Par dotazu
Par dotazu
Ahoj. Mel bych par dotazu na roky 1989-1992, premyslim ze bych tuhle vecicku koupil, 4kolka se hodi, poviny ruceni taky super, a mozna nebude moc zrat. Kolik cca zere? Pak by me zajimalo. Jak je vysoke, nikde to nemuzu najit, a v pripade techto strsich rocniku jaka je poruchovost (mam skodovku 130, takze na poruchovost jsem zvyklej tak 1x za 14 dni:-) ) Jinak dily jsou celkem drahy, to jsem zjistil... Potreboval bych neco aspon trosku spolehlivyho, tak se radsi ptam, nez udelam chybu... Parkrat do roku jezdim trasy cca 500km... Diky moc za odpovedi. Tom
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
pár dotazů
Popřemýšlej k čemu takový stroj využiješ.Budeš-li s tím cestovat po normálních silnicích a vozit holky od hospody na disco, vejde se ti jich dovnitř hejno, ale nadšený zrovna nebudou.Potřebuješ-li něco do přírody,na hory, do lesa, k vodě a všude tam, kde budeš mít strach, že se Š130 urveš šroub na převodovce a rozmlátíš vanu, pak je to to správný řešení. Po mizerných cestách, ve sněhu, v blátě a docela slušným nákladovým prostorem (při sklopených sedačkách)je tohle to,co potřebuješ.Provoz bude drahý podle toho, jak s tím zacházeli ti před tebou a taky i ty.Znám člověka, co u nás dělá na vleku a v Liberu tahá všechno, nač si vzpomeneš,Tři roky na nic nesáhl,auto stále jezdí a vizualně je v hrozném stavu.Kliky orvaný,čalounění jakbysmet, uvnitř šíleně nastláno,všude"zemědělské"vůle a leje jen benzín a někdy možná trohu oleje.Subaru stále jezdí, což by řada jiných ,novějších aut už určitě nejezdila.Chceš-li "To" na parádu,pak počítej, že to něco bude stát, ale majlant to není. A vůbec nezáleží na základní investici.Libero koupíš v obstojnem stavu do 25 tis.Kč,ale taky pořádný křáp i za 45.Vezmi si někoho,kdo se v tom vyzná a Libero měl nebo do toho dělal.Určitě se to vyplatí. Dědek
Re: pár dotazů
Bydlime v Jizerkach 530 m.n.m. Ja jsem DJ, takze kazdy pateka sobota potrebuju cca 200-600l veci nalozit a jet. Se skodovkou se nejak nebojim, ale mit predohrab, tak kolikrat abych jel uz odpoledne abych se do vecera dostal na misto:-) Tak premyslim co koupit a tohle splnuje podminky, nejak moc nezere (skodovka jezdi ted za cca 14litru), je velky a je to 4kolka, pak mam vyhlidnuty jeste citroen BX 1,8 4x4,ale ten preci jen neni tak veliky, jak jsme to tu procetl, tak sou s nim problemy, jako s kazdym x let starym autem, to si holt "chudy" clovek nevybere:-/ Na paradu bych to urcite nemel, to ne, kdybych chtěl paradu, tak si koupim BMW, s kterym bych nevyjel ani od domu:-))dědek píše:Popřemýšlej k čemu takový stroj využiješ......
Az bych neco kupoval tak bych sebou urcite nekoho vzal, ted jde jen o to zda potkam nekoho kdo toto auto ma, nebo mel, za cely zivot jsem ho videl 3x a to nevim uz kdy a kde to bylo:-)
Ahoj ToLo, zdravím i DĚDKA, páč má pravdu, tedy až na ty holky. Jen malá otázka, proč roky 89-92, proč né mladší?
A abych nebyl jen za zvědavce, tak něco málo z tech.údajů:
rozměry
- délka 3.425mm
- šířka 1.430mm
- výška 1.915mm
zavazadlový prostor
- šířka 1.260mm
- výška 1.390mm
- délka až 1.760mm /při zachování dvou sedadel/
rozchod kol - vpředu i vzadu 1.210mm
rozvor kol 1.805mm
světlost vozidla 220mm
pohotovostní hmotnost 935kg
celková přípustná hmotnost 1.435kg
Spotřeba - jak napsal DĚDEK.
Náhradní díly - tři možnosti -
originál -
replika -
vrakoviště
Hodně záleží na Tvé šikovnosti, tedy technické zručnosti.
A abych nebyl jen za zvědavce, tak něco málo z tech.údajů:

- délka 3.425mm
- šířka 1.430mm
- výška 1.915mm

- šířka 1.260mm
- výška 1.390mm
- délka až 1.760mm /při zachování dvou sedadel/





Spotřeba - jak napsal DĚDEK.
Náhradní díly - tři možnosti -



Hodně záleží na Tvé šikovnosti, tedy technické zručnosti.
Diky za technicky infoBaluu píše:Ahoj ToLo, zdravím i DĚDKA, ......

Proc tak mlady? Protoze jsem porad student... a vice jak 40 000,- mit nebudu a to doufam ze aspon to nasetrim. Ted jsem koukal do inzeratu a nesel jsem konkurenci. Peugeot 405 1.9M16 4x4, uzaverka mezinapravoveho a zadniho diferencialu, 150Koni, ale asi by to strasne zralo... Takze vlastne nic:-) Tohle se me libi hlavne kvuli tomu nakladovemu prostoru a 4x4. Pocitanm ze za nejakych 30tic bych koupul a tak 10 000,- dal do pokupní opravy...
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
pár dotazů
Tak jsi vlastně skoro soused? Dal bych ti tip na člověka, co Libero vlastnil, dokáže opravit snad každé Subaru, ale dokud je sníh je celý dny v Josefodole poněvadž tám má vlek. A ten předpoklad pořizovacích nákladů
super sedí. Přesně tohle byla moje představa a do puntíku se zatím splnila. Pokud chceš znát spotřebu, to je dost různý. Na silnici 6-7 litránků
a na sněhu v kopečkách i dvakrát tolik. Ale sníh pořád nepadá a tahle daň, je přijatelná. Měl jsem kdysi starou oktávku (obsah taky 1,2litru) a jezdil jsem s ní do práce s kopce na kopec. Za týden co chumelilo jsem najezdil po stejné trase dvakrát tolik( jak se protáčela kola) a spotřeba se vyšplhala na neuvěřitelných 27 l/100km. Čtyřkolky byly k mání jen Gazy a ty žraly 30 i na suchu. Dobré pořízení Dědek
super sedí. Přesně tohle byla moje představa a do puntíku se zatím splnila. Pokud chceš znát spotřebu, to je dost různý. Na silnici 6-7 litránků
a na sněhu v kopečkách i dvakrát tolik. Ale sníh pořád nepadá a tahle daň, je přijatelná. Měl jsem kdysi starou oktávku (obsah taky 1,2litru) a jezdil jsem s ní do práce s kopce na kopec. Za týden co chumelilo jsem najezdil po stejné trase dvakrát tolik( jak se protáčela kola) a spotřeba se vyšplhala na neuvěřitelných 27 l/100km. Čtyřkolky byly k mání jen Gazy a ty žraly 30 i na suchu. Dobré pořízení Dědek
Jedno takový tady nabízím. Je k mání za 20 000, ňákou korunu do opravy určitě strčíš, ale auto je pojízdný a nás ještě nikdy nenechalo ve štychu ...Anonymous píše:Diky za technicky info![]()
Proc tak mlady? Protoze jsem porad student... a vice jak 40 000,- mit nebudu a to doufam ze aspon to nasetrim. Ted jsem koukal do inzeratu a nesel jsem konkurenci. Peugeot 405 1.9M16 4x4, uzaverka mezinapravoveho a zadniho diferencialu, 150Koni, ale asi by to strasne zralo... Takze vlastne nic:-) Tohle se me libi hlavne kvuli tomu nakladovemu prostoru a 4x4. Pocitanm ze za nejakych 30tic bych koupul a tak 10 000,- dal do pokupní opravy...
®raf píše:Tak do 15000,- na náhradní díly,jinak to je drahá psí bouda
možná tak papíry na přestavbu a vzhledem, že je to E10 /997cm3*37kw/ a bez katalyzátoru tak ani to bych nedělal ®raf
Jestli je to reakce na předešlý příspěvek ... tak jenom dodám, že kdo by se o to blíže zajímal, tak by zjistil, že je to E12 ...

Hukot píše:®raf píše:Tak do 15000,- na náhradní díly,jinak to je drahá psí bouda
možná tak papíry na přestavbu a vzhledem, že je to E10 /997cm3*37kw/ a bez katalyzátoru tak ani to bych nedělal ®raf
Jestli je to reakce na předešlý příspěvek ... tak jenom dodám, že kdo by se o to blíže zajímal, tak by zjistil, že je to E12 ...

katalyzátor tam není vidět a dvoubodové zadní pásy mě moc nepřesvědčily. Tak možná cadillac H.Vyčítala roku 86,87,88 ®raf
Ďedku, píšeš fajn příspěvky, ale pokud jsi myslel tím gazem co žere 30 l. na stovku typ 69, tak ti musím říct, že bych seřezal do bezvědomí toho mechanika co se o to auto stará,nebo toho řidiče co s tím jezdí, protože to jsou při trošce péče a rozumu za volantem auta která jezdí za 12 až 15 l. na stovku.
Martin
Martin
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
gaz
Nazdar Martine, díky za poklonu za příspěvky. To víš, že za těch 34 let co jezdím po silnicích s nejrůznějšími auťáky, jsem vlastnil i několik super žroutů. Mezi nenasyty řadím především Barkase 900. Motor z warťase kasle -plech na dřevěném šasy a spotřeba v zimě 20l v létě 15, cest. rychlost max.45 (pak jsem čekal, že kardan skočí do kabiny), no hrůza stroj. Daleko lepší jízdní vlastnosti a větší spotřebu měl však rumunský gaz.Mělo to nějaký číslo (464?) všechno hnilo před očima, chladič tekl, karburátor neustále mokrý od benzínu, často nešla zařadit jednička a v zimě vevniř šílená zima, neboť topení spíš jen pro ohřátí rukavic. Je fakt, že jsme s tím daleko nejezdili a sloužil na přepravu na hraní od nás na Bramberk (kopec nad Jabloncem n.N.), kde jsem s kapelou hrával týden co týden. A nesmím zapomenout na posledního "žrouta", kterým byl stařičký polský ŽUK. Motor z Pobědy a spotřeba, podle zatížení. Prázdný 18 litrů a plně naložený (dřevo- šrot- písek) dvakrát tolik. Je pravda, že to bylo v době kdy stál benzín max. 6,50 Kčs, ale i tak. Na těch motorech nikdo seřizování neprováděl a jezdilo se dokud to jezdilo. Dneska už taky žádný takový nenažraný monstrum na silnici neuvidíš. S pozdravem Dědek
Zdravím Dědka. Kromě toho, že jsem dlouholetým majitelem Libera, jsem též řadu let členem klubu terénních vozidel - Havířov 4X4. Mí kamarádi z klubu vlastní i Tebou zmiňované ARO M461. Věř mi, že s tím umí na silnici za 15 litrů. GAZ 69 s motorem ŽUK 11-12 litrů. Já mám v autě 2,5 litr z Volhy 24, jezdím za 14. Chci tím jen říct, že spousta řidičů nadává na techniku a přitom ta chyba je úplně jinde.
Slibuji, že příště už budu psát na téma Libero.
Martin
Slibuji, že příště už budu psát na téma Libero.
Martin
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 2
- Registrován: pát kvě 19, 2006 12:42 am
- Kontaktovat uživatele:
Starsi nebo mladsi?
Ahoj, jako zakladatel tohoto threadu uvazuju o tomhle posunovadle.
Mam predstavu poridit neco kolem 40 000,-, nejspise dovoz z nemecka.
Mym financnim moznostem odpovidaji stroje s rokem vyroby tak do 93.
Chtel bych se optat, jestli doporucujete spise ten starsi nebo novejsi typ. Premyslim tak, ze ten starsi typ se mi zda o neco mene elektronictejsi, a ze zkusenosti vim, ze mene elektroniky znamena u starsich aut mene pripadnych problemu.
Predem diky za vase nazory.
Mam predstavu poridit neco kolem 40 000,-, nejspise dovoz z nemecka.
Mym financnim moznostem odpovidaji stroje s rokem vyroby tak do 93.
Chtel bych se optat, jestli doporucujete spise ten starsi nebo novejsi typ. Premyslim tak, ze ten starsi typ se mi zda o neco mene elektronictejsi, a ze zkusenosti vim, ze mene elektroniky znamena u starsich aut mene pripadnych problemu.
Predem diky za vase nazory.
-
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1320
- Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
- Typ Libera: už bez Libera
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Co se týče elektroniky má Dědek pravdu.
Ale osobně sem nemněl tu čest potkat starší Libero bez rzi, na druhou stranu se říká že je obratnější v „terénu“. A komfort jízdy je taky malinko jinde. Obojí má pro i proti a nejdůležitější je pro co auto potřebuješ.
Nakonec se stejně musíš rozhodnout sám. Co človíček to názor
Ale osobně sem nemněl tu čest potkat starší Libero bez rzi, na druhou stranu se říká že je obratnější v „terénu“. A komfort jízdy je taky malinko jinde. Obojí má pro i proti a nejdůležitější je pro co auto potřebuješ.
Nakonec se stejně musíš rozhodnout sám. Co človíček to názor
