Brodění u novšího
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1034
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Brodění u novšího
Novší Liberko má sanie vyvedené niekde vpredu v oblasti predného nárazníka, že, určite je to dobre chránené v daždi, ale čo tak vlítnutí do kaluže - brodu? to je rozstrek krásného gejzíru (to bude krásná fotka) ale potom príde tá vlna nazad a čo potom? glgne si Liberko? Kto to už skúsil? Kolko je preverená brodná hĺbka? Starší má jednoznačne polohou sania výhodu!
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- ulus
- Člen korespondent
- Příspěvky: 208
- Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
- Bydliště: Bedřichov u Lysic
Re: Brodění u novšího
Myslím, že sání je před/u zadního levého kola. Proskočit kaluží se dá, ale na velký brod si netroufnu. Sání by vyřešil šnorchl, ale... Stačí se podívat na zpracování elektriky a jsem si jistý, že to auto se při brodění prostě zastaví. Osobně jsem projel 60-ti cm, byl jsem v tom tak 3 vteřiny a hned to dostalo čidlo oleje (rozsvítilo se mazání, po vypnutí motoru bylo vše v pořádku). Tohle s tím asi fakt nikdy neuděláme
http://www.youtube.com/watch?v=MPi2GJkoChI&feature=fvw

Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Brodění u novšího
Ano, motor má sání vyvedeno až v předním nárazníku vlevo. K.ulus píše:Myslím, že sání je před/u zadního levého kola.

Nikdo není dokonalej.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2505
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brodění u novšího
Ze je sani i odvetravani nadrze vedene do ramu to jsem si vsiml, ale ucel te plastove pixly 46063 mi zustava ponekud skryt.. tusi nekdo k cemu je? Zeby expanzni nadoba?
Mimochodem podle nasi diagnozy prave nasavani vzduchy, ktere jde levou casti ramu, mohlo byt pricinou nadmerne koroze u darcovskeho Libera, ktere jsme meli tu cest rozebrat.
Mimochodem podle nasi diagnozy prave nasavani vzduchy, ktere jde levou casti ramu, mohlo byt pricinou nadmerne koroze u darcovskeho Libera, ktere jsme meli tu cest rozebrat.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
-
- Člen korespondent
- Příspěvky: 189
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 9:24 pm
- Bydliště: Unhošť
Re: Brodění u novšího
Ahoj, já jsem z Bzukem už několikrát brodil i delší vzdálenosti, ale max tak 35cm. Mazání mi taky začalo svítit,ale to je že se čidlo tou vodou na chvili ukostřilo. Sání a rozdělovač jsou přibližně stejně vysoko a to kolem 45cm a to je podle mě dost limitující. Jinak kdo chce brodit doporučuju našetřit na nové výfukové parohy, nebo lépe udělat si ocelové jako Gari, nebot výfukové parohy na liberu normálně praskaj ,natož když je ponoříš do vody,moc jim to nesvědčí. Ted jsem to celé řešil na Bzukovi, takže dokud nebudu mít svody ocelové,moc nebrodím
Ta plastová nádobka na rámu je asi rezonátor. Mělo ho i starší liberko. Aleš 


Aleš
- ulus
- Člen korespondent
- Příspěvky: 208
- Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
- Bydliště: Bedřichov u Lysic
Re: Brodění u novšího
Tak až taková konstrukce by mě nenapadla. Budu asi muset koupit jedno auto na ND a zjistit, jak vše doopravdy fungujeKarel píše:Ano, motor má sání vyvedeno až v předním nárazníku vlevo.

Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
Re: Tlumič sání
Ano, ta šedá nádobka (číslo 46043 podle obrázku výše) je tlumič pulzujících tlakových vln od sání, aby se neroznášely celým nosníkem do karoserie a nebyly slyšet z předního nasávacího otvoru v předním nárazníku.
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2505
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brodění u novšího
Jeste jsem neslysel Libero, ze ktereho by to tam slyset nebylo. Muze to byt ucpane nebo neco?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Brodění u novšího
Rázy ventilu slyšet jsou,ale bez toho tlumiče by byly slyšet desetkrát tolik.Když jsem nechával pískovat rám,tak tahle baňka byla plná bordelu ze silnice,je v ní dirka a sání si to přes ní krásně protahuje dovnitř
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brodění u novšího
Když jsem chtěl řešit sání trubkou nad střechu, tak jsem to konzultoval v servisu a vymluvili mě to s tím, že už takového pacienta měli. Prý odpojením týhle škatule dokonale rozhodil motor a až vrácením do původního stavu bylo vše OK. Mrzí mě to, protože teď při tání každý den musím projet tak 30cm vody ve dvou loužích a vždycky se bojím, by si motor necucl. Navíc ve chvílích, kdy se mi rozvodní potok hrozí cestou domů i víc.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Brodění u novšího
Tak to ti v servizu pěkně kecali.Klidně si to ověř tim,že odpojíš gumovu hadici mezi vzduchovym filtrem a rámem.Motor má furt stejnej chod,když jsem měl dole karoserii,tak jsem s tim hodně experimentoval 

Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brodění u novšího
Zkoušels to i v provozu? Spotřeba, výkon a pod.? Je to solidní servis, nemám důvod nevěřit, ale samozřejmě radši bych odzkoušel.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Brodění u novšího
za jízdy-jenom v okolí garáže,nikam dál ne,tj cca 10km zkušebních jízd,ale jde o to,že motor funguje uplně stejně proč by to mělo mít vliv na spotřebu,přes rám teče uplně stejný množství vzduchu jako když je to odpojený.
Firon na filtraci doma mám,takže si klidně troufnu to zkusit-odpojim hadici a budu tak jezdit víc jak 10km..
Firon na filtraci doma mám,takže si klidně troufnu to zkusit-odpojim hadici a budu tak jezdit víc jak 10km..
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brodění u novšího
Libero je opravdu citlivé na správný podtlak v sání - když se mi u staršího uvonlila hadice od předehřívače vzduchu, hned se to projevilo lehkým pocukáváním při jízdě kolem půl plynu. A to nebyla hadice vypadlá, jen kolem ní byla škvírka.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Brodění u novšího
Už tak Ivo jezdim a je to uplně stejný jako s napojenim na rám,takže absolutně nic neovlivňuje chod motoru-dnes jsem na to najel 20km,až najedu 100km,tak ti řeknu kolik to chlastá -podle mne bude spotřeba stejná
jestli si chceš udělat šnorchl,tak ho vyved do zadního sloupku dovnitřku karoserie.a vyrob si svody z oceli.
Tuti v rámu žádnej podtlak neni.ten je až za vzduchovym filtrem-u mladšího libera,starší je prošpikovaný podtalkovejma hadicema,to je jiná liga

Tuti v rámu žádnej podtlak neni.ten je až za vzduchovym filtrem-u mladšího libera,starší je prošpikovaný podtalkovejma hadicema,to je jiná liga
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- vojta
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 538
- Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brodění u novšího
slovenští kolegové odjeli s liberkem mongol rally a sání měli vyvedené, třeba by k tomu řekli více...dávám aspoň odkaz
viewtopic.php?f=14&t=420&p=19240&hilit=rusko#p19236
viewtopic.php?f=14&t=420&p=19240&hilit=rusko#p19236
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero 

- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Brodění u novšího
super už k tomu neni co dodávat
.Tady je důkaz toho,že v servizu nemaj libero rádi.
Jen jak to udělali slovenští kolegové -nerad bych hned kritizoval,ale ten vývod bych vůbec neřešil,rouru bych nechal ve sloupku,kde je i čistší vzduch.Brodit určitě nebudu,nechci kupovat nový parohy
ale třeba Ivo hned šnorchl udělá,protože ví,že to jde.

Jen jak to udělali slovenští kolegové -nerad bych hned kritizoval,ale ten vývod bych vůbec neřešil,rouru bych nechal ve sloupku,kde je i čistší vzduch.Brodit určitě nebudu,nechci kupovat nový parohy

Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brodění u novšího
Díky za názory - jen co se oteplí jdu do toho, nejde mi o blbnutí s autem ve vodě, to už mám za sebou s předchozím
, spíš o sichr !!! Ten vývod u expedičního je řešený celkem dobře, myslím že by to mohlo jít. Kdybych si mohl vymejšlet, viděl bych ještě pevnostní nárazník, ale ten se, s homologací, k tomuhle nedělá
.


Re: Brodění u novšího
I když posuneš polohu sání výš, bál bych se, že kritickým místem krom jiného zůstane rozdělovač, který výš prostě neposuneš (45 cm od země, pamatuji si to dobře?). Náchylnost vysokého napětí na zatopení vodou lze obejít dodatečnou montáží tyristorového zapalování s úpravou na 3 samostatné vybíjecí tyristory, ke kterým jsou připojené 3 samostatné indukční cívky (těsně pod víkem motoru) pro každou svíčku zvlášť (tedy velmi krátké vysokonapěťové kabely nad motorem), z rozdělovače by se pak odebíraly pouze přerušovací nízkonapěťové inpulzy, zbytek rozdělovače by byl bez funkce a teoreticky by mohl být z venku zatopen - musel by být důkladně zatěsněn, nesmělo by dojít k zatopení vnitřku přerušovače v rozdělovači - zůstal by uvnitř funkční pouze Halův snímač a ten se může vrtět třeba i v oleji. Nevím, určitě by to bylo na delší diskuzi, vzpomněl jsem si na toto je proto, že před nějakými 25 lety jsem podobné vícetyristorové zapalování stavěl a zkoušel na svých Stalinových sáních (Moskviči
), tam však byl jiný problém - nebylo odkud vzít synchronizaci pořadí zapalované svíčky podle kliky... 


Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brodění u novšího
No nějaký podtlak tam samozřejmě je, bez rozdílu tlaku plyn neproudí, žeMis.us píše:Tuti v rámu žádnej podtlak neni.ten je až za vzduchovym filtrem-u mladšího libera,starší je prošpikovaný podtalkovejma hadicema,to je jiná liga

tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad