
U.S.S Libero 1,2i 1996
Hejkal žvejkal v hubě vejkal.
Hejkal žvejkal v hubě vejkal.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: 4WD čtyřkolka 4X4
koukni na ty silent bloky a na ložisko. 

Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4WD čtyřkolka 4X4
Taky je důležité, aby měly přední i zadní gumy stejný rozměr a byly i stejně ojeté.
Hlavně ale čtyřkola se zapíná jen když to klouže, na suchu se předek se zadkem prostě pere vždycky.
Hlavně ale čtyřkola se zapíná jen když to klouže, na suchu se předek se zadkem prostě pere vždycky.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: 4WD čtyřkolka 4X4
nevyrovnaný momenty ozubení díky absenci meznáprav.diferáku jsou snad každýmu liberákovy známý,ale přeci jenom když se 4wd zapne na suchu na rovince,tak by rána bejt neměla.Teda mně to auta nedělaj...
jak už jsem psal setkal jsem se se špatnym ložiskem a silentblokem,to způsobovalo problémy 


Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
-
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 59
- Registrován: ned srp 29, 2010 6:24 pm
- Bydliště: Liberoc
Re: 4WD čtyřkolka 4X4
Vpředu mám 145/80 R13 a vzadu 155/80/R13. To bude asi tím?
U.S.S Libero 1,2i 1996
Hejkal žvejkal v hubě vejkal.
Hejkal žvejkal v hubě vejkal.
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 951
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4WD čtyřkolka 4X4
Bude to tým, robilo to aj mne, vpredu 155ky, vzadu 175tky pneu... Daj tam rovnaké a ak bude všetko OK, tak to bolo tým.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: 4WD čtyřkolka 4X4
šířka vadí?Vejška kola je stejná...to se mi nezdá.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
-
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 59
- Registrován: ned srp 29, 2010 6:24 pm
- Bydliště: Liberoc
Re: 4WD čtyřkolka 4X4
taky mi to tak připadá, ale je pravda, že na letích kolech, která jsou všechna stejná to problémy nedělalo.Mis.us píše:šířka vadí?Vejška kola je stejná...to se mi nezdá.
Takže jsem si koupil nový gumy. Co na to říkáte:
http://pneumatiky.heureka.cz/goodyear-u ... 0-r13-75q/
U.S.S Libero 1,2i 1996
Hejkal žvejkal v hubě vejkal.
Hejkal žvejkal v hubě vejkal.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: 4WD čtyřkolka 4X4
řekl bych,že to na nich pojede gut 
a jsem teda zvědavej,jestli ty kola dělaly problémy.Mišus

a jsem teda zvědavej,jestli ty kola dělaly problémy.Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 951
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4WD čtyřkolka 4X4
Mne to robili kola, dokáže to robiť problémy aj pri rovnakej šírke, stačí že je jedna alebo dve na jednej náprave viac zodrané, a je tento problém na svete...
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4WD čtyřkolka 4X4
Martaman píše:Vpředu mám 145/80 R13 a vzadu 155/80/R13. To bude asi tím?
Výška pláště není stejná, 80 není rozměr, ale profilové číslo - procentní poměr výšky k šířce. Takže 145/80 má nominálně výšku 116 mm a 155/80 124 mm ... to je na obvodu kola rozdíl nějakých 5 cm, o které se kolo musí při každé otáčce proklouznout. Každý si dovede představit, co na to říkají gumy, převody a spotřeba. A i když jsou kola stejná, rovnoměrně ojetá a správně nahuštěná, nějaký malý rozdíl ve valivém obvodu je vždycky. Schválně si zkuste na parkovišti tlačit auto s vypnutou a zapnutou čtyřkolou, poznáte to.Mis.us píše:šířka vadí?Vejška kola je stejná...to se mi nezdá.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: 4WD čtyřkolka 4X4
(ještě že je internet,to hned všichni vědí
)
s tou zaplou čtyřkolkaou auto tlačit nejde,resp když je na to člověk sám


s tou zaplou čtyřkolkaou auto tlačit nejde,resp když je na to člověk sám

Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2505
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4WD čtyřkolka 4X4
Neni to skoda kupovat na libero mensi gumy? Vetsinou se davaj spis vetsi, auto na nich lip sedi a rozmer je to taky beznejsi nez original 155/80.Martaman píše:taky mi to tak připadá, ale je pravda, že na letích kolech, která jsou všechna stejná to problémy nedělalo.Mis.us píše:šířka vadí?Vejška kola je stejná...to se mi nezdá.
Takže jsem si koupil nový gumy. Co na to říkáte:
http://pneumatiky.heureka.cz/goodyear-u ... 0-r13-75q/
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
-
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 59
- Registrován: ned srp 29, 2010 6:24 pm
- Bydliště: Liberoc
Re: 4WD čtyřkolka 4X4
No, s ohledem na to, že jedna stojí 390,- a užší gumy jsou lepší do sněhu jsem vybral takhle. Už se stalo.covex píše:Neni to skoda kupovat na libero mensi gumy? Vetsinou se davaj spis vetsi, auto na nich lip sedi a rozmer je to taky beznejsi nez original 155/80.Martaman píše:taky mi to tak připadá, ale je pravda, že na letích kolech, která jsou všechna stejná to problémy nedělalo.Mis.us píše:šířka vadí?Vejška kola je stejná...to se mi nezdá.
Takže jsem si koupil nový gumy. Co na to říkáte:
http://pneumatiky.heureka.cz/goodyear-u ... 0-r13-75q/
U.S.S Libero 1,2i 1996
Hejkal žvejkal v hubě vejkal.
Hejkal žvejkal v hubě vejkal.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: 4WD čtyřkolka 4X4
Jsou lepší.Mám nízkej profil na letních gumách a auto je oproti předepsanýmu rozměru o dost živější.Mišus
průjezdnpost 145tek bude taky zase o chlup lepší.
průjezdnpost 145tek bude taky zase o chlup lepší.

Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4WD čtyřkolka 4X4
Fakt jsi je koupil za tuhle cenuMartaman píše: s ohledem na to, že jedna stojí 390,- a užší gumy jsou lepší do sněhu jsem vybral takhle. Už se stalo.

tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- ulus
- Člen korespondent
- Příspěvky: 208
- Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
- Bydliště: Bedřichov u Lysic
Re: 4WD čtyřkolka 4X4
řekl bych, že půjde o nějaký výprodej, podívej se na gumách na rok výroby. vždyť aktuální produkce ultragripů je pod číslem 8. jinak já osobně jsem je měl na liberu v 7+ 175/70/R13 a spokojenost, se zapnutou ctyřkolkou jsem po sněhu jezdil skoro jak v létě, dopředu to jede, záběr je super, jen člověk nesmí zapomínat, že to tolik nebrzdí a ustřeluje zadek:-) zahrabal jsem se jen jednou, ale to už libero sedělo na břiše na uplácnutým sněhu a jedno kolo mělo ve škarpě. ultragripy mají jedno veliké ale... sundej je hned jak jde teplota nahoru, je to plné silikonu a hodně rychle se sjíždějí. s nosností žádný problém i při max. povolené hmotnosti a v létě 

Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
-
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 59
- Registrován: ned srp 29, 2010 6:24 pm
- Bydliště: Liberoc
Re: 4WD čtyřkolka 4X4
Stejně tak jako Ty jsem je objevil na Heurece, udělal jsem objednávku (4 kusy) a druhý den jsem se ptal jak to je. Jestli mají jen jednu gumu nebo jestli dostanu čtyři. Dnes byla moje přijatá a čekám co dál. Mmch. po jednom kuse by se asi blbě prodávaliTuti píše:Fakt jsi je koupil za tuhle cenuMartaman píše: s ohledem na to, že jedna stojí 390,- a užší gumy jsou lepší do sněhu jsem vybral takhle. Už se stalo.? Myslel jsem, že to se týká jednoho zbylého kusu v tom obchodě co na heurece vybíhal jako první. Ale i za cenu kolem tisícovky jako byla jinde je goodyearka dobrá volba. Co jsem tak někde zahlédl různé testy, vesměs všechny Goodyeary si vedly docela dobře a užší gumy jsou lepší hlavně do břečky a na neprotaženou silnici. Jedinou nevýhodu téhle pneu vidím v relativně malé únosnosti - teoreticky bys s nima neměl Libero naložit naplno. Ale zase je to značková guma, takže ve skutečnosti nejspíš vydrží víc než nějaká čína s papírově lepšími parametry. Asi jako když si koupíš spacák do +5° od solidního výrobce, bude v něm větší teplo, než ve spacáku do -20 z Tesca.

U.S.S Libero 1,2i 1996
Hejkal žvejkal v hubě vejkal.
Hejkal žvejkal v hubě vejkal.