Stránka 1 z 1

Světla a jízda za studena

Napsal: čtv led 03, 2008 9:05 pm
od Pajas
Mám Libero E 12, 92 a zde jsou další problémy
1)Světla obyčejné svítí chabě nevíte co tam má být přesně za žárovky??Když jedu po asfaltce tak je to fakt na draka. Dálkové taky nic moc ty svítí do země ale to si došteluju
2) Jízda za studena- Startování jsme vyřešili, zvýšili jsme hladinu v karbecu a za studena to chytá v pohodě. Ale když přidám plyn na plno od nuly tak se to začne dusit a až po chvílce vystřlí otáčky. A když jedu a přeřadím navrch to stejn dusí se to škubne to někdy střelí i do výfuku a pak se to rozjede. Za tepla tyto problémy nejsou vůbec. Co to může dělat?svíčky, sytič (ten vypadá že fakčí)= je tam automat. sytič

Re: Světla a jízda za studena

Napsal: čtv led 03, 2008 9:39 pm
od Martinekk
Žiarovky svietia, ale mal som ten istý problém aj u mňa. Svietili málo, skôr dožlta. Pri zapnutí stretávacích alebo diaľkových sa žiarovky rozsvecovali aj sekundu :!: a to bolo fakt nanič. Mal som úbytky napätí na všetkých možných kábloch v motorovom priestore. Hlavne od altíka k plusu baterky a po poistkovú skrinku. Meraj, aké napätie je na žiarovke a aké na baterke. Uvidíš, aký je medzi nimi rozdiel... Nájdi prechodový odpor a je to. Ja som mal zlý kontakt na kostre pre palubovku a vlastne celú elektriku vpredu. Ale prejavovalo sa mi to tak, ako popisujem tu: viewtopic.php?f=2&t=720&st=0&sk=t&sd=a ale to asi nieje tvoj prípad. Ale ten konektor jednoznažne skontrolovať, videl som ho takto zhorený na dvoch liberkách :!:

Re: Světla a jízda za studena

Napsal: pát led 04, 2008 7:11 am
od dědek
Na starším jsem hned po koupi vyměnil žárovky (nejprve "dlouhý"a pak hned i "potkávací" ) za halogenové žárovky s paticí shodnou jak pro obyčejné (klasické) žárovky. To lze udělat a nechat původní paraboly. Lepší by bylo sehnat modernější paraboly pro H4 ( H1), ale zatím jsem na ně (rozměrově) nenarazil. Tohle ti vylepší osvětlení o sto procent. Dále se podívej (nechej změřit) kolik voltů na žárovkách opravdu máš. Je totiž opravdu možné, že se na drátech objevuje neobvyklý úbytek napětí na přechodových odporech. (Nezapomeň na to, že v Liberu připojuješ mínus pól (Kostru) vypinačem či přepinačem pod volantem. Závada může být tudíž i ve spínači. Stejně i alternátor nemusí dodávat správné napětí. A potíže popisované při startu studeného motoru napovídají na nesprávnou směs (možná moc bohatou) což odpovídá nápravě v opravě sytiče ( nesprávná tryska, málo vzduchu atd.) Idealní to mají ti, kteří automat už dávno zavrhli a natáhli si klasický ruční sytič. ( na jednom jsem to tak měl a paráda). Na dálku se tohle špatně radí. Dědek

Re: Světla a jízda za studena

Napsal: pát led 04, 2008 5:04 pm
od Martinekk
Paraboly mám nové, celkom isto na diaľkových, na stretávacích si niesom istý. Diaľkové mám H7, ak ma pamäť neklame.

Re: Světla a jízda za studena

Napsal: pát led 04, 2008 8:52 pm
od Pajas
Dkuji za rady.
Ted k problému č.2 dá se nějak ten automatický sytič naštelovat??Jo a jak by šel z toho udělat ruční šlo by zkombinovat 2 karburátory nebo by stačilo dotáhnoout lanko nebo jiný komplet karbec??

Re: Světla a jízda za studena

Napsal: sob led 05, 2008 9:56 am
od Petr+Barča
Sytič se naštelovat dá , někde to tu najdeš i s obrázkem o který se jedná štelovací šroubek . Málo kterému motoru na starším liberu se chce za studena lítat do otáček jako po zahřátí . Skus nejdříve seřídit sytič a pak uvidíš .

P+B.