Stránka 1 z 1
Předstih
Napsal: pon úno 11, 2008 9:12 am
od Pajas
Jaký dáváte předstih na liberku aby to dobře jelo? Vím že má být 5°¨ale jestli někdo nemá jiný. Rozdělovač svůj jsem zkoušel je téměř bez vůle
Re: Předstih
Napsal: pon úno 11, 2008 9:22 am
od dědek
Pojem "dobře jelo" je moc obecný. Předstih s regulkací zvládne celkem slušný úhel. Hledal jsem kompromis, když mi to chcípalo . U starého motoru je to "věda". Tak to budeš muset zkoušet a postupně přidávat (projet se a zase přidat nebo ubrat) až se ti to bude jevit jako optimální. Že by ti někdo poradil "zázračných 6,5 st" ,tak to zapoměň. Dědek
Re: Předstih
Napsal: pon úno 11, 2008 4:24 pm
od Tuti
Jezdím se základním předstihem asi 11°, motor je o poznání živější, než na 5°. S menším předstihem sice můžeš jezdit na Natural 91, ale to celkem není žádná výhoda, protože je jen o pár halířů levnější. Ale asi má pravdu Dědek, že záleží na individuální kondici motoru a jestli máš oblíbenou benzinku, tak i na jejím benzínu. Dvakrát jsem natankoval u jisté levné pumpy a v obou případech Libero na každé přidání plynu řehtalo jak Železník.
Re: Předstih
Napsal: pon úno 11, 2008 4:42 pm
od narkomanix
trošku odběhnu od tématu. To jaky je předstih ovlivňuje co dotoho mužu lejt
Ja dotoho leju special tak me to řekli při koupi ale docela by me zajímalo co
do toho mojeho vlastně patří E10 rok 86 pište ať jsem zas o neco chytřejší
Re: Předstih
Napsal: úte úno 12, 2008 7:31 am
od dědek
Kromě nafty všechno co teče z výdejního stojanu u pumpy. Nejrozumější je 95. Je všude a rozdíl oproti 91 v penězích je halířový ( je-li vůbec nějaký) Dědek
Re: Předstih
Napsal: úte úno 12, 2008 7:52 pm
od Lubomír
pridávam svoj recept na nastavenie: tiež na vyskúšanie, aby motor nebol "líný" do otáček sa mi osvedčilo 8stupňov predstihu. Nameral mi to STKčkár, a donutil ma to nastaviť na predpisových asi tak 5 stupňov, a pokúšal sa doladiť emisie. Samozrejme na vyšších otáčkach to bolo OK (asi pri 3000) a na volnobehu to nešlo. ešte som mu chvílu vykladal, že to je neriadený kaťák, a tak funguje až keď ho nažhaví pridaný plyn, a potom sa na to vykašlal. Ale s predstihom som odišiel rozštelovaným, a nešlo to do otáčiek, až som to znova prestavil tam , kde predtým - mám tam rysku - a jazdím doteraz.
Re: Předstih
Napsal: úte úno 12, 2008 9:27 pm
od Mirek Budsky
e12 r.v. 91 předepsaných 5stupňu +- 2 stupně, osvědšilo se spíšhorní hranice ja mam 7st. bracha 8st. a makato
Re: Předstih
Napsal: úte úno 12, 2008 9:56 pm
od Pajas
narkomanix píše:trošku odběhnu od tématu. To jaky je předstih ovlivňuje co dotoho mužu lejt
Ja dotoho leju special tak me to řekli při koupi ale docela by me zajímalo co
do toho mojeho vlastně patří E10 rok 86 pište ať jsem zas o neco chytřejší
Já bych tam teda 91 nedával protože 1,0 má kompresní poměr 9,5:1 se mně zdá takže Natural 95
Tady chytrá poučka
Označování paliv je normalizováno a musí vždy obsahovat oktanové číslo, udává se číslo zjištěné VM. Největší vliv na oktanové číslo paliva má kompresní poměr, tvar spalovacího prostoru a umístění svíčky, proto každý motor se stejným kompresním poměrem má odlišný oktanový nárok, ale u dnešních OHV a OHC motorů rozdíly nejsou velké. Ovšem pokud se hodnota kompresního poměru blíží kritické hranici, mohou i malé úsady v kompresním prostoru detonace způsobovat. Obecně platí, že pro benzín do 90 – 91 okt. se používá kompresní poměr 8,5 – 8,8 : 1, pro 95 – 96 okt. do 10 – 10,5 : 1 a nad tuto hodnotu již palivo o okt. č. 98 – 101
http://mtw.fordclubs.org/article.php?ar ... 3&rubrik=4