Jednou z odpovědí na důvod prodeje bude dost možná i ta černá svíčka. Nechci strašit, ale odcházející svíčka na druhém válci signalizuje přinejmenším kritický stav pístních kroužků. Druhý válec je na tom vždycky nejhůř, protože má nejhorší odvod tepla. Svíčka určitě není ze sekačky, jenom je to asi typ s malým šestihranem a to že byla měněná samostatně znamená, že zarůstá hodně rychle (do 2000 km bude určitě zase černá). Motor nepochybně bude brát olej (klidně i 3-5 litrů na 1000 km, ihned zkontrolujte a vozte s sebou zásobu

), přitom ještě nějaký čas může auto jet jako čert a kompresní tlaky budou OK, ale postupně všechno zaroste karbonem, který dokoná dílo zkázy. Rozpočet kompletní GO motoru včetně hlavy z orig. dílů je kolem 50 tisíc, takže je lepší řešit to zavčasu, kdy by ještě mohla být šance na zachránu novými kroužky.
Je dobře, že do toho jdete s nadšením, ostatně v dnešní době už je koupě Libera vždycky spíš záležitostí srdce než rozumu. Držím palce, abyste zvládli hlavně počáteční období ... každé auto si u nového majitele rychle řekne o nějaké investice a u Libera to může být výrazně víc, než je na malé auto běžné. Je to psychicky dost náročné, když člověk cpe peníze do oprav, nejezdí a ještě platí leasing. Ale když vydržíte a uvedete Libero do náležitého stavu, užijete si s ním spoustu radosti.
