Včera jsem si přivezl z Německa "nové" Libero. Někdy se tu zmiňovalo, že v Německu jsou ceny dost vysoké, ale dá se narazit i na výhodnou nabídku. Já jsem si na stránkách německého klubu vyhlídl bílé Libero ročník 97 za zajímavou "VHB" 850 Euro. Je sice poněkud orezlé, ale řekl bych že půjde ještě celkem zachránit, aby pár let vydrželo. Jinak je na něm vidět německá péče a to, že je od prvního majitele. Ačkoli má natočeno skoro 170 tisíc, mechanicky šlape dobře, interiér vypadá velmi zachovale a poslední zápis v servisní knížce je na 150 tisících. Velkými klady jsou pro mě skleněná střecha a sundávací koule. S majitelem jsem si vyměnil několik mailů (poděkování translate.google), poslal mi ukrutnou spoustu věrohodných fotek, tudíž jsem celkem věděl, do čeho jdu. VHB znamená "Verhandlungbasis", takže jsem zkusil usmlouvat slevu a prodávající bez protestů svolil s nabídnutými 740 Eury. Rozhodl jsem se pro dopravu po ose, protože nechat si auto přivézt by vyšlo šíleně draho a na podval nemám vhodného tahouna ani řidičák. Měl jsem štěstí, že auto bylo v Mühlackeru (kousek od Stuttgartu), což je při trase na Mannheim, kam pravidelně jezdí auta spediční firmy, u které dělá manželka. Díky tomu jsem cestu tam pořídil "za kafe" na sedadle závozníka mohem pohodlněji a rychleji, než kdybych se trmácel vlakem či busem. V půl třetí ráno jsem nasedal do náklaďáku a v jedenáct jsme byli na místě - šofér mě vysadil až u baráku, ještě šel okouknout, pro co to vlastně jedu. Proběhla obhlídka a zkušební jízda, vyřídili jsme smlouvu, dostal jsem kafe a koláč a jeli jsme na úřady. Exmajitel mi (jak předem slíbil)pomohl s vyřízením převozní značky - se svojí chatrnou němčinou bych se u toho dost zapotil. Revanšoval jsem se mu dárkovým kartonem 8 Plzní. Ačkoli to bylo přes poledne, na úřadech všechno proběhlo velmi hladce a už před jednou hodinou jsem vyrazil na cestu k domovu. Pojal jsem ji trochu jako zátěžový test, rádio hlásilo 21 hodin, když jsem po 680 kilometrech dojížděl k baráku (jel jsem poněkud delší cestou, abych se vyhnul českým dálnicím). Takže celý výsadek se zvládl v jednom dni - to by mě nenapadlo ani v nejoptimističtějším snu.
K nákupní ceně 740 E zatím přibylo 70 E za převozní značky s pojištěním a cca 90 E za benzín, ale další výdaje mě teprve čekají - dovozová technická, registrace, přihlášení a ekopoplatek. Podle předběžných informací počítám celkem asi s 8 - 9 tisíci (budu referovat). Celková cena tak bude něco přes 30 tisíc, za to bych u nás auto v tomhle stavu s čerstvou technickou a zaplacenou ekodaní asi nekoupil. Jen bohužel budu muset absolvovat zdlouhavou byrokratickou proceduru - ale co by člověk pro Libero neudělal
