Správné otáčky motoru
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Správné otáčky motoru
Každý, kdo jazdí "za své" musí strážiť spotrebu Liberka. Má občas možnost zvolit cestovnú rychlost, aby bola ekonomická - dotaz je, jaká je vlastne najekonomickejšia rychlost? - má niekto prístup ku krivke momentu, výkonu a spotreby v závislosti na otáčkach? - Je jasné, že nad citlivou nohu na plyne asi není...ale dobrá rada s oporou v charakteristike motoru je pane něco. Momentálne som nameral spotrebu 6,8l/stofku, ale predsa len, nešlo by to za menej?
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Správné otáčky motoru
Lubomíre, nižší spotřeba na Liberu snad už ani není možná. Má velkou "nevýhodu", že i když jede jen na zadní pohon , musí se točit přední diferák a kardan. To je dost velký odpor a tak mám "vypozorované" , že nejzdravější rychlost pro Libero je mezi 60-70km/h. Tam je asi nejnižší spotřeba. Největší vliv má na spotřebu častá akcelerace , řazení a prudké přidávání plynu. Myslím, že tak zvaná sportovní jízda Liberu doslova ubližuje a spotřeba se vyšplhá snadno i nad 15l/100 km.Nejlepší je jezdit tak, aby člověk nepotřeboval brzdit brzdami. Vidím-li, že na padesát metrů vzdáleném semaforu červenou, brzdím už motorem.Jinak u nás je to o to horší, že musím zdolávat časté stoupání i na 2.rychl.stupeń a to je na spotřebě znát .(Nejen na Liberu)Holt žijeme v horách.I když oproti Švýcarsku je to pahorkatina. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2497
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Správné otáčky motoru
Ty krivky motoru by me taky celkem zajimali. V zadne dokumentaci jsem je ale nenasel. Pro sebe jsem si u ruznych aut vypozoroval zasadu ze nejmensi spotreba a optimalni vykon motoru ma auto, kdyz rucicka tachometru ukazuje primo vpred (samo na rovine) - to je u libera na 80km/h.
Pokud mas spotrebuj 6.8l/100km tak ti gratuluji. Podle me s novejsim Liberem to uz lepsi byt nemuze.
Pokud mas spotrebuj 6.8l/100km tak ti gratuluji. Podle me s novejsim Liberem to uz lepsi byt nemuze.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 947
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Správné otáčky motoru
Lubomír, skúsme si vymeniť autá na chvíľku (teda až keď budem mať to moje poskladané) a uvidíme kto bude mať akú spotrebu. Na mojom som robil bez problémov 6,3, Ty o dačo málo viac. Ja si myslím že novější vie aj za nižšiu jazdiť.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- ulus
- Člen korespondent
- Příspěvky: 208
- Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
- Bydliště: Bedřichov u Lysic
Re: Správné otáčky motoru
Souhlasím s Covexem, 80km/h, na dálky až 6,5l/100km. Reaguju spíš na Dědka, 15l? To je trochu moc Možná s 4WD v blatě nebo sněhu, ale s Liberem na silnici? Nijak ho nešetřím, držím v otáčkách, do kopce podřazuju s meziplynem a se šaltpákou si taky stále hraju a jezdím za cca 7,5-8 (denně 60km dálka, 20km město). A teda omlouvám se, pokud jsi opravdu myslel tu "sportovní" jízdu, ale to snad s tímhle autem ani nejde. Měl jsem 2 rychlejší auta (uno 1,3 v turbu a alfu 33 1,6 16ventil boxer) a na 15l jsem se dostal jen když jsem tomu dával opravdu "kotel." Teď jsem rád, že jsem nezabil sebe nebo někoho jiného a přešlo mě to.
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Správné otáčky motoru
Potvrzuji na novém sněhu (cca 15 cm) 4x4 ,asi 2-3km do práce , nejvyšší rychlost 3. a ani jsem se nemusel moc snažit. Avšak nejvyšší spotřebu jsem dosáhl na staré Oktávii .Za jedné kalamity (sněhové) jsem "dokázal spotřebu 27 l /100km. Na vzdálenost cca 6km z domova do práce jsem díky prokluzujícím se kolům "najezdil" na tachometru 15. Kopec do vesnice, kde jsme bydleli jsem "hobloval" tak dlouho , až jsem jej na x-tý pokus vyjel . Byla to "prasárna" to uznávám. Na Liberu jsem rád, když po dotankování spočítám spotřebu od 8 do 10l . Jen jednou při návratu z asi 200km vzdálenosti téměř po rovině to bylo asi 7,2-3 l/100km (myslím, že to bylo v květnu z MT předloni).Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Správné otáčky motoru
Podmínky o kterých píše Dědek jsou už spíš extrémní a nemají ni společného s průměrnou spotřebou. Víceméně se ztotožňuju s Ulusem, taky nejezdím zrovna na spotřebu a pohybuju se kolem 7,5 litru v létě. Onehdy jsem se přemohl a jel jsem po dálnici s ručičkou pořád někde na 110 (tj reálně asi 100) km/h a spotřeba šla dolů, přesně jsem to neměřil, ale určitě citelně pod 7 litrů. Jenže to mě pak všichni předjíždí a já nechci Liberu dělat ostudu, radši mu ten litřík navíc dopřeju a jedu stejně rychle jako ostatní. Přesnější dlouhodobý výpočet spotřeby jsem dělal za lońskou cestu do Bulharska a vyšlo mi asi 7,3 litru, a to s celkem dost naloženým autem a zhruba půl cesty po dálnicích v tempu tachometrových 120 - 130 km/h. Ale to všechno platí v létě, jak začne mrznout, tak jak když cvakne vypínačem - Libero najednou baští o dva litry víc a přestane zas až na jaře.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Správné otáčky motoru
Díky , zdá sa, že táto téma trochu rozhýbala fórum, potvrdzujem a súhlasím s každým príspevkom, bude treba pripomenúť, že aerodynamický odpor rastie s druhou mocninou rýchlosti, teda v protivetre sa snažiť udržať tempo na dialnici je drahé, a naopak, spoluvietor praje nádherne nízkej spotrebe pri našich rozmeroch čelného prierezu vozidla, a preto ma tak zaujíma "optimum" = kompromis rýchlosť kontre spotreba. A teším sa, že niekto vydoluje z nejakých prameňov nejaké závislosti...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Re: Správné otáčky motoru
Me se zda, ze mam nejmensi spotrebu tesne pod 100 na tachometru. Jako by se motor dostal do optima vykonove krivky. Aji jede slusne do kopecku. Pri pomalejsi jizde musim podrazovat, pri 100km/h uz ne. Takze pri vetsich odporech mensi spotreba.
Na dlouhe trate i 6.5 normalne 7.2 v zime 8 - 9
Mira
Na dlouhe trate i 6.5 normalne 7.2 v zime 8 - 9
Mira
tak už bez
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Správné otáčky motoru
To Mira:
Uplne potvrdzujem ten jav, že v 100vke fičí aj hore kopcom uplne bez straty otáčok, tam niekde bude maximum krouťáku, no ale jak málo kopcov sa dá "vyfičet stofkou"... Zato na výjazdy zo zákrut sa mi zdal byť starší model tak nejak vrtkejší, stabilnejší, dynamickejší, tento novší model je nejak pre usadnutých vodičov, bez tej Subaráckej "hlbitosti" - ale možno to majú na svedomí tie zadné nevymenené tlmiče, že tie zátačky nejak pocitovo šetrím. Na staršom som dosť zákrut prefrčal na hranici adhéznych podmienok, keď to už nejak nezrýchľovalo hore kopcom, tak som si vychutnával aspoň tie bočné zrýchlenia a brzdy. Taká vracavá zátačka na dvojke pod plynom takmer v šmyku s Liberkom je krásna vec, to musí uznať každý (moja manželka nee, )
Uplne potvrdzujem ten jav, že v 100vke fičí aj hore kopcom uplne bez straty otáčok, tam niekde bude maximum krouťáku, no ale jak málo kopcov sa dá "vyfičet stofkou"... Zato na výjazdy zo zákrut sa mi zdal byť starší model tak nejak vrtkejší, stabilnejší, dynamickejší, tento novší model je nejak pre usadnutých vodičov, bez tej Subaráckej "hlbitosti" - ale možno to majú na svedomí tie zadné nevymenené tlmiče, že tie zátačky nejak pocitovo šetrím. Na staršom som dosť zákrut prefrčal na hranici adhéznych podmienok, keď to už nejak nezrýchľovalo hore kopcom, tak som si vychutnával aspoň tie bočné zrýchlenia a brzdy. Taká vracavá zátačka na dvojke pod plynom takmer v šmyku s Liberkom je krásna vec, to musí uznať každý (moja manželka nee, )
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2497
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Správné otáčky motoru
Lubomire, taky to mohou delat pneumatiky. V posledni dobe jsem vyzkousel dvoje a prijde mi, ze je opravdu lepsi na Libero poridit tvrdsi (vetsi nosnost).
Jinak nejake krvky motoru jsem take hledal, ale nenasel, jedine co, tak v manualu k Liberu jsou doporucene rychlosti pro razeni pro maximalni narust rychlosti vs. minimalni spotrebu.
spotreba 1:24km 2:40km 3:65km 4:73km/h
rychlost 1:30km 2:55km 3:85km 4:120km/h
Z toho se neco malo da vydedukovat.
Jinak nejake krvky motoru jsem take hledal, ale nenasel, jedine co, tak v manualu k Liberu jsou doporucene rychlosti pro razeni pro maximalni narust rychlosti vs. minimalni spotrebu.
spotreba 1:24km 2:40km 3:65km 4:73km/h
rychlost 1:30km 2:55km 3:85km 4:120km/h
Z toho se neco malo da vydedukovat.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Správné otáčky motoru
no, pneu mám obyčajné a lacné 13ky Matadorky pre malé náklaďáky, aj tak odchádzajú na opotrebené okraje a nie v strede dezénu...Ale určite majú vplyv. Skúsim dať tie parametre do nejakej závislosti, keď budem mať trochu vrtavú náladu a čas, díky, aspoň nejaké údaje.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Re: Správné otáčky motoru
Nám zase libero žere 6,8>100Km při 100-110km\h. Ve městě kolem 7,5. To vše při teplotách 0-10 stupňů.
Subaru Libero E12 SUPERDELUXE RV99 > Lehce ohnívá ale jezdí
ohnívá=je v pubertě, vyrážejí mu pupínky pod lakem
ohnívá=je v pubertě, vyrážejí mu pupínky pod lakem
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1955
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Správné otáčky motoru
čau,píšu ze zoufalství... dal jsem dohromady motor,jede normálně,ale je tu taková zvláštní věc...když je trotlle sensor nastavenej na volnoběh tak,aby byly otáčky co nejmenší k tomu povolené lanko od plynu,takže je klapka na dorazu plus šroub pod gumovou zátkou vedle trotlle senzoru(na klapce) dotaženej,tak to má furt vysoky otáčky(jako při sycení)a auto je ohřátý ,nechápu proč,mělo by to běžet na hodně nízký otáčky,když je to nastavený,tak jak píšu.Taky když libero jede a je tam danej neutrál,tak otáčky kolísaj-nahoru-dolu,nahoru-dolu,když auto stojí a je tam neutrál,tak to běží bez kolísání,ale otáčky nejsou dobrý(-moc vysoký),při jízdě zařazeno-chod normální,ted odbočim-nedotáhnul jsem sání,cca před tejdnem(-nevěděl jsem,že jsem to nedotáhl,pospíchal jsem)a když sme to s tátou byli projet,tak se často rozsvěcela kontrolka check engine a škytolo to,taky nešel přidat plyn,když check engine svítil,sání jsem pochopitelně dotáhnul a je to fpohodě(check se nerosvěcí),ale ty otáčky mi nejdou do hlavy...
Naposledy upravil(a) Mis.us dne pát led 07, 2011 11:59 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2497
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Správné otáčky motoru
Otacky se daji regulovat mechanickym nastavenim throttle sensoru (sroub pod vickem) a nebo sroubem plynove klapky zvrchu na sani (pod gumovou krytkou). Dalsi vec ktera ovlivnuje otacky je odpor hadicky bypasu mezi filtrem a sanim, na kterem je magneticky ventil pro volnobeh, ktery ucpava bypass. Pokud ti zacina svitit check engine, muze byt tento ventil v panu a tim ti nesnizuje otacky volnobehu. (Popisoval jsem to tady - mel jsem stejny problem.)
Meni se otacky spojenim, resp. rozpojenim throttle sensoru? Pokud ne, zkontroluj privodni kabely k sensoru, protoze pokud nesepne, zazne pracovat ani volnobezny ventil. A s tim sroubem plynove klapky ses si jisty ze ho otacis spravnym smerem? Kdyztak zkus "priucpat" ten bypass - viewtopic.php?f=11&t=1368&p=15353&hilit ... oru#p14089 vede do krabice filtru tusim na E4 - pokud ti nezacne chcipat motor, prisava ti to nekde vzduch jinde. Pri sepnuti volnobezne polohy throttle sensoru ti musi zacit pracovat volnobezny ventil (pokud je motor dostatecne zahraty), je to poznat uz jen sluchem, protoze hadicka zacna "prdet".
Meni se otacky spojenim, resp. rozpojenim throttle sensoru? Pokud ne, zkontroluj privodni kabely k sensoru, protoze pokud nesepne, zazne pracovat ani volnobezny ventil. A s tim sroubem plynove klapky ses si jisty ze ho otacis spravnym smerem? Kdyztak zkus "priucpat" ten bypass - viewtopic.php?f=11&t=1368&p=15353&hilit ... oru#p14089 vede do krabice filtru tusim na E4 - pokud ti nezacne chcipat motor, prisava ti to nekde vzduch jinde. Pri sepnuti volnobezne polohy throttle sensoru ti musi zacit pracovat volnobezny ventil (pokud je motor dostatecne zahraty), je to poznat uz jen sluchem, protoze hadicka zacna "prdet".
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1955
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Správné otáčky motoru
Když odpojim trottle sensor,tak se zvyšej,jináč jsem ted zkusil co si mi poradil.Když ucpu hadičku,otáčky se mírně snížej,podotýkám mírně,ale neslyšim,že by si motor nasaval na jinym místě.Ta hadice k filtru má přerušovanej tón,to je to tikání ,jak se tenkrát ptal dědek,jestli někdo neví co to je.Když auto stojí,je to slyšet z předu pod naraznikem u řidiče,kde si nasává,mimochodem je to jeho bejvalý auto,s kterym mam ted problem("polejvam ho živou vodou"),samozřejmě nic ve zlym.Řešim to už dlouho a nevim si rady,ještě podotknu,že když hadičku ucpu a pak pustim,tak si nenasává i když třeba polechtám plyn,tak chvíli vynechává,pak třeba zase chvíli saje a potom zasejc nesaje,i když je napojena na filtr mohl by to bejt ten magnetickej ventil??check engine svítil,už nesvítí,.svítil dost často,ale jak se utáhlo sání ,tak je to dobrý-nesvítí-mohl se tim ten ventil pos..t??
Naposledy upravil(a) Mis.us dne sob pro 08, 2012 5:24 am, celkem upraveno 2 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Správné otáčky motoru
Měl jsem tři Libera a čtvrtý má zet ,ale že by volnoběžné otáčky byly u toho červeného extra vysoké ? To se mi nezdá. Ale budiš. O tom "cvakání " odpředku jsem mluvi ,když jste byli u nás. Ale na setkáních jsem se ujistil,že to není vada , ale vlastnost. Když ale laboruješ s tím vzduchem. Odzkoušej cxo to dělá bez víka kastlíkuna vzduchový filtr a budeš "doma". Dědek
Jinak stav prodávaného Libera si byl úměrný ceně (alespoň si to tak myslím) a od února jsem s tim už skoro nejezdil, neboť jsem ztratil důvěru ve spolehlivost a proto šlo to Libero z baráku a nechtěl jsem, aby šlo blízko.
Jinak stav prodávaného Libera si byl úměrný ceně (alespoň si to tak myslím) a od února jsem s tim už skoro nejezdil, neboť jsem ztratil důvěru ve spolehlivost a proto šlo to Libero z baráku a nechtěl jsem, aby šlo blízko.
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1955
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Správné otáčky motoru
Řešilo se to taky tady na foru,to je ale jedno,dělalo nám to taky jedno libero(novější),se kterym jsme byli u tebe to nedělá,respektive ne takhle ,ale rychlejš,takže to neni tolik slyšet.Jináč dneska jsem odpojil obě hadičky od toho volnoběž.ventilu -jedna je k filtru a druhá k sání,motor začal houpat,přesně tak,jako když se vyřadí za jízdy,když jsem je za chodu motoru nasadil zpět,tak si otáčky zpátky nesedly,začal svítit check engine a nešel přidat plyn,po vypnutí motoru je to zase v cajku,akorád za jízdy z vyhozenym kvaltem to furt s otáčkama houpe a taky jsou otáčky pořád vysoký,zkusim ten ventil přehodit z druhýho auta a uvidim jetli je to ono
Naposledy upravil(a) Mis.us dne sob led 08, 2011 12:04 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2497
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Správné otáčky motoru
Ano, razy toho ventilu jsou pres sani v ramu slyset az vepredu u ridice, kde je v narazniku saci trouba. To je vlastnost. Pokud ale na volnobeh ucpes tu hadicku na ktere je volnobezny ventil, musi ti motor chcipnout, protoze nema kudy nasavat vzduch. Pokud ji ucpes a motor nechcipne, saje to vzduch nekde jinde (vycistit klapku plynovyho pedalu?).
Ten volnobezny ventil funguje tak, ze v momente kdy auto je zahrate a ty povolis plyn, sepne se throttle sensor, to zaznamena RJ a ta pokud uzna ze je auto "zahrate" zacne prerusovat privod vzduchu pres bypass do sani, cimz jeste vic snizi volnobezne otacky. Tzn. pod plynem motor saje vzduch pres plynovou klapku (protoze bypass ma mnohem vetsi odpor), pri volnobehu saje pres bypass a bypass je jeste prerusovan volnobeznym ventilem ovladanym RJ, cimz se snizi otacky na nezbytne minimum (RJ v podstate dusi motor ale tak aby jeste nechcipl). Pokud ventil nefunguje, muze se dit ledacos a urcite bude svitit check engine. Nemyslim si ze se ventil poskodil nejakym stavem v sani, spis starim, pripadne nasatymi necistotami.
Ten volnobezny ventil funguje tak, ze v momente kdy auto je zahrate a ty povolis plyn, sepne se throttle sensor, to zaznamena RJ a ta pokud uzna ze je auto "zahrate" zacne prerusovat privod vzduchu pres bypass do sani, cimz jeste vic snizi volnobezne otacky. Tzn. pod plynem motor saje vzduch pres plynovou klapku (protoze bypass ma mnohem vetsi odpor), pri volnobehu saje pres bypass a bypass je jeste prerusovan volnobeznym ventilem ovladanym RJ, cimz se snizi otacky na nezbytne minimum (RJ v podstate dusi motor ale tak aby jeste nechcipl). Pokud ventil nefunguje, muze se dit ledacos a urcite bude svitit check engine. Nemyslim si ze se ventil poskodil nejakym stavem v sani, spis starim, pripadne nasatymi necistotami.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2497
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Správné otáčky motoru
Jinak ty magneticke ventily jsou tam hned vedle sebe tri - ventil prisavani benzinovych vyparu z nadrzky s aktivnim uhlim, volnobezny ventil a ventil 4WD. Ja menil ten prvni viz.: viewtopic.php?f=2&t=1376&p=14286&hilit=purge#p14286
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální