nestartuje
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2505
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestartuje
Resim to podobne i kdyz problemy nemam vazne, definitivni reseni to ale neni. Jake si menil vicko rozdelovace? Daval si nove, nebo si jen prohazoval dve stara? Co tesneni pod vickem? Koukal si na privod vzduchu do a vyvod z vicka? Nedavno jsem byl za destiveho pocasi u Pepleho a koukali jsme, ze voda obcas zateka pod zadnimi dvermi az pod plast, ktery mimo jine je jakousi ochranou pro vstup do saci hadicky rozdelovace. Zadny prvek, ktery by starim odchazel a zpusoboval moznost zatekani do vstupu rozdelovace jsem ale zatim nenasel, takze je to jen naznak, ze problem by teoreticky mohl vznikat i nekde tam.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Re: nestartuje
no a už někdo skoušel tu hadičku dat někam jinam
ja si taky nevim rady 


Re: nestartuje
Měl jsem probém každé ráno nastartovat. pokáždé mě někdo rostáhl a chytlo to, ale čím dál tím hůř. Zkoušel jsem vyndat svíčky, a zkoušel jestli hází jiskru, vše ok,ale liberko ráno nenastartovalo.
Následovala výměna palce a víčka, nedoporučuji repliky, budete čekat až je někdo pošle a ono to je stejně jiné, takto jsem si maběhl třikrát. Nakonec jsem si stejně musel obědnat origo. Díly jsem měl už za dva dny, namontoval jsem palec víčko(200+800kč), a s radostí jsem čekal na ráno. Bylo kolem 8 stupnů pod nulou hrozně jsem spěchal a ten hajzlík zase nechytl, i když svíčky házeli a smrděl benzín.
Po důkladném rozebrání jsem zjistil prasklou indikční cívku, dal jsem ji na radiator a omotal izolačkou, věřte nebo ne jezdilo to bez problému měsíc (dobrá provizorka, ale nic nefunguje furt obzvlášte indučka). Mezi tím jsem si obědnal novou( 2300kč) dokonce i s kritem který jsem tam nemel, samozřejmě origoš.
Pokud je vlhko jsou stašně duležité kryty které na spoustě liber už nejsou ( kryt na svíčky u motoru, kryt na již zmińovanou indučka a spoustu dalších).
Liberákům zdar
Následovala výměna palce a víčka, nedoporučuji repliky, budete čekat až je někdo pošle a ono to je stejně jiné, takto jsem si maběhl třikrát. Nakonec jsem si stejně musel obědnat origo. Díly jsem měl už za dva dny, namontoval jsem palec víčko(200+800kč), a s radostí jsem čekal na ráno. Bylo kolem 8 stupnů pod nulou hrozně jsem spěchal a ten hajzlík zase nechytl, i když svíčky házeli a smrděl benzín.
Po důkladném rozebrání jsem zjistil prasklou indikční cívku, dal jsem ji na radiator a omotal izolačkou, věřte nebo ne jezdilo to bez problému měsíc (dobrá provizorka, ale nic nefunguje furt obzvlášte indučka). Mezi tím jsem si obědnal novou( 2300kč) dokonce i s kritem který jsem tam nemel, samozřejmě origoš.
Pokud je vlhko jsou stašně duležité kryty které na spoustě liber už nejsou ( kryt na svíčky u motoru, kryt na již zmińovanou indučka a spoustu dalších).
Liberákům zdar
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2505
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestartuje
Me by zajimalo za jakych okolnosti se ty kryty ztracej. Jesli to vyhazovali mechanici, protoze jim to ztezovalo praci, nebo jesli to upadlo vekem. Ja uz muzu hadat jen tezko, protoze zrovna kryt na svicky nemam...
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: nestartuje
Ale jde koupit. K.covex píše:Me by zajimalo za jakych okolnosti se ty kryty ztracej. Jesli to vyhazovali mechanici, protoze jim to ztezovalo praci, nebo jesli to upadlo vekem. Ja uz muzu hadat jen tezko, protoze zrovna kryt na svicky nemam...

Nikdo není dokonalej.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: nestartuje
Ten gumový kryt na svíčky jsem také našel pohozený v autě. Řekl bych, že je to opravdu dílo mechaniků, kteří se s tím nechtějí párat. Ono vůbec po návštěvě servisu( i na výměnu oleje) je třeba zkontrolovat, zda-li jsou všechny kryty tam , kde mají být. Setkal jsem se dokonce i s tím, že kryt za pěkných pár set korun pod celým motorem při výměně oleje ( k vůli filtru ho demontují),už se páni mechanici neráčili vrátit na původní místo. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
Re: nestartuje
Zdravím Vás všechny koho trápí nestartující LIbero při venkovní vlhkosti, co můžu taky potvrdit. Když venku mrzlo tak v pohodě a dnes když se oteplilo, tak starter točil motorem jak divi, ale ani ťuk. Tchan ma starší model Libera aprvní co udělal, tak začal sušit HORKOVZDUŠNOU PISTOLI kabely, civku a vše možné jak je zvyklý ze svého Liberka a za chvíli to úplně v pohodě nastartovalo. Řeším však stejný problém, nevím v čem je ta potíž, co navlhne že to nestartuje???
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: nestartuje
Tak počkej , až bude tma. Pak si to vzadu otevři a nech někoho zastartovat. Uvidíž krásné divadélko, jak všude srší jiskřičky , ale ne tam kde mají - na svíčce. Je to tím, že celý povrch od indučky přes víčko rozdělovače až po VN kabely a koncovky ,je pokryt navlhlým sajrajtem airosolu (špína se solí ) což se stane částečně pro VN vodivé. Za jízdy motor potřebuje vzduch, který nasává z okolí motoru a tam vzniká podtlak, který napomáhá vytváření oné směsi , která se jak na magnetu ukládá na všem včetně popsaného potřebného zařízení pro vytváření jiskry zážehu. Ne nadarmo, když vylezl po Š- stovce model 105-120 a chladič putoval s elektrickým větrákem dopředu, nastalo zděšení , proč životnost motoru prudce klesla , všechno vzadu pokrývá vrstva špíny a VN kabely ke svíčkám mezi sebou probíjejí a motor "kucká" . První náprava byla doplnit od spoda plechové kryty a do víka motorového prostoru nadělat otvory a přidat plastový deflektor (spojler). Nějak vývojáři opoměli na to, že u předešlých aut (Š-1000MB a Š-100 -110) byly u chladiče mechanicky poháněné větráky, který kromě toho, že chladily chladič , odháněly ten airosolový sajrajt pryč. No a úplně stejnou chybu udělali po letech i vývojáři v dalekém Japonsku. (Nebo, že by tam silnice byly čisté a tenhle sajrajt neznali?) Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 951
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestartuje
Nie nadarmo sa hovorí "čistota pol života". Stačí mať všetky kryty vporiadku a káble raz za čas utrieť handrou s acetónom, skontrolovať viečko, vyčistiť... A potom Liberko štartuje ako nové.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Re: nestartuje
Tak zpravodajství z bojiště: vydrželo to skoro dva měsíce. O víkendu opět nenastartovalo. Po očištění a opětovném přestříkání silikonovým olejem jezdí jak zamlada.pb píše:Tentokrát jsem ho ale nevyměnil. Důkladně jsem ho otřel od bordelu a natlusto přestříkal silikonovým olejem ve spreji. Silikonový olej odpuzuje vodu, je odolný do cca 240 stupňů, nezpůsobuje korozi ani nerozpouští gumu. Tj. neměl by vadit.covex píše:Tak vlhko a mlhavo poslednich dni, opet otevira toto tema. Dneska prvne mi zase pri jednom rozjezdu motor zacal vynechavat. Vzhledem k tomu ze cistenim se to spravovalo uz loni napada me jen koupit nove vicko a palec.. ma to smysl?
A vypadá to, že tohle je ono. Od té doby auto startuje bez zaváhání a neobjevilo se ani vynechávání za jízdy. Zatím je to měsíc. Asi bude potřeba to čas od času preventivně obnovit, ale zatím to běží.
Vypadá to, že do pravidelné měsíční údržby (dolití oleje atd) přidám očištění a přestříkání víčka rozdělovače.
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1034
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: nestartuje
Stroškou do mlyna: Absolvoval som jednu zimu s vytieraním káblov, intervaly sa skracovali a mne bolo jasné, že tá funkčná časť dobrá časť izolačnej schopnosti pre vysoké napätie už sa odobrala na zaslúžený odpočinok,( inak som na očistenie používal handru namočenú do acetonového riedidla, takže som sa ani moc nedivil) a čaká ma nákup káblov nových. To ešte neexistovalo toto fórum, takže som navštívil predajňu, kde mi "odborník " vybral podľa katalógu dĺžky káblov a tvar fajok, a na druhý deň som vymenil káble a tešil sa novej sile nášho jediného približovadla. Hneď ďalšiu zimu znova problémy so štartovaním, osvedčené riedidlo ale nepomáhalo, káble definitívne prebíjali. Tie 1 rok staré! Tak šli do hája, teda na otcov traktorko, a tam sa kúpu v oleji dodnes spolahlivo....A ja som kúpil iné, nové, veru aj drahšie a u iného predajcu - holt smola. Ale tie držia.
Sečteno, podtrženo, aj káble majú svoju životnosť, je treba myslieť na nákup nových ale kvalitných. Samodomo nee. A poutierať kable raz - dva razy za zimu pri dennom jazdení patrí k psychohygiene Liberka, je to jeho vlastnosť, dodržiavanie Liberko odmení spoľahlivosťou, ignorovanie trestá.
Čítali ste praxou potvrdenú skúsenosť. HOWGH.
Sečteno, podtrženo, aj káble majú svoju životnosť, je treba myslieť na nákup nových ale kvalitných. Samodomo nee. A poutierať kable raz - dva razy za zimu pri dennom jazdení patrí k psychohygiene Liberka, je to jeho vlastnosť, dodržiavanie Liberko odmení spoľahlivosťou, ignorovanie trestá.
Čítali ste praxou potvrdenú skúsenosť. HOWGH.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestartuje
Právě ta natlusto vrstva asi není ideální, protože ač je olej silikonový - přece jen je to mastnota, na kterou se bordel náramně dobře nachytá. Můj recept je (samozřejmě po důkladné očistě) vodoodpudivá impregnace /používám produkt ze stavební chemie Duomis Hydrofob/ a to jen v množství, které se "vetře do povrchu" .. tedy významově vlastně zaplní mikroskopické prasklinky, kterých jsou materiál víčka i izolace kabelů po letech provozu plné a které ve vlhku nejvíc způsobují svody.pb píše: .. natlusto přestříkal silikonovým olejem ..
Samozřejmě neumím posoudit, čí preparát je nejlepší - to bychom museli vědět co jak vede elektřinu. Snad by se to dalo proměřit (


tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 951
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestartuje
Mám VN zdroj ktorý dáva na výstupe 20 až 30kV. Na zraz môžem doniesť a otestovať káble. V Srnčí som ho už raz mal.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Re: nestartuje
Kamarád používá již mnoho let na krátkou cestu do práce starou Škodu 120 a vždy
před zimou vymontuje víčko rozdělovače, namočí ho do nafty, nechá okapat, namontuje
zpátky a jezdí celou zimu bez problémů. Co na to odborníci ?!? Já se docela bojím, co by
na to Japonec řekl. Škatulka.
před zimou vymontuje víčko rozdělovače, namočí ho do nafty, nechá okapat, namontuje
zpátky a jezdí celou zimu bez problémů. Co na to odborníci ?!? Já se docela bojím, co by
na to Japonec řekl. Škatulka.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: nestartuje
Kdo pamatuje ještě staré televizní přijimače, které měly v VN části elektronky a tuto televizi někdy vzadu odkrytovali, tak ví, že VN trafo bylo spolu s elektronkami umístěno v kovové klícce , která se časem zanesla prachem z domácnosti . Když pak doma se zvýšila vlhkost hned to vedlo k "práskání" výbojů VN na zmíňenou klícku a TV přijimač se nedal používat. Oprava vždy spočívala v tom, že pomocí vysavače a koncovky na záclony se vysál z televize prach a bylo na nějaký čas po problémech. Úplně stejné je to s "usazeninami" na VN kabelech a víčku rozdělovače. Já preferuji čistý suchý hadr a vše důkladně očistit od "sajrajtu" a Libero startuje a slouží jak má. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2505
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestartuje
Takovy test bych celkem rad absolvoval. Jen nevim na kterem srazu se potkame.Martinekk píše:Mám VN zdroj ktorý dáva na výstupe 20 až 30kV. Na zraz môžem doniesť a otestovať káble. V Srnčí som ho už raz mal.

Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 951
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestartuje
Teraz vo februári trebars. Dúfam že prídeme, záleží na Lubomírovi.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2505
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestartuje
Nechal jsem Libero schvalne stat venku na desti a dneska rano samozrejme neslo nastartovat (problemy s tim pozoruju uz pulku zimy, startovat slo, ale pak to obcas vynechavalo), takze jsem na to sel v klidu kouknout a fakt byly fajfky od svickovich kabelu na rozdelovaci cele vlhke. Dneska jsem fajfky odpojil, vysusil horkovzduskou a uz to jelo. Odkud se tam ta vlhkost bere to nechapu. Kazdopane je to cele nejake shnile. Kdyz jsem posledne utiral jen vicko rozdelovace hadrem pri nastartovanem aute, dostal jsem pekny kopanec. 

Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: nestartuje
Jo, to je normální. Takhle tě "kopne" většina benzíňáků, když na běžícím motoru sáhneš na víčko rozdělovače nebo na kabely. U Libera si myslím, že to je taky vinou airosolu, který se na víčku,kabelech a fajfkách usazuje za jízdy vlivem šílepé turbulence. Mě se osvědčilo minimálně 1x za měsíc víčko, kabely i fajfky suchým čistým hadrem pečlivě otřít a potíže nejsou. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestartuje
O víkendu jsem vyhlásil definitivní konec zimy, přeházel jsem kola a podrobil Liberko důkladné odsolovací lázni (přičemž jsem zkonstatoval, že už skoro není co před korozí chránit
). Jako obvykle jsem s vapkou zajel i kolem výfuku "pod kapotu" a dopřál jsem motoru taky sprchu. Dřív to elektrika vždycky snesla bez úhony, ale tentokrát po koupeli motor zaboha nechtěl naskočit. Nechal jsem ho chvíli proschnout a pomáhal mu horkovzduškou, ale pořád nic. Zkontroloval jsem jiskru na kabelu od cívky - byla tam, tak jsem znova důkladně vypucoval všechny kabely a rozdělovač .. bez výsledku. Hledal jsem, jestli jsem tlakem vody někde nerozpojil dráty nebo hadičky, ale nic jsem nenašel. Vyndal jsem svíčky, očistil a opět zkoušel jiskru .. na všech svíčkách vypadala uspokojivě. Motor přesto ani neškytnul. Kabelama jsem propojil baterku s druhým autem aby mělo zapalování víc šťávy, startér točil jak o život - ani to nepomohlo. V zoufalství mě napadlo, jestli se voda nenacpala do karburátoru (třeba přes gumičku kolem akcelerační pumpičky), tak jsem otevřel a vyčistil karburátor - úplně zbytečné to nebylo, vody jsem vytáhl dost (spíš asi po zimě než po mytí), ale k nastartování to nepomohlo. Tak už jsem jen tak tupě čučel do motoru a říkal si co ještě. Napadlo mě přesušit ještě cívku, tak jsem jí vyndal, rozklapnul jsem kryt a pod ním bylo pár kapek vody. Ani se nedá říct mokro. Vysušil jsem kryt i cívku, dal ji zpátky a motor se po menším zakašlání spokojeně rozběhl.
Z toho je vidět, že fakt stačí někde trošilinka vody a Libero ani neblafne. I když jiskra je na pohled v pořádku, směs prostě nezapálí .. a to bylo teplo. V zimě jsem problém s nastartováním neměl (ťuk ťuk na dřevo), ale to hlavně asi proto, že auto je v provozu denně, takže ke kondenzaci vody moc nedochází.

Z toho je vidět, že fakt stačí někde trošilinka vody a Libero ani neblafne. I když jiskra je na pohled v pořádku, směs prostě nezapálí .. a to bylo teplo. V zimě jsem problém s nastartováním neměl (ťuk ťuk na dřevo), ale to hlavně asi proto, že auto je v provozu denně, takže ke kondenzaci vody moc nedochází.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad