Posuvná střecha
- ix
- Člen korespondent
- Příspěvky: 145
- Registrován: ned zář 30, 2007 11:37 am
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Posuvná střecha
zjistil sem příčinu proč nejde posunout - na pravý straně je prasklý ten teflonový (nebo co je to) jezdec, co jezdí v tý kolejničce. nemáte někdo náhradní plus zkušenosti s rozebráním? vůbec nevím jaxe k tomu mám dostat...
- ix
- Člen korespondent
- Příspěvky: 145
- Registrován: ned zář 30, 2007 11:37 am
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
taxe mi to podařilo stáhnout kouskem kovu. při nasazování ale koukám, že je levá oproti pravý cca o 5 cm dál, taxem s ní zkusil jemně zatáhnout, a praskla mi o centimetr vedle. taxem si chtěl aspoň vyměnit ty plasty kolem řídící tyče (pod volantem). jsou tam ty dva šestihrany, co se musej povolit aby tam ten plast šel nasadit. povolit šly oba, ale měly tak hezky zarezlý špičky, že sem ten jeden ukroutil. samozřejmě nemám sadu na vytahování utrženejch závitů. zasraný japonci
-
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1320
- Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
- Typ Libera: už bez Libera
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
To je moc otázek najednou. Myslíš stínítko?
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Když "odloupněš" záslepku v čalounění stropu skoro úplně vzadu, dostaneš se k místu, kde lze ručně posouvat celý skleněnný šíbr. Motorek jde opravit .S největší pravděpodobností možná bude stačit výměna "uhlíků" či upadlý drátek. Já to ještě rozebraný neměl, ale žádná věda to nebude. Jinak lyžiny kde "putují" unašeče šíbru chce často čistit. Obzvlášť, když se to často otvírá a nalítá tam sajrajt. A bacha na vazalínu, ta ti bordelu nachytá mnohem víc, než když to jen pořádně vyčistíš. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Porovnáš-li čas co naběhá motorek předního stěrače a motorek střechy , tak ten střešní bude nafurt.V uhlíkách bych určitě nehledal. Nebo až zcela nakonec.Zkontroloval bych napájení toho motorku.Taky bych prověřil koncové spínače. A motorek taky musí být uzeměnej.dědek píše:S největší pravděpodobností možná bude stačit výměna "uhlíků" či upadlý drátek. Já to ještě rozebraný neměl, ale žádná věda to nebude.
K.
Nikdo není dokonalej.
- ix
- Člen korespondent
- Příspěvky: 145
- Registrován: ned zář 30, 2007 11:37 am
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
pánové, kdybyste pozorně četli, všimli byste si, že v prvním příspěvku popisuju, že mám prasklej ten jezdec co drží a posouvá tu střechu, a ve třetím příspěvku píšu, že mi po opravě praskl znovu, tentokrát o centimetr vedle. motorek mi jede, ale musím tu střechu na druhý straně táhnout nebo tlačit, protože jeden jezdec to logicky neutáhne. takže nějaký ruční točení šroubem mi tak maximálně utrhne i ten druhej co ještě prasklej není. prostě potřebuju toho pavouka, pač si nejsem jistej, jestli ten jezdec půjde v tý kolejničce nějak vyměnit. (btw: ty levý šoupačky co mi nešly otevřít zvenčí už mi otevřít jdou, ale zase nejdou zavřít (podaří se to třeba na pátej pokus) a nejdou zamknout... ještě že se mi to nestalo v Praze ale v Doksech...
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
8.prosince jsi psal: motorek mám a ten mi nejde.- Proto moje "rada"jak to řešit. A Karlovi dávám za pravdu. motorek je používán pouze sporadicky a tak asi příčina bude spíš v koncáku. Unašeč jde vyrobit , ale problém u tebe bude v tom, že se šíbr "špracuje" jakoby do zatáčky. Musíš najít příčinu- někde je příliš velký odpor. Jinak občas chce šíbrem "zacukat" i v zimě a čistit vodící lyžiny a pak je tahle část Libera naprtosto v pohodě. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 12
- Registrován: čtv zář 14, 2006 8:24 am
- Bydliště: Náchod
Vypínání pohonu posuvné střechy (šibr)
Dobrý den,
už asi týden se snažím přijít na to, jak mají Japončíci vymyšlenou detekci koncových poloh střešního šíbru, potažno zastavení motorku po dosažení krajní polohy. Okno se správně zastvuje v otevřené poloze, reaguje i při zavírání v mezipoloze cca 25 cm od uzavření, ale při úplném zavření se motorek někdy vypne, někdy až po pár přeskočených zubech a někdy až když se pustí ovládací spínač, jinak by to jelo až do ohoblování kolečka. Objevil jsem spínač, který zastavuje pootevřený síbr při zavírání. Jak ale elektronika zjistí, že šíbr dosáhl konce při otevření nebo při zavření, to jsem neobjevil. Vyčistil a namazal jsem pojezdové lišty, a planetovou převodovku u motorku. Tento zákrok měl za následek jen to, že před tím se v poloze zavřeno ten šíbr nevypínal vůbec, nyní pouze někdy, což není úplně ten pravý výsledek opravy. Hodně by mi pomohlo, kdyby někdo věděl, jak mají japonci zajištěnou detekci tý koncový polohy, abych věděl co mám hledat.
Dík za odpověď.
už asi týden se snažím přijít na to, jak mají Japončíci vymyšlenou detekci koncových poloh střešního šíbru, potažno zastavení motorku po dosažení krajní polohy. Okno se správně zastvuje v otevřené poloze, reaguje i při zavírání v mezipoloze cca 25 cm od uzavření, ale při úplném zavření se motorek někdy vypne, někdy až po pár přeskočených zubech a někdy až když se pustí ovládací spínač, jinak by to jelo až do ohoblování kolečka. Objevil jsem spínač, který zastavuje pootevřený síbr při zavírání. Jak ale elektronika zjistí, že šíbr dosáhl konce při otevření nebo při zavření, to jsem neobjevil. Vyčistil a namazal jsem pojezdové lišty, a planetovou převodovku u motorku. Tento zákrok měl za následek jen to, že před tím se v poloze zavřeno ten šíbr nevypínal vůbec, nyní pouze někdy, což není úplně ten pravý výsledek opravy. Hodně by mi pomohlo, kdyby někdo věděl, jak mají japonci zajištěnou detekci tý koncový polohy, abych věděl co mám hledat.
Dík za odpověď.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Vypínání pohonu posuvné střechy (šibr)
Tento problém jsem zatím memusel řešit. Tak přesně nevím. Cosi mi ale říká, že konektory R67 a R68 jsou připojeny k nadproudovému relé, které "asi" při překročení daného odběru proudu okno vypne
K.
Stačí K.
Nikdo není dokonalej.
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 12
- Registrován: čtv zář 14, 2006 8:24 am
- Bydliště: Náchod
Re: Vypínání pohonu posuvné střechy (šibr)
Děkuji za poskytnutá elektroschémata. Ta napomohla významně k vyřešení problému. Přestal jsem hledat koncové spínače a soustředil se na mechaiku. Motorek se totiž vypíná elektronicky. závada byly způsobena zvětšením vůle v přítlačném mechanizmu, který se stará o přítlak ovládacích lanek k pastorku na motorku. Toto jekési pérko stačilo trochu domáčknout a problém byl vyřešen.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2477
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Posuvná střecha
Uz od lonskeho podzimu mam problemy s posouvanim strechy. Odsunout jeste jakz takz jde, ale zasunout zpatky uz ji musim pomahat rucne. Toceni sroubem nepomuze, akorat jsem ho ohobloval vrtackou protoze tam je jen krizovy sroub a to proste pokud drhne strecha stejne nepomuze. Problem totiz neni v pohonu, ale v tech kolejnicich na strese, resp. presneji v tech silonovych jezdcich v kolejnicich. Jezdci jsou obrouseni a pri pohybu v kolejnici se vzprici (vetsinou na chvili pomuze strechu prizvednout, cimz se jezdec srovna v kolejnici).
Podle prvnich odhadu to vypada asi takto: Vpravo je nakresleno co se deje v kolejnici. Spodni cast jezdce je nejaky plast - odhaduji silon nebo podobny material (polyamid). Plastum nerozumim.
Co jsem koukal jak to rozebrat, jsou dve moznosti - odmontovat od sklenene strechy, nasledne bud odendat calouneni a odsroubovat cele lyziny, nebo odstroubovat zadni dvere a jezdec vysunout z kolejnice.
Otazkou je co pak s tim. Poptaval jsem u Mr. Vochomurky ty jezdce a udajne se to dodava jen s celou kolejnici za bratru 7500,-/ks. To je nesmyslna cena.
Neopravoval toto nekdo? Nejaky napad?
Podle prvnich odhadu to vypada asi takto: Vpravo je nakresleno co se deje v kolejnici. Spodni cast jezdce je nejaky plast - odhaduji silon nebo podobny material (polyamid). Plastum nerozumim.
Co jsem koukal jak to rozebrat, jsou dve moznosti - odmontovat od sklenene strechy, nasledne bud odendat calouneni a odsroubovat cele lyziny, nebo odstroubovat zadni dvere a jezdec vysunout z kolejnice.
Otazkou je co pak s tim. Poptaval jsem u Mr. Vochomurky ty jezdce a udajne se to dodava jen s celou kolejnici za bratru 7500,-/ks. To je nesmyslna cena.
Neopravoval toto nekdo? Nejaky napad?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1942
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Posuvná střecha
jeden nápad bych měl.Zajet k nějakýmu šikovnýmu zámečníkovi a ten už si s tim poradí.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Re: Posuvná střecha
Toto jsem na svým spravoval, ale podle všeho tam nebyl jezdec, ale v každý kolejnici ten vehement jezdil po čtyřech kladičkách, který byly vymletý.. takže jsem z plastu jakž takž nějaký vytočil, nalisoval na původní čepíky a střecha zas jezdila pěkně, uvidíme po zimě. Jinak poznatek, že na kladičky se lepí ošoupanej hliník z kolejnic a tím se taky trošku zadíraj.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2477
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Posuvná střecha
Zajimavy. Ze by delali vic verzi tech jezdcu. Ja tam mam urcite tohle, jen jsem to ted nechtel vysouvat na doraz abych to mohl vyfotit, protoze bych to uz nezavrel a preci jen pocasi na to neni, jezdit s otevrenou strechou.
S tim hlinikem souhlasim. Proto jsem se to taky pokousel naposled vycistit. Jenze to jde sakra spatne, pres ty gumove zakryvaci lamely.
S tim hlinikem souhlasim. Proto jsem se to taky pokousel naposled vycistit. Jenze to jde sakra spatne, pres ty gumove zakryvaci lamely.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální