Podtlaky

E 10, E 12
Odpovědět
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlaky

Příspěvek od kce »

pajas jak to tu ctu, (a taky v diskuzi "solenoidy") budes mit nejlepsi sejit se s nejakym zdatnym liberistou a poresit to "en personaliter". v mem pripade to takhle probehlo s Hadem (za coz mu musim opet znovu podekovat:), kteryzto ma i perfektni vlastnorucne zpracovane schema zapojeni.
co se tyce "solenoid valve" tak prepina neco s privodem smesi, (nebo jen vzduchu?), kazdopadne mam z praxe vyzkouseno, ze kdyz je tento dil nefunkcni ci chybi, nenastartujes, a kdyz, tak z vyfuku "tece benzin proudem". aby to 'nechciplo' je treba dodavat hrozne moc paliva/smesi (noha porad na plynu)
ad 4) tezko rict, ja po prepojeni resil akorat sitic a volnobeh, predstih a bohatost zustaly a jede pekne, nezere.
ad 5) snizuji se otacky az to zdechne:)
ad 6) ma.
ad 7) tahle cast funguje v souvislosti se "solenoid valve" - po pridani plynu podtlak "neco" sepne (prisun vzduchu??)
porucha = nenastartujes, a kdyz, tak z vyfuku "tece benzin proudem" (spotreba!!) - aby to 'nechciplo' je treba dodavat hrozne moc paliva/smesi (noha porad na plynu).
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlaky

Příspěvek od Pajas »

No teda s tím startem nevím byl jsi na škrdlovicích??startuje to +- dobře. Nevíš o nějakém liberistovi v okolí JM. Had to je daleko plzen. Jo a to schéma má had na papíře nebo v hlavě nevíš??
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlaky

Příspěvek od kce »

ve skrdlovicich jsem nebyl. problem ani nema byt se starterem ale se "solenoid valve" ktera spina pri startovani. pokud to startuje a nasledne dobre bezi na volnobeh, nebude problem se soucastkou ale zapojenim. ono "zazracne" zapojeni ma had na papire v oldskoolovem ctvereckovanem sesite :D a tehdy na podzim rikal ze to naskenuje a da na forum, ale ze nejdriv to jeste nejak prekresli aby to bylo srozumitelnejsi i pro ostatni.. zkus ho trochu popohnat, ale ma toho ted chudak chlapec po vichrici "emma" dost co delat, ani na pívo nemuze :lol: (jen vtip, nic ve zlym;)
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlaky

Příspěvek od Pajas »

Jako startuje to dobře. S tím startérem jsi to špatně asi pochopil. Stalo se mu něco po vichřici??Ty asi na JM nejezdíš co??
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlaky

Příspěvek od kce »

pajo, snad ti tohle pomuze, jak pisu, neni to kompletni a pokud bude zajem, zitra dofotim, dopopisu..
stejnetak by nekdo dalsi mohl pripojit sve zapojeni, jak fotkou tak treba samotnym nacrtkem..
je to vetsi obrazek, proto doporucuju stahnout na disk a pote zkoumat;)
link: http://k23.kx.cz/fotozz/schema_podtlaky_e12.JPG
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlaky

Příspěvek od Pajas »

Díky sice je to také zmatené ale ty máš zas jiné zapojení. Já mám ten předtlakový šmejd a dále mám na karbecu tři vývody ty tam máš jeden či dva :(
Nejlépe by bylo pro mě asi video pomalé se zapojováním potlaků. Já mám asi extra hybrid ze sání kolem 4 hadic vevnitř v sání jakési baznecht, na parohách taky je víc vývodů než je uvedeno v návodu :( .
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlaky

Příspěvek od kce »

no na 'parohach' je jesta "ta tlusta" hadice, ty sem neznacil nikde. co se tyce sani, tak uvnitr jeste neco malo je, viz dalsi fota (link):
http://k23.kx.cz/fotozz/sani_zezdola.JPG
http://k23.kx.cz/fotozz/sani_zhora.JPG
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlaky

Příspěvek od Pajas »

Zkusím to nějak promyslet a uvidí se video by jsi mi asi nenatočil postupně že bys zdvihl hadici a pomalu ukázal kde kam vede to by bylo pro mě nejlepší :-D
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlaky

Příspěvek od kce »

promin za zpozdeni..
co se tyce videa, mam jen fotak, navic toci videja bez zvuku a ne moc kvalitni, pokud by si na tom ale trval, muzu to pro tebe udelat, pokud myslis ze neni jina moznost..
osobne myslim ze podle schemat se to da..
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlaky

Příspěvek od Pajas »

Problém nalezen. V podtlakách to nebylo!!!Karbec je tam vůle takového válečku řešil to už kce. Když jsem to ručně trochu přizvedl tak díry zmizeli za studena i tepla. Takže karbec půjde ven. Je to tam kde to má na tom obrázku červené. Nevíte co se na tom nejčastěji kazí??tam budou asi vůle co??
http://k23.kx.cz/fotozz/karb2.JPG
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Had
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 68
Registrován: úte bře 13, 2007 10:53 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Podtlaky

Příspěvek od Had »

Tak jsem tu byl chytrej a dneska jsem šteloval motor u Dagmary.... No nebudu napínat, po hodině jsem přišel na to, že přisává do podtlaků jednou mrňavou ztvrdlou hadičkou:-) , takže teď už jen vyladit předstih, ale jinak šepot květin :-)
Had - řidič, mechanik a ošetřovatel Máši (postupně se zotavující po šťouchanci) a konzultant u Báry, která po reinkarnaci do nové kastle začátkem dubna 09 poprvé zavrčela v Budějovicích.
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 947
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlaky

Příspěvek od Martinekk »

Včera som sa tiež potrápil so stvrdnutou hadičkou. Po oprave zadných poistiek a prekáblovaní plusu k štartéru som musel pohnúť tou chobotnicou. Prisávalo vzduch do jednej z nich. Auto neštartovalo dobre, voľnobeh nedržal, obrovská diera v plyne, jednoducho fuj. Dotlačenie hadičku pomohlo, takže ju zajtra vymením a bude pokoj. Na tie hadičky fakt pozor...
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlaky

Příspěvek od Pajas »

Nutné!!Potřeboval bych foto podtlaků na E10!V návodu jsou 2vývody na karburátoru jeden na podtlakovou regulaci a vedle něho druhý. A pak ještě jeden vývod vpravo nahoře na karburátoru. Já mám problém že tam nemám ten jeden vývod vedle té podtlakové regulace. Má to někdo taky tak?Jestli jo, můžete mi poslat fotku??Díky!!
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1031
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Podtlaky

Příspěvek od Lubomír »

Ahoj Pajas, dal som ti fotky ale na iné vlákno, asi by to mal niekto, kto to vie, spáriť tie témy z rôznych miest.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlaky

Příspěvek od kce »

od prehozeni prevodovky mi to porad nejak cukalo, melo diru v plynu.. no a mechanik co to menil spatne zapojil podtlaky (vyndaval cely motor..). prepojil sem podle tohoto schematu, a zas jezdi jak sportak 8)
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 234
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Re: Podtlaky

Příspěvek od škatulka »

Ví někdo z fóra, čím je ovládán černožlutý váleček ve schematu podtlaků označený jako VACUUM SWITCH?
Opět se mi projevila závada houpání otáček motoru v rozsahu 1000-1500 ot/min. v intervalu
asi 2 sec. Je jedno, jestli je motor v tahu nebo bez výkonu. Po dvou sobotách bádání jsem
zjistil, že závadu odstraním rozpojením konektoru onoho žlutočerného válečku. Po spojení
konektoru motor opět houpe takže jenom příčinu obcházím. Moje účast na zimním srazu
je ohrožena!!! Škatulka
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlaky

Příspěvek od Pajas »

A co když ty hadičky jen spojíš?. To slouží údajně při větších nadmořských výškách kde je jiný tlak vzduchu či co. Zkus to spojit. Při tom rozpojení ti to dělá co? A když ti tak houpají otáčky to je jen na volnoběh a když jedeš, tak se děje co? Nemůže to být odpojovač volnoběhu na karburátoru ?(ta jediná elektrika, co jde do karburátoru je zleva karbeca) Mně to taky kolísalo v pravidelných intervalech a byl špatný. Zajímavé, že to dělalo jen za studena. Zkus ho oddělat, vnitřek vyklepat ven a připojit bez elektriky...
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 947
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlaky

Příspěvek od Martinekk »

Ten žltočierny bazmek je asi na to čo píše Pajas. Keď z neho u mňa odpojím jednu z hadičiek, tak motor zníži otáčky, objaví sa nepravideľnosť, a za chvíľu zhasne. Ten elektromagnetický ventil na karbeci mám odpojený a vnútro vybané už pol roka, jazdím bez toho. Provizórium vydrží najdlhšie :lol: Tiež mi skapínal motor za studena, a v ťahu mal trhavý chod. Postupne sa to len zhoršovalo :evil: tak som to dal preč.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 234
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Re: Podtlaky

Příspěvek od škatulka »

Zatím jsem nepokročil. Ve středu jsem koupil jiné libero a to žlutočerný váleček nemá,
tak se musím podívat, jak je to zapojené. Zatím mám na víko motoru naložené náhr.
díly, tak se tam nedostanu. Mne spíš zajímá, jestli v tom ventilu podtlak ovládá el.
spínač, nebo elektrický impuls otvírá nebo zavírá vzduch.(Vzduch ovládá elektriku nebo
elektrika ovládá vzduch). Zatím jezdím s rozpojeným konektorem a bez problémů.
Škatulka
Had
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 68
Registrován: úte bře 13, 2007 10:53 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Podtlaky

Příspěvek od Had »

Martine, ten váleček je skutečně to, co popisuje Pajas. Pokud z něj sundáš hadici - kteroukoli chová se motor jako kdyby byl některý z podtlaků ruplý-přisává falešný vzduch.
Bohouši, nech to zatím tak, pokud to frčí. Tahle podtlaková regulace se dodávala pro Německo a Švýcarsko do hor. Standartně ji Libero zdá se nemělo (modelle fur west Europa, linkslenkung se píše v katalogu:-) Dodnes jsem nezjistil, jakým způsobem a co reguluje, zkusím odečíst z elektroschématu. Jisté je, že pro provoz v našich končinách nezbytná není a viděl jsem pár motorů, kde byla úspěšně odpojena a hadičky propojeny, nebo zaslepeny.
Had - řidič, mechanik a ošetřovatel Máši (postupně se zotavující po šťouchanci) a konzultant u Báry, která po reinkarnaci do nové kastle začátkem dubna 09 poprvé zavrčela v Budějovicích.
Odpovědět