takze ide o E12,superdeluxe,z roku 1992. po desiatich rokoch jazdenia hlavne v zime kasna uz pytala svoje..tak som sa do toho pustil,trochu
pre uplnym rozobranim som to samozrejme okusil,ako to jazdi bez nadbytocnych veci,tz. bez dveri,okien,naraznikov,interieru,palubovky..len sedacka. no ide to ako prasa. ps-ano,ta flasa je N2O
Demoli~1.jpg (48.12 KiB) Zobrazeno 35775 x
kedze na modelarsku klampiarinu,bolo vsetko treba vyrobit,kasna sla klampiarovi. takto vyzera uz vyvarena,pred pieskovanim a zinkovanim
G003.jpg (63.08 KiB) Zobrazeno 35775 x
este nejake tie opalovacky gumoasfaltu zospodu,aby sa lahsie pieskovalo...
pekny ram ,ze ? par upravam neusiel,pribudli zosilenia vpredu,uchyty na radlicu, naboku stupacky,vzadu premostenia k uchytu spodneho drziaka motora a par drobnosti
Moje00~4.jpg (57.78 KiB) Zobrazeno 35695 x
ette.jpg (76.61 KiB) Zobrazeno 35692 x
nove kotuce,manzety,loziska,platnicky,gumicky,capy. tlmice sli na repas,no casom sa ukazalo,ze olejove su nevhodne-v zime moc zatuhnu a auto skace len na gumach.Nie nadarmo japonci pouzili vpredu makke plynove. takze tlmice nerepasovat ! neskor som zohnal pouzite bezchybne z E10,funguju dodnes. Zadne su z nejakeho rusa,nove,asi moskvica(pasuju presne) a maju hrubsie piestnice
hlava+sanie E12,karbec je z E10. lestene kanale,zlicovane,mierne liznuta hlava,vacka E10,nove semeringy ventilov. samozrejme,opracovane sedla ventilov a podobne drobnosti..
SUBAR003.jpg (46.08 KiB) Zobrazeno 35664 x
nove piesty,capy,kruzky -79mm . ojnice som trochu zalestil,nech to trosku aj vyzera :) inak japonc si dali zalezat,su z fajneho materialu,nebolo treba ani uhlovat. nutne bolo ale spravit do nich tenunke 0,5mm puzdra pre capy,kedze povodne klzali priamo v okach ojnic
kedze orig klukove loziska sa robia len v dvoch nadmierach,vydalo to az na druhy vybrus,takisto ojnicne. s klukou som dalej nespekuloval,na tomto trojvalci je dynamicky nevyvazitelna.dostalo to este novu retaz,voditko retaze,semeringy.
W003.jpg (71 KiB) Zobrazeno 35658 x
vana bola trochu vyzrana,no nemala diery. dal som ju galvanicky pozinkovat a nater je hammerite-co sa zcasom ukazalo nepostacujuce,neskor som ju nanovo osetril reaktivnou oteruvzdornou farbou,je zatial pokoj. zotrvak je odlahceny s mierou,vyvazeny,nova lamela,spojkove lozisko
W004.jpg (53.88 KiB) Zobrazeno 35654 x
mal som stastie,ze som mal dve skrine-z E10 aj E12, obe som samozrejme rozobral a vyskladal do E12 obalu ,prevody su teda z E10 -kratsia 1,2,3 a ostatne z E12 (diferak,prevod na kardan). Loziska som pouzil stare,problem bol zohnat tusim lavy semering. vystup na kardan dostal pre istotu dva semeringy za sebou. puzdra na radiacu tyc sli tiez nove. Mimochodom- skrina E12 sa da pouzit na E10 motor,treba vsak upravit uchyty startera a vyfrezovat kusok obalu,kamos nemal ine vychodisko
takto vyzera ten upraveny E12 starter ,aby sadol spolu s E12 prevodovkou na E10 motor (teda aby dociahol na zuby E10 zotrvaka-ten je nezamenitelny). japonci su chytri,ale my sme ich prestali ;) Ale POZOR-ma to jeden hacik- prehadzoval sa motor,nie prevodovka-niesom si isty,ci su zhodne predne diferaky E10/E12
L006.jpg (50.37 KiB) Zobrazeno 35655 x
takze takejto je to farby.. ale dnes uz mam toho fakt dost,pokracovanie zajtra vecer. auto uz tejto generalky beha treti rok,takze peknych fotiek z akcii pribudne este habadej. PS- s tuningovou lestenkou to nema nic spolocne,i ked to tak mozno vyzera
Poslední fotku jsem zmenšil - nezobrazuje se mi celá.
Chtěl sem ti ještě navrhnout ať si založíš v Projektech svoje vlákno o tom jak probíhá rekonstrukce, ale u poslední fotky píšeš že auto běhá už třetím rokem tak je to na tobě
Těšíme se na další fotky i příběhy
Ten ale "umí"! Tak vitaj, som ohromne rád prírastku do rodiny slovenskej vetvy Liberátorov.
Mávam cestu do NR, a rád by som to videl na vlastné oči, rád budem blednúť a zoberiem si klobúk, aby som ho mohol dať dolu.
Ak ti niečo použiteľné ostalo, rád o tom dám reč, ak pošleš na SZ (súkromnú správu) aspoň telefón!
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Za takovéhle fotky by mělo být 5 let natvrdo!!!!!!!!!!!!
Kdo má Libero, musí nutně slintat nad tím, jak si to někdo může dovolit takhle parádně si vystrojit stroj!!! (to je teda formulace, co?)
Myslím, že tvůj "projekt" aspiruje na jeden z nejlepších na fóru!
Jseš pašák... ale kolik to muselo stát...
Přišel jsem z krčmy a jsem pěkně " natrtkaný", ale při zhlédnutí Tvého příspěvku, musím říct jenom jedno. KLOBOUK DOLÚ, před Tvou prací. Myslel jsem si, že já jsem ten největší magor, co se týká znovuvskříšení Libera, ale vidím, že mám na slovensku silnou konkurenci. Múžu Ti popřát jenom jedno, ať Ti to po té repasi slouží dlouhá léta, k Tvé maximální spokojenosti,a ať těchto stránek pro záchranu Tvého pekáče používáš co nejméně.
diky za pochvalu,veru stalo to dost penazi,pritom to nieje moja srdcovka,takychto projektov okrem subaru mam este 4 proste je to moje hobby a nemozem mat bezne auto takze pomaly pokracujeme...
tlakove truby treba niecim zivit, po mnohych odhovarackach,ze sa to nemoze fungovat a zadre sa, som pouzil stary klimovy kompresor Sankyo,vzduchojem je z 7L hasicaku(nevidno-je na rame naboku v strede,zeleny) a klasicky kompresorovy vypinac Schneider-ktory zopina elektrospojku klim.kompresora.Doplnil som to este maualnym vypinacom na palubke a jednoduchym obvodom,zabranujucim zopnut kompresor pri startovani motora. Altik je stary Bosch 33A,z fiatky 127 ; obal vzduch filtra z Lady,s prisposobenymi privodmi,a je na nom uchyteny aj pal.filter,solenoidy ovladania 4wd a este inducka. cele toto je odpruzene na malinkych silenblokoch. remenice su duralove dvojite,kvoli kompresoru. remene sa sponuju kompresorom,altik je napevno
MOJE 007.jpg (65.75 KiB) Zobrazeno 35565 x
za kazdu cenu som chcel mat otackomer,povodna pristrojovka s orlojom a bimetal budikmi sa mi nepozdavala.netrvrdim,ze je krasna dokonala,no myslim ze sa to vtesnat celkom podarilo.otackomer a male budiky z nejakej lancie,cidla tiez. vsetky kontrolky aj osvetlenie je z lediek,kedze je to nerozoberatelne,aby sa nevypalili.palivomer som doplnil obvodom s A277D (integrac), pri malej hladine benzinu rozsvieti kontrolka..
MOJE 009.jpg (42.51 KiB) Zobrazeno 35558 x
s elektrikou si velku hlavu nerobim :) neviem,preco povodnu elektriku japonci tak chujovo navrhli. vsetko som zapojil teda po svojom,vsetky spotrebice,solenoidy su teda zapojene pekne voci kostre,ako to ma byt. zadne poistky som vyhodil.doplnili sa nejake tie led kontrolky(nad radiom) ,tie 2 budiky su podtlak v sani ("ekonomer") a tlak vzduchojemu.pod odkladacu skrinku som napchal cdromu (cierna),kedze radio je len na kazety-je to prepojene,vedla nej je pod mriezkou este schovany maly zosik pre zadne repro. sedacky su z golfa3,Recara. bohuzial,maju vysoky posed,ale v terene sa to velmi hodi
takto to teda vyzera zlozene.. volant je jamex 300mm, dverove tapacire som potiahol ciernym flausom, vzduchova pripojka je na telese rucnej a vpredu pod autom. pod celnym sklom je dig voltmeter,pekne sa tam hodil, hore je cb-cka, na kasni som si na nu pripravil pomocny uchyt. to modre okolo prepinacov,radia,budikov a pod odkladacou skrinkou je ten iluminator,svetelny kabel
Audio001.jpg (58.11 KiB) Zobrazeno 35550 x
vedla truby je ten vzduchojem. ano,truba je z vlaku,dalekonosna :) dve male vpredu pod soferom(nevidno) su na kratky dostrel