Gufera u kardanky
Gufera u kardanky
Pri pokusu vymenit olej v prevodovce sem narazil na olejove skvrny na obou koncich kardanky (tzn. u predniho diferaku i u prevodovky). Predpokladam tedy, ze jsou tam naka dve gufera ktera netesni. Nevite nekdo jejich katalogova cisla, nebo aspon rozmery? Predpokladam ze to budou atypy a musim objednat originaly.
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 zelene --- RIP
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold
+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije!

- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold

+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije!

Re: Gufera u kardanky
mezi kardankou a diferencialem je to 806730070
mezi kardankou a prevodovkou je to 806730060
mezi kardankou a prevodovkou je to 806730060
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 zelene --- RIP
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold
+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije!

- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold

+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije!

Re: Gufera u kardanky
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 zelene --- RIP
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold
+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije!

- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold

+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije!

- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Gufera u kardanky
zdar,měřil si ty gufera a zapsal sis rozměry?Chtěl bych se podívat jestli nejdou sehnat i neoriginál....Dík
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2505
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Gufera u kardanky
V tom druhym je nejaka pruzinka nebo co? Nahod este cenu.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Re: Gufera u kardanky
pruzinka je v obou, cena:covex píše:V tom druhym je nejaka pruzinka nebo co? Nahod este cenu.
Gufero 806730070 stojí 184,- vč.DPH
Gufero 806730060 stojí 136,- vč.DPH
nemeril, jedno mam ale jeste doma (tedy bych mohl zmerit), druhy bohuzel "mechanik" ztratil:/ jeste sem je nemenil, protoze dle vyjadreni vyse zmineneho mechanika by to prej nepomohlo, protoze je to tam dle jeho slov "cely vymlety".Mis.us píše:zdar,měřil si ty gufera a zapsal sis rozměry?Chtěl bych se podívat jestli nejdou sehnat i neoriginál....Dík
zatim me to tolik netrapi takze sem nemel cas to resit.
kazdopadne vzhledem k cene nevim, jestli se ti vyplati shanet nakej podobnej neoriginal...
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 zelene --- RIP
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold
+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije!

- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold

+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije!

- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Gufera u kardanky
ta cena.....neorig by stálo pár korun,ale stejně koupim asi ten orig,zapoměl jsem napsat,že mi jde hlavně o předek(diferenciál),co řikal mechanik to je smutný(já teda mechanikům moc nevěřim co řikaj-spíš oblbujou)...až diferák rozeberu,tak sem hodim postup opravy,každopádně chvilku to bude trvat....mám spousty jiný práce.jinak Ti děkuju.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Gufera u kardanky
Mis.us píše:zdar,měřil si ty gufera a zapsal sis rozměry?Chtěl bych se podívat jestli nejdou sehnat i neoriginál....Dík

tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Gufera u kardanky
jo,díky Tuti! bohužel rozměry těchto gufer jsem nedokázal sehnat.Projel jsem všechny tabulky,co mám doma a dělaj se: vnitřní průměr-[d]:30 vnější průměr-[D]:47/50 a 56 šířka-:10 a 12 nezbejvá nic jinýho,než je koupit orig.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Gufera u kardanky
Pak je tady ještě jedna možnost. Od jednoho veteránisty jsem slyšel, že někde (myslím že říkal v Ústí n.L.) je firma, která udělá gufera na zakázku - prostě je vytočí z kusu gumy. Cena je prý asi tak dvojnásobná proti normální krámské ceně sériovky. K tomu ještě něco na poštovné, takže u gufer za 140 korun se to asi ještě nevyplatí, ale například na atypu k zadnímu kolu (kvůli kterému se musí kupovat kompletní drahá sada) by se už docela ušetřilo.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Gufera u kardanky
Tak jsem generálkoval přední diferák/y,jeden už mám hotovej(měnil jsem pouze gufero u pravý poloosy a těsnění od deklu(vyříznuto z korku),jinak vše vpořádku). U druhýho auta,kde jsem potřeboval vyměnit gufero u ložiska uložení hřídele kardanky jsem zjistil,že to má ložisko zasebou,vůle asi +- 1,5mm(proto mi tak hučel předek).Při rozebírání skříně se mi nepovedly povolit matice uložení poloos,tudíž se k ložisku nedostanu.Nalil jsem tam ocet a uvidim jestli matice povolí/lej,každopádně,kdo by tohle chtěl dělat doma nebo si to nechával dělat v servisu,je potřeba vyrobit klíč na ty matice (pracháči si ho můžou nejspíš objednat u subaru,páč v manuálu je objednávací číslo) Jo a u novějších modelů 95,96,97 už je jinej dekl skříně a přední silentblok,resp.rozměry uložení šroubů jsou stejný,ale je tam ušetřeno na materiálu.. 

Naposledy upravil(a) Mis.us dne úte pro 27, 2011 10:07 pm, celkem upraveno 3 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Re: Gufera u kardanky
Myslim, ze nepovoli, ten hlinik je dokonale zapeceny do tela skrine - u me pomohla az vrtackaMis.us píše:uvidim jestli matice povolí(nafotím)

- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Gufera u kardanky
čim si je povoloval?matici si točil na soustruhu novou?
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Re: Gufera u kardanky
Tim korunkovym klicem - je to bez sance. Matice jsem kupoval nove, je zde o tom nekde topic vcetne cen...
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Gufera u kardanky
Přečetl jsem si tvojí rozborku,nechci se vyjadřovat fuckovně,ale že se ti to povedlo,to se říct nedá.
Nevim jestli sis pomáhal něčim tekutym (odrezovač,ocet,brzdovka) ,ja už to máchám přes tejden těmahle sajrajtama, "doufám" že povolej.Jestli je to korunkovej klíč co je v manuálu,tak ten nemam,vyrobil jsem si vlastní asi tak s trojnásobnou pákou oproti tý co je na obrázku v manuálu,tak snad mít šanci budu.A pořád ti diferák hučí? s neoriginálníma ložiskama mam totiž špatný zkušenosti,original,je original

Naposledy upravil(a) Mis.us dne úte pro 27, 2011 10:10 pm, celkem upraveno 2 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Re: Gufera u kardanky
No vidis a ja si myslim, ze se mi to povedlo
Preji uspesnou rozborku

Preji uspesnou rozborku

- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Gufera u kardanky
tak už mám udělanej i druhej diferák,to že jsem psal,že se rozborka polevojovi nepovedla,za to se stydim,protože je machr že to dal dohromady.Štěstí se na něj usmálo
K věci-Jak polevoj dobře napsal,hliníkový matice jsou doslova zažraný do litiny,to,že Polevoj odvrtal matice má opravdu odvahu,to jsem si netroufnul.Přemejšlel jsem jakej postup by tomu vyhovoval,aby nedošlo k poškození skříně a ložisek.Došel jsem k závěru ,že asi nejlepší by bylo,odfrézovat co nejvíce materiálu a potom opatrně zbytek materiálu odvrtat,odpilovat a popř.odsekat.Místo toho jsem koupil v Hostivicích diferák za 3000,-(cena mi přijde celkem slušná-v Německu za něj chtěj v přepočtu 5700,tak jsem ho od Sotoláře vzal) mohl jsem si dif sám vybrat,vypadá slušně,vůle v ložiskách nejsou.
Vyměnil jsem akorád všechny gufera,těsnění deklu,olej a udělal pečlivou povrchovku:-)
http://www.fotoalbum.cz/subaru-e12-libe ... 9/#1398125


http://www.fotoalbum.cz/subaru-e12-libe ... 9/#1398125
Naposledy upravil(a) Mis.us dne úte pro 27, 2011 10:19 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 951
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Gufera u kardanky
Nevie dakto či sú diferáky rovnaké na novšom aj staršom Liberku? Inak pekná renovácia, tiež mám jeden takto krásne natretý, len modrý. Prichystný, keby zdochol ten čo mám.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.