Serizeni karburatoru a motoru E12

E 10, E 12
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Serizeni karburatoru a motoru E12

Příspěvek od kce »

takze- po tom, co jsme spolu s Hadem diky jeho uzasnymu schematu zapojili spravne podtlaky, zacal motor na volnobeh tocit dosti vysoky otacky. sroubek pro nastaveni otacek volnobehu zabiral pouze smerem nahoru, zpatky snizit slo pouze na onu "puvodni", vysokou mez. intuitivne jsem pokroutil jeden sroubek a trosku zkratil lanko plynu, ktere mi prislo prilis volne. problem byl s tim ze se 'to' totiz nevracelo po pridani plynu zpet do puvodni polohy. kzdpdne je mi jasny ze to je docasny reseni a cely system potrebuje spravne a uvedomele nastavit ;)
tudiz otviram tuto tema, jehoz cilem (a mym zboznym pranim) by melo byt vytvoreni nejakeho komplexniho a blbcuvzdorneho navodu ohledne nastaveni.
:arrow: zacal bych temito fotkami, které jsem opatril legendou, o jejiz doplneni (a pripadne opraveni) prosim nekoho z vas, moudrych. predevsim me zajima co a jak ktery sroubek nastavuje.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
1)bohatost smesi? (jak nastavit- vim, tezke, ale cetl sem neco o 3,5 otacky?)
2)lanko plynu (co ma za efekt delsi/kratsi?)
3)vubec nevim, ale je to ten sroubek co sem pokroutil kdyz to moc tocilo otacky
4)nastaveni otacek volnobehu
5)vubec nevim (je-li to vubec nastavovaci;)
( 6)pokud sem neco prehledl prosim o doplneni)

dale jsou pro me zahadou pojmy jako:
:arrow: nastaveni predstihu
:arrow: nastaveni ventilove vule
:arrow: serizeni rozdelovace (s podtlakovou regulaci)
:arrow: nastaveni (vuli?) klapek v karburatoru

..nevim co bych za to dal, vedet, jak cinnosti oznacene vyse uvedenymi pojmy provest..

diky
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 551
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Petr+Barča »

Ahoj kce , podívej se , jestli se ti nepohybuje ta část karburátoru co jsou na ní přidělaný hadičky od vody a plynové lanko . Z prava můžou být povolené šrouby . Pak se to celý pohne a jde to do otáček protože táhne lanko . Taky celý karburátor vyčisti ať ti tam nic nedrhne . Lanko nastav tak aby bylo natažený , ale netáhlo . Na studeném motoru po nastartování nejlépe po ránu seřiď šroubek č. 3 , tím se šteluje sytič . Za tím šroubkem je taková tyčka a na ní je váleček , ten se má za studena dotýkat podkůvky s ryskou a po ohřátí motoru tam má být mezera . Potom za tepla nastav otáčky šroubkem č.4. Když ti tohle nepomůže tak teprve začni řešit šroubek č.1 bohatost .

P+B .
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kce »

super, diky moc, presne stylem ktery potrebuji!:)
..jen tak dal.. :wink:
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Karbec

Příspěvek od Pajas »

Ahojte všecí potřeboval bych fotku karburátoru na E 12 s automat sytičem z pravé strany vyfocený. Díky moc
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbec

Příspěvek od kce »

ok, zitra vyfotim..
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbec

Příspěvek od Pajas »

Prosba stále trvá... Chtěl bych celý karb vydělaný z auta i nefunkční s aut. sytičem z pravé strany. Díky
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbec

Příspěvek od Pajas »

Tak dneskaj jsem zkusil předělat karbec za jiný s ručním sytičem. Za studena se sittičem ok ale za tepla když ho vypnu tak to chvílama škube hlavně při rozjezdu a nízkých otáčkách. Já už nevím co s tím grr....Hladina mírně větší ,bohatost OK. Karb jsem tedy jště nezkusil vyčistit...Možná to pomůže ale má nědo ještě nápad co s tím??
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbec

Příspěvek od kce »

100% vycistit! a bude po starostech... ty uz to tu resis tak dlouho, ja taky resil, v podstate to samy, no a davno uz vyresil (nekam sem to i psal, mam ten dojem ze "HELP" v dotazech..)

(jo jinak pro nezainteresovane, fotku sem zde drive slibil a nedodal proto, ze pajas chtel karb. vyndany z auta, coz mi osvetlil az v poste;)
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbec

Příspěvek od Pajas »

v pohodě s tú poštú...No ale já to ted řeším na jiném karbu..Zkusím to etě pročíst.Nápady klidně házejte
EDIT: Po rychlém projetí fora mě ještě napadli tyto věci-mohli by to dělat špatně nastavené ventile?Nebo přeskočený rozvodák?Jinak startuje to dobře za tepla i za studena za hodně studena to nevím prtože už není zima. Taky sem si přečetl jak na tomto odkazu Lubomír spravuje tu klapku nebo co to je a nepochopil sem to
viewtopic.php?f=12&t=616
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Serizeni karburatoru a motoru E12

Příspěvek od Pajas »

Vracím se k tomu bodu 3.To je fakt na sytič??I na ruční ??Díky
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbec

Příspěvek od kce »

rikam, to ses na tom stejne jako ja.
nakonec sem sel, zainvestoval = vrazil litr profikovi a bylo ;) a rikal ze byl spinavej a rozstelovanej karbec..
od ty doby "lita" o dost lip..
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 551
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Serizeni karburatoru a motoru E12

Příspěvek od Petr+Barča »

č.3 To je štelování termosytiče . Ruční s tím asi nesešteluješ.

P+B.
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Serizeni karburatoru a motoru E12

Příspěvek od Pajas »

Toi sem si také myslel, ale proč je tam teda šroubek na štelování??Díky..
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbec

Příspěvek od Pajas »

jj ale mě to šteloval mechoš temu věřím. Přemýšlel jsem ještě nad tím.Další možnosti co mě napadly
1) Může to někde podfukovat?Těsnění pod víčkem či mezi karburátorem a motorem?Volnoběh to drží v pohodě
2) Mám trochu popraskané parohy prdí to trochu
3) VN Kabely? Stačí to změřit stroboskopem?Nebo čím to mám změřit?
4) Svíčky mám Brisky dle katalogu...
5) Že by blblo rozdělovač či něco takového
Připomínám co vím
6)Hladina trošku větší (tento ruční má okénko
7)Škube to kolem středních otáček
8) Není vyčištěný karbec může být šppinavý
9) Když povytáhnu sytič vše jede OK
10) Jak to spravit ;-) ??
EDIT:
11) Karbec má jen jeden vývod na podtlak (Podtlaková regulace předstihu)-Můžou být špatně nastavené podtlaky?Na toto semn si vzpomněl až ted.Zkusím zapojit dle tohoto návodu na přiloženém obrázku.Ale já tam nemám to písmeno E červené kolečko a u toho druhého nevím zda to tam mám doopravdy.Jo a u toho podtlaku na regulaci předstihu je s nečím spojený? Neměl by né ale dle teho obrázku to tak vypadá.
Přílohy
podtlaky10.jpg
podtlaky10.jpg (62.34 KiB) Zobrazeno 16815 x
Naposledy upravil(a) Pajas dne ned kvě 11, 2008 9:21 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbec

Příspěvek od kce »

ja sazim na č. 8 (ktere se zmenilo v smajlik 8) )
frantík
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 16
Registrován: úte bře 25, 2008 11:30 am

Re: Serizeni karburatoru a motoru E12

Příspěvek od frantík »

Tím seřizuješ velikost pootevření škrtící klapky. Což ovlivní volnoběžné otáčky na sytič a zároveň bohatost směsi (mění se poměr vzduchu a benzínu). Má velmi jemný závit.
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Serizeni karburatoru a motoru E12

Příspěvek od Pajas »

Ale to ladíš i šroubkem jedna né?Tu bohatost.
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 551
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Karbec

Příspěvek od Petr+Barča »

Tohleto je schema zapojení podtlaků na E10 . E12 takto zapojená jezdí stejně dobře . Jezdil jsem tak skoro rok .

P+B.
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbec

Příspěvek od Pajas »

To vím že je to E10 protože ten karbec je E10 já se ptám hlavně na ty moje body a to červeně zakroužkované. Díky
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
frantík
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 16
Registrován: úte bře 25, 2008 11:30 am

Re: Serizeni karburatoru a motoru E12

Příspěvek od frantík »

Jo. Ale to je bohatost směsi při ohřátém motoru (tedy provozní teplota). To je něco jiného! Jsou tam 3 regulační šroubky. Jedním měníš směs na volnoběh a částečném zatížení (při ohřátém motoru). Druhým seřizuješ počet volnoběžných otáček motoru. A tím sytičovým ladíš fci sytiče. Ten ovlivňuje zároveň bohatost a volnoběžné otáčky při studeném chodu na sytič bez zátěže. Je to odvozeno od konstrukčního principu sytiče s přívěrou, což je tento typ. Jeho fci vysvětlovat nechci. U tohoto typu se to seřizuje takto. Ještě je možnost v případě nevhodného principu změnit tah pružiny zavírající předklapku. To ale nedoporučuju, páč to většinou věstí problém většího charakteru. Pokud je tam karbec se sytičem typu "okruh sytiče", tak tam to jde jen záměnou trysky sytiče případně vzdušníku. Třeba u starejch škodivek. Jenže je to zase závislé na druhu sytiče. Ten pracuje jinak.
Odpovědět