Etanol 85
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Etanol 85
Před týdnem jsem v Liberci na Franťáku objevil pumpu s Etanolem 85 . No, jsem trochu pomalejší, už je tam déle. Dva dny jsem třídil internetové informace - velmi rozporuplné, abych zjistil, že na Liberu to zřejmě ještě nikdo nevyzkoušel. Jako první osel jsem včera nabral plnou, platil veseleji, než obvykle (o 10,- Kč/litr), no a teď čekám na druhou stranu mince. Zatím pocity: lepší zátah v otáčkách, leč menší v nízkých, nižší volnoběh. Bude to trochu dobrodružství, protože o víkendu vezu kapelu do Ostravy, uvidíme. Máte někdo zkušenosti? Případně lze na Liberu nějak jednoduše¨a beztrestně měnit časování jiskry motoru?
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Etanol 85
Ahoj.
Přinesl jsi zajímavé téma... odkazů je na internetu hodně, a ohlasy kladné i ty jiné.
Osobně nebudu šetřit za každou cenu, ať to stojí co to stojí. A pak čekat co se mi stane s autem
Jeden z odkazů http://blog.superbenzin.cz/view.php?naz ... 2010040001
K.
Přinesl jsi zajímavé téma... odkazů je na internetu hodně, a ohlasy kladné i ty jiné.
Osobně nebudu šetřit za každou cenu, ať to stojí co to stojí. A pak čekat co se mi stane s autem
Jeden z odkazů http://blog.superbenzin.cz/view.php?naz ... 2010040001
K.
Nikdo není dokonalej.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Etanol 85
Mám letité zkušenosti s BIONAFTOU ale s tímhle ne. O naftě zředěné s řepkovým olejem jen to, že taky o něco vyšší spotřeba , chce to tankovat ob jednu nádrž a hlavně úplně vynechat od října do dubna. A také neodstavit auto s touhle naftou na víc jak 14 dní. ( ve vysokozdvižném vozíku jsme ji nechali přez zimu v nádrži na mrazu a na jaře se nějak "rozložila" na med a petrolej. Ten med totál ucpal vstřikovací čerpadlo). Kolegovi na Octávce stačilo vyměnit palivový filtr, ale ten se snažil na to jezdit furt. Ale na druhou stranu, pokud by hrozilo nějaé nebezpečí , určitě by to na internetu hned někdo vyzvonil. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: Etanol 85
Nějaký negativa už známý jsou - rozpouštění usazených nečistot, pomalejší zážeh, prý to leptá některý umělý hmoty. No uvidíme, určitě bych to nepoužíval bez úprav v časování v zimě, teď v létě to snad půjde, víkend mi to sedmi sty kilometry prověří. ..........jo auto nádhejně voní lihovarem
- ulus
- Člen korespondent
- Příspěvky: 208
- Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
- Bydliště: Bedřichov u Lysic
Re: Etanol 85
jenom z první, změř si signál z lambdy. předpokládám, že bude úplně jinak než u benzínu. proto se dělají přestavby, kde se dává elektronika, která prodlužuje délku vstřiku (E85 dává při spalování myslím menší energii). myslím, že lít to bez úpravy (elektronické, nebo i nastavení vstřikování a zapalování na autě) je hazard s motorem.
o tom, jestli to žere gumu nebo způsobuje korozi se toho napovídalo hodně, jsou to většinou hospodské povídačky, asi hodně záleží na stavbě motoru. nemůžu povrdit nebo vyvrátit, když jsem si to zjišťoval u dodavatelů a pár servisáků, byly dobré i špatné zkušenosti. Ale 5 z 7 mi doporučili LPG jako pro motor bezpečnější a šetrnější metodu (ale přestavba na E85 na Xantii 7-8tis., LPG 22-24tis, vše komplet, systém bude stejný pro libero - vícebodové vstřikování, jen o jeden váliec víc). Liberáci jsou lidé šikovní, na eBayi se dají automatické konverzní jednotky koupit kolem 3tis.
Nějaké informace zde, ale najít nějaké nezávislé hodnocení moc nejde:
http://biom.cz/cz/odborne-clanky/zhodno ... paliva-e85
o tom, jestli to žere gumu nebo způsobuje korozi se toho napovídalo hodně, jsou to většinou hospodské povídačky, asi hodně záleží na stavbě motoru. nemůžu povrdit nebo vyvrátit, když jsem si to zjišťoval u dodavatelů a pár servisáků, byly dobré i špatné zkušenosti. Ale 5 z 7 mi doporučili LPG jako pro motor bezpečnější a šetrnější metodu (ale přestavba na E85 na Xantii 7-8tis., LPG 22-24tis, vše komplet, systém bude stejný pro libero - vícebodové vstřikování, jen o jeden váliec víc). Liberáci jsou lidé šikovní, na eBayi se dají automatické konverzní jednotky koupit kolem 3tis.
Nějaké informace zde, ale najít nějaké nezávislé hodnocení moc nejde:
http://biom.cz/cz/odborne-clanky/zhodno ... paliva-e85
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
Re: Etanol 85
Přesně před rokem jsem E 85ku nalil v poměru 1:1s N 95kou do auta které má motor z Volhy. Jel jsem z Ostravy do Plzně a zpět. Jelo to jak čert, spotřeba stejná, žádné přehřívání, spokojenost. Ta ale vydržela jenom chvilku. Zablokovala se mechanika otvírání klapky karburátor. Příčina - napuchla manžetka akcelerační pumpy. Potom začala téct membrána dopravního čerpadla a odešly v něm i ventilky. Gazovské karburátory mají takové okénko, na kontrolu výšky hladiny benzínu. To "sklíčko" změklo jak žvýkačka a změnilo tvar na polokouli. Těleso hrubého čističe paliva je z takové umělé hmoty co se podobá bakelitu. I tento "bakelit" spuchřel a začal se loupat. Měl jsem toho sajrajtu ještě dva kanistry. U obou se oloupal vnitřní nátěr a zůstal krásně holý plech. Když jsem o těchto radostech poreferoval kamarádům, tak mi bylo řečeno, že to nežere moderní gumy, které jsou silikonové a se staršími typy vozidel to nemá cenu ani zkoušet. No a terazky otázka. Je Libero ještě ten starší typ, nebo už ten novější. Trpělivě čekám až to někdo vyzkouší. No a jak to tak vypadá, tak jsem se dočkal.
Martin.
Martin.
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: Etanol 85
Neboj, on se vždycky někdo najde, teď jsem to bohužel já... ne o nic nejde, zatím, ťuk, ťuk, ťuk to funguje. Míchám to v poměru 3/5 : 2/5 - Natural 95:Etanol85 a nebo 1/2 : 1/2 Special : Etanol85. Zatím to je bez problémů, samozřejmě vím, že se chovám jako kamikadze, ale všichni mechanici, kteří se okolo tohohle auta motali mi tvrdili, že použitá těsnění jsou OK. ČAS UKÁŽE.
- Serpin
- Člen korespondent
- Příspěvky: 191
- Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
- Bydliště: Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Etanol 85
Ahoj, jsou nejake dalsi nove poznatky?
Jak se to bude chovat ve starsim liberu s karburatorem? Teoreticky by to melo byt lepsi (jednodussi) nez v autech se vstrikovanim. Uvazuju o tom, ze to vyskousim.
Jak se to bude chovat ve starsim liberu s karburatorem? Teoreticky by to melo byt lepsi (jednodussi) nez v autech se vstrikovanim. Uvazuju o tom, ze to vyskousim.
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: Etanol 85
Asi se na to vykašlu, pokud to namícháš, tak jak jsem psal výše, není to cítit na výkonu. O dovolený, když byla vedra, jsem vzal čistě etanol a to už opravdu ne. Mám teď podfouknutý těsnění pod hlavou, ale to by mělo na triku mít spíš vodní čerpadlo. Takže nevím, zatím nic negativního, ale asi se omezím na občasné přidání 2/5 etanolu a jen v létě.
- ulus
- Člen korespondent
- Příspěvky: 208
- Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
- Bydliště: Bedřichov u Lysic
Re: Etanol 85
Tak já tedy přispěju vlastní zkušeností. Ne na liberu, ale na Xantii 2.0i 8 ventilů, automat 4 rychlosti. Dal jsem tam jednotku, která prodlužuje vstřik podle signálu z lambdy. 2.0i a "prodlužuje vstřik" je vlastně i odpověď. Při běžném provozu s lehkou nohou je to bez problémů, pokud ale člověk potřebuje přišlápnout (prudce zrychlit, velký kopec) nejede to. Podle mně je to způsobený tím, že ŘJ si upraví směs prodloužením vstřiku (a kdo ví čím ještě, za jízdy si to samo reguluje předstih apod.) a jednotka na etanol ať se snaží jak chce už s tím nic nenadělá a směs není optimální.
Celkově se zvedla spotřeba, při dnešních cenách se to ještě vyplatí, ale jak padne benzín na hranici 31Kč, jde to z auta ven.
Je otázka jak by se to chovalo v liberu, jelikož už ho mám jen jako koníček, který momentálně nemůžu sponzorovat, nemám jak vyzkoušet, až bude motor a výfuk v kupě, zkusím to na pár kilometrů namontovat. Ale po této zkušenosti raději všem doporučuju LPG.
Hokuspokusy s poměrem benzín/líh se mi nechce, jsem líný brát za dvou stojanů a nakonec ušetřit 10 halířů na km.
Celkově se zvedla spotřeba, při dnešních cenách se to ještě vyplatí, ale jak padne benzín na hranici 31Kč, jde to z auta ven.
Je otázka jak by se to chovalo v liberu, jelikož už ho mám jen jako koníček, který momentálně nemůžu sponzorovat, nemám jak vyzkoušet, až bude motor a výfuk v kupě, zkusím to na pár kilometrů namontovat. Ale po této zkušenosti raději všem doporučuju LPG.
Hokuspokusy s poměrem benzín/líh se mi nechce, jsem líný brát za dvou stojanů a nakonec ušetřit 10 halířů na km.
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
- Serpin
- Člen korespondent
- Příspěvky: 191
- Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
- Bydliště: Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Etanol 85
Nejsem typ cloveka co se snazi za kazdou cenu usetrit. Asi se na to vykaslu - smysl by to melo pokud by byl bezproblemovy chod a davat to tam neredeny
Jinak u nas jeden typek co upravuje auta na provoz s E85 doporucuje tyhle svicky: http://4cc.eu/E85_pulstar.htm mozna se to s nima bude chovat lepe, ale nevim. Uvazuju o tom ze bych je casem koupil na normalni provoz s benzinem.
Ale uz jsem nasel i tuhle reakci: http://www.peugeot-club.com/forum/viewt ... &tid=85034
Jinak u nas jeden typek co upravuje auta na provoz s E85 doporucuje tyhle svicky: http://4cc.eu/E85_pulstar.htm mozna se to s nima bude chovat lepe, ale nevim. Uvazuju o tom ze bych je casem koupil na normalni provoz s benzinem.
Ale uz jsem nasel i tuhle reakci: http://www.peugeot-club.com/forum/viewt ... &tid=85034
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
- Serpin
- Člen korespondent
- Příspěvky: 191
- Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
- Bydliště: Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Etanol 85
Jeste k tem svickam:
z http://www.pulstar.cz/news/faq-iii-/
Tak a jsem tu zas opět jsme do pošty dostali několik desítek emailu týkajících se svíček pulstar a přestaveb na E85. Nejprve k svíčkam pulstar. Ani tyto svíčky bohužel nejsou perpetuum mobile a nedokáží energii vyrobit. Proč tedy na některých autech fungují a na některých ne? Důvodem je samotná zapalovací soustava. Zapalovací cívky některých typů vozidel a výrobců na sekundáru běžně disponují napětím do 15kV průměrně kolem 12kV. Většina modelu korejské značky KIA. Vzhledem ke konstrukci svíčky a kapacitě jeho vnitřního kondenzátoru toto napětí nestačí ani k jeho nabití natož k vytvoření pulsní jiskry. Paradoxně dojde k tomu že jiskra se naopak zeslabí nebo nepřeskočí vůbec. Problém je v zemi původu v USA totiž nenajdete vůz jehož napětí na sekundáru by bylo menší než 35kV. Pokud je někdo ze čtenářů "domácí kutil" vyrobí pulsní svíčku doma připojením kondenzátoru dané hodnoty na terminál a územnění svíčky. Levnější to však nebude,tyto kondenzátory jsou sice zhruba za třetinu ceny než samotná svíčka,ale jejich životnost je velice nízká - kolem 50h.
z http://forum.ford-club.cz/viewtopic.php ... a4653e399d
Tak jsem se trochu poptal mezi "odborníky" (mechaniky) v dílnách, obchodníků s autodíly a mám jeden krásný výsledek.
Super moderní a výkonné svíčky Pulstar jsou opravdu výkoné, ale... Mají taky pár vad.
Vady? ::ooo::
- svíčky se příliš, díky svému výkonu, hřejí a často se stává, že po 5- 6tis Km dojde k porušení keramického obalu, tím dojde k přetržení vnitřního vedení, takže místo toho, aby vám přeskočila jiskra tam kde má, díky porušenému porcelánu, přeskočí jiskra na blok motoru. To může mýt za následek několik věcí, ale těm se tu nebudu věnovat.
- svíčky byli konstruovány do závodních motorů, u kterých jsou otáčky mnohonásobně víš, než u obyčejných aut. Proto tvrdí, že více výkonu, toč. momentu a méně paliva.
- obrovsky zatěžují cívky, od kterých odebírá větší napětí a proud. Tím omezí životnost vaší zapalovací cívky.
- v nezávislých testech nebyla naměřen ani výší výkon, ani točivý moment a úspora paliva pod 2%
Moje snad logická úvaha.
Kdyby byla svíčka takto opravdu revoluční... Proč by jí automobilky nemontovali sériově, aby měli ty nejlepší svíčky ve svých vozech?
Proč s tím nepřišla již zavedená firma, která podniká v oboru Denso, NGK, Bosch??
Proč nějaká neznámá firma z USA? Vždyť vývoj takové svíčky musel stát miliardy..
Myslím si, že je to stejné, jako zázračné magnety, který byli doslova hitem na trhu a mnozí lidé si je koupili. Nebo jako zázračný plíšek, který měl zkultivovat proudění v sání motoru a tím zvýšit výkon, při snížené spotřebě..
Toď závěrem.. :palecnahoru:
Za procteni stoji i todle:
http://www.toyotaklub.cz/forum/viewtopi ... highlight=
z http://www.pulstar.cz/news/faq-iii-/
Tak a jsem tu zas opět jsme do pošty dostali několik desítek emailu týkajících se svíček pulstar a přestaveb na E85. Nejprve k svíčkam pulstar. Ani tyto svíčky bohužel nejsou perpetuum mobile a nedokáží energii vyrobit. Proč tedy na některých autech fungují a na některých ne? Důvodem je samotná zapalovací soustava. Zapalovací cívky některých typů vozidel a výrobců na sekundáru běžně disponují napětím do 15kV průměrně kolem 12kV. Většina modelu korejské značky KIA. Vzhledem ke konstrukci svíčky a kapacitě jeho vnitřního kondenzátoru toto napětí nestačí ani k jeho nabití natož k vytvoření pulsní jiskry. Paradoxně dojde k tomu že jiskra se naopak zeslabí nebo nepřeskočí vůbec. Problém je v zemi původu v USA totiž nenajdete vůz jehož napětí na sekundáru by bylo menší než 35kV. Pokud je někdo ze čtenářů "domácí kutil" vyrobí pulsní svíčku doma připojením kondenzátoru dané hodnoty na terminál a územnění svíčky. Levnější to však nebude,tyto kondenzátory jsou sice zhruba za třetinu ceny než samotná svíčka,ale jejich životnost je velice nízká - kolem 50h.
z http://forum.ford-club.cz/viewtopic.php ... a4653e399d
Tak jsem se trochu poptal mezi "odborníky" (mechaniky) v dílnách, obchodníků s autodíly a mám jeden krásný výsledek.
Super moderní a výkonné svíčky Pulstar jsou opravdu výkoné, ale... Mají taky pár vad.
Vady? ::ooo::
- svíčky se příliš, díky svému výkonu, hřejí a často se stává, že po 5- 6tis Km dojde k porušení keramického obalu, tím dojde k přetržení vnitřního vedení, takže místo toho, aby vám přeskočila jiskra tam kde má, díky porušenému porcelánu, přeskočí jiskra na blok motoru. To může mýt za následek několik věcí, ale těm se tu nebudu věnovat.
- svíčky byli konstruovány do závodních motorů, u kterých jsou otáčky mnohonásobně víš, než u obyčejných aut. Proto tvrdí, že více výkonu, toč. momentu a méně paliva.
- obrovsky zatěžují cívky, od kterých odebírá větší napětí a proud. Tím omezí životnost vaší zapalovací cívky.
- v nezávislých testech nebyla naměřen ani výší výkon, ani točivý moment a úspora paliva pod 2%
Moje snad logická úvaha.
Kdyby byla svíčka takto opravdu revoluční... Proč by jí automobilky nemontovali sériově, aby měli ty nejlepší svíčky ve svých vozech?
Proč s tím nepřišla již zavedená firma, která podniká v oboru Denso, NGK, Bosch??
Proč nějaká neznámá firma z USA? Vždyť vývoj takové svíčky musel stát miliardy..
Myslím si, že je to stejné, jako zázračné magnety, který byli doslova hitem na trhu a mnozí lidé si je koupili. Nebo jako zázračný plíšek, který měl zkultivovat proudění v sání motoru a tím zvýšit výkon, při snížené spotřebě..
Toď závěrem.. :palecnahoru:
Za procteni stoji i todle:
http://www.toyotaklub.cz/forum/viewtopi ... highlight=
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
- Serpin
- Člen korespondent
- Příspěvky: 191
- Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
- Bydliště: Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Etanol 85
PS: kolik, cituji: "napětí na sekundáru" zvlada civka na starem Liberu, pripadne da se civka zamenit za nejakou levnou verzi (skodovka atp)
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: Etanol 85
Oproti Xantii s úpravou Libero nechce do otáček s lehkou nohou, ale ve vyšších šlape. Co jsem se bavil s mechaniky okolo Subar - proti lihu nic nenamítali, ale plyn mi rozmlouvali... asi by bylo opravdu rozumější smířit se s tím, že japonští soudruzi tohle auto vyrobili na benzín.
- Jarda
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 539
- Registrován: pon zář 26, 2005 3:08 pm
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Etanol 85
tak na sraz jedu na ETANOL mám řídící jednotku zabudovanou, natankuji plnou nádrž kukuřice ( etanolu ) a uvidíme, zatím to vypadá že je motor živější.
Kdo je moudrý, míří ke hvězdám
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600
- Jarda
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 539
- Registrován: pon zář 26, 2005 3:08 pm
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Etanol 85
na srazu jsem ujel 589 km, natankoval 40 l + 7 l kanistr ( nalil na penzionu ) cestou jsem si pro jistotu natankoval 5 l benzínu ( bude do sekačky ) V Moravské Třebové jsem natankoval po víčko 39 l to znamená že jsem jel za +- 7,3 l a 27 kč za litr. Mám jistotu že mi neukazuje měřák dobře, z Poličky jsem jel dle něj na "vzduch"
Kdo je moudrý, míří ke hvězdám
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Etanol 85
Jardo, to je odzkoušené.Ručka na "nule" a pořád v nádrži je deset litrů rezerva . Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Etanol 85
Měřáky jsou standardně nastavené jak píše Dědek - je to tak i u staršího.
Spotřeba mi z tvých čísel vychází na 7,8 litru / (39+7) : 5,89 = 7.8 / ,
ale to je pořád za tu cenu dobrá spotřeba
Spotřeba mi z tvých čísel vychází na 7,8 litru / (39+7) : 5,89 = 7.8 / ,
ale to je pořád za tu cenu dobrá spotřeba
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Jarda
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 539
- Registrován: pon zář 26, 2005 3:08 pm
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Etanol 85
tak nějak jsem to tušil, ale jak tam bylo na nule tak jsem tankoval,
Kdo je moudrý, míří ke hvězdám
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600