Stránka 1 z 1

zapalovací svíčky

Napsal: pon led 02, 2006 12:57 pm
od Jarda
mám dotaz, jaké svíčky používáte, a jaké máte zkušenosti? díky za radu :roll:

Napsal: pon led 02, 2006 1:44 pm
od Karel
Pro 1.0 4WD 37kW r.83-93 je orig. BOSCH 0 242 235 530 a pro 1.2
38kW je 0 242 235 610 pokud chceš BRISK tak to bude asi Brisk Silver
LR15YS s jistotou to nevim raci si nech doporucit nahradu dle BOSCHE
ten souhlasi.
K. :D :D :D

Napsal: stř led 11, 2006 12:25 pm
od Jarda
koupil jsem svíčky dle rady Karla, BOSCH 0 242 235 610 a zapalovací kabely z Tesla Blatná ( také dle rady o prodejcích ) a vypadá to Paráda.. :lol:

Napsal: stř led 11, 2006 12:30 pm
od Karel
Tak tak, ty kabely jsem ukazoval na srazu, ale celkem nebyl asi o ne zajem, ja je sehnal za 185,- s DPH a vypadaji opravdu pekne.
K.
:D :D :D

Napsal: stř led 11, 2006 12:33 pm
od Jarda
Karle já je potřeboval až teď, vzpoměl jsem si na tebe, poslali mi je za 360 +120 kč a svíčky á 80 kč

Napsal: stř led 11, 2006 12:59 pm
od Karel
Jezdim na LR15YS po 37,- a zatim dobre min. mesic jsem je kontroloval a
cihlova az srnci hned.Takze i tep hodnota sedi.
K.
:D :D :D

Napsal: pát čer 23, 2006 10:39 am
od Karel
Odpovídám tady Martinovi na -svíčky- Z http://www.brisk.cz a http://www.luke.cz
je patrné že pro naše autíčka je doporučená tuzemská a dostatečně kvalitní LR15YC s elektrodovou vzdáleností 1.1 mm.
Ale... budou-li za běžného provozu izolátory svíček mít hnědou až černou barvu měly by se použít svíčky "teplejší" jako se kdysi říkalo zimní s označením například L17C , L19C. A naopak bude-li izolátor bílý až i do zelena s krupičkovatým povrchem tak zvolit "studenější" tzv.letní třeba L14YC ty jsem použil na cestu do Zerbstu a bylo to dobré.
Je potřeba vycházet z faktu že naše motory"co kus to unikát"tak že zde žádný předpis výrobce už platit nebude a je potřeba vyskoušet ty nejvhodnější tak že,při zvýšené spotřebě oleje a měských jízdách začít skoušet tepelnou hodnotu teplejší tj. 15,16,17,
a mimo město a dálnice = plný výkon dlouhou dobu studenější 14, 13...
A ještě k té vzdálenosti 1,1 milimetru tak tu rači dodržujte ta určuje přeskokové napětí při zapálení směsi tak že zhrua asi takto: malá vzdálenost nižší přeskokvé napětí méně energie , předepsaná vzdálenost O.K. optimální stav.Větší vzdálenost elektrod,to se výkon /přesněji asi práce v Joulech/ už nezvětšuje ale to je příliš složité a sem to už asi nepatří. Ale v podstatě velká vzdálenost na elektrodách téměř s jistotou může poškodit zapalovací kabely,palec rozdělovače,zapalovací cívku i víčko rozdělovače a než dojde k ůplnému poškození těchto věcí může se to projevovat jak se tu už řešilo -nestartuje za vlhka musí se nahřívat a pod . Takže vše souvisí se vším ...
K.
:roll: :wink: :D

Napsal: ned čer 25, 2006 6:09 pm
od Martin H.
Karle, moc Ti ď. za vyčerpávající informaci.

Martin