Covex napsal:
"spotreba 1:24km 2:40km 3:65km 4:73km/h
rychlost 1:30km 2:55km 3:85km 4:120km/h
Z toho se neco malo da vydedukovat."
a ja skúšam tie rýchlosti priradit nejakému takémuto diagramu:
-ale tento je asi zo škodivky, je tam vidieť dvojkomorový karburátor...
diagram by mohol byť podobný, možná menej dokrivený u jednokomorového karbecu pre staršie,a vďaka striekačke novšího...
Naposledy upravil(a) Lubomír dne stř bře 17, 2010 8:05 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Diagram je nejen dokrivený, ale řekl bych, že i trochu doje..ný. Podle něj je 95% maximálního Mk už na volnoběžné otáčky ... byl by to skvělý traktor, ale od motoru ze Škodovky se to čekat nedá.
no, je to snímek z nejakého asi predávaného otáčkomeru, tipujem, že je popísaný v nejakom amare alebo staršom svete mororu - a priebeh Mk je podla mna tá sada tmavých bodiek, normálne sa tam rozsvecujú idiodky, dolu prehnutá krivka bude spotreba, a hore vyklenutá krivka bude výkon? - ešte si to musím preveriť...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
nejlepší otáčky jsou přeci ty nejvyšší!
takže je to přesně takhle
rychlost 1:30km 2:55km 3:85km 4:120km/h
ale vážně... ty naše auta už jsou celkem starý, každý bude trochu jiný. asi by bylo potřeba vzít nějaký průtokoměr a udělat měřicí systém, kde by se zaznamenávala rychlost, otáčky a spotřeba v čase a pak to hodit do grafů. nic jednoduchýho v domácích podmínkách natož v autě, věřte mi.
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
Úplně jednoznačně diodová křivka je výkon [kW], bílá nahoru vyklenutá moment [Nm] a dolu prohnutá s hrbem je měrná spotřeba [g/kWh].
Mezi momentem a výkonem platí P = Mk • n • 2π / 60
(P = výkon v W, Mk = krouticí moment v Nm, n = otáčky za minutu, π = "pí" = 3,14 a 60 se to dělí pro přepočtení na sekundu). Vzájemná závislost křivek P a Mk v diagramu tomu (s přimhouřením oka) odpovídá, ale samotný průběh je patrně vycucaný z palce a nechápu, jak někdo může začít malovat charakteristiku motoru z nulových otáček.
Hrb na křivce měrné spotřeby je asi opravdu způsoben otevřením 2. stupně karburátoru a trochu nám tady zastiňuje obecný fakt, že nejefektivněji motor pracuje v oblasti největšího momentu.
no, takže v prípede, že sa mi podarí vycucat z nejakého popisu prevodovky prevodové stupne (4-ka býva 1:1 - treba preveriť) a z katalógu pneumatík valivý priemer pneumatiky 13", mohlo by sa pomocou jednoduchého výpočtu dať "nacejchovat" i možný priebeh tých kriviek - hlavne, ak sú známe tie rýchlostné minimá-maximá výkonu, teda krouťáku a spotreby pre rozsah otáčok, nie? Aj keď teda jazdiť 50 na 5-ke je jasne drahé, ale po rovine v obci, len udržovať rýchlosť mi dáva zmysel v prípade striekačky (novšie Liberko) - čím menšie otáčky, tým menej vstrekov=tým menšia spotreba. Logika jasná. A teď , babo raď!
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Lubomír píše: .. mohlo by sa pomocou jednoduchého výpočtu dať "nacejchovat" i možný priebeh tých kriviek - hlavne, ak sú známe tie rýchlostné minimá-maximá výkonu ..
Moc zajímavé bádání , ale obávám se, že bychom stejně jen počítali něco z ničeho. Výkonové diagramy zobrazované v příručkách totiž platí pro stav "plný plyn" a pro řešení úsporné jízdy bychom spíš potřebovali diagramy pro půl nebo čtvrt plynu. Při menším odebíraném výkonu totiž může závislost měrné spotřeby na otáčkách vypadat možná podobně, ale možná taky úplně jinak.
V otázce optimálního zařazeného rychlostního stupně to vidím tak, že je to ten, který pro jízdu zvolenou rychlostí za daných podmínek potřebuje nejmíň sešlápnout plyn, samozřejmě s tím, že motor nenechám cukat a trápit. Já osobně jezdím městské roviny taky na pětku.
Když se bavíme o spotřebě, mám docela zajímavý postřeh. Vždy na srazech jsem si stěžoval na vysokou spotřebu
škatulky a přikládal jsem ji špatné funkci automat. sytiče. V zimě na couračky okolo 13l/100km, v létě na krátko
10l/100km na dlouhé tratě 8až8,5l/100km. Teď se bez mého zásahu stalo něco, co snížilo spotřebu ve všech
režimech o 2-3l /100km, podstatně stoupl výkon(v kopcích řádově o jeden kvalt), zmizelo střílení do výfuku
po ubrání plynu, a jediná negativní změna je zhoršený studený start(dříve start okamžitě, teď po asi 2-3 vteřinách
točení). Ještě jeden postřeh, který nesouvisí - motor jezdí daleko lépe na polský benzín než na český. Má někdo
podobné nebo jiné zkušenosti ??
p.s. Připadá mi to jako když se ucpala sytičová tryska a aut. sytič jenom upravuje množství vzduchu ale ne
množství benzínu.
To co popisuješ se mi stalo před léty v Norsku . Po natankování místního benzínu , klesla spotřeba na nějakých 6 l. ,auto jezdilo o jeden kvalt lépe a koncovka výfuku zevnitř byla krásně čistá . Stačilo se však vrátit do Čech a všechno se vrátilo do půodních kolejí . Skus natankovat náš benzínek a uvidíš jestli je to tím Polským benzínem .
Konečně jsem přišel na to,čím jsou způsobený nesprávný otáčky motoru + houpání otáček,takže,kdo by měl někdy problém s houpajícíma otáčkama,může to způsobit nejen zanešená klapka,prasklý těsnění pod sáním nebo mezi plynovou klapkou a sáním,ale i ucpanej vývod vodní pumpy do plynové klapky ŘJ hlásila chybu 54,takže sání (plynová klapka)
Naposledy upravil(a) Mis.us dne úte pro 27, 2011 7:10 pm, celkem upraveno 2 x.
Moh bys to trochu rozvest, vyfotit, nebo oznacit na viewtopic.php?f=11&t=1368&#p14089 - priznam se, ze sem netusil, ze k plynove klapce vede nejake chlazeni. To je ta tenci hadice na G7 jdouci pod trottle sensor?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
rozvádět jsem to nechtěl,protože tohle téma je vyřešený v tom odkaze jak jsi sem dal.....
Hadička,kterou zmiňuješ,vede,jak vidíš z klapky do termostatu,pak je tam ještě jedna,která vede od vodní pumpy do klapky a z klapky do termostatu(to je ta,kterou vidíš) a z něj do chladiče oleje.Ucpaný jsem to měl proto,že když jsem lepil epoxidem trubičku k tý uhnilý,tak tam epoxidu bylo moc ,trubičku ucpal a to zavinilo,že z klapky netekla voda do vod.pumpy.
Takže to co je v odkazu,můžeš nejspíš nějak spojit s timhle tematem
Naposledy upravil(a) Mis.us dne sob pro 08, 2012 5:30 am, celkem upraveno 1 x.
po delší době je zkušenost taková,že epoxid natolik vytvrdne,že stačí malá rána a nalepený kolínko se odlomí.Vyřešil jsem to tak,že jsem vyndal přepážku karteru na kterym je vodní pumpa,olej čerpadlo,apd.Původní zbytek kolínka jsem odvrtal 8,2mm vrtákem a vyříznul závit M10,ne proto,aby jsem kolínko našrouboval,ale aby v díře lepidlo pořádně drželo.Nahřál jsem si nad plynovym vařičem měděnou trubku 8mm poté hned schladil, měd je pak tak měká,že jde parádně tvarovat,následovalo zdrsnění kolínka brusnym kotoučem na ocel. Na závěr se napatlo epoxidem,strčilo do dirky a čekalo se do druhýho dne na vytvrzení.Ted už je to na věky
Ps.Šlo by to udělat i bez demontáže toho hliníku,musela by se ale vyndat vrtulka od vodní pumpy,kvůli odsátí špon z prostoru vod.pumpy a popř. ještě rozmáznutí epoxidu drátkem,aby dirku neucpal.